Postinjakajan työ..

PatePosti

En suosittele kenellekään,itse ainakin olen aivan tympiintynyt koko hommaan..!Piirit ovat pitkiä,postin määrä lisääntyy koko ajan,lähinnä ilmaisjakelun takia,mutta palkka pysyy yhtä surkeana koko ajan.Posti ahnehtii kilpailijoiltaan mainoksen meidän kannettavaksi,ja sitten ihmetellään että miten se saadaan tehtyä järkevästi.
Nyt Tampereella viedään torstaisin kaksi ilmaisjakelulehteä yhtä aikaa,PS ja TORI,ei mitään järkeä.

Piirit ovat pitkiä,työpäivän jälkeen on aika raakki olo.Virheitä ei saisi tulla,mutta työtahtia on koko ajan kiristettävä että ehtii tehdä kaiken.Pisteytys muuttuu,ja kohta palkat saattavat joillakin jopa laskea..
Järki hoi,kuka tätä enää viitsii kohta tehdä???

16

10238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-kusti

      Itse huomasin saman jo pari kuukautta sitten ja vaihdoin duunia. Olet aivan oikeassa, touhussa ei ole enää MITÄÄN JÄRKEÄ. Mielenkiintoista nähdä kuinka hommat hoidetaan, kun alkaa melkoinen joukkokato jakajissa, tai oikeastaan se on päällä jo nyt...Kohta on sellainen työtahti ettei vanhempi väki enää edes kunnon ja iän puoleen jaksa. Kaippa ne sitten osa-aikaisilla ja opiskelijoilla ym. hoidetaan (jotain tuuraajia tuli omallekin paikalleni kuulemma).

      Jännäpä nähdä miten jakamisen ns. työnjäljen kanssa kun hommissa pyörii enemmän ja vähemmän uutta naamaa ja osa-aikaista.

      • PatePosti

        meidän jakelupisteessä puolet (eli kaikki nuoret)katselee uusia hommia koko ajan..samoin minä,koulunpenkille takaisin jos ei mielekkäämpää työtä riitä.Tuo tuuraajahommakin on aika hauska,ihminen tulee pystymetsästä ja hänelle lätkäistään kartta ja ihmisten tärkeät postit ja lähetetään matkaan..sitten seuraavana päivänä tulee valitukset kun on mennyt kirjeet minne sattuu.Tämä siis näitä kiireapulaisia jotka eivät muuten ole Postilla hommissa..


      • niin ongelmia
        PatePosti kirjoitti:

        meidän jakelupisteessä puolet (eli kaikki nuoret)katselee uusia hommia koko ajan..samoin minä,koulunpenkille takaisin jos ei mielekkäämpää työtä riitä.Tuo tuuraajahommakin on aika hauska,ihminen tulee pystymetsästä ja hänelle lätkäistään kartta ja ihmisten tärkeät postit ja lähetetään matkaan..sitten seuraavana päivänä tulee valitukset kun on mennyt kirjeet minne sattuu.Tämä siis näitä kiireapulaisia jotka eivät muuten ole Postilla hommissa..

        on teillä ja meillä t.aamulehdenjakaja(nyk.postin hoidossa)ei hirveästi löydy hyvää sanottavaa tästä postin toiminnasta,mutta minkäs teet.se on sellanen ota tai jätä työpaikka,ei siellä mistään pysty itse neuvottelemaan. taitaa postissa olla niin paljon korkeimpien herrojen suojatyöpaikkoja että niitten palkat pitää repiä meidän oikeasti työtä tekevien selkänahoista.


      • plussa
        niin ongelmia kirjoitti:

        on teillä ja meillä t.aamulehdenjakaja(nyk.postin hoidossa)ei hirveästi löydy hyvää sanottavaa tästä postin toiminnasta,mutta minkäs teet.se on sellanen ota tai jätä työpaikka,ei siellä mistään pysty itse neuvottelemaan. taitaa postissa olla niin paljon korkeimpien herrojen suojatyöpaikkoja että niitten palkat pitää repiä meidän oikeasti työtä tekevien selkänahoista.

        etta piireja ainakin riittaa niin paljon kun vaan jaksaa jakaa varhaislehdenjaossa. tais olla viime perjantain HBL ssakin juttu naisesta joka hesan keskustassa jako 8piiria per yo. ja ihmiset on alkaneet valittamaan kun lehdet saattaa tulla luukusta vasta kymmenen jalkeen. tuntipalkka vaan sais olla parempi


    • rffg

      óon hki postikeskskiús.huono homma sul. tuu pasilaan.
      bob

    • huohaaaa

      samaa paskaa se meillä käsittelyssä on myös. Mainospostia tulvii joka tuutista ja ukkoja ei lisää tuu. palkka ei tuosta nouse kuin yleiskorotuksilla. esimieheksi ei kukaan järkevä lähde... joskus olen miettinyt vaihtoa jakeluun mutta ei se ruoho ole samalla kentällä yhtään sen vihreämpää millään kohtaa...

    • itellaoysucks!

      Samat sanat, todella huono työ. työaika on karmea(N:03:00 alkaa), paljon laatikoita/jakelupisteitä jakajalla, huono palkka... vaikka tärkeä työ tuo postinjako sinänsä on. itse lopetin ensimmäiseen ammuun postin yhteistekijän työt...

    • luukussa76

      Millanen palkka nois hommissa yleensä on? Ei taija kuitenkaa olla kovin kummonen työmäärää nähden olla kun tätäkin ketjuu luki.

    • En jaa sulle enää

      Yöjakelu on ainakin aivan karmeaa! Parin illan jälkeen vaihdoin itse ihan toiseen työhön, oma pää ei kestänyt sitä pelon määrää.

    • Born To Be Wild

      Jos se on noin kamalaa niin onko mitään vaarallisen työn lisää? :D

    • eiolehyvähomma

      Todella voin myös sanoa ettei ole postinjakajan työ mukavaa hommaa, huh huh, todella pienellä palkalla vastuullista ja ainakin henkisesti rasittavaa työtä

      voi luulla leppoisaksi ja helpoksi hommaksi, että vaan autolla ajelee ja muutaman kirjeen jättää, mutta ei.

      -työajat karmeat, ainakin varhaisjakelu - vastuullista työtä - pieni palkka - paljon laatikoita ym....

    • Työmies1992

      Itse olin viime kesänä kesätöissä itellalla yhteistekijänä eli tein siis yöllä sanomalehdenjakelua klo 2-6 ja sen jälkeen päiväpostia kuudesta eteenpäin. Päivät venyivät usein jopa viitenä päivänä putkeen 10-12 tuntisiksi, sillä työn loppumisaikaa ei minulle kerrottu. Olisiko työnantajan pitänyt määritellä jokin tarkka työn loppumisaika, jotta oisin tiennyt milloin saan lähteä kotiin? Ja minkä verran päivässä on "pakko" tehdä töitä mikäli työn loppumisaikaa ei määritellä?

    • määräaikainen onneks

      Aivan sairasta hommaa. Pitää olla töissä jo kukonlaulun aikaan. Keskittyä yhteislajitteluun kun jotkut soittaa suuta siinä taustalla, yleensä ihan typeriä junttijuttuja. Osoitelaput sekavia ja samoin lähetysten osoitteet. usein laitetaan tuntemattomaan piiriin ilman perehdytystä ja sitten valitetaan kun on tullut virheitä jakelussa. kannolla saa ravata rapuissa ihan sikana. Isoja piirejä kaupungeissa joissa isoja kerrostaloja. Usein on nelikerroksisia taloja joissa ei ole hissejä ja saa painaa ihan kieli vyön alla postien kanssa. Vittumaisinta ovat ahtaat pystyluukut jotka eivät aukene kunnolla. Survo siitä sitten postia sisään. Ulkomailla on ymmärretty jo 100 vuotta sitten että kerrostaloissa on laatikot tai lokerot alakerrassa, mutta täällä pitää kiivetä tornin huipulle asti pakettien ja mainosten kanssa. Työpäivän jälkeen on ihan puhki eikä mitään jalksa tehdä sitten omalla ajalla kun odottaa inholla seuraavaa työpäivää postissa joka on edellisten tavoin ihan kamalaa helvettiä.

    • Anonyymi

      Mahtavaa kun eläkeiän kynnyksellä oleva kaljamahat on vapauttaneet meille nuorille näitä työpaikkoja. Teen 3.5 tuntia öisin 6 yötä töitä 2 vapaata. Kilometrikorvauksien kanssa saan 900€ plus 200€ km korvaukset kuussa ja lisäksi 222€ kelasta asumistukea kuussa. Olen täysin tyytyväinen tähän. Paljon paremmin elää kuin toimeentulotuella jolloin on täysin tanttojen armoilla, milloin kenenkäkin menkkojen takia kymppejä puuttuu ja loppuu ruokarahat kesken. Kyl tämä työttömyyden voittaa satanolla ja monet työtkin, esmes siivojaan työt ja matonvaihtohommat. Verrattain helppoa. Vanhat patut on tottunut kultaisen 80-luvun elintasoon. Ei eletä enää siellä.

      • Anonyymi

        Itsepähän kokoomusta vuosia äänestäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepähän kokoomusta vuosia äänestäneet.

        Ja siirtyneet äänestämään seuraavaa porvaripuoluetta, persuja.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe