Omenaviinietiikasta

rosie

Olen täällä tätä palstaa lueskellut ja huomannut, että aika monella on tuo omenaviinietikka "kuuri" toiminut painon pudotuksessa. Itse olen tällaisissa mitoissa 159/84 ja painoa pitäisi ainakin se 20kg saada pois ja ajattelin, että voisin kokeilla tuota omenaviinietikka juttua. Elikkäs....te jotka olette sen avulla laihtuneet, niin mitenköhän tuo annostelu toimii? Eli kuinka paljon etikkaa lasilliseen vettä ja kuinka usein sitä tulisi juoda?

Kiitos paljon kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan :)

22

2675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokojuttu

Ei auta lahduttamisessa. Ellei sittenlasketa sitä, että hampaist alähtee kiille ja sitten ei voi syödä, kun hampaita vihloo...

• Hampulääkäri

Ei sitä etikkaa ole varmaankaan tarkoitus purskutella suussa? Pienestä lasista kun kaataa suoraan kurkkuun niin ei hampaisiin osu.

• rosie
        Hampulääkäri kirjoitti:

Ei sitä etikkaa ole varmaankaan tarkoitus purskutella suussa? Pienestä lasista kun kaataa suoraan kurkkuun niin ei hampaisiin osu.

Olen tosiaan itse hammashoitaja koulun käynyt ja tiedän kyllä etikan vaikutukset. Onneksi kuitenkin osaan mahdolliset hammasvaurioit ennaltaehkäistä, joten uskoisin kyllä, että pystyn hampaitani suojelemaan. Eihän sitä etikkaa tosiaan ole tarkoitus suussa purskutella :) Hyvä että joku oli kanssani samaa mieltä!

• annilii

Sekoita omenaviinietikkaa pari teelusikallista veteen, koska maku on sietämätön voit esim. lurauttaa hunajaa tai makeutusainetta sekaan. Jotkut ovat kertoneet sekoittavansa etikan mehuun, teehen tai jogurttiin. Väitetään kuitenkin, että sen vaikutus olisi tehokkainta, kun se nautitaan aamulla tyhjään vatsaan pelkän veden kanssa. Sitten hetki taukoa ennen kuin syö muuta.

Omenaviinietikka ei varsinaisesti laihduta, mutta se pistää vauhtia ruoansulatukseen, eli todennäköisesti saat juosta vessassa useammin kuin ennen. Lisäksi sillä väitetään olevan monia muita hyviä vaikutuksia elimistöön, siis kuuriluontoisesti nautittuna.

Hampaille omenaviinietikka ei tee hyvää, eli kannattaa pestä hampaat ensin kunnolla, sitten kipata etikka kurkkuun ja sen jälkeen esim purkka suuhun. Älä kuitenkaan pese hampaita juotuasi etikan, silloin rikot kiilleetä itse harjalla.

Suosittelen, että samalla kun tuskailet omenaviinietikan kanssa harrastaisit myös liikuntaa ja muokkaisit ruokavaliota. Tsemppiä, ja kerrohan toimiiko!

• kuin porkkana

Omenaviinietikkaa voi käyttää yhteen jos toiseen tarkoitukseen, eli jos ostat pullon niin ei se hukkaan mene. Mitään kapseleita ei sen sijaan kannata ostaa: ovat kalliimpia, ei voi käyttää tahran poistoon ja tarkoitettu vain ihmisten rahastukseen. Ainut hyvä puoli niissä on, ettei hampaat kärsi. Todellista tehoa on kuitenkin vain aidossa ja oikeassa omenaviinietikassa.

• kuin porkkana
        kuin porkkana kirjoitti:

Omenaviinietikkaa voi käyttää yhteen jos toiseen tarkoitukseen, eli jos ostat pullon niin ei se hukkaan mene. Mitään kapseleita ei sen sijaan kannata ostaa: ovat kalliimpia, ei voi käyttää tahran poistoon ja tarkoitettu vain ihmisten rahastukseen. Ainut hyvä puoli niissä on, ettei hampaat kärsi. Todellista tehoa on kuitenkin vain aidossa ja oikeassa omenaviinietikassa.

Lisätietoa omenaviinietikan monikäyttöisyydestä saat kun googletat "etikkavinkit"

• rosie

Ajattelinkin aloittaa "kehonmuokkauksen" samalla kun alan käyttämään omenaviikietikkaa. Jospa yhteisvaikutus olisi sitten tuloksia tuovampi :) Ilmoittelen sitten tänne aina välillä väliaika tietoja, että mitenkä homma on edistynyt. Tarkoituksena olisi huomenna "kuuri" aloittaa ja saa nyt sitten nähdä, että mitenkä tässä käy. Näin nuorena naisena homman pitäisi vielä onnistua suhteellisen helposti (vaikka aina sitä on painittu tämän painon kanssa ja on tullut pettymyksiä). Nyt kyllä onneksi motivaatiota riittää ja uskon onnistumiseeni! :) Kiitoksia paljo kaikille vastanneille ja jos jollakulla on vielä lisättävää, niin olisi suotavaa jos hän tänne kokemuksiaan kertoisi! :)

• ilmaista lounasta ei ole

Omenaviinietikka ei laihduta.

Sen väitetään ainakin aamulla käynnistävän aineenvaihdunnan, mutta saman asian ajaa vaikka 15 minuutin reipas kävely.

Kaksi parasta tapaa KIIHDYTTÄÄ aineenvaihduntaa ovat LIIKUNTA ja SYÖMINEN. Laihduttajalle tosin tuo jälkimmäinen ei oikein sovi.

Mikään suun kautta nautittu aine ei sisällä "negatiivisia" kaloreita, jotka jotenkin maagisesti sulattaisivat läskiä.

Unohda etikka.

• rosie

Oletko sitten itse todennut, että omenaviinietikka ei toimi? Ja tietääkseni etikka ei toimi rasvan polttajana vaan aineenvaihdunnan kiihdyttäjänä...?!

• mutta yök
        rosie kirjoitti:

Oletko sitten itse todennut, että omenaviinietikka ei toimi? Ja tietääkseni etikka ei toimi rasvan polttajana vaan aineenvaihdunnan kiihdyttäjänä...?!

Mä yritin tänään aloittaa ja sekoittaa sen funlightiin ja pidin nenästä kiinni. En haistanut tai maistanut mitään kun join sitä, mutta sen jälkeen koko kämppä haisi niin etikalle, että tuli samantien ylös. Se haju on niin kuvottava ja suussa jälkimaistuu vieläkin etikka. Mä en pystynyt...

• jees
        mutta yök kirjoitti:

Mä yritin tänään aloittaa ja sekoittaa sen funlightiin ja pidin nenästä kiinni. En haistanut tai maistanut mitään kun join sitä, mutta sen jälkeen koko kämppä haisi niin etikalle, että tuli samantien ylös. Se haju on niin kuvottava ja suussa jälkimaistuu vieläkin etikka. Mä en pystynyt...

siis eihän se etikka mikään suuri makunautinto ole mutta ei kyllä mitenkään erikoisen pahaa tai pahan hajusta..
        aika heikkoa jos ei sitä kestä. kokeilin vain huvikseni, kun siitä on paljon kuullut.
        On sitä kauheampaaki kurkusta alas pistetty

• ahmi(nä)

mutta olen havainnut että hapan vie vähäksi aikaa ruokahalun. Vanha saksanmaikkani neuvoi juomaan aamupalan sijaan lasin sitruunamehua... Neuvon terveellisyys on niin ja näin, mutta sama perä varmaan neuvoissa on.

• hyrsky

Omenaviinietikalla saa myös piintyneen vessanpytyn puhtaaksi.

Sillä voi myös häätää ei-toivotut eläimet nurkistaan.

• Ossi

Laihduttamiseen vaikuttaa kalorien saannin ja kulutuksen suhde. Eivät ihmeaineet.

• Mitenkä selität

Niinhän se on, mutta jos ruoka ei imeydy niin hyvin tai rasvamolekyylit hajoavat ja tulee pihalle nopeammin tms.

Aivan sama kun käytännössä laihtuu näin helpolla

• UTELIAS

No kokeilitko tänää?

• rosie

Aloitin omenaviinietikka "kuurin" eilen. Täytyy sanoa, että karmaisevan makuista on, mutta alas olen saanut sen menemään. Olen huomannut, että se vie ruokahalun, joten päivän mittaan en syö läheskään niin paljon kuin ennen. Ilmoittelen tänne aina viikon välein mietteitäni ja painoni, niin katsotaan yhdessä miten tämän tytön käy :)

• innoissaan!

Innostuin myös koittamaan omenaviinietikkaa, nyt olen kolmena aamuna ottanut ja makuun alkaa jo oikeasti tottua! :) Vessassa pitää käydä jatkuvasti ja ruokahalu on tosiaan kadonnut jonnekin taivaan tuuliin, mitä ihmettelen suunnattomasti. Ylimääräisiä ei ole siis tullut naposteltua. Kävin tänään myös puntarilla ja olen tosi iloinen, koska oon jo kauan jumittanut samassa pisteessä, mutta nyt oli uusi luku mittarissa! JES :)

• innoissaan

Painon putoaminen voi johtua myös siitä että ei ole tullut naposteltua, eli en väitä että itse omenaviinietikka olisi minua laihduttanut. Olen kuitenkin ihan varma, että tuolla etikalla on vaikutusta, suoraan tai välillisesti - ihan sama, kunhan paino laskee!

• rosie
        innoissaan kirjoitti:

Painon putoaminen voi johtua myös siitä että ei ole tullut naposteltua, eli en väitä että itse omenaviinietikka olisi minua laihduttanut. Olen kuitenkin ihan varma, että tuolla etikalla on vaikutusta, suoraan tai välillisesti - ihan sama, kunhan paino laskee!

Onhan tuolla etikalla vaikutus tuohon syömispuoleen. Se vie nälän tunnetta, joten sitten ei tule naposteltua niinkuin ennen :) itse odotan vielä ensi viikon keskiviikkoon ennenkuin hyppään vaa'alle. Aion punnita itseni nyt viikon välein ja katsoa mitä tapahtuu! Onnea sinullekin, kerro toki kuulumisiasi, niin minäkin aion tehdä :D

• onkohan näin

onkahan joku viisaampi, kuin minä??
      Kuulin että selluliitti johtuu ainakin osittain kehon happamuudesta ja omenaviinietikka kuulemma lisää kehon happamuutta mielettömästi... Onko kellään tietoa onko näin tai mitä haittavaikutuksia etikalla on??

• selluliitti

Iho on kiinni lihaksessa "säikeillä" ja kun siihen väliin tulee riittävästi rasvaa, niin muodostuu appelsiini-ihoa. Kuvitelkaa vaikka tikkitakkia. En tiedä, onko omenaviinietikalla vaikutusta selluliitin muodostumiseen, mutta en itse usko sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe