isän itsemurha :'(

onneton...

Hei!

Olen 16 vuotias opiskelija poika, ja mun isä teki itsemurhan tammikuun viimeinen päivä ampumalla itseään rintaan... :'( en tiedä yhtään mitä tehdä... Olen käynyt yhden kerran kuraattorin juttusilla ja menen ensi viikolla uudelleen... en tiedä onko siitä hyötyä... onko kenelläkään kokemuksia asiasta, ja yhtään vinkkejä, miten asiasta voi päästä yli... aina kun olen pimeässä tai jossain yksin, niin saatan (esim. saunassa) alkaa puhumaan itsekseni, mutta kuitenkin isälle kaikenmaailman asioista.. Onko normaalia?

Auttakaa joku, jos vain mahdollista... Neuvot olisi nyt paikallaan... :'(

11

1928

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun isä teki itsemurhan ku olin 9v. joutusin sillon terapiaan mut en mä siellä oo ikinä mun isästä puhunu. pari vuotta sit oon äidiltä alkanu kyselee mun isästä jotain. kyl mä uskoisin et puhuminen auttaa mut jokanenhan suree omalla tavallaan. oon mäkin isälleni puhunu tai oikeestaa ajatellu mitä mä sil sanoisin ja joskus oon toivottanu hyvät yöt ja joskus taas haukkunu ym... koita jaksaa.

• minä vain

anna itsellesi aikaa. Hyvä, että käyt kuraattorin juttusilla. Puhu kaikesta, se auttaa. Isällesi puhuminen on normaalia surutyötä. Älä myöskään pelkää kaikkia niitä ristiriitaisiakin tunteita, joita nousee esiin. Halauksia!

• ---

mul ei oo kokemusta itsemurhasta, mutta tiedän millasta on menettää joku todella tärkeä ihminen.
        kannattaa jatkaa käyntii siel kuraattorilla, tai hankit psykiatrin tai jonku, koska se "möykky" joka sun sisäl on, jatkaa kasvamistaan, mitä enemmän sä oot puhumatta.
        joillekki on vaikeet puhuu, joillekki kirjottaminen, musiikki, piirtäminen tai vaikka esimerkiks liikunta voi olla parempi tapa purkaa "paineita" ja jokanen löytää varmasti oman tavan surra.
        mut sun ei kannata olla suremat, koska tuut kohtaa ton menetyksen ennemmin tai myöhemmin.