Joo muutama vuosi takaperin suorastaan nauroin pikkuautoille ja aivan syystä
Tänä päivänä mielipiteeni on kääntynyt isompia vastaan hyvästä syystä.
Uudet pienet autot osataan jo muotoilla sen verran hyvin, että ne näyttävät jo hyviltä.
Mielenkiinto isoja autoja kohtaan on kääntynyt laskuun. Isot autot eivät ole sen parempia, mutta
vievät sen sijaan älyttömästi polttoainetta ja korjauskulut ovat omaa luokkaansa. Iso auto on nykyään enää pröystäilyä varten joka taas on enemmänkin teinien touhuja.
Isoista autoista alkaa muillakin mennä kiinnostus ohi. Suuret autonvalmistajat ovat alkaneet kilpailla pienemmillä malleillaan aivan tosissaan. Otetaanpa vaikka tuleva Volvon C30, joka on todella makeen näköinen auto.
Yleensä isoilla autoilla vastaantulijat ovat alkaneet näyttää naurettavilta esim yksin matkustava henkilö ajaa isolla autolla kantaen turhaa massaa mukanaan ja kyydissä ei ole ketään, kun taas pienemmällä autolla ajava näyttää viisaalta ja järkevältä autoilijalta
Ennen nauroin pikkuautoille mutta nyt
32
3001
Vastaukset
- patexx
Kai tekstissäsi on jotain perääkin, jotkut vaan tarvitsevat isoa autoa:
- vedetään asuntovaunua
- vedetään venetraileria
- tai vaikka keräilee romuautoja ja hinailee niitä takapihalleen.
- joudutaan kulkemaan huonosti auratuilla teillä
- on paljon tavaraa kuljetettava (esim. mökille jos mennään, ym.)
eli usein se iso auto on ihan tarpeessa.- Per Saukko
Aika huonot verukkeet. Noista hyväksyn asuntovaunun vedon, joskin kyllä sekin onnistuu ihan Golf-luokan autollakin, kunhan on riittävän iso moottori.
Venetraileria tuskin vetelet edes kesässä 20 päivää enempää.
Romuautoja, joo. Hinausautoja saa tekemään homman suhteellisesti halvemmalla.
Huonosti auratuilla teillä ei ole mitään tekemistä auton koon kanssa...ehkä vain haitaksi iso ja painava auto.
Mökkimatkoille - jos paljon tavaraa, voi hommata peräkärryn.
Tähän asti iso auto on puolustanut paikkaansa edustusautona, tai itse kuskikin on kookas (pitkä). Pikkuautot kun on pikkuautoja. Mutta tähänkin on tullut muutosta, eli kyllä Golf luokan autoonmahtuu jo 2 metrinenkin äijä.
Tulevaisuushan on pikkuautojen, sillä vievät vähemmän tilaa ja kuluttavat vähemmän energiaa. - Isompaa etsivä
Ison auton käyttö on usein hyvin perusteltua. Esim. perheellinen ei pikkuautolla tee mitään, jos aikoo sovun säilyttää pitkän matkan aikana. Muutama lisäsentti takatiloissa on pelkkää juhlaa, kun ei penskat ole koko ajan toisissaan kiinni.
Mökkimatkat taittuu mukavasti, kun on sekä perheelle että tavaroille runsaasti tilaa. Auton on oltava sisätiloiltaan väljä, joten se edellyttää isoa tai isohkoa autoa. - ymmärtää...
- vedetään asuntovaunua
- vedetään venetraileria
- tai vaikka keräilee romuautoja ja hinailee niitä takapihalleen.
Aika harva vetää mitään kun ei edes ole hinauskoukkoa ....
- joudutaan kulkemaan huonosti auratuilla teillä
Aika harva mökkeilee talvisin. Jos niitä teitä on ylipäätään aurattu.
- on paljon tavaraa kuljetettava (esim. mökille jos mennään, ym.)
Pieneenkin autoon mahtuu yllättävän paljon tavaraa, jos ihmisiä on kyydissä 1 tai 2. Ylipäätään, ison auton tilat menee hukkaan jos ihmisiä on vain 1 tai 2. Pikkuihmiset kuitenkin vetää ison auton etupenkin niin eteen että aivan sama vaikka olis Punto tai yaris.
Jokainen valitkoon toki itse mihin rahansa laittaa, mutta minä en ostaisi isoa autoa enintään kolmehenkiseen perheeseen. Enkä keskikokoistakaan yli kahdelle hengelle. - viia
Per Saukko kirjoitti:
Aika huonot verukkeet. Noista hyväksyn asuntovaunun vedon, joskin kyllä sekin onnistuu ihan Golf-luokan autollakin, kunhan on riittävän iso moottori.
Venetraileria tuskin vetelet edes kesässä 20 päivää enempää.
Romuautoja, joo. Hinausautoja saa tekemään homman suhteellisesti halvemmalla.
Huonosti auratuilla teillä ei ole mitään tekemistä auton koon kanssa...ehkä vain haitaksi iso ja painava auto.
Mökkimatkoille - jos paljon tavaraa, voi hommata peräkärryn.
Tähän asti iso auto on puolustanut paikkaansa edustusautona, tai itse kuskikin on kookas (pitkä). Pikkuautot kun on pikkuautoja. Mutta tähänkin on tullut muutosta, eli kyllä Golf luokan autoonmahtuu jo 2 metrinenkin äijä.
Tulevaisuushan on pikkuautojen, sillä vievät vähemmän tilaa ja kuluttavat vähemmän energiaa.kauppakassina. pitkillä matkoilla selkänojan mataluus alkoi häiritä. hartiat kun olivat niskatuessa kiinni. muuten oli ihan ok; 1.8 automaatti -96.
uudemmissa golfeissa samaa vikaa.
toisaalta olen tien päällä 40000t vuodessa ja hepponen on hepponen, mitä golfi ei ole mutta...
kun c4 tuli myyntiin kävin kokeilemassa, pää katossa.
perheeseen kuulu vain kaksi aikuista
tää on ihan hyvä topikki, kiitos aloittajalle
- lökölkklö
Ovat kylläkin naurettavia ilmestyksiä, joilla itse en kehtaisi ajaa.
Mutta nämä aivan uudet kuten C2,C3 Clio,Corsa,varsinkin Punto ovat ihan siedettäviä.- ihan asiavirhe
>"Varis Micra ja Ka
Ovat kylläkin naurettavia ilmestyksiä, joilla itse en kehtaisi ajaa.
Mutta nämä aivan uudet kuten C2,C3 Clio,Corsa,varsinkin Punto ovat ihan siedettäviä."
Itsellä on Micra ja vaimolla Punto.
Ovat ihan samankokoisia ja oloisia.
Miltei sentilleen.
- tulevaisuus!
Kunhan autoverotus muutetaan vuosittain maksettavaksi haittaveroksi, jonka pohjana on hiilidioksidipäästöt eli bensankulutus, alkaa pikkuautoilu kummasti tuntua järkevältä yhä useamman yksikseen ajelevan mielestä!
Pian saa vähän käytettyjä kaupunkimaastureita halvalla ;-) - autolla....
Itsellä nyt Citikka C2 isoimmalla koneella, auto on hauska, kokoaan isomman tuntuinen ja silmääni riittävän menevän näköinen, tilat riittää mulle ja eukolle, uutena ostetu, takuut sun muut. Eli oma tarpeeni tällä ok.
Silti: jokainen valitkoon autonsa koon omien tarpeiden ja maun mukaan. Jos jollain on tilantarvetta tai oma luonne semmoinen että ei käy pikkuauto, niin sitten ei käy. Miksi sun pitää mainostaa täällä? - ruutuun
Suosin itse pienimpiä autoja, koska taloni parkkipaikat sen verran kapeita että muuten naapurit kolhisi ovilla, sen verran kapeat ruudut ovat. Nyt alla Ka, ja seuraava voi olla vaikkapa Citroen C1/Aygo tai Panda, juuri kapeuden takia.
- riittää
selityksiä joka lähtöön! Tuo oli paras selittely tähän mennessä että pikkuautoilla ei kolhita viereisiä autoja... heh.. Usein juuri persaukiset ostavat sen pikkuautonsakin säästäen kaikessa ja kaksiovinenhan on yleensä halvempi, ovi vaan on aina hiton paljon pidempi kuin neliovisissa ja sillä "seinällä" kun huidot parkkipaikalla niin kolhuja tulee takuulla! Puheet nykyisten pikkuautojen hyvästä ajettavuudesta voi unohtaa sillä totuushan on se että ne kun on kinnereitä niin ne on kinnereitä eikä se miksikään muutu. Pikkuautojen käyttäjäryhmä koostuu vanhoista papoista ja mummoista, joillakin se on lyhyen työmatkan autona sekä tietysti teinien ja muiden persaukisten autona.
- iso mies
vein 500:Sen bemarini huoltoon joulukuussa, mutta huolto meni merkkikorjaamolla pitkäksi, joten antoivat vuokra-auton illaksi. Auto oli uusi Opel Corsa 1.2. Hymyilytti ensin kun näin auton parkkipaikalla, ajattelin, että onhan sitä ihan kiva kokeilla millaisia ne uudet pikkuautot on. Kyllä hymy hyytyi kun yritin kuskinpenkille ahtaa itseäni. Tuloksena puolen minuutin ahtautumisen jälkeen oli suonenveto ja vitutus. Ajattelin,kuitenkin, että kyllä se yhden illan meneen kun ei ole kuin 30km kotimatka ja lapsen haku hoidosta. Lapsi menikin ok takapenkille turvaistuimeen (4 ovea) kun repsikan penkin siirsi etuasentoon. Mutta ne ajo-ominaisuudet ja onneton moottoriteho. Kierroksia ei voinut laskea alle 3500 jos halusi yhtään voimaa auton liikuttamiseen ja moottoritiellä lumipöpperössä meno oli todella horjuvaa. Autosta noustessa ja siihen mennessä taas se suonenveto, kun jalka ei vain mahtunut ratin alta kuin jossain ihme asennossa. Aamulla hakiessani omaa autoa en enää ollut korjaamon tiskillä yhtä ymmärtäväinen kuin edellisenä iltana, vaan annoin kuulua mielipiteeni asioiden hoidosta. Niin että se pienistä autoisa minun kohdallani.
Ai niin 198cm ja 105kg
- cat70
Yksi olennainen peruste miksi meillä on Iso auto. Kokeilepa sulloa 6 henkinen perhe ja koira siihen pikkuräppänään. Vaikka en tarvitse kyseistä autoa joka päivä lastenkuskaukseen, en viitsi sen takia ostaa pikkuautoa ja ahtaa sitten lapsia neljää sinne takapenkille kerran viikkoon... Ja polttoaineen kulutus ei minusta ole hirveä, jos se on 5 litraa sataselle 1800 kilon massalla, vai onko?
Toisena autonakaan ei meillä ole mikään pieni, vaikka sitä autoa ei tarvitakaan usein. Sillä saattaa olla että juuri silloin kun ei se isompi automme olekaan käytettävissä, toinen perheestä joutuukin kuskaamaan taas kaikki lapset jonnekin. Ollaan taas lopputuloksessa, miten saat kolme lasta pikkuräppänen takapenkille niin ettei hermot pala itseltä ensimmäisellä kilometrillä, kun ne tappelee koko ajan ahtauden vuoksi. Kokemusta meinaan on.
Myöskin puoliso joutuu kuskaamaan työtarvikkeitaan kakkosautossa, ikävä kyllä ne mahtuvat esim. Omegan sisätiloihin erittäin huonosti eikä Omega edes ole kovin pieni.
Tässäpä pari perustelua. - sitä että
Varmaan tarkoitti enemmänkin sitä, että monet sinkut tai perheettömät ostavat ison auton turhaan
ja sitten pröystäilevät, että heillä on nyt näin iso auto.
Perheelliset ymmärtää miksi he hankkivat ison auton.huvikseni seurannut vastaantulevaa liikennettä. Noin joka kolmannessa autossa on kuskin päälaen ja auton katon väli silmämääräiseti arvioiden yli 20 cm.
Tämäkin hukkatila on hukkatilaa, joka osaltaan kasvattaa kulutusta turhan takia.
Missä muuten niitä pikkuautoja on?
Pikkuautoina myydään lyhyitä, leveitä, korkeita ja painavia möhköjä, joissa epäonnistunut rengastus alla. Ja kuluttavat reilusti enemmän polttoainetta kuin parikymmentä vuotta sitten tehdyt autot.
Joku moitti pikkuautojen ajo-ominaisuuksia. Ei ne kaikki ole huonoja. Joka on joskus ajanut Citroen Visalla, tietää että siinä on ajo-ominaisuuksien mallia isommillekin, nykyautoillekin. Ja kaikki toteutettu perinteisellä tekniikalla.
Isoille ihmisille ja pirttiviljelijöille sekä tavarankuskeille kyllä autoja löytyy, mutta kun puolet meistä on jotain alle 170 cm ja sinkkuja/pieniperheisiä, mistä meille auto? Turha tila on todella turhaa ja haitallista.
- t.u.h.m.a.M
Riippuu missä ajelee, kyllä pikkuauto on melkoinen rimpula isoilla teillä ja se turha massa on yleensä äänieristystä, turvalaitteita, mukavampia sisustus materiaaleja yms varusteita. En minäkään ajas isolla autolla jos ajelisin kaupungissa. Pitkillä matkoilla osaa kyllä arvostaa jämäkkyyttä, tehoa ja mukavuutta. Ennen kaikkea auton hiljaisuus on minulle se kriteeri autoa ostaessa.
- Megane
Nykyautoissa ei ole kovinkaan suuria eroja auton
hiljaisuuden suhteen. Moni "pikkuauto" on ohittanut jo monen paljon isomman auton äänieristyksessä, koska se on paljon helponpi ja halvempi eristää kuin isoo loota - t.u.h.m.a.M
Megane kirjoitti:
Nykyautoissa ei ole kovinkaan suuria eroja auton
hiljaisuuden suhteen. Moni "pikkuauto" on ohittanut jo monen paljon isomman auton äänieristyksessä, koska se on paljon helponpi ja halvempi eristää kuin isoo lootaMikä se sellainen pikkuauto on?? hiljainen, pieniruokainen ja miltei yhtähyvä ajaa kun iso auto. Isolla autolla tarkoitan E mesejä, 6 audeja, 500 bemuja, 80 volvot niin olishan niitä isompiakin vaan ovat turhan tyyriitä.
- samma här
Kyllä se näyttää hassulta kun yksinajava henkilö ajaa isoa autoa aivan tosissaan ja näyttelymielellä.
Nykyään pienemmät autot esim Golf jne. ovat jo yhtä hyviä ellei paremoia ajaa kuin isot.
Kun yksinajava ajaa isoa autoa se näyttää kuin kilpikonnalta jolla on liian iso kilpi.
Kirjoittajalla on pointtia - mies....
Tuttuni ajaa E-sarjalaisella, Väyrysmersulla, cdi-koneinen. Yleisimmin yksin, lyhyitä kaupunkireissuja (torin ympäri soppaluu ikkunalaudalla), ex-taksi. Jatkuvia teknisiä häiriöitä ja vikoja, nyt myös ruosteongelmia.
Samalla hinnalla 20 te ostin itse upouuden -06 pikkuauton. Tyytyväinen, pelaa, takuut, ei loppuun ajettu, ja uusimmat pikkuautot esp:n kera todella vakaita ja tukevia pelejä, eikä turhaa hukkatilaa.
Minä ainakin nauran tuttuni mersufanaattisuudelle ja sille ison auton kuvitellulle tarpeelleen (=näyttämisen tarve)... - pikkuilija
- 5,7L AUTO
Heko heko vain sullekkin. Tuon mopon hinnallahan saa jo kelpo kulkupelin niin ei tarvitse ajaa pipo leuassa asti häveten silmiä päästään......
- näin on
5,7L AUTO kirjoitti:
Heko heko vain sullekkin. Tuon mopon hinnallahan saa jo kelpo kulkupelin niin ei tarvitse ajaa pipo leuassa asti häveten silmiä päästään......
kun sinulla on vielä varaa maksaa polttoaine dieselmoottoriseen mopoautoosi. Eikä tämä aika ole enää kaukana.
- pikkuautoille
Yleensä ne ovat ruman näköisiä. Huonoja ne ovat ajaakin sekä meluisia. En osta koskaan pientä autoa. Autossa pitää olla kokoa ja näköä ja kunnon suorituskyky.
olisi, että joku alkaisi tekemään mopoautoja BMW Isettan korimallilla, mutta taakse kapealla raidevälillä kaksi pyörää. Joiku toinen teksi Messerscmittin relikaa mopoautoksi. Taakse samat kaksi pyörää, mutta kapealle. Tekmiikkapuoli toki nykytekniikasta, mutta kuori ja sisustus vanhasta.
Ostaisin yhden kauppakassiksi!
- Turha nauraa
Mun uudessa kauppakassissa on 150 hv, on erittäin hyvä ajettava ja näppärä. Siinä jää moni karjankuljetusvaunu toiseksi kun meikä antaa hiukka kaasua. Ajakaa te perheelliset vaan niillä isoilla vehkeillä joiden takaa ei näe mitään. Sen takia pyyhkäisenkin aina teistä ohi. Te jotka ajatte yksin isoa autoa, ottakaa järki käteen.
- kirpullasi
mutta anna vaan nöyrästi tietä kun näet peräpeilissäsi auton jonka maskissa on neljä rinkulaa ja niiden rinkuloiden vieressä vielä pieni merkki...
- ketään
kirpullasi kirjoitti:
mutta anna vaan nöyrästi tietä kun näet peräpeilissäsi auton jonka maskissa on neljä rinkulaa ja niiden rinkuloiden vieressä vielä pieni merkki...
Ihan sama mikä merkki sulla on maskissa. En sitäpaitsi erota sitä kun jäit niin kauaksi taakse, heh.
- Luigi
kirpullasi kirjoitti:
mutta anna vaan nöyrästi tietä kun näet peräpeilissäsi auton jonka maskissa on neljä rinkulaa ja niiden rinkuloiden vieressä vielä pieni merkki...
Ja tämä pikkuauto syö aamupalaksi joka päivä noita neljän rinkulan perhekippoja.
Terveisin Fiat Coupe Turbo 250hp. - Puskeeko
Luigi kirjoitti:
Ja tämä pikkuauto syö aamupalaksi joka päivä noita neljän rinkulan perhekippoja.
Terveisin Fiat Coupe Turbo 250hp.etuvetoiseni kaarteessa ?
Ei kai ?
:D
- CeeTwo
Naurattaa nuo mahtipontiset tila-autot, kaiken maailman Touranit, Voyagerit ja Trans Sportit. Tässä joku aika sitten tuli vetäistyä lumet silmille uudenkarhealle Chevrolet Trans Sportille joka öykkäröi tiellä. Tie oli huonosti aurattu, lumipolannetta ja keskivallia, vaan pikkukirppuni ESP:llä kulki vakaasti kuin juna ja tila-autokuski katseli hämmentyneenä miten pikkukirpulla vetäistiin kaistojen yli melkoista haipakkaa, sinne jäi lumipöllyyn. Noille pitää vetää aina luu kurkkuun, ja tän pikkuirpun 122 hv antaa siihen jo kivat mahikset.
- Saan riitävän usein
Kyllä mä perheiden tilan tarpeen ymärrän ja onhan isommat monesti parempia ajaakin, mutta että pienellä hävettää ajaa... Pitää olla itsetunnossa aika lailla puutetta, jos pitää ego autolla tehdä ja vielä sen koolla... Olisikohan kääntäen verrannollinen peniksen kokoon tai käyttökertojen määrään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962159
- 1291398
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231360Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291308- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371038- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56914- 122797
- 82786