Onko Hummer h2 kuorma-auto? Eli verotetaanko H2:sta autoveroa lainkaan, sillä kuorma-autoistahan ei tavallisesti veroja peritä jos on tuontiauto.
Sitten toinen kysymys: Onko Cadillac Escalade kuorma-auto? Näistä kahdesta autosta tulee niin erilaista tietoa jokapuolelta joten olisi mukava saada tietää se oikea totuus.
HUMMER H2 KUORMA-AUTO?
9
6076
Vastaukset
- Katastelija
Kuorma-auto se on, koska kokonaismassa on yli 3500 kg. Eli ajoneuvoluokka on N2.
- Laitahyökkääjä
Kuorma-autoksihan nuo tietenkin yritetään autoveron takia Suomessa rekisteröidä, mutta onkohan asia ihan ehdoton? Ainakin ennen EU-aikaa rekisteröidyissä ajoneuvoissa oli painavampiakin henkilöautoja. Nytkin se lienee teoriassa mahdollista jos uudempi auto on vain tyyppihyväksytty EU-säännösten mukaisesti henkilöautoksi. Hummer ei ehkä ole, mutta varmaan joku panssaroitu auto voi olla. AKE:lla on jopa nettisivullaan alennetut autoverot yli 4500 kg:n henkilöautoille: http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/Autovero Suomessa/Ajoneuvojen luokittelu ja eri ajoneuvoluokkien ja -ryhmien autoveroasema.htm
Ajokortti näille yli 3500 kiloisille on kuitenkin C tai C1 (Ruotsissa tiettävästi myös siellä jonkinverran ennen EU-aikaa myönnetty B-kortti, päivämäärää en muista).
- Laaksonen .
Siitä Cadillacista en tiedä mutta Hummerista olen Varma, sallittu kokonaismassa yli 3500 niin kyllä menee Suomessa kuorma-autoksi. Ei autoveroja, ei vuotuista käyttömaksua, vain dieselvero.
Tiedän koska olen sellaisen H2:sen itselleni tuonut.- Minkälainen
sun dieselkonees on?
Onko v-8 ja moniventtiili vai mikä? - CEL
Minkälainen kirjoitti:
sun dieselkonees on?
Onko v-8 ja moniventtiili vai mikä?sitä lava cadillacia et tule koskaan saamaan suomenkilpiin!!!!
FAKTA - h2:nen
H 2 ole aina bensakoneella.Mistä lähtien sellaisen on saanut dieselillä tehdasvalmiina??
- mieltä minäkin
h2:nen kirjoitti:
H 2 ole aina bensakoneella.Mistä lähtien sellaisen on saanut dieselillä tehdasvalmiina??
olen, ja juuri siitä syystä sitä "laaksoselta" kyselin?
Onko tehneet siellä GM:llä laaksoselle ihan oman version?
Elikkä nim.merkki "laaksonen" on taas niitä "oikeita asiantuntijoita"? Ja oikein omistajakin. Hahahahahaaaaaa!
- HMW
Hummer h2 painaa 3200-3900kg minkä takia se luokitellaan kuorma-autoksi
- Fammu2121
On h2 kuorma-auto, minulla on sellainen 2006vm 5hengen ja pienilava takaosassa kansi. Sopii myös perheautoksi, koska olen maa ja metsätilan omistaja. Huippuauto ajaa!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869