Onko Hummer h2 kuorma-auto? Eli verotetaanko H2:sta autoveroa lainkaan, sillä kuorma-autoistahan ei tavallisesti veroja peritä jos on tuontiauto.
Sitten toinen kysymys: Onko Cadillac Escalade kuorma-auto? Näistä kahdesta autosta tulee niin erilaista tietoa jokapuolelta joten olisi mukava saada tietää se oikea totuus.
HUMMER H2 KUORMA-AUTO?
9
6239
Vastaukset
- Katastelija
Kuorma-auto se on, koska kokonaismassa on yli 3500 kg. Eli ajoneuvoluokka on N2.
- Laitahyökkääjä
Kuorma-autoksihan nuo tietenkin yritetään autoveron takia Suomessa rekisteröidä, mutta onkohan asia ihan ehdoton? Ainakin ennen EU-aikaa rekisteröidyissä ajoneuvoissa oli painavampiakin henkilöautoja. Nytkin se lienee teoriassa mahdollista jos uudempi auto on vain tyyppihyväksytty EU-säännösten mukaisesti henkilöautoksi. Hummer ei ehkä ole, mutta varmaan joku panssaroitu auto voi olla. AKE:lla on jopa nettisivullaan alennetut autoverot yli 4500 kg:n henkilöautoille: http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/Autovero Suomessa/Ajoneuvojen luokittelu ja eri ajoneuvoluokkien ja -ryhmien autoveroasema.htm
Ajokortti näille yli 3500 kiloisille on kuitenkin C tai C1 (Ruotsissa tiettävästi myös siellä jonkinverran ennen EU-aikaa myönnetty B-kortti, päivämäärää en muista).
- Laaksonen .
Siitä Cadillacista en tiedä mutta Hummerista olen Varma, sallittu kokonaismassa yli 3500 niin kyllä menee Suomessa kuorma-autoksi. Ei autoveroja, ei vuotuista käyttömaksua, vain dieselvero.
Tiedän koska olen sellaisen H2:sen itselleni tuonut.- Minkälainen
sun dieselkonees on?
Onko v-8 ja moniventtiili vai mikä? - CEL
Minkälainen kirjoitti:
sun dieselkonees on?
Onko v-8 ja moniventtiili vai mikä?sitä lava cadillacia et tule koskaan saamaan suomenkilpiin!!!!
FAKTA - h2:nen
H 2 ole aina bensakoneella.Mistä lähtien sellaisen on saanut dieselillä tehdasvalmiina??
- mieltä minäkin
h2:nen kirjoitti:
H 2 ole aina bensakoneella.Mistä lähtien sellaisen on saanut dieselillä tehdasvalmiina??
olen, ja juuri siitä syystä sitä "laaksoselta" kyselin?
Onko tehneet siellä GM:llä laaksoselle ihan oman version?
Elikkä nim.merkki "laaksonen" on taas niitä "oikeita asiantuntijoita"? Ja oikein omistajakin. Hahahahahaaaaaa!
- HMW
Hummer h2 painaa 3200-3900kg minkä takia se luokitellaan kuorma-autoksi
- Fammu2121
On h2 kuorma-auto, minulla on sellainen 2006vm 5hengen ja pienilava takaosassa kansi. Sopii myös perheautoksi, koska olen maa ja metsätilan omistaja. Huippuauto ajaa!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812356- 1831954
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1721801Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1181616Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311555- 1141370
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1661106Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771103Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591045