HUMMER H2 KUORMA-AUTO?

Wondering

Onko Hummer h2 kuorma-auto? Eli verotetaanko H2:sta autoveroa lainkaan, sillä kuorma-autoistahan ei tavallisesti veroja peritä jos on tuontiauto.

Sitten toinen kysymys: Onko Cadillac Escalade kuorma-auto? Näistä kahdesta autosta tulee niin erilaista tietoa jokapuolelta joten olisi mukava saada tietää se oikea totuus.

9

5952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katastelija

      Kuorma-auto se on, koska kokonaismassa on yli 3500 kg. Eli ajoneuvoluokka on N2.

      • Laitahyökkääjä

        Kuorma-autoksihan nuo tietenkin yritetään autoveron takia Suomessa rekisteröidä, mutta onkohan asia ihan ehdoton? Ainakin ennen EU-aikaa rekisteröidyissä ajoneuvoissa oli painavampiakin henkilöautoja. Nytkin se lienee teoriassa mahdollista jos uudempi auto on vain tyyppihyväksytty EU-säännösten mukaisesti henkilöautoksi. Hummer ei ehkä ole, mutta varmaan joku panssaroitu auto voi olla. AKE:lla on jopa nettisivullaan alennetut autoverot yli 4500 kg:n henkilöautoille: http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/Autovero Suomessa/Ajoneuvojen luokittelu ja eri ajoneuvoluokkien ja -ryhmien autoveroasema.htm

        Ajokortti näille yli 3500 kiloisille on kuitenkin C tai C1 (Ruotsissa tiettävästi myös siellä jonkinverran ennen EU-aikaa myönnetty B-kortti, päivämäärää en muista).


    • Laaksonen .

      Siitä Cadillacista en tiedä mutta Hummerista olen Varma, sallittu kokonaismassa yli 3500 niin kyllä menee Suomessa kuorma-autoksi. Ei autoveroja, ei vuotuista käyttömaksua, vain dieselvero.

      Tiedän koska olen sellaisen H2:sen itselleni tuonut.

      • Minkälainen

        sun dieselkonees on?

        Onko v-8 ja moniventtiili vai mikä?


      • CEL
        Minkälainen kirjoitti:

        sun dieselkonees on?

        Onko v-8 ja moniventtiili vai mikä?

        sitä lava cadillacia et tule koskaan saamaan suomenkilpiin!!!!
        FAKTA


      • h2:nen

        H 2 ole aina bensakoneella.Mistä lähtien sellaisen on saanut dieselillä tehdasvalmiina??


      • mieltä minäkin
        h2:nen kirjoitti:

        H 2 ole aina bensakoneella.Mistä lähtien sellaisen on saanut dieselillä tehdasvalmiina??

        olen, ja juuri siitä syystä sitä "laaksoselta" kyselin?

        Onko tehneet siellä GM:llä laaksoselle ihan oman version?

        Elikkä nim.merkki "laaksonen" on taas niitä "oikeita asiantuntijoita"? Ja oikein omistajakin. Hahahahahaaaaaa!


    • HMW

      Hummer h2 painaa 3200-3900kg minkä takia se luokitellaan kuorma-autoksi

    • Fammu2121

      On h2 kuorma-auto, minulla on sellainen 2006vm 5hengen ja pienilava takaosassa kansi. Sopii myös perheautoksi, koska olen maa ja metsätilan omistaja. Huippuauto ajaa!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe