Laitan tänne vielä uutena viestinä tämän vastaukseni "Lisää liksaa"
Olen lukenut eräästä kirjasta (Muistaakseni "Näin menstyt") että kun palkkaa pyydetään lisää niin tulee lyödä tiskiin aivan tosi kovat lukemat. Paljon korkeammat kuin mitä todellisuudessa haluaa. Sitten istutaan hiljaa ja odotetaan että pomo alkaa sanoa jotain. Itse ei saa murtaa hiljaisuutta. Se osapuoli joka alkaa ensiksi puhumaan on hävinnyt. Jos itse alat heti summan jälkeen perustelemaan että kuinka ahkera olet ollut ja kuinka paljon vastuuta sinulle on lisätty jne. jne. olet hävinnyt kisan. Jos istut hiljaa ja tuijotat pomoa niin kauan että hän joutuu murtaa hiljaisuuden ja jatkaa keskustelua, saat mitä suuremmalla todennäköisyydellä hyvän korotuksen. Tuskin sitä mitä pyysit mutta hyvän kuitenkin.
Olen itse kokeillut. Huoneseen laskeutuva hiljaisuus on kaamea ja on vaikea pysyä hiljaa, mutta kannattavaa, tulos 25%.
Näin saat lisää liksaa!!!
5
2325
Vastaukset
- heheheheheheheheee!
Kumpi silloin häviää? :D
- häviää
Pomo. Se häviää joka murtaa hiljaisuuden. Usko pois.
- työ mies
häviää kirjoitti:
Pomo. Se häviää joka murtaa hiljaisuuden. Usko pois.
Ok. Pomo häviää ja sen jälkeen häviää työpaikkasi.
Uskomatonta pskaa. - Oletko ihan varma?
työ mies kirjoitti:
Ok. Pomo häviää ja sen jälkeen häviää työpaikkasi.
Uskomatonta pskaa.Kuinka monta tiedät menettäneen työpaikan siksi että on pyytänyt liian korkeaa palkankorotusta?
Ihan oikeasti, ei varmaan kukaan. Jos ei pyydä ei saa, se on ihan varma. Sehän on vain osoitus siitä että arvostaa itseään ja sitä mitä tekee. Sitä arvostaa myös moni työnantaja.
- Valtuudet
Vähänkään suuremmissa organisatioissa ei linjaesimiehillä ole valtuuksi suurempiin palkan muutoksiin.
Kyllä ne käsitellään yleensä kerran vuoteen.
Onhan minunkin nenäni eteen tultu vaatimaan kaikenlaista.
Joskus olen sanonut vieväni asiaa eteen päin, joskus tyrmännyt suoraan.
Kerran uhattu mennä toimitusjohtajan juttusille. Sanoin että siitä vaan. Eipä mennyt. Tuloksenkin olisin tiennyt.
Itse olen nostanut palkkaani varmimmin työpaikan vaihdon yhteydessä.
silloin ei halvalla kannata myydä itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606354- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252616- 212228
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551798- 271736
- 251530
- 491422
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 321388