Palkankorotuksista

tyhjää ei kannata odotella

Itse olin vähän yli vuoden töissä yrityksessä XX odottelin että palkka mahdollisesti nousisi (niinkuin haastattelussa lupailtiin) tai siitä päästäisiin edes keskustelemaan. Olin asettanut itselleni takarajan että jos ei vuoden päästä tapahdu mitään, lähden. Odotin kuitenkin varmuuden vuoksi vuoden ja kaksi kuukautta :) (hehheh, näen jo kuinka joku vetelee herneitä nenäänsä)...eikä mitään tapahtunut. Tein strategisen päätöksen (ja oikeastaan se oli myös periaate), en ala ruinaamaan turhaa palkan korotusta, vaan jos yritys EI automaattisesti ARVOSTA nuoria työntekijöitään, meitä tulevaisuuden lupauksia, ja kannusta meitä taloudellisesti (vapaaehtoisesti) jotta pysymme yrityksessä, EN missään tapauksessa HALUA olla kyseisen yrityksen palveluksessa!! Sinnepä jäivät miettimään syitä yllättävään lähtööni.

5

1354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tule kuin manulle illallinen

Tarttee varmaan tehdä itsensä tärkeäksi, jotta palkka nousee. Suomen vahva Ay-liike pitää huolen että ei työnantaja vaan liian vähän maksaa, aikamonella alalla on peruspalkka ja oman ansion mukaan tulee lisäykset.

• naurettavaa

No harvapa on paikka jossa palkankorotusta tullaan ehdottelemaan työnantajan puolelta. Kyllä siitä aikuisen ihmisen pitää itse osata mennä keskustelemaan. Tollo työnantajahan se on jos maksaa enemmän kuin mihin työntekijä on itse tyytyväinen - tyytyväinenhän työntekijä on silloin jos ei palkastaan käy keskustelemassa. Niin että kannattaa varautua tuolla tyylillä aika lyhyisiin työsuhteisiin jatkossakin :)

• On noussut

Jos työnantaja todella haluaa pitää työntekiänsä on järkevää maksaa kysymättä korotus silloin tällöin.

Mulle nostettiin hiljattain palkkaa aika mukavasti työnantajan toimesta. Kuulemma nyt oikealla tasolla vaikka en tuntenut olevani missään palkkakuopassa aikaisemminkaan.

Nyt on kuitenkin tämäkin ihme koettu :)

Edellinen työnantajani ei maksanut koskaan mitään korotuksia. Mitä lie alakohtaisia/yleis korotuksiakaan ei koskaan maksettu. Lupasi aina harkita korotuksia, mutta lopulta vastaus oli aina ei.

Entinen työnantajani otti moninkertaisesti takkiinsa tämä palkkapolitiikkansa. Hommien luonne oli sellainen, että saatoi mennä 3-6kk, että työntekijä pääsi sisälle tehtäviinsä. Kalliiksi tuli vain 1-2 vuotta työntekiöinä olleet...

• xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

kun lähdit vapaaehtoisesti, minun yrityksestä olisit kuitenkin lentänyt myöhemmin ulos.

• ensin

Koitappa ensin ansaita se arvostus. Tuollaisella asenteella ei pitkälle pötkitä, usko pois. Itsevarmuus on hyvä asia ellei se mene noin pitkälle, jo nuorena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6354
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2616
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2228
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1798
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1736
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1530
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1422
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1388
    Aihe