Palkankorotuksista

tyhjää ei kannata odotella

Itse olin vähän yli vuoden töissä yrityksessä XX odottelin että palkka mahdollisesti nousisi (niinkuin haastattelussa lupailtiin) tai siitä päästäisiin edes keskustelemaan. Olin asettanut itselleni takarajan että jos ei vuoden päästä tapahdu mitään, lähden. Odotin kuitenkin varmuuden vuoksi vuoden ja kaksi kuukautta :) (hehheh, näen jo kuinka joku vetelee herneitä nenäänsä)...eikä mitään tapahtunut. Tein strategisen päätöksen (ja oikeastaan se oli myös periaate), en ala ruinaamaan turhaa palkan korotusta, vaan jos yritys EI automaattisesti ARVOSTA nuoria työntekijöitään, meitä tulevaisuuden lupauksia, ja kannusta meitä taloudellisesti (vapaaehtoisesti) jotta pysymme yrityksessä, EN missään tapauksessa HALUA olla kyseisen yrityksen palveluksessa!! Sinnepä jäivät miettimään syitä yllättävään lähtööni.

5

1352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tule kuin manulle illallinen

      Tarttee varmaan tehdä itsensä tärkeäksi, jotta palkka nousee. Suomen vahva Ay-liike pitää huolen että ei työnantaja vaan liian vähän maksaa, aikamonella alalla on peruspalkka ja oman ansion mukaan tulee lisäykset.

    • naurettavaa

      No harvapa on paikka jossa palkankorotusta tullaan ehdottelemaan työnantajan puolelta. Kyllä siitä aikuisen ihmisen pitää itse osata mennä keskustelemaan. Tollo työnantajahan se on jos maksaa enemmän kuin mihin työntekijä on itse tyytyväinen - tyytyväinenhän työntekijä on silloin jos ei palkastaan käy keskustelemassa. Niin että kannattaa varautua tuolla tyylillä aika lyhyisiin työsuhteisiin jatkossakin :)

      • On noussut

        Jos työnantaja todella haluaa pitää työntekiänsä on järkevää maksaa kysymättä korotus silloin tällöin.

        Mulle nostettiin hiljattain palkkaa aika mukavasti työnantajan toimesta. Kuulemma nyt oikealla tasolla vaikka en tuntenut olevani missään palkkakuopassa aikaisemminkaan.

        Nyt on kuitenkin tämäkin ihme koettu :)

        Edellinen työnantajani ei maksanut koskaan mitään korotuksia. Mitä lie alakohtaisia/yleis korotuksiakaan ei koskaan maksettu. Lupasi aina harkita korotuksia, mutta lopulta vastaus oli aina ei.

        Entinen työnantajani otti moninkertaisesti takkiinsa tämä palkkapolitiikkansa. Hommien luonne oli sellainen, että saatoi mennä 3-6kk, että työntekijä pääsi sisälle tehtäviinsä. Kalliiksi tuli vain 1-2 vuotta työntekiöinä olleet...


    • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      kun lähdit vapaaehtoisesti, minun yrityksestä olisit kuitenkin lentänyt myöhemmin ulos.

    • ensin

      Koitappa ensin ansaita se arvostus. Tuollaisella asenteella ei pitkälle pötkitä, usko pois. Itsevarmuus on hyvä asia ellei se mene noin pitkälle, jo nuorena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      231
      14081
    2. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      40
      2866
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      322
      2763
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1621
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      56
      1172
    6. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      46
      1050
    7. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      62
      1045
    8. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1040
    9. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      58
      979
    10. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      977
    Aihe