Kova treeni tuo flunssan!

Kestopöpö

Mistä johtuu, että tavallista kovemman treenikauden jälkeen iskee usein nihkeä flunssa? Näin käy monta kertaa vuodessa.

Olisikohan kropassa joku kestopöpö, joka pääsee aktivoitumaan, kun ukko vetää ittensä sippiin?

10

8711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks kuntoilija

Liian kova treeni alentaa vastustuskykyä tilapäisesti. Etenkin kylmässä ilmassa pitkä juoksu tai hiihtolenkki varmasti altistaa vilustumiselle. Yksi tapa estää vilustumista on ottaa rankan treenin jälkeen reilusti c-vitamiinia ja levätä kunnolla.

• hidastuminen

rääkin jälkeen.

Varmaan valkosolujen ja glukokortikoidien määrän vähentyminen kovan rasituksen loppuessa on altistava tekijä flunssalle.

Vertaa kovan stressijakson jälkeen kun loma alkaa useat saavat flunssan tms.

• Nixi

Itse syön säännölisesti B, C-vitamiiniä ja lisäksi
        sinkkiä, magnesiumia ja inkivääriä.

Sinkki parantaa vastustus kykyä ja kaikki tietää mitä B ja C tekevät. Inkivääristä voitelua nivelille. Magnesium parantaa aineen vaihduntaa.

Kaksi vuotta kun viimeksi kipeänä. Helmikuulla olin pitkäst aikaa viikon vain nukassa ja treenamatta.

Ainakin minulla on auttanut. Ennen joka talvi ainakin kerran kipeänä.

• tekee?
        Nixi kirjoitti:

Itse syön säännölisesti B, C-vitamiiniä ja lisäksi
        sinkkiä, magnesiumia ja inkivääriä.

Sinkki parantaa vastustus kykyä ja kaikki tietää mitä B ja C tekevät. Inkivääristä voitelua nivelille. Magnesium parantaa aineen vaihduntaa.

Kaksi vuotta kun viimeksi kipeänä. Helmikuulla olin pitkäst aikaa viikon vain nukassa ja treenamatta.

Ainakin minulla on auttanut. Ennen joka talvi ainakin kerran kipeänä.

C-vitamiinista ei tiedetä miksi ja miten se vaikuttaa, siksi onkin hieman turhaa syödä sitä muussa kuin perusruoan muodossa.

Jos tosiaan tiedät sen vaikutuksista niin mielelläni kuulisin lisää asiantuntijalta...

Syötkö kaikkea muutakin sen takia että olet "tiedät" niiden olevan terveellisiä, mutta et kuitenkaan tiedä miten aineet vaikuttavat esim. dopinki...

• Jajamen
        tekee? kirjoitti:

C-vitamiinista ei tiedetä miksi ja miten se vaikuttaa, siksi onkin hieman turhaa syödä sitä muussa kuin perusruoan muodossa.

Jos tosiaan tiedät sen vaikutuksista niin mielelläni kuulisin lisää asiantuntijalta...

Syötkö kaikkea muutakin sen takia että olet "tiedät" niiden olevan terveellisiä, mutta et kuitenkaan tiedä miten aineet vaikuttavat esim. dopinki...

C-vitamiini on ns. antioksidantti joka ehkäisee ja parantaa sairauksia. Monilla muillakin vitamiineilla, entsyymeillä ja hivenaineilla on tärkeitä tehtäviä. Tässä on "asiantuntijan" linkki. Katso Artikkeli-valikosta mistä löytyy joka lähtöön, vaikka c-vitamiini.
        http://www.biovita.fi/suomi/

• Nixi
        tekee? kirjoitti:

Pyrin välttämään lisäaineita joita on esimerkiksi
        appelsiini mehussa. Valitsen mieluummin lisäaineettomia.
        Taas kun on kysymys salaateista ja vihanneksista niitä syön aina kun on tarjolla.

Harjoitellessa paljon tulisi kiinnittää ruokaa huomiota entistä enemmän.

Doping
        Mielestäni osa kilpainurheilijoista urheilee omalla terveydellä.
        Esimerkkinä ovat entisen DDR:n urheilijat ja Jenkkien edesmennyt pikajuoksija.
        Petät siinä itseäsi ja ennen kaikkea toisia kilpailijoita.
        Liian suuret riskit.

Olen kuntoilija en kilpaurheilija : )

• moni kuntoilija
        Nixi kirjoitti:

Pyrin välttämään lisäaineita joita on esimerkiksi
        appelsiini mehussa. Valitsen mieluummin lisäaineettomia.
        Taas kun on kysymys salaateista ja vihanneksista niitä syön aina kun on tarjolla.

Harjoitellessa paljon tulisi kiinnittää ruokaa huomiota entistä enemmän.

Doping
        Mielestäni osa kilpainurheilijoista urheilee omalla terveydellä.
        Esimerkkinä ovat entisen DDR:n urheilijat ja Jenkkien edesmennyt pikajuoksija.
        Petät siinä itseäsi ja ennen kaikkea toisia kilpailijoita.
        Liian suuret riskit.

Olen kuntoilija en kilpaurheilija : )

pohdiskelee mitä protskua, vitskua, kretsua saisi että haba kasvaisi tehokkaammin. Siinä narsismi menee terveyden edellä usein.

Eli ristiriitaista tämä "wannabe urheilu", ei osata tehdä asioita oikein loppuun asti, vaan tehdään mutu tuntumalla sinnepäin..

• Mara.S

Normaalisti kehossa on hiilarivarastoja lihaksissa ja maksassa noin parin tunnin juoksua varten. Jos hiilarivarastot ehtyvät kovien treenien ja liian vähäisen levon vuoksi, niin maksa alkaa valmistaa hiilareita kehon proteiineista. Hiilareita on pakko olla koko ajan veressä, sillä ne ovat aivojen energialähde. Eli maksa lainaa proteiineja lihaksista ja immuniteetijärjestelmältä. Tämä proteiinilaina maksetaan sitten seuraavassa ruokailussa takaisin.
      No nyt immuniteettijärjestelmä on alisuoritteisessa kunnossa joitakin tunteja lenkin jälkeen ja pöpöt iskevät normaalia helpommin elimistöön.

• Jajamen

Taitaa olla ylikuntosyndrooma joka panee vastustuskyvyn alas. Se nyt ei ole "ylikuntoa" vaan loppuunpalamista. Sinä juokset itsesi sairaaksi, mutta miksi? Meikäläinen ei sairasta koskaan kun kunto on hyvä enkä aiheuta stressitilaa mikä on vahingollista.

• Kestopöpö

Kiitoksia vastuksista. Ehkä tässä täytyy monipuolistaa tuota ravintopuolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4190
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe