Mistä johtuu, että tavallista kovemman treenikauden jälkeen iskee usein nihkeä flunssa? Näin käy monta kertaa vuodessa.
Olisikohan kropassa joku kestopöpö, joka pääsee aktivoitumaan, kun ukko vetää ittensä sippiin?
Kova treeni tuo flunssan!
10
8913
Vastaukset
- yks kuntoilija
Liian kova treeni alentaa vastustuskykyä tilapäisesti. Etenkin kylmässä ilmassa pitkä juoksu tai hiihtolenkki varmasti altistaa vilustumiselle. Yksi tapa estää vilustumista on ottaa rankan treenin jälkeen reilusti c-vitamiinia ja levätä kunnolla.
- hidastuminen
rääkin jälkeen.
Varmaan valkosolujen ja glukokortikoidien määrän vähentyminen kovan rasituksen loppuessa on altistava tekijä flunssalle.
Vertaa kovan stressijakson jälkeen kun loma alkaa useat saavat flunssan tms.- Nixi
Itse syön säännölisesti B, C-vitamiiniä ja lisäksi
sinkkiä, magnesiumia ja inkivääriä.
Sinkki parantaa vastustus kykyä ja kaikki tietää mitä B ja C tekevät. Inkivääristä voitelua nivelille. Magnesium parantaa aineen vaihduntaa.
Kaksi vuotta kun viimeksi kipeänä. Helmikuulla olin pitkäst aikaa viikon vain nukassa ja treenamatta.
Ainakin minulla on auttanut. Ennen joka talvi ainakin kerran kipeänä. - tekee?
Nixi kirjoitti:
Itse syön säännölisesti B, C-vitamiiniä ja lisäksi
sinkkiä, magnesiumia ja inkivääriä.
Sinkki parantaa vastustus kykyä ja kaikki tietää mitä B ja C tekevät. Inkivääristä voitelua nivelille. Magnesium parantaa aineen vaihduntaa.
Kaksi vuotta kun viimeksi kipeänä. Helmikuulla olin pitkäst aikaa viikon vain nukassa ja treenamatta.
Ainakin minulla on auttanut. Ennen joka talvi ainakin kerran kipeänä.C-vitamiinista ei tiedetä miksi ja miten se vaikuttaa, siksi onkin hieman turhaa syödä sitä muussa kuin perusruoan muodossa.
Jos tosiaan tiedät sen vaikutuksista niin mielelläni kuulisin lisää asiantuntijalta...
Syötkö kaikkea muutakin sen takia että olet "tiedät" niiden olevan terveellisiä, mutta et kuitenkaan tiedä miten aineet vaikuttavat esim. dopinki... - Jajamen
tekee? kirjoitti:
C-vitamiinista ei tiedetä miksi ja miten se vaikuttaa, siksi onkin hieman turhaa syödä sitä muussa kuin perusruoan muodossa.
Jos tosiaan tiedät sen vaikutuksista niin mielelläni kuulisin lisää asiantuntijalta...
Syötkö kaikkea muutakin sen takia että olet "tiedät" niiden olevan terveellisiä, mutta et kuitenkaan tiedä miten aineet vaikuttavat esim. dopinki...C-vitamiini on ns. antioksidantti joka ehkäisee ja parantaa sairauksia. Monilla muillakin vitamiineilla, entsyymeillä ja hivenaineilla on tärkeitä tehtäviä. Tässä on "asiantuntijan" linkki. Katso Artikkeli-valikosta mistä löytyy joka lähtöön, vaikka c-vitamiini.
http://www.biovita.fi/suomi/ - Nixi
tekee? kirjoitti:
C-vitamiinista ei tiedetä miksi ja miten se vaikuttaa, siksi onkin hieman turhaa syödä sitä muussa kuin perusruoan muodossa.
Syötkö kaikkea muutakin sen takia että olet "tiedät" niiden olevan terveellisiä, mutta et kuitenkaan tiedä miten aineet vaikuttavat esim. dopinki...Pyrin välttämään lisäaineita joita on esimerkiksi
appelsiini mehussa. Valitsen mieluummin lisäaineettomia.
Taas kun on kysymys salaateista ja vihanneksista niitä syön aina kun on tarjolla.
Harjoitellessa paljon tulisi kiinnittää ruokaa huomiota entistä enemmän.
Doping
Mielestäni osa kilpainurheilijoista urheilee omalla terveydellä.
Esimerkkinä ovat entisen DDR:n urheilijat ja Jenkkien edesmennyt pikajuoksija.
Petät siinä itseäsi ja ennen kaikkea toisia kilpailijoita.
Liian suuret riskit.
Olen kuntoilija en kilpaurheilija : ) - moni kuntoilija
Nixi kirjoitti:
Pyrin välttämään lisäaineita joita on esimerkiksi
appelsiini mehussa. Valitsen mieluummin lisäaineettomia.
Taas kun on kysymys salaateista ja vihanneksista niitä syön aina kun on tarjolla.
Harjoitellessa paljon tulisi kiinnittää ruokaa huomiota entistä enemmän.
Doping
Mielestäni osa kilpainurheilijoista urheilee omalla terveydellä.
Esimerkkinä ovat entisen DDR:n urheilijat ja Jenkkien edesmennyt pikajuoksija.
Petät siinä itseäsi ja ennen kaikkea toisia kilpailijoita.
Liian suuret riskit.
Olen kuntoilija en kilpaurheilija : )pohdiskelee mitä protskua, vitskua, kretsua saisi että haba kasvaisi tehokkaammin. Siinä narsismi menee terveyden edellä usein.
Eli ristiriitaista tämä "wannabe urheilu", ei osata tehdä asioita oikein loppuun asti, vaan tehdään mutu tuntumalla sinnepäin..
- Mara.S
Normaalisti kehossa on hiilarivarastoja lihaksissa ja maksassa noin parin tunnin juoksua varten. Jos hiilarivarastot ehtyvät kovien treenien ja liian vähäisen levon vuoksi, niin maksa alkaa valmistaa hiilareita kehon proteiineista. Hiilareita on pakko olla koko ajan veressä, sillä ne ovat aivojen energialähde. Eli maksa lainaa proteiineja lihaksista ja immuniteetijärjestelmältä. Tämä proteiinilaina maksetaan sitten seuraavassa ruokailussa takaisin.
No nyt immuniteettijärjestelmä on alisuoritteisessa kunnossa joitakin tunteja lenkin jälkeen ja pöpöt iskevät normaalia helpommin elimistöön. - Jajamen
Taitaa olla ylikuntosyndrooma joka panee vastustuskyvyn alas. Se nyt ei ole "ylikuntoa" vaan loppuunpalamista. Sinä juokset itsesi sairaaksi, mutta miksi? Meikäläinen ei sairasta koskaan kun kunto on hyvä enkä aiheuta stressitilaa mikä on vahingollista.
- Kestopöpö
Kiitoksia vastuksista. Ehkä tässä täytyy monipuolistaa tuota ravintopuolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101109Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019890- 39777
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt201714