Mitäs Kolariin nykyään kuuluu?Pittää tulla sinne kotikonnuille talvilomalla!!!Kyllä on ihana tulla taas sinne :) Terveisiä kaikille kolarilaisille :)
Tsau Kolari
11
1760
Vastaukset
- Einari
No ilmoja ainaki on pielly. Tänä vuonna lumetkin saattavat vielä jonku viikon pysyä. Oleksie mistä käsin tänne tulossa?
- mutta eipä ole sinne ikävä
Toistakymmentä vuotta Kolarista pois asuneena kuulostaa sekä puhuttu että kirjoitettu Kolarin murre oudolta. Ei ole tuuli kauas minuakaan heittänyt, mutta silti... Olen itseasiassa useinkin miettinyt, miksi jotkut nuoret jäävät Kolariin?? Eihän siellä ole mitään. Pieni kuoleva kylä, naapuri tietää asiasi paremmin kuin sinä itse jne. Silloin harvoin kun siellä velvollisuuden tunteesta käy sukulaisia moikkaamaassa, niin ahdistaa ja on pakko päästä nopeasti pois.
- jatain
kolarilaisten ongelmia.ei se paikka onnee tuo.meetpä minne tahansa paikkakunnalle jos sulla ei ole hyvä olla niin ahistaa se sielläkin.ei yleensä johdu paikasta vaan jostain muusta.en kyl itse oo kolarista mut olen miettinyt tota samaa asiaa.
- täälä
YLLÄS. Seki tietenki riippuu ittestä että miten tämän ottaa.
Sesonkina ihimisiä riittä ja raatikavereita. Leväthän sitte kesälä ku on hilijasempaa. Ihan mukavahan täälä.
En mie kyllä sitä keskustaa niinkhän kehus, eipä sielä tule käytyä ku pakon eessä. - Einari
täälä kirjoitti:
YLLÄS. Seki tietenki riippuu ittestä että miten tämän ottaa.
Sesonkina ihimisiä riittä ja raatikavereita. Leväthän sitte kesälä ku on hilijasempaa. Ihan mukavahan täälä.
En mie kyllä sitä keskustaa niinkhän kehus, eipä sielä tule käytyä ku pakon eessä.Kolarissa ei olla minusta oikein osattu tehä pitkälä tähtäimelä niin kovin hyviä päätöksiä. Niinku se Kolarin keskustaki. Jänkän pääle piti rakentaa!
No säästypä se kaunis Kolarin Saari sitte. Onhan Kolarissa se kaunis väyläki, joka ei maisemassa (autotieltä) juuri kyllä näy.
Ankeutta lissää se että kylän ilme ja suuri osa rakenuksista on rakenettu 60 - 70 -luvula. Puustoa pitäs saaha enempi sinne teitten varsile ja kylän keskusthan - eikä mithän pajukkoa! - entinen kolarilainen
Einari kirjoitti:
Kolarissa ei olla minusta oikein osattu tehä pitkälä tähtäimelä niin kovin hyviä päätöksiä. Niinku se Kolarin keskustaki. Jänkän pääle piti rakentaa!
No säästypä se kaunis Kolarin Saari sitte. Onhan Kolarissa se kaunis väyläki, joka ei maisemassa (autotieltä) juuri kyllä näy.
Ankeutta lissää se että kylän ilme ja suuri osa rakenuksista on rakenettu 60 - 70 -luvula. Puustoa pitäs saaha enempi sinne teitten varsile ja kylän keskusthan - eikä mithän pajukkoa!olen itsekki ihan hiljattain tuuminu, että mitä ne tyypit tekee siellä kolarissa jotka ei ole lähteny poies opiskelujen taikka työn perässä...? no voihan siellä juopotella ja sit ajaa kylää ympäri ja juopotella vähän lisää..mut on kummiski kiva aina välillä käyä poikkeamassa kotikonnuilla..
- mene
entinen kolarilainen kirjoitti:
olen itsekki ihan hiljattain tuuminu, että mitä ne tyypit tekee siellä kolarissa jotka ei ole lähteny poies opiskelujen taikka työn perässä...? no voihan siellä juopotella ja sit ajaa kylää ympäri ja juopotella vähän lisää..mut on kummiski kiva aina välillä käyä poikkeamassa kotikonnuilla..
jos oot nuin leuhkan kuulonen teeskenteliä, ei sinua varmaan kukaan kehtaa kapakassa kuunnella. On se ihme ku ollaan oltu muutama aika vähän etelämpänä niin puhua sössötetään niinku ois numeroa liian suuret tekarit naamassa. Se on tuo etelänmurteen tarttuminen ittestä ja omasta leuhkuuvesta kiini. Olen ite asunu helsingissä lähes 7v eikä lässytys oo tarttunu, mutta enhän minä leuhka ookkaan.
- ihme
mene kirjoitti:
jos oot nuin leuhkan kuulonen teeskenteliä, ei sinua varmaan kukaan kehtaa kapakassa kuunnella. On se ihme ku ollaan oltu muutama aika vähän etelämpänä niin puhua sössötetään niinku ois numeroa liian suuret tekarit naamassa. Se on tuo etelänmurteen tarttuminen ittestä ja omasta leuhkuuvesta kiini. Olen ite asunu helsingissä lähes 7v eikä lässytys oo tarttunu, mutta enhän minä leuhka ookkaan.
jollain on vaan sillein että ei kirjota samalla tavalla ku puhuu..ei minun murre ainakaan ole mitenkään muuttunu,enkä puhu "etelän murteella lässyttäen"..että vaikka en kirjottaiskaan h:päälle, ei se tarkota ettenko puhuis silleen..ihme murrepoliisi..eikä se leuhkaa tee miten kirjottaa..
- mieki
olen lähtösin. Muuttanu kylläkin jo 80 luvun loppupuolela pohjosemphaan paikhaan. Käyn kyllä kotikonnuila melko ahkerhaan. Kotihan on tietty sielä mihinkä sen on nyt aikusena perustanu, mutta aina on mukava mennä Kolarhiin ja joka kerta näkkee vanhoja koulukavareita ja muita tuttuja ja juttua piisaa.
- tere
Eipä mitään viimeisen kuudenkymmenen vuoden aikana
- ambulanssilääkärinvaimontyt...
just tilanne ohi ja ambulanssit lähti, kolari oli aika vähäpätönen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835