mietin vaan että onko mulla hidas aineeenvaihdunta kun en syö läheskään joka päivä edes 2000 kaloria vaikka se on mun minimi tarve vaikken edes liikuisi ollenkaan.. vatsa ei toimi joka päivä keskimäärin joka toinen tai kolmas ja silloinkaan ei kovin hyvin.. syön kyllä paljon (yli suosituksen)kuitua ja juon vettä..lihon tosi helposti.. liikuntaakin harrastan neljästi viikossa..
hidas aineenvaihdunta?
11
2031
Vastaukset
- läski--
pitäisikö vatsan toimia joka päivä? te joilla on nopea aineenvaihdunta kuinka usein paskotte?
- pikkupullero
Luin jostain laihdutus-/terveyskirjasta että 1-2 kertaa päivässä pitäis masun toimia, mutta en kyllä tuota purematta niele. Toisilla päivittäin, toisilla kerran tai kaksi viikossa, sama kai tuo jos oma olo on ok. Sitten jos ummetus vaivaa, niin kuitua lisää!
- kutraaja
Täällähän puhutaan selvää paskaa! Minun paikka! Mites saunansieto, kylmänsieto, paleletko, lähteekö tukka, masentaako, näyttääkö iho harmaalta? Oletko tarkistuttanut kilpirauhasarvot? Paskomistiheytesi on ok jos kakka ei ole kauhean kovaa.
Millä laskurilla olet laskenut tarpeesi? Lisäksi mikään ei ole helpompaa kuin unohtaa merkintöjä ruokapäiväkirjasta...- pyylevänainen_
kyllä mä muitsan joka palan minkä syön!! ja yleensä on aika kylmä, hiukset ei lähde, mutta on masentanut jo n. 2 kuukautta.. koko aika väsyttää.. myös on kauheat ilmavaivat, ja ummetusta vaikka syön joka päivä n.6ruisleipää!!ja näkkäriä joskus, aamulla mysliä jne.. liikun joka päivä.. missä vika kun paska ei kulje?
- puute jos on
pyylevänainen_ kirjoitti:
kyllä mä muitsan joka palan minkä syön!! ja yleensä on aika kylmä, hiukset ei lähde, mutta on masentanut jo n. 2 kuukautta.. koko aika väsyttää.. myös on kauheat ilmavaivat, ja ummetusta vaikka syön joka päivä n.6ruisleipää!!ja näkkäriä joskus, aamulla mysliä jne.. liikun joka päivä.. missä vika kun paska ei kulje?
nappaappa illalla pari mangnex350mg.johan aamulla vatsa toimii,auttaa verenkiertoon ja b-vitamiini väsymykseen.Ruisleipä ei sovi kaikille se tuottaa ilmavaivoja.
- .........
6 ruisleipää päivässä on jo aika paljon. Vähennä ruisleivän syöntiä, vaikka se kuitua sisältääkiin, ei sitä saa liian paljon syödä.
- porkkana
Itselläni auttaa vatsan toimintaan, kun syön joka ilta n. 100-200 grammaa porkkanoita. Lisäksi lisäilen vehnäleseitä vähän joka ruokaan.
Ja vettä tulee muistaa juoda myös riittävästi.
Jos ei maha ala toimimaan, niin kokeile apteekista saatavia lääkkeitä ja, jos yhä ummetus jatkuu, niin suosittelen lääkärillä käyntiä. Kyse voi olla oikeesti jostain muustakin kuin ruokavaliosta.
Ehkä tuolla sinun masennuksellasikin on jotain tekemistä asian kanssa. Minulla nimittäin menee eräässä tietyssä tunne-elämään liittyvässä tilanteessa vatsa ihan täysin sekaisin ja taas toisessa vatsa ihan kovalle.
Erityisesti vatsani oireilee pienemmissäkin ruokavalion muutoksissa. Suosittelisin siis pitämään vaikka viikon tai kahden ajan ruokavalion mahdollisimman samanlaisena, jos elimistö vaikka lähtisi siitä käyntiin. - pyylevänainen_
......... kirjoitti:
6 ruisleipää päivässä on jo aika paljon. Vähennä ruisleivän syöntiä, vaikka se kuitua sisältääkiin, ei sitä saa liian paljon syödä.
ravitsemusteraupetti sanoi olet mitä syöt ohjelmassa että 6 palaa leipää on suositus ja ruisleipä on ihanteellisinta!!!ja syön paljon vähemmän kuin saisin..
- puppua
Mitähän mahdetaan tarkoittaa nopealla / hitaalla aineenvaihdunnalla? Siis oikeasti?
Sekö on nopeaa aineenvaihduntaa että ruoka sulaa nopeasti ja muuttuu vauhdilla rasvaksi elimistöön? Vai onko se nopeaa aineenvaihduntaa että käy paskomassa neljästi päivässä?
Ja onko hidasta aineenvaihduntaa se, että ruoka sulaa hitaasti ja muuttuu hitaasti rasvaksi? Vai onko merkki hitaasta aineenvaihdunnasta se että paskoo kerran viikossa?
Ja mitä nuo sitten muka vaikuttavat lihomiseen / laihtumiseen?
Paskapuhetta! Aineet vaihtuu kun on vaihtuakseen. Jos syö enemmän kun kuluttaa, lihoo. Ja jos kuluttaa enemmän kuin syö, laihtuu.- porkkana
Tässä ketjussa aineenvaihdunnalla on hieman virheellinen käsite, mutta koska selkeästi näkee, mitä tässä aloittaja hakee, niin miksi alkaa viilaamaan pilkkua. Aineenvaihdunta on lähes kaikkea elimistössä tapahtuvaa, myös ulostamista, mutta myös energian kulkua elimistössä, hikoilua, hengittämistä jne.
Aineenvaihdunnan vilkastaminen auttaa myös laihdutuksessa, jolloin liikaenergia, myrkyt ja kaikki ylimääräinen poistuu nopeammin elimistöstä.
Aineenvaihduntaa voi nopeuttaa mm. liikunnalla ja riittävällä veden juomisella.
On totta, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Tämä on puhdas fakta. Mutta elimistölle tekee myös hyvää välillä yrittää saada sitä vilkastuttamaan toimintaansa, jolloin olokin on paljon virkeämpi ja laihduttaminen maistuu paremmalta.
ja vielä linkki aineenvaihdunta -käsitteen määrittämiseen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aineenvaihdunta - joopa joo
oletpa viisas joo! kyllä lihot sinäkin jos et pasko viikkoon!! tai ainakin paino nousee pari kiloa,vaikka söisit alle kulutuksesi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812