Goottimusiikki

_Lustmord_

Ja vielä... Onko nuo 69eyes, HIM yms. Goottimusiikkia? Jotkut vain tuollaista musiikkia kuuntelevat kutsuvat itseään teineiksi, mutta siihenhän kuuluu muunlainenkin musiikki: EBM, jota itse kuuntelen... Industrial, sekä Ambient/Dark, ovat goottimusiikkia myös. Tietääkö nykynuoriso sitten VNV Nationia, Suicide Commandoa tai Frontline Assemblya??? Entäs Ambient-osastosta: Tuota Lustmordia yms...

Kuuntelen noita kaikkia, pukeudun mustiin ja minua kiinnostavat kaikki kummallinen, mutta en pidä itseäni goottina. En sitten todellakaan ole teini, sillä ikääkin alkaa olla 27 (Huomenna täytän)


Ny soi: suicide commando - one nation under god "axis of evil"

Olen "puhunut" :D

53

5862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kysymys.
      Eiköhän jokunen sentään tiedä.JOs ei muuten niin tämän palstan kautta tai kavereiden.
      Hyviä bändejä muuten nuo viimeksi mainitut. =)

    • JOck In The Green

      dikkaaksksks Godsend Menschenfresseriä? aika nimiperkele toi on..

    • MetalBarbie

      no enpäs tied¨ä... teinit ny enemmä kuuntelee jotai 69 eyessii... ja nyt goottius on muodissa, nii kaikki nii kuuntelee jotai 69eyessii ja laitttaa mustan nahkatakin päälle, "hei daa, vähänX goottii?!" nii et se on semmosta löysää.. paskaa... kyl sitä on paljo gootimpaaki olemas ku 69eyes...

      • Jack In The Green

        Ai niin kuin sinä?


      • salli mun nauraa

        Olen teini. Jos meidän koulussa vetäsee päälleen mustan nahkarotsin, saa osakseen halveksuvia ja huvittuneita katseita. Jos meidän koulussa laittaa kajalía pikkusen enemmän kun toiset, aletaan puhumaan pahaa selän takana. Jos kuuntelee Ögareitä, pidetään vähän outona. Jos pukeutuu mustaan, saa varautua suoranaiseen vihamielisyyteen ja syrjintään toisten taholta. Mä en usko että goottius on vielä muotia, vaikka siitä puhutaan entistä enemmän tai vaikka jotkut gootihtavat biisit soi radiossa. Jos goottilaisuus olisi muodissa, se olisi osa yläkulttuuria ja näin ollen menettänyt merkityksensä.
        Valitettavasti siihen suuntaan maailma on menossa.


      • Jack In The Green??????????...
        salli mun nauraa kirjoitti:

        Olen teini. Jos meidän koulussa vetäsee päälleen mustan nahkarotsin, saa osakseen halveksuvia ja huvittuneita katseita. Jos meidän koulussa laittaa kajalía pikkusen enemmän kun toiset, aletaan puhumaan pahaa selän takana. Jos kuuntelee Ögareitä, pidetään vähän outona. Jos pukeutuu mustaan, saa varautua suoranaiseen vihamielisyyteen ja syrjintään toisten taholta. Mä en usko että goottius on vielä muotia, vaikka siitä puhutaan entistä enemmän tai vaikka jotkut gootihtavat biisit soi radiossa. Jos goottilaisuus olisi muodissa, se olisi osa yläkulttuuria ja näin ollen menettänyt merkityksensä.
        Valitettavasti siihen suuntaan maailma on menossa.

        Miksi vastasit viestiini jollain täysin asiaankuulumattomalla tavalla? Vai olisiko pitänyt vastata ketjun aloittajalle?

        Muuten,radiossa ei soiteta kuutahtavaa musiikkia.
        Paitsi joissain nettiradioissa..
        Kuuttilaisuus ei menetä merkitystään vaikka se olisi kuinka mainstream. Ihan btw.
        Ja mihin suuntaan maailma on menossa?


      • ei nyt, prkl!
        Jack In The Green??????????... kirjoitti:

        Miksi vastasit viestiini jollain täysin asiaankuulumattomalla tavalla? Vai olisiko pitänyt vastata ketjun aloittajalle?

        Muuten,radiossa ei soiteta kuutahtavaa musiikkia.
        Paitsi joissain nettiradioissa..
        Kuuttilaisuus ei menetä merkitystään vaikka se olisi kuinka mainstream. Ihan btw.
        Ja mihin suuntaan maailma on menossa?

        Minusta ainakin maailma näyttää olevan menossa siihen, ettei mikään ole enää tarpeeksi uutta ja ennenkuulumatonta ja kaikki on jo nähty.


    • mariiia

      Varmasti osa nykynuorisosta tietää. EBM piirit tuntuvat kuitenkin olevan elossa mm. Tampereen Schatten ja Helsin Synapsi klubien ansiosta.
      Siitä en osaa sanoa mitään lasketaanko industrial,EBM jne goottimusiikiksi vai ei,ja ketkä ylipäätänsä ovat gootteja. Itseäni en todellakaan pidä goottina vaikka kuuntelemastani musiikista luokitellaan joskus goottimusiikiksi.Minä nyt kuuntelen kaikkea industrialista vanhan koulun doomiin ja BM:stä grindiin:D Ulkonäönkään perusteella en itseäni osaa luokitella,vaikka raskaan musiikin kuuntelu ulkoasusta selkeästi kuulemma näkyykin:)

      Ja itse olen siis varsin äskettäin koko industrial tyyliin tutustunut,mutta jo tässä on mainitsemasi bändit hallussa:) Moneen muuhunkin olen mieltynyt,näistä esimerkkinä :Wumpscut:, Panzer AG, Icon Of Coil, Hocico..

    • laarilaa

      Eivät ole.

      Ja omasta mielestäni darkkis-EBM, industrial sun muut ovat goottimusiikkia, tai ainakin 'sallittuja'.

      Ja tunnen aika montakin nuorta jotka diggaavat VNV Nationia ja muita.

    • -Unheilig-

      Jotkut ei laske varsinaisen goottimusiikin sisään kuin goth/deathrockin ja darkwaven (ja ehkä jotain postpunkkia...). Toisten mielestä taas mukaan pitää laskea myös koneellisemat ja tanssittavammat ebm/futurepop ja industrial. Ns. goottiklubeilla kuulee em. genrejen lisäksi myös synkempiä syntsa- ja new wave -bändejä (esim. Depeche Mode, Japan, Gary Numan).

      Sen sijaan niitä yhtyeitä, jotka valtamediassa tituleerataan "gootiksi" (esim. Nightwish, Within Temptation, HIM yms...) ei klubeilla kyllä kuule koskaan.

      The 69 Eyesin ja HIMin pitäminen goottiyhtyeinä vaihtelee mm. Euroopassakin maasta toiseen. Suomessa useimmat gootit eivät pidä kumpaakaan goottiyhtyeinä muun muassa musiikin metallivaikutteiden, yllätyksettömyyden, yltiökaupallisuuden ja huonouden takia...

      • viuhku

        Pidän joitakin EBM-bändejä goottimusiikkina, kuten Suicide Commando, Front242, VNV Nation jne... Näiden synkkien konetaustojen takia.

        Esim. Nuo Commandon monet biisit ovat sellaisia, jotka kertovat kuolemasta, murhista jne... synkistä aiheista. Mutta esim. Lustmord on hyvä esimerkki siitä, että pelkällä äänimaailmalla saadaan ahdistavaa musiikkia.

        Mutta jokainen määrittäköön itse, mikä on goottimusiikkia.


    • mean22

      MÄ EN TOSIAANKAAN OO MIKÄ TEINI...JA MIT SIIT VAIK TEINIT TÄÄL PÖRRÄÄ,ne ovat lapsia...isolla L:llä!!!
      T COOTTI ISÄ JA MUSIIKKI ON KIELI KESKUSLELLA JA SUUNNATON VAPAUS!

      • kutsua

        toisia lapsellisiksi caps lockkia käyttäen.


      • Dirk
        kutsua kirjoitti:

        toisia lapsellisiksi caps lockkia käyttäen.

        typo typo typo typo typo typo!!!!!!!!!!!!!!!!

        Se on Caps Lock!!!!!!!!!!!


    • mean22

      ON OLEMASSA AHDASMIELISYYTTÄ ,MULLAKIN,SE ON ESTE MONEEN ARVOKKAASEEN IHMISSUHTEESEEN...

    • ...

      Jos kauneus on katsojan silmässä, on musiikin goottius kai kuuntelijan korvassa.

    • Jack In The Green

      Laibachin WAT:illa ebmmää vai industrialia?
      Wat on muuten aika schaibaa..

      • Cyber

        Terminal Choice ja The Sisters of Mercy! 69 Eyes on jööttijuppien musiikkia.


      • Anonyymi
        Cyber kirjoitti:

        Terminal Choice ja The Sisters of Mercy! 69 Eyes on jööttijuppien musiikkia.

        Eiku God Module ja Pretentious Moi! Sisters of mercy on trädkööttien rokkia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku God Module ja Pretentious Moi! Sisters of mercy on trädkööttien rokkia

        No huumorilla kuitenki


    • Lover_Of_Darkness

      Kyllähän minulle ainakin EBM ja industrial hyvinkin tuttua. Ambient ei kyllä sano mitään. Tosin kiinnostaisi millasta mahtaa olla.

      Minä olen kyllä teini, mutta gootti en myönnä olevani.

      ;)

      • Lustmord

        Ns. Äänimaailmaa... En kutsuisi musiikiksi, mutta nättiä se on. On olemassa myös Dark Ambientia, jossa on painostava/aavemainen äänimaailma.


      • Gothi Bruno

        Miksi jokin industrial ja tekno ja cyper koetaan gootiksi? Vittu miten sekaisin on nää teinit!


      • Synkkämieline
        Gothi Bruno kirjoitti:

        Miksi jokin industrial ja tekno ja cyper koetaan gootiksi? Vittu miten sekaisin on nää teinit!

        Se on median syytä,siellähän mainostetaan paljon ett täll ja täll bändil on goottivaikutteita ni sitte
        kaikki synkkämieliset ja ne jotka haluavat olla erilaisia (tai pissikset,jotka kuuntelee 69 eyesia)kuuntelee niitä=luulee niitä goottimusiikiks
        Pakko ite myöntää oon teini ja mulle kävi niin.
        Ilomielin ottaisin tietoa goottimusasta ja bändeistä.
        Mielletäänkö vaan goottirock gootti musaksi? Pakkohan sillä on oltava eri genrejä tai muunnelmia kuten metallimusiikilla(huono vertaus),jotka on selvästi goottimusaa.
        Onko esim:Darkwave genre goottia.
        Miks kaikki ne gootit tai "olevinaa" olevat gootit ovat ku kurkku perseessä jos joku viaton ja joka ei tiedä
        mikä on goottimusaa?
        Voiko klassinen musiikki olla pelkkää goottimusiikkia?
        HIENOTUNTEISUUTTA!!!!!!!!!!!!!
        Ois TOSI HYVÄ jos saisin VASTAUKSIA!! :) :)


    • kkk

      ainakin extreme gothic metalli genren bändit voisi upota jos jotain goottimaista hamuaa.
      tämmöisiä bändejä ovat Dimmu Borgir, Cradle of filt ym.

      • Sweetdarkness

        Itselleni kyllä hyvin tuttua tuo dark ambient.
        Eli hidastempoista ja aavemaista, mystisiä ääniä siellä täällä..välillä voi olla vaikka kiljuntaa, tai sitten heinäsirkan ääniä kuten yöllä.
        Murhan ääniä, ja sitten heti perään vaikka metsäpuron liplatusta hetken.


        Taustamusiikkina noille äänimaailmoille on sitten jos jonkinmoista...tuo painostava on upee termi.

        Pelottavaa, mystistä, dramaattista, kutsuvaa..



        Tai hiljaista.


      • Pavosen Heska
        Sweetdarkness kirjoitti:

        Itselleni kyllä hyvin tuttua tuo dark ambient.
        Eli hidastempoista ja aavemaista, mystisiä ääniä siellä täällä..välillä voi olla vaikka kiljuntaa, tai sitten heinäsirkan ääniä kuten yöllä.
        Murhan ääniä, ja sitten heti perään vaikka metsäpuron liplatusta hetken.


        Taustamusiikkina noille äänimaailmoille on sitten jos jonkinmoista...tuo painostava on upee termi.

        Pelottavaa, mystistä, dramaattista, kutsuvaa..



        Tai hiljaista.

        Tai sitten vaan helvetin tylsää paskaa. Toki mielenkiintoisempaa ja rajumpaa kuin jonkun urpon Dimmy Borgir suosikki, jolla ei ole mitään tekemistä goottimusan kanssa. EI MITÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Goottimulkvisti

        Mistä ihmeestä keksit noin huonot bändit? Dimmu on ihan urpoa tylsää paskaa. Ja Cradle of Filth on vitun naurettavaa lällärimusaa lapsille ja lapsenmielisille. Ja se vitun trollilaulu huh huh. Aikuinen mieskö siellä "laulaa? Hah hahh haaaa aargh. Olisit edes miettinyt jonkun rajun bändin. Nää on jotain teinipoikien tai ala-astelaisten suosikkeja. Ne kun ei kaikki vielä tiedä mistään mitään. OLETKO URPO?


      • goottireino
        Pavosen Heska kirjoitti:

        Tai sitten vaan helvetin tylsää paskaa. Toki mielenkiintoisempaa ja rajumpaa kuin jonkun urpon Dimmy Borgir suosikki, jolla ei ole mitään tekemistä goottimusan kanssa. EI MITÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Onko nykyajan goottimusa jotain tylsää ambientia tai vielä tylsempää industrialia. Voi vittu. Miksette urpot mene luontoon metsän keskelle kuuntelemaan ambienttianne tai metallitehtaaseen kuuntelemaan aitoa rajua industrialia. Metallivalimossa kuulee rajumpaa industrialia kuin teidän urpojen levyillä. Ennen Goottimusa oli rajua musiikkia, jossa tunnetta vitusti mukana. APUA!!!!!


      • Jööttiuuno!!!

        Olet tyhmä urpo!


    • Heikai

      Itse olen juuri rakastunut Lustmordin musiikkiin.
      Vasta yhden sen albumeista olen ostanut. Musta tuntuu, ettei mun kaverit oikein ymmärrä tuon dark ambientin päälle. Ne vain ihmetteli, että mitä hienoa sellaisissa äänissä ja metelissä on...

      • luonnon oikku

        Mene keskelle metsää, meren rantaan tai keskelle kaupunkia. Pistä silmät kiinni. Vittu mitä kuuluu? Ambientmusaa!!! Miksi ostaa tylsiä levyjä. Ambientmusajutut kuuluu kylläkin luontopalstalle ei tänne.


    • Kuka perusti gootti musiikin ja millävuosi tuhannella??

      • Jees..

        Viikon ehdottomasti typerin viesti mitä olen lukenut


      • Sokeroitu Jopo
        Jees.. kirjoitti:

        Viikon ehdottomasti typerin viesti mitä olen lukenut

        EBM ja industrial eivät kyllä ole goottimusiikkia. Jos kaikki synkkä musiikki olisi goottia, niin silloinhan iskelmä olisi myös?


      • tytyyy
        Sokeroitu Jopo kirjoitti:

        EBM ja industrial eivät kyllä ole goottimusiikkia. Jos kaikki synkkä musiikki olisi goottia, niin silloinhan iskelmä olisi myös?

        Sanoisin ett iskelmä ei vois ikuna olla goottia.koska se on aika pinnallista.Synkkyydessä se menee lähinnä kaihoisuuden puolelle synkimmissä biiseissä.

        Ite oon aika hakoteillä ja sekasin ett mikä on goottimusaa mut iskelmä ei voi sitä ainakaan olla.


      • Anonyymi
        tytyyy kirjoitti:

        Sanoisin ett iskelmä ei vois ikuna olla goottia.koska se on aika pinnallista.Synkkyydessä se menee lähinnä kaihoisuuden puolelle synkimmissä biiseissä.

        Ite oon aika hakoteillä ja sekasin ett mikä on goottimusaa mut iskelmä ei voi sitä ainakaan olla.

        Kaihoisuus pinnallista?


    • FrozenCorpse

      Mitä tapahtui loistavalle goottirockbändille Tenebre? Musiikkiakaan ei löydy mistään...

    • makutuomari

      Ei noi taida mitään goottibändejä olla. Vaikka mitä väliä sillä on. Mutta ainakin ne on vitun huonoja. Tylsää paskaa noi kaikki mainitsemasi artistit. Ei todellakaan mitään jota joku kuuntelis vielä tulevaisuudessa. Vertaa esim vanhoihin goottibändeihin. Kaheksankytäluvun alun goottiorkesterit on yhä helkkarin hyvän kuuloisia.

      • -T-

        Edelleenkään ne VNV Nationit sun muut vanhat synapoppibändit puhumattakaan industrialbändeistä ei ole goottimusaa. "Gootti" on 80-luvulta lähtenyt musiikin alakulttuuri, Bauhaus, Sistersit, Siouxiet sun muut. EBM ja industrial on ihan omia musiikin alalajejansa, oli niissä sitten synkät tai vastenmieliset lyriikat.

        Sit se vitun vihoviimeinen metalli nyt saakin jäädä koko keskustelun ulkopuolelle, koska se ei goottimusaan liity millään vitun tavalla.

        Ambient on ambienttia, ei goottimusaa. Gootti/deathrockissa saattaa olla ambient-vaikutteista osuutta, mutta sekään ei tee itse ambient-musasta goottia.

        PLUS koska kyseessä on tosiaan populäärimusiikin alakulttuuri, siihen rinnastetaan myös pukeutumistyyli. Kuinka monel ambient/EBM/industrial bändil on tukka pystys, nahkarotsi niskas ja plehat pääs?


      • Hul@bal00
        -T- kirjoitti:

        Edelleenkään ne VNV Nationit sun muut vanhat synapoppibändit puhumattakaan industrialbändeistä ei ole goottimusaa. "Gootti" on 80-luvulta lähtenyt musiikin alakulttuuri, Bauhaus, Sistersit, Siouxiet sun muut. EBM ja industrial on ihan omia musiikin alalajejansa, oli niissä sitten synkät tai vastenmieliset lyriikat.

        Sit se vitun vihoviimeinen metalli nyt saakin jäädä koko keskustelun ulkopuolelle, koska se ei goottimusaan liity millään vitun tavalla.

        Ambient on ambienttia, ei goottimusaa. Gootti/deathrockissa saattaa olla ambient-vaikutteista osuutta, mutta sekään ei tee itse ambient-musasta goottia.

        PLUS koska kyseessä on tosiaan populäärimusiikin alakulttuuri, siihen rinnastetaan myös pukeutumistyyli. Kuinka monel ambient/EBM/industrial bändil on tukka pystys, nahkarotsi niskas ja plehat pääs?

        "Kuinka monel ambient/EBM/industrial bändil on tukka pystys, nahkarotsi niskas ja plehat pääs?"

        Miks pitäs olla? Toihan tyyli on punkgoottia = mautonta(Sori)
        Né voi ihan hyvin olla vaikka samettigootteja tai vampyyrigootteja.
        Kannattais vakavasti välttää kaavoihin kangistumista.
        Oon varma että joskus hamassa tulevaisuudessa goottirockista tulee eri stereotypioita ja luulen
        et silloin kellään ei oo nahkarotsii,plehoja päässä taikka tukka pystyssä (muna saatta olla pystyssä,koska
        goottimusasta riiteleminen laittaa veren kiertämäämn)
        Kommentti taisi olla sopimaton mut miksi kaikki mukamas gootit aina nii agressiivisesti vastaavat kaikkiin kommenteihin.Hiljaa hyvä tulee.


      • Anonyymi

        tradgoottien musaa


    • Gootijermu

      Luettelemistasi bändeistä ei yksikään ole goottimusaa. Ei sinne päinkään. Miksi pidät itseäsi goottina jos kuuntelet jotain teknoa tai diskoa? Industrial my ass!

      • jslek

        Jokainen ihminen joka omistaa korvat voi todeta aivan suoraan että industrial/ebm ynnä muu tällainen musiikki eroaa melko huomattavasti perinteisestä goottimusiikista, mutta tästä huolimatta se kuitenkin voidaan laskea hyvin useissa tapauksissa goottimusiikin lähisukulaiseksi, uskokaapa tai älkää.

        Olettekos ihmiset koskaan sattuneet katselemaan noita keski-eurooppalaisten suurten goottifestareiden esiintyjälistoja? Kyllä siellä ihan useampia näitä eebeeämmä artisteja on, useimmiten jopa pääesiintyjienkin joukossa "gootittomuudestaan" huolimatta.


      • TheBirthdayParty
        jslek kirjoitti:

        Jokainen ihminen joka omistaa korvat voi todeta aivan suoraan että industrial/ebm ynnä muu tällainen musiikki eroaa melko huomattavasti perinteisestä goottimusiikista, mutta tästä huolimatta se kuitenkin voidaan laskea hyvin useissa tapauksissa goottimusiikin lähisukulaiseksi, uskokaapa tai älkää.

        Olettekos ihmiset koskaan sattuneet katselemaan noita keski-eurooppalaisten suurten goottifestareiden esiintyjälistoja? Kyllä siellä ihan useampia näitä eebeeämmä artisteja on, useimmiten jopa pääesiintyjienkin joukossa "gootittomuudestaan" huolimatta.

        "Olettekos ihmiset koskaan sattuneet katselemaan noita keski-eurooppalaisten suurten goottifestareiden esiintyjälistoja? Kyllä siellä ihan useampia näitä eebeeämmä artisteja on, useimmiten jopa pääesiintyjienkin joukossa "gootittomuudestaan" huolimatta."

        Joo oon katellu ja siks en niissä käykkään, kun ne vaikuttaa olevan asioista yhtä kujalla ku sinäkin.


      • ioni on ioni

        industrial musiikki mielletään goottimusiikin lähisukulaiseksi hitto soikoon!


    • FrozenCorpse

      Mitä noita foorumeita on tullut luettua, niin teinit, varsinkaan alakulttuuria tuntemattomat eivät tiedä metallia kummoisemmasta. Yleensä siihen metallinkin sekoitetaan sitten kaikkea siihen kuulumatonta.
      Ambient-osastoa en laske edes musiikiksi ja EBM-osastosta valtaosa kuulostaa liian samanlaiselta, sieluttomalta pimpelipompelilta.
      Uusin rakkaus on God Module, jonka väkivaltaisuus ja vetävyys sai minut koukkuun heti.

      • JAPE von C

        Eipä sattunut silmääni bändi nimeltään the lords of the new church.Aito goottirock bändi 80 luvulta.TÄMÄ on Goottirockia.ei nämä Suomen yksikään joka goottirocckiksi on tituleerattu!Tsegatkaa jostain!
        terv: JAPE


      • Gootti87
        JAPE von C kirjoitti:

        Eipä sattunut silmääni bändi nimeltään the lords of the new church.Aito goottirock bändi 80 luvulta.TÄMÄ on Goottirockia.ei nämä Suomen yksikään joka goottirocckiksi on tituleerattu!Tsegatkaa jostain!
        terv: JAPE

        Pakko nyt avautua. En tiiä mikä siitä tekee niin vaikeata tajua, ettei mitkään emb pimputukset ja muut cyberhörhöilyt ole goottia. Bauhauksesta kaikki lähti ja Biisistä Bela Lugosis Dead. Ärsyttää kun teinit vinguttaa metallia ja ollaan niin goottia. Vähän kuten tuolla gootti.netin puolella.


      • buahahahah
        Gootti87 kirjoitti:

        Pakko nyt avautua. En tiiä mikä siitä tekee niin vaikeata tajua, ettei mitkään emb pimputukset ja muut cyberhörhöilyt ole goottia. Bauhauksesta kaikki lähti ja Biisistä Bela Lugosis Dead. Ärsyttää kun teinit vinguttaa metallia ja ollaan niin goottia. Vähän kuten tuolla gootti.netin puolella.

        Gootti.netin lautailijat EI gootteja ole nähneetkään. Kaikki tavallisia tusinateinejä tavallisissa pintamuotikuteissaan ja metalli soi.
        Tosi harva mitää indua edes tietääkään!


    • Kalimba
    • Siitä en tiedä onko Jyrki 69 gootti, kun en ole mitenkään vihkiytynyt goottiuden saloihin. Tiedän kyllä naisten goottityylisen pukeutumisen (tummanpunaista, violettia, mustaa, pitsiä, nahkaa, pitkiä hameita, korsetteja yms. vähän kuin Sofi Oksasen tyyli).
      Vain elämässä (nyt syksyllä alkanut kausi 13, vielä yksi jakso eli joulujakso jäljellä)Jyrki 69 ei muistaakseni ole sanonut suoraan 69 eyesin olevan goottimusiikkia, vaan rock n rollia.

      Nahka ja nahkatakit ei liity pelkästään goottiuteen, vaan myös rockiin ja heviin yleisemmin.

      En tunne oikein goottimusiikkia, mutta luulisin ettei Him ole sellaista. Eikä varmaan 69 eyes (ehkä). Itse miellän kummatkin ihan rockiksi (no, goottirockin on rockia, mutta miellän nuo bändit sellaiseksi rockiksi mikä ei ole goottirockia).

      Entäs Marilyn Manson? Onko hän gootti ja hänen musiikkinsa goottimusaa? Ainakin tuli hänenkin kuva, kun googletin "gootti" ja katsoin kuvia tyylistä.

    • Toisaalta goottirockiksi ja yleensä goottimusiikiksi voisi ihan vain mieltää musiikin, jota gootit tykkäävät kuunnella. Jos se on tai on joskus ollut Him tai 69 eyes, niin sitten ne on goottimusiikkia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe