No niin rakkaat kanssalaihduttajat! Taas alkaa uusi viikko ihanan aurinkoisena! Kertokaa kuulumisenne, tuliko reissuilla syötyä ja miten aiotte edetä jatkossa? Minä tässä odottelen kuntosalilippuja, entiset loppui viime viikolla. Nyt haluaisin jo sinne heti lähteä! Taidetaan käydä tänään koiran ja tytön kanssa vähän pidempi kävelylenkki kun on niin MAHTAVA SÄÄ ulkona! Omista kiloista ei ole muuta tietoa, kuin että viime viikon keskiviikkona kilot oli 72,45kg. Aikalailla samoissa on nuo lukemat jo monta viikkoa pysyneet. Pitäis varmaan kiristää tahtia...
Tsempitykset tällekin viikolle! =)
PUOLEN VUODEN SESSIO
18
1030
Vastaukset
Aivan mahtavan upee ilma ulkona! Eilenkin oli todella hieno ilma, innostuin lenkillä jopa vähän juoksemaan :)
Vanhempien luona tuli käytyä ja tuli syötyä hyvin. Muuten syömiset oli ihan ok, mutta mustikkapiirakkaa vaniljajäätelöllä tuli syötyä molempina päivinä ja lauantaina tuli syötyä vähän popcorneja.
Toisaalta reissu oli aika raskas, eikä mieli ole vieläkään ihan normaali. Hyvän ystävän äiti oli kuollut perjantaina. Onneksi hän jaksoi nähdä minut, että sain esittää osanottoni (näemme n. kerran kuukaudessa). Mieltä toki piristää se, että ystäväni oli ihmeellisen pirteä jne. ehkä johtuen siitä, että he ovat osanneet valmistautua tähän, mutta rankkaahan se aina on.
Taas on kaksi viikkoa kulunut siitä kun painoni on viimeksi tippunut. Tänään vaaka näytti n. 78,25...Kun ei tosta vaa'asta oikein kunnolla selvää saa (ja digitaalista ei ole tullut vieläkään ostettua), mutta tärkeintä on että paino on pudonnut, koska se ei ollut enää 79.
Mutta nyt kun ulkonakin on noin hieno ilma niin jotenkin on kivempi mieli laihduttaakin. Toivotaan, että nämä upeat kelit jatkuvat!
Kuulumisiin! :)- Innemon
Täällä taas langoilla ollaan ja puntari näytti 82.5 kg, eli lisää ei ole tullut, joskaan ei ole paljoa vähentynytkään!
Löysin tässä murtsikkahiihdon; olen pari kertaa ollut kokeilemassa ja ihanaahan se on ! Aion mennä vielä tänäänkin ja ehkä huomennakin; pakko on nyt lisätä liikuntaa ja ulkona olemista.
Tsemiä teille kaikille; kyllä se tästä sitten :-) - Tiuhti
Nyt taas tietokone pelittää. Paino sahaa eestakas 64-64,6kg välillä. Tehny sitä jo 3 viikkoa. Tää alkaa kohta sapettaa kun ei tuloksia tuu, mut on tässä sairasteltukin.
Olen ollu karkkilakossa tän kuukautta ja hyvin olen toistaiseksi pysyny. Tosin viikonloppuna oli kiusauksia mut pakenin niitä toiseen huoneeseen ja uppoutumalla lehtien lukuun. Sai muu perhe herkutella rauhassa.
Käytiin eilen luistelemassa ja kunnon päälle se otti kun oltiin hippaa. Naapurin poika on jo hyvä luistelemaan joten sain aikamoista kyytiä.Hyvä niin. Tänään ei ulkoilemaan ehdi kun työt ja kotityöt vie koko päivän. Toivottavasti keskiviikon vapaalle riittää myös näin kaunista ilmaa. Toivoa sopii.
Aurinkoista päivää kaikille!! - Jiiikooo
Tultiin isännän kanssa reissusta.. tulihan syötyä ja juotua oikein urakalla. Too bad, en uskalla ihan heti mennä vaa'alle, mutta tuo keli himottaa kyllä lenkille, ja salillekin pitää päästä pian! Jos nyt vaan sais loppumaan ton viikonloppuna alkaneen herkuttelun heti alkuunsa --> eli takaisin päiväjärjestykseen!
Aurinkoista kevään alkua!
Jiko- Jiiikooo
1,5kg lisää neljässä päivässä on aikas paljon.. :D Uskaltauduin siis vaa'alle aamulla. Toivon ja uskon, että suurin osa tuosta on kuitenkin nestettä, sillä ruoka oli herkullista mutta hyvin suolaista ja rasvaista.
Tänään sitten olen saanut jo hyvin asenteen kohdalleen, ja aloitin siivoamalla kunnolla. Hikihän siinä tuli, ja kohta lampsin kauppaan.
Ei paniikkia, mitään ei ole menetetty!
- Claudia
Eipäs ole tullut vähään aikaan kirjoitettua...
Syömiseni ovat menneet aivan plörinäksi... Pisteitä olen siitä huolimatta kirjannut ja olen yrittänyt korvata ylimenneitä pisteitä sitten myöhemmin. Paino on noussut sitten laivareissun jälkeen, eikä varmaankaan ole laskenut. En ole uskaltanut käydä paljoa vaa'alla (vaikka näyttääkin mitä sattuu), enkä ole painonvartijoiden ryhmäänkään ehtinyt.
Mutta ulkona on siis kuitenkin todella upeat kelit, niinkuin totesittekin jo! Viime sunnuntaina tuli ulkoiltua oikein kunnolla kauniissa kevätsäässä ja pienempiä kävely- ja pyöräilylenkkejä olen myös tehnyt.
Katsotaan, uskallankohan tällä viikolla paikkareihin... Riippuu myös vähän rahatilanteesta. Nyt pitäisi vaan ottaa itseäni niskasta kiinni ja katkaista tämä syömiskierre! - Jiiikooo
Huh, nestettä se enimmäkseen olikin.. eilen hieman "paastosin", niin jo oli melkein kaikki lähtenyt kun tänä aamuna ponkaisin vaa'alle.
No, lähdin sitten aamusta käsin salille, ja voi että oli hyvät treenit. Nyt on ollut sen flunssan, bussilakon ja lomareissun takia niin hajanaista tuo treenaus, että oon ihan innosta piukeena kun taas pääsee säännöllisen treenin makuun. Tänään rikoin juoksumatolla omia ennätyksiäni, ja jaksoin lihasharjotuksissakin vääntää kaikki mehut pihalle.
Huomenna, mikäli en tule toimistolle, käyn kyllä kunnon hikilenkin ulkona. :)
(tajusin myös tänään, että mikäli toukokuun loppuun mennessä meinaa tehdä ihmeitä, tulee hieman kiire.. salikortti loppuu silloin!)Mulla on paino jumahtanut sen alun nopean -10kg:n jälkeen samaan lukemaan ja siinä on pysynyt! Nyt alkaa olla jo pikkuhiljaa kiire jos meinasin tosiaan kesään mennessä pudottaa sen toisen kympin! Minä odottelen mun kuntosalilippuja ja ihan ahistaa, kun pääsisin salille koska tahansa jos maksaisin melkein kolme kertaa enemmän! Mä haluun mun saliliput tänne ja äkkiä! En tahdo maksaa niin paljon yhdestä salikerrasta. Odotan siis lippuja ja teen siihen saakka muuta hiostavaa ;)
Sitten Positiivareilta lainattu aforismi, mikä kertoo mun mielestä aika paljon onnistumisen aakkosista:
"AAMUN AJATUS
Muutoksia ei tapahdu, kun yritämme
saada itsemme muuttumaan, vaan kun
tiedostamme, mikä ei toimi.
- Shakti Gawain"
..mutta ei laihdutuksen kannalta vaan töiden. En olis uskonu, että sanon näin, mutta niitä on liikaa. Eilen olin kahen työn välillä n. kolme tuntia kotona ja tänään kerkeen olemaan kotona n. tunnin..eli pian pitää jo taas lähteä. Ei kerkee "pysähtymään" hetkeksikään. Oon oikeesti tosi väsyny, mutta ei voi sanoo töille ei, koska hetken päästä niitä ei sitten olis yhtää.
Ulkona on aivan upee ilma tänään..enkä kerkeä lenkille. Toki lasten (päiväkodissa) kanssa tuli oltua ulkona, mutta ei siinä saa samallalailla liikuntaa kuin lenkillä.
Mun täytyy pian varmaan antaa periksi ja mennä ostamaan uudet housut. Koko laihdutuksen aikana olen ostanu kahdet uudet housut, toiset on ns. juhlahousut ja toiset arkihousut. Ja sit mulla on vielä käytössä näitä samoja housuja joita pidin jo sillon n.13 kg sitten. Eli mulla alkaa kaikki housut olemaan niin isoja että ne ei todellakaan ole hyvännäköset mun päälläni. "Peppu" roikkuu näissä housuissa ja muutenkin nämä tippuu koko ajan vaikka vyö on tähän asti auttanut.
Ehkä voisin yhdet housut ostaa, jotkut halvat :) Koska säästän rahoja siihen, että voin ostaa todella kivoja, pieniä, vaatteita. :) Mutta onhan se hienoo huomata tälläkin tavalla, että laihtuu :)
Mutta nyt valmistautumaan töihin lähtöön. Palailen taas aamulla, kun pääsen töistä (eikä edes sama työ johon nyt pian lähden...).- Tiuhti
Vihdoinkin pudotusta. On tätä kolme viikkoa odotettukin. Eilen ja tänään puntari pysähtyi uudelle kiloluvulle eli 63,6kg. Vuoden alusta on nyt paino pudonnut 7kg ja olen tavattoman onnellinen. Tavote oli ensin 65kg mutta nälkä kasvaa syödessä ja nyt tavote on 60kg. Onneksi on kesään vielä aikaa ja 3,6kg on ihan realistinen kesäkuun alkuun mennessä pudottaa.
Mikä teillä muilla on pudotus saldo tähän mennessä?
Aurinko paistaa ja kevät tulee. Ihanaa.Mun pudonneiden kilojen määrä on tasan kymmenen. Ne lähti 2.1.-18.2. välisenä aikana. Hurahti tosi nopeeta! Mutta siitäpä sitä onkin sitten paino jumitellut. Voin kyllä ihan rehellisesti myöntää, että ihan täysillä en ole edes yrittänytkään enää tuon kympin jälkeen... Pitää tässä varmaan ottaa itseään taas vähän niskasta kiinni, että saisi vielä toisen mokoman karistettua. Ei taida kesään mennessä tippua, mutta jotain edes kuitenkin.
Olen pian taas lähdössä töihin, mutta oli pakko tulla kertomaan, että äsken vaaka näytti 78. 13kg on lähtenyt ja 10 kiloa on jäljellä! Hienoo! :)
Palailen taas kun kerkeän...kiirettä pitää, vaikka eilen jätinkin jo yhden työpaikan.- Jiiikooo
Morjens!
Tänä aamuna oli sitten loputkin reissussa "ansaitut" kilot lähteneet, joten eikun vaan jatkamaan siitä mihin viime viikolla jäin.
Olo on tosi energinen - ostin reissussa paljon uusia vaatteita, ja tuntuu kuin olisin ihan uusi ihminen! Legendaarista olisi, jos pääsisin alle 70kg:n ennen ens kuun alkua. Uskon että se on jopa mahdollista, koska jollain keinolla olen saanut rajoitettua taas syömistä ja liikuttuakin tulee kevätauringossa ihan uudella tavalla. Jospa vaikka semmoinen -7kg olisi vielä tässä ennen toukokuuta saavutettavissa, ja sitten ollaankin jo aikalailla lähellä sopivaa.
Tsemppiä vaan kaikille, vielä on kesään aikaa!
Jiko Oltiin eilen miehen työkaverin 30 vuotis syntymäpäivillä. Sillon syksyllä kun olin n. kuukauden laihduttanut, sai tuttumme tietää, että olen laihtunut. Sanoi, että "no ei kyllä näy missään" jne. Pahoitin todellakin mieleni, enkä ole antanut hänelle vieläkään anteeksi. Mutta sen kerran jälkeen hän ei ole sanonut mitään laihtumisestani, ei varmaan kehtaa tms.
Eilen kyseinen tuttumme katseli itseään peilistä, ja kysyi että onkohan hänen leuan alustansa vähän pienentynyt...Meinasin sanoa, että ei kyllä näy missään, mutta en viitsinyt. Mutta oikeesti..en kyllä huomannut, että siitä olisi jotain lähtenyt.
Eilen sama mies taas sanoillaan pahoitti mieltäni. Häneltä sitä osaan joka kerta odottaa, mutta en hänen vaimoltaan. Hänkin eilen sanoi jotain mikä pahoitti mieleni. He eivät ilmeisesti usko tähän minun laihtumiseeni. Eivät varmaan ymmärrä miten paljon heidän sanansa satuttavat. En ymmärrä miksei ihmiset voi olla vain onnellisia, että edes joku laihtuu. Mikseivät he voi vain kannustaa jne.En ole ikinä ymmärtänyt toisten ihmisten moukkamaista käytöstä ja sitä, että tieten tahtoen halutaan toisen mieltä pahoittaa! En vaan käsitä! Jos jotain mieltä itse on toisesta, mikä saattaa toisen mielen pahoittaa, niin miksei voida vaan pitää sitä sisällä ja sanoa myöhemmin vaikka puolisolle jos jollekin on pakko sanoa? Ihan niinkuin sinä, sun teki mieli sanoa, mutta jätit sanomatta, koska tiesit, että hän pahoittaisi mielensä. Nyt kuitenkin kerroit meille, että mielesi teki jollekin sanoa. Mun mielestä sä toimit oikein ja aikuismaisesti kun jätit sanomatta. Tietysti olis minunkin tehnyt kovasti mieli sanoa tuossa tilanteessa, ja ihan varmasti olis kolahtanut jos olisit antanut samalla mitalla takaisin! Tuollaset ihmiset ansaitsisivat kunnon kolautukset itsetuntoonsa! Jotkut ihmiset vaan möläyttelee loukkauksia, eivätkä välttämättä edes typeryyksissään tajua loukanneensa ketään. Kyllä mun mielestä aikuisella ihmisellä pitäisi ihan alhaisimmat käytöstavat olla hallussa. Pitäis osata puhua niin ettei kukaan pahoita mieltään.
Älä sä välitä niistä tyypeistä mitään. Jätä ihan omaan arvoonsa tuollaiset. Sä kuulut ihan eri porukkaan ja sulla on hyvä sydän, huomaa siitä kun jätit sanomatta. Voit olla ylpeä itsestäsi! Moni olisi varmasti vain loukannut takaisin.- Innemon
Olen itse huomannut sen, kun ihminen tosiaan laihtuu, esim. minä muutama vuosi sitten...EI KUKAAN työkavereistani kommentoinut asiaa, vaikka pudotin silloin 10 kiloa! Se on se KATEUS rakkaat ystävät!!!
Nyt sitten kun olen taas yhtä tuhti kuin ennenkin, niin JOSKUS saattaa joku huomauttaa, että ootkos sä vähän laihtunut? Jos olen saanut kilon pudotettua....
Että kyllä se näin on, positiivista palautetta on turha odottaa puolitutuilta....
Mitenkäs teillä on viikko mennyt?
Mä oon nyt uponnut ton kalorilaskurin syövereihin ja olen tosi tyytyväinen esim. siihen, etten ole muutamaan päivään syönyt suklaata tai saanut muutenkaan mitään ahmimiskohtausta!
Olen koittanut syödä säännöllisesti enkä jätti annoksia, tosin annoksen määrää on vieläkin varaa pienentää. Viime viikon alussa hiihdin, ja tänään olin pitkästä aikaa kävelyllä! Kyllä se tästä, vaikka tiukassa on tämän itsekurin kanssa !!!
Huomenna sitten uuteen ketjuun, eiks jeah!!!
Ai joo, ja koirakuume on VALTAVA!!! Tänäänkin ajattelin kuinka kiva olisi ollut taluttaa jotain haukkua siinä vierelläni... - Tiuhti
Innemon kirjoitti:
Olen itse huomannut sen, kun ihminen tosiaan laihtuu, esim. minä muutama vuosi sitten...EI KUKAAN työkavereistani kommentoinut asiaa, vaikka pudotin silloin 10 kiloa! Se on se KATEUS rakkaat ystävät!!!
Nyt sitten kun olen taas yhtä tuhti kuin ennenkin, niin JOSKUS saattaa joku huomauttaa, että ootkos sä vähän laihtunut? Jos olen saanut kilon pudotettua....
Että kyllä se näin on, positiivista palautetta on turha odottaa puolitutuilta....
Mitenkäs teillä on viikko mennyt?
Mä oon nyt uponnut ton kalorilaskurin syövereihin ja olen tosi tyytyväinen esim. siihen, etten ole muutamaan päivään syönyt suklaata tai saanut muutenkaan mitään ahmimiskohtausta!
Olen koittanut syödä säännöllisesti enkä jätti annoksia, tosin annoksen määrää on vieläkin varaa pienentää. Viime viikon alussa hiihdin, ja tänään olin pitkästä aikaa kävelyllä! Kyllä se tästä, vaikka tiukassa on tämän itsekurin kanssa !!!
Huomenna sitten uuteen ketjuun, eiks jeah!!!
Ai joo, ja koirakuume on VALTAVA!!! Tänäänkin ajattelin kuinka kiva olisi ollut taluttaa jotain haukkua siinä vierelläni...Mun toinen sisko ei ole kommentoinut mitenkään mun laihtumista. Luulen että on katellinen tosin meidän välit on muutenkin nyt vähän viileet. Toinen sisko on taas avoimesti ollu iloinen mun puolesta ja jopa kehunut mua. Tää on kannustanu myös häntä painonhallintaan.
Eilen uhmasin tuulta ja tuiverrusta ja vääntäydyin lenkille ennen saunaa. Eipä näkynyt muita lenkkipoluilla. Tuli kunnon hikilenkki kun tiet oli auraamatta sen jälkeen oli voittaja fiilis.
Kevät odotuksin Tiuhti - Jiiikooo
Jeps, yhdyn edellisiin kirjoittajiin. Tiedän, että tuollaisia kommentteja ei ole helppo jättää omaan arvoonsa.
Paras kommentoijani on ollut mieheni. Hän avoimesti ihailee saavutuksiani, ja tsemppaa kympillä jatkuvasti. Silti ei ole tullut hetkeäkään sellainen olo, että hän jotenkin painostaisi minua laihtumaan. Jotenkin mukavaa on sen tsemppaus.
Muilta ihmisiltä en sitten kommentteja ole saanutkaan.. lienevätkö sokeita vai muuten vaan eivät löydä sanoja kertoakseen ihailuaan. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3562561Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944362509- 1131412
- 421144
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo75932Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26841- 56833
Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39815Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi118770En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30739