Tere kaikille.
olen aloittelemassa polkupyöräilyä. Ja olen hintansa puolesta kiinnostunut Bilteman Yosemite pyöristä. Onko kenelläkään kokemuksia niistä? Toiminta varmuus ja yleensäkkin kaikki käyttöön liityvät jutut.
Hinta laatusuhteeltaan se varmaan on aika otollinen vekotin.
En sen takia ainakaan vielä viitsi ostaa "kunnon" pyörää, jos vaikka into sitten sammuu. Ei ole kauhean järkevää ostaa monen sadan pyörää tallin seinälle koristeeksi. Jos into taasen säilyy ja jään koukkuun kunnolla, niin sitten voisi vaikka hankkia paremman.
Kokemuksia
18
3587
Vastaukset
- Sodomite
Miksei niillä työ- tai koulumatkoa ajelisi, mutta mihinkään aktiiviseen käyttöön niistä ei surkean laatunsa vuoksi ole. Katselemalla hieman aikaisempia keskusteluja löytyy lukuisia juttuja pilateeman pyöristä, joten kelaappa hieman alkuun päin.
- masi88
Enpä oo Bilteman pyöriä kokeillu, umt luulen et kyllä niilläki aika pitkälle pääsee..Näkyy olevan laatuosia..Shimano yms.. :D..Mä oon aika paljo harrastanu pyöräilyä ja oon tehny useemman reissun(200-300km) että teltassa yötä, päivällä pyöräillen..mulla on n.8 vuotta vanha pyörä ja seki tosi hyvin toiminu..Kannattaa vaan miettiä ennen ostoa et haluaako ajella pitempiä matkoja...tai maastoon yms...28" YOSEMITE "HORIZON RIDGE" tuo ois mun ehotus pitemmille matkoille... Vois olla hyvä.. :D mut jos on vara ni ehottomasti suosittelen laatumerkkejä...
- halpapyöräilijä
Polkupyörä on yksinkertainen laite. Ainakin 70-luvulta lähtien on ollut hyviä monivaihteisia matkapyöriä joita lojuu vanhojen ihmisten varastoissa.Näitä saa varmasti halvemmalla kuin uusia Biltemasta, ja laatu on todennäköisesti parempaa. Minulla ei ole Yosemiteä ollut, saattaa olla hyväkin merkki, mutta jos rahaa haluaisin säästää, ostaisin tuollaisen vanhan ja hyvän ja veisin huoltoon, tai huoltaisin itse.Tekniikka on samanlaista, vaikkakin todennäköisesti kestävämpää.Historiallinen arvo ja katu-uskottavuus tuovat lisänsä.Yosemiten ostettuasi kaveri tuhahtelevat piltema-pyörällesi eivätkä pidä sitä minään.
- ksdns
Ei kannata pitempään ja tosikäyttöön hankkia mitään "pilateeman" pyöriä.
Tee vaikka tällätavalla. Mieti missä eniten ajat, paljonko olet valmis satsaamaan, mene ammattimaiseen pyöräliikkeeseen ja sieltä voit saada joko käytetyn tai uuden mieleisesi pyörän.
Vanha kulunut totuus on että halpa ei ole pitkässä juoksussa hyvä tai "köyhän ei kannata halpaa hankkia". Ei ole ketään kohtaan henkilökohtaista vaan raakaa faktaa.
Itsekin harrastajana hankin kunnon pyörän maastoon ja ei ole tarvinnut katua. - oisko
hyvä vaihtoehto, ovat laadukkaita ranskalaisia.
- harrastaakko
pyöräilyä pidempää aikaa jos ei ala tuntumaan vartaloon sopivalta. Monesti harrastus lopahtaa kun välineet ovat kehnoja, kohtuullisesti rahaa sijoittaen saat varmaan paremman vastikkeen.
- tosipyöräilijäkin
Biltemasta ostin vuonna 2004 Yosmiten... ja toimii hienosti edelleen , Ajan joka päivä keväästä syksyyn noin 40 km päivässä työ ja vapaaajan matkat.
Se että laatu muka olisi paskaa...Samat laatuosat kuin muissakin pyörissä.japanilaiset... samat renkaat kuin muissa... ainoastaan pyöräilijät vaihtuvat... ja niissä on eroja... eihän autotkaan kestä tunareidenkäsissä...korjaamot täynnä laatumerkkejä.Suosittelen Yosmiten ostamista...
Laatu on huippua,hinta vain on halpa.- Yosemite
on pyörien huonoimmasta päästä. Ise en koskisi moisiin vehkeisiin edes 5 metrin tikulla. Ajaahan moni autoilija Ladallakin, mutta kun ei tiedä paremmasta mitään, niin on tyytyväinen omaansa, vaikka p*****la ajaakin !
- MTB...
Kunnon maastopyörässä pelkkä etuiskari (eli keula) maksaa jopa monta kertaa enemmän kuin Bilteman "laatu"pyörät. Kuinka siis voit väittää että osat olisivat samoja? Toinen esimerkki: Shimanon paras XTR-takavaihtaja maksaa pelkästään saman verran kuin kokonainen Bilteman täysjoustopyörä. Turha väittää että niissä käytetään samoja laatuosia. Kunnon maastopyörän tulisi maksaa vähintään n.700€. Mutta kunnollisen saat vasta kun sijoitat pyörään yli 1000€. Sad but true!
- Juoksija
MTB... kirjoitti:
Kunnon maastopyörässä pelkkä etuiskari (eli keula) maksaa jopa monta kertaa enemmän kuin Bilteman "laatu"pyörät. Kuinka siis voit väittää että osat olisivat samoja? Toinen esimerkki: Shimanon paras XTR-takavaihtaja maksaa pelkästään saman verran kuin kokonainen Bilteman täysjoustopyörä. Turha väittää että niissä käytetään samoja laatuosia. Kunnon maastopyörän tulisi maksaa vähintään n.700€. Mutta kunnollisen saat vasta kun sijoitat pyörään yli 1000€. Sad but true!
Itse olen ajanut biltemasta hommatulla "tunnel wiew" maasto pyörällä 3kk aikana ~600km(maasto ajo poluilla) eikä ole tarvinnut säätää kertaakaan edes vaihteita(rasvauksia lukuun ottamatta mutta niitä ne laatu pyörätkin tarvitsee ja eihän rasvaus mitenkään tohon säätmiseen kyl liitykkään). Pyörä on toiminut osiltaan oman hintaluokkansa pyöräksi hyvin (269e). Aloittelija ei todellakaan tarvitse 6000e hiilikuitu runkoista pyörää joka on tarkoitettu ammattilaisille(tai no voihan semmosenki hommata jos ----- rikas). Suurin osa tällä palstalla yosemitea haukkuneista ei todellakaan ole koskenut niihin edes pitkällä tikullaan kuten kertovat. Jo terve järki sanoo ettei alle 300e ja yli 1000e pyöriä voi laadultaan ja osiltaan vertailla (ellei ole ostanut yli 1000euron pyörää todelliselta kiskurilta).
- Anttilaan ja...
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10048&categoryId=10136&productId=178254
Tuolla sijaitsevaan Renault pyörään. Kahden tuttavani kokemukset Renault pyörästä ratkaisivat edun sille.- Renaulttisikin
kuuluu tuohon pilatema sarjaan ! Aivan samaa p***a !
- Sitten??
Renaulttisikin kirjoitti:
kuuluu tuohon pilatema sarjaan ! Aivan samaa p***a !
Kyllä se varmaan sen kestää minkä tarviikin. Katselen sitten toiste parempaa. Kyllä tuossa silti varmaan hinta/laatu suhde on kohdallaan.
Toisekseen ei mullaolisi rahaa heittääkkään 500€:tä fillariin.
- Thoni
Kokemusta on ja hyvin tuo on minulla kestänyt.. vaikka sillä tuleekin välillä tehtyä jotain tyhmää, mutta tyhmästä päästä kärsii kukkaro. Enkä väitä itseäni tyhmäki, että ostin Biltemasta pyörän, sillä tämä on palvellut täyin moitteetta. Tietty nämä ns. "laatumerkit" ovat laadunvalvonnaltaan, materiaaleiltaan yms. parempia, mutta silti niissä maksaa eniten ne tarrat ja maalaukset siinä kyljessä...
- mutta laaduton
Bilteman pyöristä taas kynitään surkeaan laatuunsa nähden törkeää ylihintaa pelkästään sillä perusteella että siinä käytetään suuren ja mahtavan Shimanon "huippu-(lue halvimpia mahdollisia) osia. Tietämättömiä on romukauppiaiden helppo kusettaa pelkästään mainitsemalla tuo iso S.
- KPy
Jossain (lehden) testissä viime keväänä meni myös yksi Bilteman nuorisopyörä rikki kesken testin. En muista, oliko runko vai kenties haarukka. Jos ostaa bilteman fillarin, niin kannattaa ostaa mahdollisimman yksinkertainen, jossa ei ole hajoavia osia.
- Thoni
juu, oon lukenu tuon aikasemmin jo..
Mutta:
-millään ei asiaa voida todistaa tapahtuneeksi?
-tälläisestä jutusta olis ollut lehdissä/verkkouutissa tms.
-pelkkää propagandaa (harvinaisen paskaa sellaista)
-mistä tiedetään, että "poika" oli puhunut totta ajaessaa pienestä töyssystä tai, että oliko hän ajanut millaista ajoa ennen tapaturmaa..
En halua nyt missään nimessä väittää, että tälläiset tilanteet olisivat hyvästä, mutta asiat muuttuu kerrottaessa ja yleensä sinne lipsahtaa pieni valkea valhe..
..ja kuten totesin, nämä laatupyörät ovat varmasti laadukkaampia, mutta minä en nyt tarvitse parasta laatua, kun tuo laatu näyttää kestävän minulla (180cm pitkä, 85kg->) siinä missä sitä tarvitsen.. eli ajelen poluilla, metissä ja hiekkateillä ja mitään ei ole vielä hajonnu.. tai no.. eilen illalla hajosi jarruvaijerin se pää, mikä estää rispaantumisen.. mutta sen minkä olen tähän mennessä säästänyt pyörää ostaessa ni voin hommata vaikka 10 uutta vaijeria..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381644Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171