Oulu ja lävistykset?

Sussa^

Hei.
Eli haluaisin laittaa kieli korun. Ajattelin käydä laittamassa sen Oulussa, mutta en hirveästi oululaisista lävistysliikkeistä tiedä. Eli missä liikkeissä oulussa laitetaan kielikoruja ja missä kannattaisi käydä? Ja mitähän mahtaa maksaa?

27

22399

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kooko

      siellä. siellä on todella hyvä lävistäjä,ja on ollut alalla jo kauan. igor's sia monet kehuvat,mutta oon kuullu juttuja että siellä poltetaan tupakkaa hygienia alueella,eli lävistys alueella. ja niin kaverini kertoi,kun k´ävi lävistämässä huulen siellä. on myös tämä hous of pain tai joku semmonen,en muista nimeä kunnolla. :/ mutta suosittelen EHDOTTOMASTI tramp's tattoota!

      käy sen sivuilla :)

      • twiggie

        Se, että lävistäjä on ollut kauan alalla, ei tarkoita sitä että se osaisi jutut paremmin kuin muut.
        Mulle on kerrottu, että toi Tramp'sin lävistäjäsetä on semmonen "hälläväliä" tyyppi ja tekee miten sattuu niitä. Voi olla tietty huhukin. Ja se, että siellä on halvempi tehä kieliävistys... Siihen ei kuulu edes sitä lyhyempää vaihtokorua mukaan. En sitten tiedä muista paikoista, mutta musta toi on vähän tyhmää.

        Ite suosittelen Igor'sia. TOSI hyvä asiakaspalvelu. Tipi on IHANA. :) Se juttelee sulle mukavia ja saa jännittyneisyyden pois.

        Ei ne siellä tupakoi sun lävistykseen suoraan. Kun siellä ite kävin lävistettävänä, haisihan siellä vähän tupakka. Mutta se, että jos lävistyspaikan pitäis olla tositositosi hygieeninen että lävistys parantuisi, sunhan täytyis olla koko lävistysaika siel liikkees. Se, että sun kotona on joku ihminen joka polttaa, ajaa saman asian.

        Maksaa kielikoru siellä muistaakseni 45-50 euroa, ja luulisin, että kuuluis lävistyshintaan lyhyempi koru. Mutta en oo varma. Käy kyselee sieltä! :)

        Asemakatu 9, elikkä siinä kirkon lähellä. :)


      • jennyzzz

        moi. mä kävin laittamassa oulun lävistys liikkeessä, house of pain, se on todella hyvä paikka, laitoin siis ite tohon ylä huuleen. käy siel


      • jennyzzz
        jennyzzz kirjoitti:

        moi. mä kävin laittamassa oulun lävistys liikkeessä, house of pain, se on todella hyvä paikka, laitoin siis ite tohon ylä huuleen. käy siel

        siis kävin laittamassa siellä tohon ylä huuleen sen korun, en siis ite. :D


      • lävistysmies

        Trampsin Mikko on siirtynyt eläkkeelle jo eli Igor'siin tai Red & Whiteen vaan!


    • tyttönen54

      käy ihmeessä tramps tattoossa ottaan. igorssissa tkevät ihan päin persettä. kaverini kävi ottaan napakorun siellä ja eiköhän mennyt ihan päin mitä sattuu..
      mutta mutta.. tramps tattoossa maksaa kielikoru 35€ ja mikko on todella kokenut ja hyvä lävistäjä, tehnyt 35vuotta lävistyksiä, tosin kun igorssissa eivät lävistäjät edes ole sitä ikää vielä saavuttaneet. :D

      • Aslak82

        Kävin tänään rei'ittämässä Igor'sissa alahuulen, kun kyseistä liikettä täälläkin suositeltiin. Lävistäjähemmo, Tipi, oli sellainen rennon asiallinen, vastaili kysymyksiini, kertoi lävistyksen tekemisen vaiheet jne, jäi oikein hyvä kuva palvelusta. Lopuksi sain tietty hoito-ohjeet. Itse operaatiokin oli kivuttomampi toimenpide mitä kuvittelin, vaikka neulakammoisena jännitin etukäteen ihan pirusti.


    • Omakohtaisia kokemuksia on sekä Tramp's Tattoosta (Aleksanterinkadulla) että Igor'sista.

      Tattoossa kävin ottamassa ensimmäisen lävistykseni ja traumatisoiduin kyllä sen verran, että enää en siihen liikkeeseen jalallani astu. Halusin silloin medusan vertikaalisesti (ylähuuleen keskelle banaanitapilla tehtävä lävistys), mutta herra ei edes tiennyt mikä on medusa (miksi oi miksi en lähtenyt siinä vaiheessa pois). Sopivaa koruakaan siellä ei ollut, vaan kävin sen itse ostamassa muualta. No, sitten vain penkkiin istumaan ja reikä huuleen. Eihän se mitään vertikaalista muistuttanut lähellekään, vaan lopulta jouduttiin laittamaan siihen tavallinen suora labret stud. Lävistys meni kaiken lisäksi vinoon ja sen takia paraneminen oli nihkeää ja kesti todella kauan, kun huuli kasvatti korun itse suoraan. En voi siis kenellekään kyseistä liikettä suositella, ainakaan lävistysasioissa. Tatuointijäljestä en tiedä mitään. Mielestäni jotain kertoo kuitenkin se, että useimmissa liikkeissä on erikseen tatuoija ja lävistäjä, ja niin molemmilla on mahdollisuus erikoistua omaan osaansa paremmin.

      Igor'silla olen kaikenkaikkiaan 5 lävistystä ottanut ja joka kerta palvelu ja työn jälki on ollut loistavaa. Tipi tekee myös jonkun verran erikoisempia juttuja, joten ammattitaitoa ei luulisi puuttuvan. Tupakoinnista sen verran, että eivät ne työntekijät nyt herranjestas siellä sisällä polta, vaan menevät pihalle. Tokihan se haju silti voi sisälläkin tuntua, mutta en ole vielä kuullut, että hajut olisivat jonkun lävistyksen tulehtumisen aiheuttaneet. Kumihanskoja siinä lävistystilanteessa kuitenkin koko ajan käytetään.

      Muut liikkeet Oulussa ovat House of Pain (melkein Igor'sin vieressä, olisikohan katuosoite Kirkkokatua) ja käsittääkseni myös Tuccabajassa (tämä taitaa olla Pakkahuoneenkadulla) tehdään lävistyksiä.

    • Tiina76

      Mun kaveri on laittanut oulun tramps tattoossa siellä torinrannan lähettyvillä 2 kielikorua ja kuulemma hyvä paikka.Oulun paras tatska liike kuulemma.Asiantuntevat ihmiset.

    • _jennuli_

      tramp´s tattoo on paras tai ite oon laittanu siellä kulmakorun.hyvä lävistäjä ja muutenkin hyvä palvelu.

      • napakorua laittamassa

        Oulun Tuccabajasta on tullut kiitosta. Itse menossa laittamaan sinne napakorua. Lävistäjänä on kuulemma tosi mukava tyttö.
        Lävistyksen ikäraja on 16v. ja huoltajan kanssa 15v. Mutta lienekkö pitäneet paikkaansa nuo ikäraja jutut?


    • ---

      Moiks. Minkälaiset ikärajat on oulun lävistyliikkeissä? oon käsittäny et se ois 16. pitääkö paikkaansa? =)

    • Auricom

      Joo muakin kiinnostaa ne ikärajat. Oon 14, saanko mistään lupalapun kanssa? Ja olisko hajua napakorun hinnoista, missä saa halvimmalla? :)

    • lävistysliike

      Joo eli tuolla Oulussa on sellanen lävistys liike kuin Pitbull,siellä on halpaa ja hyvä muutenkin koko paikka ! Suosittelen, tsekatkaa sen netti sivut!

    • Kokemuksella

      Oulusta suosittelen ehdottomasti Igor'sia, lävistäjä on mukava ja osaa hommansa!

      • Kysysmys

        Luin jostain keskustelusta (tosin se oli vuodelta 2009), että Igor'sin lävistäjä olisi jotenkin epäpätevä. Onko totta? Lävistäjä vaihtunut?


      • Hannamoi
        Kysysmys kirjoitti:

        Luin jostain keskustelusta (tosin se oli vuodelta 2009), että Igor'sin lävistäjä olisi jotenkin epäpätevä. Onko totta? Lävistäjä vaihtunut?

        Lävistäjä vaihtui v. 2009. Entisestä lävistäjästä on ollut liikkeellä jos jonkinmoista huhua, mutta ei varmastikaan puoletkaan ole totta. Juuri täällä suomi24.fi:ssä on ollut hänestä keskusteluja, älkää uskoko kaikkea, ihmiset! (:


      • igorsinlävistäjät
        Hannamoi kirjoitti:

        Lävistäjä vaihtui v. 2009. Entisestä lävistäjästä on ollut liikkeellä jos jonkinmoista huhua, mutta ei varmastikaan puoletkaan ole totta. Juuri täällä suomi24.fi:ssä on ollut hänestä keskusteluja, älkää uskoko kaikkea, ihmiset! (:

        Ennen 2009 lävistäjä oli Lita, häntä ennen Tipi ja sitä ennen Esmi


    • jokkuvaa

      mun mielestä oulun pitbull on suosittelun arvonen paikka! :)

      • jokkuvaa

        niin ja noista ikärajoista sen verran että mulle vanhemman luvalla laitettiin kielikoru (oon 14 v)


    • igors!

      Kaikista kolmesta liikkeestä kokemusta. Paras on ehdottomasti Igor's! Tuli nätti napalävistys. Syksyllä olis tarkotus käydä labret siellä ottamassa jos vaan uskallan.

    • mastodom

      Ite kävin ottamassa pitbullissa nenäkorun ja oon ollu tosi tyytyväinen. Se lävistäjä oli tosi kiva ja asian osaava. Siellä on tatuoijat ja lävistäjät erikseen. Kielikorun ikärajana on 15v mutta nuoremmat saa ottaa jos on vanhempi mukana tai vanhemman kirjallinen suostumus. Suosittelen sitä :D

    • ...

      Suurin osa liikkeistä ei ala harkitsemaankaan lävistystä alle 16v, ei edes vanhemman luvalla. miettikää nuoret loppuun asti, minäkin odotin 18 -vuotiaaksi. 18 -vuotiaskin on edelleen nuori ja mieli muuttuu, reikä kuitenkin jää. jos todella haluaa jotain, niin jaksaa odottaa.

      Pitbullin Aki on paras, mulle on tehnyt kaikki lävistykset.
      Kerran kävin ottamassa surfacen red&white inkissä, eikä lävistäjä osannut hommaansa. ei edes kysynyt korulle tarkkaa paikkaa tai korun pituutta. Ei siis kannata red&white inkiin.

      PITBULLIIN JA AKILLE!

      • Oikeasti ymmärtävä

        Oletko varma ettei mennyt selitykset väärinpäin? vai tulitko trollaamaan? :)


    • KovaPoju

      Ite suosittelen pitbullia, koska siellä on kaikki puhtaat olosuhteet jne, kivat ja huumorintajuiset tatuoijat ja lävistäjät. Kävin 11v laittamassa huulikorun iha hyvin sen laitto, siellä saa nuoremmatki laittaa läväreitä :) ps. Akilla kannattaa laitatuttaa läväri se osaa hommansa.

      • KovaPoju

        ps. vanhemmat pittää olla mukana tai toinen vanhempi/huoltaja


    • helppovinkki

      Helppo tapa löytää pätevä lävistäjä on ensinnäkin katsoa läpi lävistäjän portfolio ja kysellä hygieniasta ja asioista mitkä lävistyksessä mietityttävät.

      Lävistysalalla ei ole minkäänlaisia standardeja tai määriteltyjä koulutuksia Suomessa ja asiansa osaava ja kokenut lävistäjä vastaa kysymyksiisi mielellään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      329
      3061
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      107
      2261
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      195
      1596
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      68
      1398
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe