Ei mitään tekemistä

arghhhh

Pakko oli tulla tänne kirjoittamaan ku ottaa tää mun työ niin paljon päähän. Mun on nyt pakko kysyä, onko kukaan muu sellaisessa työpaikassa missä ei oo mitään tekemistä? Vaihdoin firman sisällä työpaikkaa ja haastattelussa sanottiin, että töitä riittää vaikka millä mitalla, mistä olin todella innoissani. Sen jälkeen ku oon aloittanu (n. puolitoista kuukautta sitten) niin vain muutamana päivä on riittäny tekemistä koko päiväksi. Nyt meni lopullisesti hermot ku kahteen päivään ei ole ollut mitään tekemistä, enkä tarkoita sitä että olisi ollut vain vähän tekemistä vaan en oikeasti ole tehnyt yhtään töitä. Enkä valittaisi siitä jos olis edes jotain tekemistä, mutta saattaa tosiaankin mennä monta päivää, että 7.5 tunnin työaikana teen töitä 20-30 minuuttia. Mitä järkeä tässä on? Olen ollut myös aktiivinen ja kysellyt töitä ahkerasti, mutta sitäkin jaksaa vain niin kauan ja muutosta ei ole tapahtunut. Tuntuu ehkä turhalta valittaa tästä (kaikki kaveritkin sanoo, että nauti tilanteesta) enkä olisi todellakaan ikinä kuvitellut, että valittaisin tälläisestä tilanteesta mutta...tässä sitä nyt ollaan. Onko kenelläkään samoja kokemuksia?

57

19435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      Olin samassa tilanteessa. Lopulta vaihdoin työpaikkaa. Suosittelen sinulle samaa, koska henkisesti tuollainen tilanne on hyvin kuluttava, päivät matelevat hitaasti ja ammattitaito ruostuu.

    • mmm

      mulla on kanssa sama juttu, tää viikko ja otan lopputilin. sit valitetaan siitä kun ei tule tuottoa, eihän se mun vika ole jos ei ole hommia!!!

    • ter23

      Työlaissa sanotaan että työnantaja on velvollinen osoittamaan työntekijälle työtehtäviä.Itse olin työpaikassa missä töitä riitti 1-3 tuntia päivässä,loppuajan sai itse keksiä mitä tekee,tai venyttää tekemällä työt HITAASTI.Kyllä kävi hermoon tuo lorviminen,ja nyt se onneksi loppu kun firma myytiin,ja tämä minun työ lopetettiin kokonaan.Tein tuota työtä KUUSI VUOTTA!!!!!!!.

      • surffailu kunniaan

        Sama ongelma nyt jo viidettä vuotta. Kypsyin ja vaihdoin firmaa, haastattelussa luvattiin että töitä riittää, nyt on taas aikaa surffailla netissä noin 30h/viikko


    • utelias

      pakko kysyä: mitäpä teet sitten "työksesi"?

    • itse menin

      noviisina kanssa paikkaan, missä ei mitään tarvinnut tehdä ja vaihdoin sitten paikkaa. Ainoo vaan, että ei auttanut mitään. Hyssyttelivät vaan, kun kävin kyselemässä tekemistä.
      Lopulta sitten paloivat käämit ja menin avautumaan tiimipalaverissa, jonka jälkeen se "hauskuus" vasta alkoikin. Noh, hyvä puoli oli, että pääsi sitten hetken kuluttua pois tuostakin paikasta. :)
      Seuraavassa paikassa saikin sitten tehdä hommia enemmän kuin kerkesi ja pinottiin vaan lisää koko ajan. Ei tässäkään siis mitään järkeä, ja v***tiin vaan koko aika, kun ei tule valmista. => burnout.
      Nyt on sitten reilun vuoden päivät ihmetelty, että mitä sitä alkaisi tekemään, jottei päädy kumpaankaan ääripäähän.. molemmat koettu ja yhtä ikäviä.
      Jotain sellasta, missä saa itse määrätä tahdin, sopivasti duunia ja pitkä lounastauko.

    • on ihan

      päinvastoin töitä olisi,mutta enpä viiti tehä,kun on nii paljo innokkaita työkavereita jotka voi ne tehä.Ja saman palkan saa vaikka ei tee mitään.

    • Inssi

      Olen insinööritoimistossa töissä suunnittelijana ja minulla on aivan sama homma kuin sinullakin - töissä ei ole mitään tekemistä. Tällä osastolla porukasta 80% nettailee päivät pitkät tekemättä yhtään mitään. Olen kyllä sanonut, että antavat minullekin tehtäviä ja teen niitä mielelläni, mutta kovin hiljaista on. Aika surkea motivaatio täällä taitaa porukalla muutenkin olla. Melkein kaikki käyvät työvoimatoimiston nettisivuilla joka päivä katselemassa töitä...ei täällä perhana pääse kehittymään millään lailla eikä ole minkaanlaisia kehittymismahdollisuuksia. Voisi päivät pitkät lueskella vaikkapa Aku Ankkaa. Aivottomien hommaa tämä tällainen on.

      Noh...onneksi haen kesällä opiskelemaan DI:ksi ja kustannan opiskeluni käymällä töissä ja lukemalla kokeisiin päivisin ;) Mutta tuo jos opiskelemaan pääsen. Jos en pääse niin ensi syksynä otan esimieheni puhutteluun ja haluan käydä perinpohjaisen kehitysneuvottelun tilanteesta ;)

      • Anonyymi

        Kyllä sitä luulisi olevan kiitollinen jos reilun 4000 euron kk palkalla pääsee lukemaan aku ankkaa suurimman osan päivästä !


    • samanlainen

      Minä olin harjoittelijana paikassa, jossa kaikki valittivat hirveää kiirettä ja sanottiin, että minullekin töitä riittää. No, kun opin hommat, niihin meni pari-kolme tuntia päivässä ja sitten piti etsimällä etsiä. Kyselin aina näiltä "kiireisiltä" että eikö olisi jotain. No kun ei ikinä ollut, niin menin pomon juttusille. Pomolta löytyi vähän lisähommaa, muttei tarpeeksi. Samalla kun pomolle selvisi tämä todellinen kiire, niin minua alettiin inhota. Tein muka työt liian nopeasti. Vaikka totuus lienee, että toiset hidastelivat tahallaan tehdäkseen itsenstä tarpeellisemmaksi kuin ovat.

      Harjoittelunikaan ei ollut mitään noviisiharjoittelua, vaan se oli amk:n harjoittelua toimistossa ja minulla oli pohjalla vuosien toimistotyökokemus. Koulu ei sitä vain hyväksynyt ainakaan siihen aikaan. Se, että on töissä missä ei ole tekemistä, on vihoviimeistä aktiiviselle ihmiselle.

      • kenguru

        Voi teitä! Meillä varmaan kuka tahansa noista nuorista kitisijöistä vahtais teidän kanssa paikkaa koska tahansa.

        ...tasan ei käy onnen lahjat..


      • töissä
        kenguru kirjoitti:

        Voi teitä! Meillä varmaan kuka tahansa noista nuorista kitisijöistä vahtais teidän kanssa paikkaa koska tahansa.

        ...tasan ei käy onnen lahjat..

        Kuuleppas Kenguru, et oo varmaan kokenu työtä jossa eioo mitään tekemistä. Minä jouduin tänä vuonna sellaseen hommaan et saa välillä lorvia, ja vuorotella työnteossa kun ei oo mitää tekemistä. Kyl se on tylsää ja puuduttavaa. Olen itse tottunut tekeen töitä koko ajan ja kuten aikaisemmatkin tossa mainitsi myös minulle sanottiin haastattelussa että asiakkaita on jonoksi asti.
        Jotkut lukee lehtiä, toiset surffailee ja puhelee puhelimessa omia asioitaan. Mä tunnen syyllisyyttä tälläisestä.
        Ja tosiaankin tulee sellanen tunne että taidot ja ripeys häviävät johonkin kun hitaasti vaivaisia töitä tekee.


    • drgnq

      kertokaa mullekki mistä löytää työpaikan missä ei tarvitse tehdä mitään :D vittuako valitatte, Suomessa on 200 000 työtöntä, jos ei raha nappaa niin jättäkää se, ja antakaa ketkä sitä haluavat niille!

    • kyllä neko

      Olen työharjoittelussa vielä heinäkuun 2009 saakka, päivät ovat 6 - 6,5 tuntisia, mutta ei mitään tekemistä. Olen töissä kaupungintalossa atk-osastolla, joka hoitaa kaupungin kaikki yleiset tietokoneasiat (mm. kirjaston ja koulujen tietokoneet). Luulisi että olisi paljon tekemistä.

      Kysellyt olen, eilenkin piti putsata 4 tietokonetta pölystä, mutta samantien putsasin 10, että aikaa menisi vähän enemmän. Tohon meni aikaa puoli tuntia.

      Suunnilleen kerran viikossa on *oikeasti* jotain tekemistä. Mennään viemään koneita esim. kouluun tai asennetaan lisää koneita. Välillä pääsen koodaamaan html-koodia (ei enää hyvin pitkään aikaan). Välillä lähden viemään vanhoja tietokoneen raatoja ja osia parin kilsan päässä olevaan kierrätyskeskukseen. Se on mukavaa hommaa koska saan käyttöön auton, jolla on todella kiva ajaa. Sen jälkeen kun käskettiin viemään ekan kerran rojua sinne kierrätyskeskukseen, minun on pitänyt viedä joka kerta.

      Parina ekana viikkona oli tekemistä, koska piti asentaa ainakin 100 tietokonetta. Sitten kaikki hommat vain tyssäsivät.

      Tykkään tehdä töitä, mutta jos töitä ei ole, aivot ja ajatukset alkavat pyöriä kehää päässä, ja tuntuu kuin tulisin hulluksi. Mulla oli yhden viikon pituinen loma, mutta se oli osittaan pelkkää tuskaa. Viikonloput vielä menevät lomina.

      Työ, tekeminen ja mun kissa (vastuuntunto) pitävät aivoni kasassa.

      • ei jaksa enää

        Mulla on ollut tämä 'ei mitään tekemistä' -tilanne jo kohta vuoden. Olen saanut 2 lyhyttä muutaman viikon pätkää töitä, mutta loput ajasta olen yrittänyt keksiä jotain tekemistä. Välillä sain jo lomautuslapunkin, mutta sitten tuli työpätkä. On todella raskasta, kun kuuntelee muiden kiireitä. Syyllinen olo, kun saa palkkaa, vaikka ei tee mitään. Pitää näyttää kiireiseltä, muutoin tulee heti huomautuksia tyyliin: 'Aina sä oot kahvilla'. Tilanne on todella rasittava. Puoli vuotta jaksoin opiskella jotain uutta, jonka olen nyt jo unohtanut, mutta nyt ei enää jaksa sitäkään. Takana minulla on 25-vuoden työrupeama, jossa en ole koskaan kokenut tällaista. Olen taitava ja osaava ihminen, jonka työkyky on nyt rappeutumassa, ehkä lopullisesti, masennukseen. Olen yrittänyt hakea uutta työtä, turhaan. Vaikeaa selittää mitä on tehnyt viime aikoina, kun haastattelussa kysytään. Ikäkin jo painaa, mutta eläkeikään vielä matkaa.


      • ILE666
        ei jaksa enää kirjoitti:

        Mulla on ollut tämä 'ei mitään tekemistä' -tilanne jo kohta vuoden. Olen saanut 2 lyhyttä muutaman viikon pätkää töitä, mutta loput ajasta olen yrittänyt keksiä jotain tekemistä. Välillä sain jo lomautuslapunkin, mutta sitten tuli työpätkä. On todella raskasta, kun kuuntelee muiden kiireitä. Syyllinen olo, kun saa palkkaa, vaikka ei tee mitään. Pitää näyttää kiireiseltä, muutoin tulee heti huomautuksia tyyliin: 'Aina sä oot kahvilla'. Tilanne on todella rasittava. Puoli vuotta jaksoin opiskella jotain uutta, jonka olen nyt jo unohtanut, mutta nyt ei enää jaksa sitäkään. Takana minulla on 25-vuoden työrupeama, jossa en ole koskaan kokenut tällaista. Olen taitava ja osaava ihminen, jonka työkyky on nyt rappeutumassa, ehkä lopullisesti, masennukseen. Olen yrittänyt hakea uutta työtä, turhaan. Vaikeaa selittää mitä on tehnyt viime aikoina, kun haastattelussa kysytään. Ikäkin jo painaa, mutta eläkeikään vielä matkaa.

        kyllä hääppösesti mullakaan töitä. Oon ylikoulutettu tähän simppeliin teknikon duuniin. Taidot ruostunu jo aika päivää sit. Kiva et yhteiskunnalla on varaa pitää kouluja ja kouluttaa ihmisiä Einsteineiksi vaikkei sellasia duuneja ole edes. Tän mun duunin oppis fiksu, alan duunari, parissa kuukaudessa pätevän työhönperehdytyksen jälkeen.


    • kaipaan kiireaikoja

      Vanha juttu, mutta ajankohtainen. Tässä oppisopimuksen lisäkoulutuksella opiskellaan helppoja toimistotöitä ja hyllyjen siivousta. Kohta tulee reikiä hyllyihin, kun siivoan ne samat ties kuinka monennetta kertaa. Paperilla lukee kaikkea hienoa, eikä ohjelmiin ole edes lisenssejä antaa, että voisin itseksenikään opetella. 25 tuntia pitäisi olla sopimuksen mukaisia töitä, mulla hyvä jos 10 tuntia viikossa mitään järkeviä töitä; en tiedä viitsisikö valittaa kun sitten saa veemäisen maineen.

    • Ammattiemies420

      Haikeena muistelen aikoja kun olin 2000-luvun alussa juuri duunissa aika hyvällä palkalla korjaamassa elektroniikkaa, töitä oli maksimissaan se 60min per päivä. Joskus meni viikkojakin ettei juurikaan tullut mitään tehtäviä.

      Aamu alkoi jointilla ja pitkin päivää tuli poltetua kannabista, tekemistä ei juurikaan ollut mutta työkaverin kanssa saatiin viikot kulumaan verstaalla pilveä poltellen lähes joka tunti, viimeistään kun kello löi sen 16:00 niin oli jo niin ulapalla ettei vituttanut se duuni ja yleinen tekemättömyys. Tuli myös ryypättyä perjantaisin.
      Vituttaa kun nykyään joutuu olemaan töissä selvinpäin.

    • Eläkevirassa

      Itse olen ollut "töissä" jo 10 kk. Rouva kysyy kotona miksi seksi ei maistu..

    • karlmaha63

      hahaha jointti mies nauratti. eikö toi vaan oo hyvä ettei oo liikaa tekemistä, voitte vaikka ottaa netit ja tsetit mukaan töihin ja ottaa lungisti kyllä mulle kelpais ei helvetti sentäs

    • duunari duunissa

      Tehdastyössä menee juurikin noin eli töitä on "tulossa", mutta ei työnalla. Pitkiä on "työpäivät" kun kärvistelee kelloa katsellen. Itse uskon että firma saa jotain valtiontukea joten kannattaa antaa miesten istuskella päivät?

      Rasittavaa oleilua ja kesken unien pitää herätä sinne olemaan???

    • toinen duunari

      Ollaankohan me samassa paikassa? :)

    • oo onnellinen

      jaa, no, itselle sopii se että mitä vähemmän töitä, sitä parempi fiilis on, keksin kyllä itselleni "töitä" tarvittaessa työajalla.
      valitettavasti vaan töitä on niin paljon kun itseä huvittaa/jaksaa tehdä....

    • kyllästynyt.

      jep tuttua puuhaa varsinkin näin talvisin kaupungin vesihuolto puolella. Saattaa olla päiviä ettei ole keikan keikkaa sit vaa istuskelet 8h päivässä kahvilla ja selaat lehtiä helppoo rahaa, mutta ennemmin tai myöhemmin pää lahoo ja kun noita vanhempiä kattelee ni eihän niistä enää oikeisiin töihin oliskaan, äkkiä päästävä pois tuolta!

    • Boreout

      Ei tarvitse olla valtiolla tai kunnalla töissä, jotta saa olla päivät työttömänä. Valmistuin viisi vuotta sitten korkeakoulusta ja pääsin heti töihin isoon yksityiseen yritykseen. Ensimmäiset puolitoista vuotta menivät hyvin - olin mukana kiinostavassa kehitysprojektissa ja sain vastuuta ja vapautta suunnitella oman työni ja lopputulokseen oltiin tyytyväisiä. Sen jälkeen työt kuitenkin loppuivat. Parin vuoden vetelehtimisen jälkeen vaihdoin työpaikkaa vielä isompaan firmaan, mutta mikään ei muuttunut. Aamuisin ei huvita herätä, koska tiedän, että töissä ei ole mitään tekemistä. Olen katsellut tätä nyt vuoden uudessa firmassa ja päivisin etsin taas uutta työtä. Palkkaa saan ihan hyvin, mutta ei se motivoi, kun osaisin tehdä myös jotain oikeasti hyödyllistä. Tekemättömän työpäivän jälkeen on paradoksaalisesti niin puhki, että vapaa-ajalla ei myöskään jaksa innostua tekemään mitään. Ihan Aunuksesta tämä työelämä!

      • pojanklopit--

        "Huikealla" viidenvuoden ( 2 ?) työkokemuksella ei korkeakoulupoika osaa tehdä itsestään tarpeellista, vaan ajautuu sivuraiteille...


    • paskaottaapäähän

      Tuttu tilanne. Minun pomo on koko ajan kiireessä ja ajatuksissaan eikä koskaan osaa selittää mulle työtehtävää kunnolla, ja kun teen loppuun ja selviää että se on kumminkin tehty väärin, ja joutuu korjailemaan miljoona kertaa ja tekemään yhtä paljon versioita koska pomoni on V**un perfektionisti! Eli siis nakkaa jonkun tehtävän kerran parissa viikossa ja olettaa että minun pitäisi hiostaa sitä kuukauden, ja kun teen niin aina löytyy jotain korjailemista, koska ei jaksa keksiä uutta tehtävää! Kyllä se ottaa päähän. Mieluummin ottaisin työpaikan, jossa tiedän joka aamu kun tulen, mitä tänään pitää tehdä ja töitä riittäisi, kuin tollanen.

    • Pienelläkin palkalla

      Ymmärrän teidän pointtinne, että on raskasta kun ei ole tekemistä. Itselleni taas tekeminen on raskasta. Sehän se unelma työpaikka olisi, ei tarivs tehdä mitään ja sais rahaa. Kuuntelisin musaa ja lukisin aku ankkaa. Perkele, mistä työpaikka missä ei tarvitse tehdä mitään!?

      • 15+15

        Sama juttu, kaikki työpaikat missä olen toistaiseksi ollut on pitänyt aina paiskia töitä, esim edellisessä työpaikassa kahden päivän jälkeen pomo tulee kysymään, että missä vika kun teet niin hitaasti töitä ja näytetään papereista miten nopeasti toinen uusi työläinen on samoja töitä tehnyt...
        Palkka tuntuisi paremmalta jos sen eteen ei tarvitsisi rehkiä niin paljon.


      • rewwreredfsfsd

        Aika pitkiltä tuntuu päivät kun ei ole mitään tekemistä ja on ainoastaan tunne, että jotain pitäisi näyttää tekevänsä. Jos avoimesti pystyy olemaan tekemättä mitään eli työ on yksin työskentelyä niin tilanne voi olla parempi, mutta muiden seurassa mitään tekemättä oleminen on aika työlästä.

        Hieman kun olisi odottamassa lääkärin vastaanotolle pääsyä koko päivän joka arkipäivä viikosta toiseen tai jopa vuodesta toiseen.

        Nopeammin aika vierähtää kun on mielenkiintoisia työtehtäviä, joihin voi uppoutua. Liika työ on toki oma ongelmansa, mutta turha sanoa, että liian vähäinen työ ei voisi olla raskasta. Se kun ei kuitenkaan ole vapaa-aikaa eikä siellä voi mitä vain tehdä ja siellä on kuitenkin pakko olla.


    • arghhh1

      daaamn juuh

    • aasssitantuntija

      Noinhan tuo on. Aika ei kulu, ja tympääntyy.
      Itsellä on vaihtelevasti hommia, riippuen paljonko eri projektit tarvitsevat asiantuntemustani, mutta reiluun kahteen vuoteen ei pahemmin ole ns liikaa ollut,
      jos jotain positiivista, niin työkaverit ovat mukavia ja palkka reilu 4ke.

      • ass iantuntija

        Pitäisikö sitä "asiantuntemusta" hieman rukata?
        Vai eikö rahkeet riitä..?


    • factoryworker

      Tehdastöissä on ollut joinain vuosina todella kiirettä mutta nyt on ollut jonkinaikaa hiljaista, tekemistä oli tänäänkin omassa työpisteessä pariksi tunniksi, sitten piti lähteä katselemaan muita hommia ja päädyin apulaiseksi toiseen työpisteeseen.
      Työmäärä näyttää vaihtelevan tällaisina taloudellisina aikoina melkoisesti ja lyhyen ajan sisällä.
      Tiedän itsekin sen tunteen kun töihin on pakko mennä eikä ole oikein mitään tekemistä, terien putsailua ja vaihtoa, jne. pikku puuhastelua saattaa olla, pikkuparannusten rakentelua, tuotantoa haittaamattomien vikojen korjailua tms.

      Sitten on toinenkin ääripää koettu että työtä on enemmän kuin kerkeää tekemäänkään, sekin kyllä stressaa kun tekemättömät työt alkaa kasaantua ja vaikka viikonlopunkin tekisi ylitöitä niin hyvä jos saa sen ruuhkan purettua edes siinä ajassa ja heti maanantaina samanlainen ruuhka alkaa taas kasaantua.

      Onneksi useimmiten on silleen sopivasti tekemistä ettei ole ihan hirveä kiire mutta ei tarvitse tekemisen puutteessakaan tuskailla ajan hidasta kulumista.

    • koettu on

      Ilmeisesti puolet työntekijöistä joutaisi kilometritehtaalle ja heti, etteivät vedä sitä toista puolikastakin suohon...tuota menoahan niin tulee käymään. Aikoinaan itse olin parissa vakityöpaikassa, missä ei ollut töitä enkä jaksanut katella sitä touhua kuin pari kuukautta. Kun ihminen turruttaa itsensä tekemättömyyteen vuosikausiksi, laiskuudesta tulee elämäntapa ja se koskee myös vapaa-aikaa. Liiallinen työmäärä syö miestä kuin naistakin, mutta jatkuva oleileminen muokkaa myös eikä niinkään hyvään suuntaan.

      • 12+17

        Täytyy kyllä ihmetellä sinun kaltaisia ylitunnollisia työntekijöitä, itselle kelpaisi aivan hyvin työ missä ei tehdä mitään, jopa pieni palkkakin tuntuisi hyvältä siinä vaiheessa koska tietäisin että sen eteen ei tarvitse ainakaan tehdä mitään.
        Huvittavaa, että ne jotka saa helpon työn ei sitä halua ja minä joka haluan helpon työn raadan niska limassa jokaisessa työssä.


      • Anonyymi
        12+17 kirjoitti:

        Täytyy kyllä ihmetellä sinun kaltaisia ylitunnollisia työntekijöitä, itselle kelpaisi aivan hyvin työ missä ei tehdä mitään, jopa pieni palkkakin tuntuisi hyvältä siinä vaiheessa koska tietäisin että sen eteen ei tarvitse ainakaan tehdä mitään.
        Huvittavaa, että ne jotka saa helpon työn ei sitä halua ja minä joka haluan helpon työn raadan niska limassa jokaisessa työssä.

        Siinäpä se. Raadat niska limassa, siksi et voikaan käsittää miten äärimmäisen raskasta ja henkisesti lamaannuttavaa on työttömyys(=tarpeettomuus) työpaikalla, jonne pakko joka arkiaamu raahautua. Tänne ketjuun täystyöllistetyt eivät saisi osallistua ollenkaan! Sama joka asiassa, ne jotka eivät mitään tiedä aiheesta eli ei itsellä kokemusta, ovat parhaita besserwissejä.


    • pläääääh....

      Haaveilen löytäväni vielä sellaisen työpaikan, missä töitä oikeasti on. Päivät mitään tekemättä ovat niiiin tylsiä, että ei jaksa edes netissä surffailla tuntitolkulla. Nyt kulutan aikaani lukemalla yliopiston pääsykokeisiin, jos sinne pääsisi opiskelemaan ja saisi uuden uran. Valitsin alan, josta eivät työt lopu!

      Olin joskus töissä pikkukaupassa, jossa yksin sain tehdä työt siivouksesta alkaen hyllyjen täyttöön ja poistoihin, saati kassanlaskut ja tilitykset. Jopa 12-tuntisia vuoroja. Silloin valitin työn paljotta. Nyt kadun sitä ollessani valtion p-duunissa konttorissa istumassa päivät pitkät. Lähtisin minne tahansa, mutta kun ei ole työpaikkoja tarjolla. Olen hakenut jo toista vuotta, mutta työttömiä on paljon...

    • se oma-aloitteisuus

      Jos palkka juoksee, niin mikä on ongelma?
      Aloitekykyinen osaa järjestää itse järkevää tekemistä, mutta jos vain odottaa niitä keskinkertaisen pomon järjestämiä duuneja voi tulla aika pitkäksi... tai sitten lopputili...

      • boooooooring!!!!!

        Eipä taida olla omakohtaista kokemusta "oma-aloitteisella". Jos ei duunia todellakaan ole niin tyhjästä on paha nyhjästä. Ei paljon enää nauratakaan, että liksa sen kuin juoksee vaikka tikkua ei ristiin nostaisi kuin keskimäärin tunnin, max parin verran päivässä.


      • se oma-aloitteisuus
        boooooooring!!!!! kirjoitti:

        Eipä taida olla omakohtaista kokemusta "oma-aloitteisella". Jos ei duunia todellakaan ole niin tyhjästä on paha nyhjästä. Ei paljon enää nauratakaan, että liksa sen kuin juoksee vaikka tikkua ei ristiin nostaisi kuin keskimäärin tunnin, max parin verran päivässä.

        Niin, siinä missä Sinä odotat että joku antaisi tekemistä, minä otan puhelimen kouraan ja alan etsiä sitä.
        Tosin minä saan palkan ainoastaan tehdystä työstä... silti olen vain palkollinen ja esimiehen "määrättävissä".


      • Anonyymi
        se oma-aloitteisuus kirjoitti:

        Niin, siinä missä Sinä odotat että joku antaisi tekemistä, minä otan puhelimen kouraan ja alan etsiä sitä.
        Tosin minä saan palkan ainoastaan tehdystä työstä... silti olen vain palkollinen ja esimiehen "määrättävissä".

        Ai että osaat olla typerä..


    • Hölmöläinen

      Olen itse ollut parissa paikassa, jossa oli joskus hiljaisia päiviä. Yksi oli teollisuudessa, jossa ei huoltotöiden takia voinut tehdä joskus mitään ja toinen oli jossain perähikiän taidemuseossa, jossa asiakkaita kävi loma-aikana maksimissaan se 3 per päivä. Museossa tykkäsin kuunnella klassista musiikkia samalla kun rentouduin ja luin hyviä kirjoja. Tutustuin myös syvällisemmin museon tarjontaan. Teollisuudessa yleensä nukuin tai täyttelin ristisanatehtäviä ja sudokuja. Liikaa ei kannata omin päin ruveta sähläämään tai tulee vahinkoja, varsinkaan jos ei kokemattomana tajua millainen tilanne on päällä.

    • Pois,pois

      Kiinteistöalalla. Töitä päivässä 3-4 h. Muuten netissä lorvimista mitä sitten pari puhelua ehkä vastaan. Ollut tässä hommassa jo 3 v tässä. Palkka 5600 €/kk. Mieli tekis vaihtaa. Mielipiteitä ??

      • 2+1

        hah hah, palkka 5600, kiinteistöalalla, älä jauha paskaa :D

        Edes pomoilla ei ole tolla alalla noita palkkoja :D


    • röitä !

      sama eräällä hoitolaitoksessa. työt vähentyneet merkittävästi. töitä ehkä puolet entisestään. Harmittaa että pitää raahautua aikaa kuluttamaan, kun muualla samalla alalla painetaan niskalimassa. Todella rasittavaa henkisesti. Koska on paikalla oltava.

      • Kyllästynyt

        Juu - ei ole oikein ollut tekemistä kesäkuun jälkeen täälläkään. Tulin opintovapaalta töihin kesäkuun alussa ja sain pomoltani heti kuulla, että olisi parempi, jos tulisin elokuun alusta, niin sitten olisi selvinnyt, että mitä tehtäviä minä voisin tehdä. No aloitin kuitenkin kesäkuun alusta ja työt, joita sain olivat projektitöitä. Elokuu tuli ja meni - ei muutosta. Tosin nyt ovat YT:t päällä, mutta kommentit ovat olleet ettei tässä tehdä nyt organisatoorisia muutoksia, vaan katsotaan resrusseja. Mitenkä minulla on semmoinen olo, että olen tulilinjalla? Aikaisemmin (ennen opintovapaata) minulla oli selkeä oma vastuualue ja kiirettä riitti. Tunsin olevani tarvittu ja arvostettu. Nyt on toisinpäin - pomo ei kysele eikä soittele - kertaakaan ei ole ollut edes puhelinkeskusteluja, joissa hän olisi jotenkin kiinnostunut siitä mitä teen. Välillä päivät ovat pitkiä, sillä ne projektit, jotka sain ovat menossa hyvää vauhtia eteenpäin, mutta eihän se riitä pitämään minua työteliäänä. Olen aika turhautunut ja suorastaan vittuuntunut tähän tilanteeseen. MIksi näin on ja onko muilla kokemuksia vastaavasta? Savustetaanko minua ulos?


    • orja-512

      Sitä ei kokematta usko kuinka raskasta on olla tekemättä mitään kun ei voi kuitenkaan olla vapaasti.
      Siksihän mm. Japanissa, jossa potkujen antamista ei katsota hyvällä, hoidetaan asia pistämällä vähennystarpeessa olevat 'resurssit' surffauskuurille. Ei työtehtäviä, erillä työporukasta, vapaa netin käyttö.
      Ennemmin tai myöhemmin poistoon valitut löytävät uuden työn tai hajoavat tylsyyteen ja ottavat itse lopputilin.

      Mäkin olen hajoillut pari kuukautta rekrytoivan koulutusohjelman nimissä. Kun 'työnantajalla' ei näköjään olekaan käyttöä osaamiselleni juuri lainkaan.
      Motivoi tosi satasella istua päivät konttorilla 9€ palkalla ja olla edes sen näköinen että tekisi jotain.

    • Anonyymi

      Jonon jatkona.

    • Anonyymi

      Täällä kanssa.

    • Anonyymi

      mikä oiva tilaisuus kehittää itseänsä työajalla. Liksa juoksee ja mahdollisuus panostaa itseensä.

    • Anonyymi

      kyllä on useilla duunareilla palkkataso ja työehdotkin niin heikkoja että sen eteen ei paljoa kannata vaivautua.

    • Anonyymi

      Valtion virastossa tuo on ihan normaalia, ollaan tekevinään niin se riittää. Virka-aika on niin lyhyt ettei ennätä pitkästyä.

    • Anonyymi

      Kesällä kaksi varista istui puistossa puun oksalla.

      Varis sanoi toiselle: kraak, "löysin raadon tuolta nurmikolta, ei ole liikkunut moneen tuntiin mennäänkö nokkimaan?"

      Kraak kraak vastasi toinen ja sanoi; "mennää vasta klo 16.00 jälkeen, se saattaa olla kaupungin työntekijä", kraak.

    • Anonyymi

      Tuota työelämä nykyään on.

    • Anonyymi

      No, enää ei ole tuommoisia ongelmia töissä. Kukaan ei olemisesta maksa ja kaikki tekeminen on tehostettu jo överiksi eli työn laatu kärsii.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe