Eli saako tummiksi värjättyjä hiuksia kotikonsteilla vaaleiksi, ei nyt ihan blondiksi, mut vaaleanruskeaksi esim? Kampaajalla värinpoisto maksaa niin älyttömästi, kun on vielä tosi pitkä tukka..
Saako niitä kampaajan värinpoistoaineita jostain kotikäyttöön muuten kuin suhteilla?
Tai onkohan olemassa jotain tyyliin värinpoistoshampoita joilla vois ikään kuin haalistaa hiusten väriä pikku hiljaa?
Auttaiskohan jos kääris koko pään folioon vaalennuskäsittelyn yhteydessä? =D (se olis varmaan hienon näköistä..)
No en mä niin epätoivoinen ole miltä kuulostaa, mutta kiinnostais tietää kuitenkin. Alkaa väsyttää tummat hiukset ja näyttää vähän tyhmältä antaa oman tummanvaalean värin vaan kasvaa pikku hiljaa esiin, kun hiukset tosiaan ulottuu lapaluiden alapuolelle..
Kiitos vastauksista! Muiskis! :)
Värjättyjen hiusten vaalentaminen
36
43241
Vastaukset
- ellet poistoa
Värinpoistoaineita saa ihan marketeista. Katso vaan että purkin kyljessä lukee oikeasti "värinpoisto" ja "värjättyjen hiusten vaalentamiseen", koska muilla vaalentajilla värjätty väri ei edes haalistu.
Muista ostaa riittävän monta pakettia. Jos kestoväriä kuluu kaksi pakettia (normaalipaksut pitkät hiukset) niin värinpoistoa kannattaa varata vähintään yksi ylimääräinen eli 3 pakettia. Hinnaksi tulee jo tässä vaiheessa 30-30 euroa. Siihen värinpoiston jälkeinen väri päälle niin 50 euroa menee varmasti rikki. Ei se hellempi kampaajavbärinpoisto tai purkupesu niin paljoa maksa että kannattaa vähänkään kokemattoman itse hiuksiaan hajottaa. - ...
Kannattaa ostaa blondi raitaväri, jossa värjäyshuppu mukana. Nyppii siitä joka reiästä hiuksia ja iskee värin päähän (raitoja tulee paljon) Tällein ei tuu oranssinkeltasia hiuksia, jotka yleensä kaupan värinpoistoista väistämättä tulee.
- suosittelen.....
todellakin tehä raitoja jos meinaa ite värjätä hiukset. Tuli luonnollisen vaalee väri kun tein raitoja tummmiin (värjättyihin) hiuksiin muistaakseni lorealin aineella.
- jjjjjj
Missään nimessä ei kannata itse lähteä tekemään noin isoa muutosta. Itse kävin eilen kampaajalla värinpoistossa (tummanruskea väri ollut päässä n. 2 vuotta), ja 3 värinpoistoa ja vielä värjäyksen se vaati, että väriä alkoi näyttää hyvältä :).
Ehdottomasti kannattaa sen verran panostaa että tekee kampaajalla, tulos voi olla muuten ihan mitä vaan!- shamanikla
kampaajallakin tulos voi olla ihan mitä vain, kampaaja voi vaan tehdä värinpoiston niin moneen otteeseen että tulos alkaa näyttää hyvältä. Saman voi tehdä kotona, sikälimikäli jaksaa.
- rockka888
shamanikla kirjoitti:
kampaajallakin tulos voi olla ihan mitä vain, kampaaja voi vaan tehdä värinpoiston niin moneen otteeseen että tulos alkaa näyttää hyvältä. Saman voi tehdä kotona, sikälimikäli jaksaa.
Samaa mieltä, itse värjäsin viime vuonna pikimustat hiukset vaaleiksi meni 4 värinpoistoa, latvat olivat vielä keltaiset ja kampaajalla sanoivat että eivät muka voi tehdä asialle mitään muutakuin laittaa kevytvärin mutta ei se väri siitä miksikään muutu paitsi EHKÄ taittaa keltaisuutta.. miks maksaa 60 e että saa kevytvärin kampaajalla siihen ku ite sit laitto jonkun ajan päästä taas vaalennuksen ja avot.
- Epätoivoinen ...
Mulla on melkei sama juttu... mä haluisin blondit hiukset ja mul o nyt tummanruskeet ja rupee ny jo vähä tympii :P haluisin tehä värinpoiston ja valkasun mutku ne rasittaa hiuksia tosi paljo :/ mun siskol oli mustat hiukset ja se halus niist vaaleet ja se joutu käymää kauheen prosessi läpi enneku se sai suht terveet, vaaleet hiukset .... Neuvoja??
- redheat__
Kuinkahan kirjava tuosta tulis jos punaruskeisiin hiuksiin tekis värinpoiston..?
- blondi :)
Itse olin blondi 3 vuotta, kunnes kyllästyin ja siitä asti vaihdellu kotikonstein tukan väriä tummasta blondiksi, blondista punaseks jne... Mutta kuitenki, ite värjäsin 3 vuoden ajan vaaleeks, lopulta tukka oliki melkeen platinanvaalea, mutta silti tosi hyvässä kunnossa koska käytin oikeita hiustenhoitotuotteita.Ongelma kuitenkin aina tietenki on siinä ku haluaa tummasta vaaleeks, muta ite oon värjänny 2-3 kertaa(vaalean tuloksen saamiseksi) ihan kaupan vahvimmalla vaalennusaineella(vaalentaa oliko se nyt 3-5 astetta) ja tulos on ollu ihan hyvä :)
- Fullmoon85
Vaalenna värinpoistolla, varmaan 2 kertaa kannattaa, laita vaaleanruskea sävy, ala pikkuhiljaa raidoittamalla vaalentamaan. :)
- Kultainenpää
.. Ja vieläpä voimakkaan sellaisen, ihan kaupasta ostetun. Hiukset oli sitä ennen tummat kahvinruskeat ja sitä ennen punaruskeat osittain.
Ei mun hiukset siitä kummemmin kärsineet (kun käyttää mukana tulevaa hoitoainetta). Väristäkin tuli ihan tasainen, onhan se nyt ihan railakkaan kullankeltainen mutta jaa.. Kampaaja suositteli päälle tuhkanvaaleeta koska tuhka (kylmät sävyt) taittaa nuo railakkaan lämpimät sävyt alleen.
Kampaajan värinpoistoaineet on ehkä senverran heppoisempia että ne värinpoistokerrat on pakko uusia mikä tietysti hyödyttää kampaamoa kun rahaa tulee lisää mutta uskon että jos olisin tehnyt tämän kampaajalla kolmella vaalennuskerralla tulos olisi olut sama, rahaa vain mennyt enemmän..- supertyytyväinen
Olen itse tilannut tällaisen värinpoiston http://www.cybershop.fi/product/3810/bleach-and-peroxide-kit
ja siihen shokkivärin päälle. Olin tyytyväinen ja minulle (onneksi) riitti vain yksi värinpoisto ja silti uusi väri tarttui päälle :) Eikä hiuskuontalo edes kärsinyt paljoa!
- väriä tiuhaan vaihtava
Kotioloissa jos alkaa tummia hiuksia vaalentamaan vaatii se eniten ehkä kärsivällisyyttä. Itse yleensä aloitan vaalennusprojektini ihan röyhkeästi värinpoistosta ja koska ne kaupassa myytävänä olevat värinpoistot on aikasmoisia tököttejä on värinpoistojen ja vaalennuksien välillä syytä pitää vähintäänkin 2 viikkoa. Värinpoiston jälkeen hiukset on yleensä kirkkaan oranssinkeltaisen kukertavat. Keltaisuutta ja punertavuutta kannattaa taittaa niillä muiden mainitsemilla tuhkansävyillä ja yksi hyvä konsti varsinkin keltaisuuteen on hopeashampoo. Viimeisen punertavuudet saa pois purkupesulla johon saa aineet esimerkiksi HairStoresta tilaamalla.
- väriä tiuhaan vaihtava
Ei se prosessi ole sen kummempi punaisessakaan hiuksessa koska punainen väri kuitenkin yleensä haalistuu aika nopeasti ja esimerkiksi mustassa värissä on yllättäen ihan yhtälailla (0man kokemuksen mukaan) punapigmenttiä kuin siinä punaisessakin värissä... Itse nyt viimeisimmän projektini lähdin punertavasta hiuksesta ja nyt alkaa olla jokseenkin luonnollisen vaalea, purkupesut on vielä tekemättä.
- värejä, elämää
väriä tiuhaan vaihtava kirjoitti:
Ei se prosessi ole sen kummempi punaisessakaan hiuksessa koska punainen väri kuitenkin yleensä haalistuu aika nopeasti ja esimerkiksi mustassa värissä on yllättäen ihan yhtälailla (0man kokemuksen mukaan) punapigmenttiä kuin siinä punaisessakin värissä... Itse nyt viimeisimmän projektini lähdin punertavasta hiuksesta ja nyt alkaa olla jokseenkin luonnollisen vaalea, purkupesut on vielä tekemättä.
Juu, kyllä. Punapigmentti on sellainen joka ei kampaajien mukaan lähde ollenkaan hiuksista. Kaikki eivät sitä seikkaa kerrokaan että sen keltaisuuden/punaisuuden saa pois värikikkailulla eli helmiäisen tai harmaan sävyillä. :) Vaikka miten vaalennusainetta käyttäis, ei tämä auta vaan tosiaan esim. l'Oreal Casting greme gloss 1021 on juuri sopiva tähän (itse kokeilin ja keltaisuus ja miltei punoituskin kaikkosi).
Tuo väri oli todellakin löytö! Siihen asti yritin pärjätä hopeashampoolla ja KC harmaa hiusnaamiolla.
N. kk sitten kävin kampaajalla joka järkytyksekseni vetäisi tukkani tummanruskeaksi blondista. Huom, tukkani oli tällöin kampaajan blondaama ennestään). En ollut sitä halunnut lainkaan :(. Annoin liian vapaat kädet kampaajalle mutta yhtäkkiä olinkin tummatukkainen joka ei lainkaan ole mun värini!
Heti seuraavana iltana kun aikaa liikeni tartuin toimeen ja päähäni laitoin Schwartkopfin M1 blondauksen mutta ei se tähän riittänytkään joten joutui lisäämään M1 värin jatkoksi.
Kyllä se vaalensi mutta olinpa pääsiäistipu melkein. :/ Lisäksi edellisiltana lisäämäni KC mandarin hiushoito iski PUNAISENA kiinni vaaleisiin kohtiin. Tulos oli varsin kiehtova näky...punaisia laikkuja päälaella ja hapete tietenkin iski sen lujaa kiinni hiuksen sisään :/...
En tosiaan kehdannut valittaa kampaajalle että tulos ei todellakaan ollut toivottu ja vähemmän toivottu oli taas tuo keltavaalea tukka.
No kituutin ja pesin hopeashampoolla joka mahdollinen päivä tukkaa ja KC:n harmaaksi sävyttävällä hoitoaineella. No, eihän se keltaisuuteen täysin auttanut.
Tallessa oli vielä purkki Schwartzkopfin blonde M1 ja sitä tuossa perjantaina päähäni laitoin.
No, sehän hyvin vaalensi ainakin juuret mutta ei edelleenkään oranssinkeltaisen sävyisiä hiussuortuviani.
Käytiin kaverin kanssa kaupoilla ja tarjoustalossa kiinnitin huomioni siihen helmiäisenvaaleaan väriin jota ei harmikseni ollutkaan siellä enää :( joten siksi siis tuo värivalinta...
Tänään sitten ostin pari purkkia sitä Casting gloss cremea 1021 (tai tarkemmin sanoen jo eilen) ja kokeilin päähäni sen 20 min. 1 purkki riitti vallan mainiosti tähän tukkaan!
Ja niin sain sanoa hyvästit keltaisuudelle...
Vastaisuudessa jos ikinä tulee tilanne että pitää värinpoisto tehdä, niin on hyvä olla tuo väri jo varalla!
:D Tietty en tiedä auttaako se värinpoistoon mutta sen korjailemiseen aivan must!
Tietty sitten jos värinpoiston haluaa tehdä ja vaihtaa väriä muuksi kuin blondiksi, kannattaa pikkuhiljaa kokeilla miedompia sävyjä kuin tavoite on, koska näin käsitelty hius ottaa värjäyksen moninkertaisena eli paljon paljon tummempana kuin on tarkoitus. Kaupan tuotteet ovat usein kestovärejä joten ne ei haalistu ja hapetteen vahvuutta ei oikein ilman asiantuntemusta pysty muuttamaan.
Sävyteshampoo voi olla siihen paras, ei luulisi jämähtävän.
Kokemusta hiusten värjäys omaehtoisesti vaatii, mielellään asiantuntemusta.
Eiköhän näihinkin löydy kirjoja neuvoksi jos kampaajat "pihtaavat" asiantuntemustaan. :)
- huhihuihdsuifdsg
ei saa kotona sellasiks mikskä sä ne haluisit, mee kampaajalle ellet haluu hiustes näyttävän iha hirveil
- Sanityi
Kampaajatkaan aina onnistu. Menin eilen luonnollisen vaaleilla hiuksilla kampaajalle, halusin lähemmäks 8 sävyä ja vivahteita enemmän niin enköhän saanut punaset hiukset. Nyt itketään veri kyyneleitä ja mietitään mitä voi tehdä. Eikä ollu ensimmäinen kerta, melkein kaikki kampaaja käynnit epäonnistuu. Silloin onnistu kun vaaleisiin piti tehdä jotain, mutta muuten ihan päin helvettiä.
Kiva maksaa paskasta. Valitettu on, mutta samalla kampaajalle en mene. - ei-avuton lainkaan
ei tietenkään tule mitään. Silloin kampaaja voi olla hyvin suureksi avuksi.
- samassa veneessä
Kannattaako laittaa ruskeisiin hiuksiin raitavärillä raitoja vai ostaa esim Lorealin Helsinki sävy ja laittaa sillä raitoja? Haluaisin viileän sävyiset raidat.
- 20+2
Riippuu miten se Lorealin Helsinki sävy vaalentaa sen väristä hiusta kun sulla on, ja senhän näkee suunnilleen siitä purkin takaa minkä värisiin suositellaan tai sitten ihan kokeilemalla. Raitaväri taas vaalentaa ihan taatusti. Itse kokeilisin kumpaakin, jos sun hiukset ei oo kovin tummat niin kannattaa tutkia tarkemmin tuota Helsinki sävystä purkkia. Itse ainakin valitsisin tuon Lorealin Helsinki jos se vaalentaa tarpeeksi (:
- 77ggvgg
20+2 kirjoitti:
Riippuu miten se Lorealin Helsinki sävy vaalentaa sen väristä hiusta kun sulla on, ja senhän näkee suunnilleen siitä purkin takaa minkä värisiin suositellaan tai sitten ihan kokeilemalla. Raitaväri taas vaalentaa ihan taatusti. Itse kokeilisin kumpaakin, jos sun hiukset ei oo kovin tummat niin kannattaa tutkia tarkemmin tuota Helsinki sävystä purkkia. Itse ainakin valitsisin tuon Lorealin Helsinki jos se vaalentaa tarpeeksi (:
Minulla oli pikimustat hiukset 5vuotta,
oma hiusvärini on täysin vaalea.
Aloin vaalennuspesuilla pikkuhiljaa vaalentamaa.
Eli sekoitin ihan Anttilasta ostettua värinpoistoainetta ja hoitoainetta keskenään.
Annoin olla päässä 15min, pesin pois. Ja tulos oli jotain punertavan ruskeaa.
Pistin kylmän sävytteen joka taittaisi punaisuutta.
Annoin näin olla 1-2kk, tein taas uuden vaalennuspesun,
vaaleni taas muutaman asteen, tällä kertaa jo kinuskinpunainen, taas kylmän ruskea sävyte.
Ja niin edelleen.
Hitaasti mutta varmasti, eikä kuluta niin paljoa hiusta kun värinpoisto.
- libertina.
cybershopista saa sellaista tököttiä jolla pitäisi mustatkin hiukset saada ihan vaaleiksi......itse ostin mutten ole ehtinyt vielä kokeilla, tuttava suositteli. maksaa melkein 20e paketti mutta pitäisi olla hintansa väärti.
- nellyyyyy
toimiiko toi cydbershop juttu? itekki oon kyllästynyt mustiin hiuksiin ja nyt haluisin vaaleemmiks
- emppu....
Entäs jos on luonnostaan aika maantien vaalean ruskeat hiukset, mutta on värjännyt kuparin punaruskeaksi, mutta juurikasvua jo varmaan 5cm. Väri on ehtinyt tässä lähemmäs puolen vuoden aikana mukavasti haaleentua, ja alkaa olla jo lähellä vaalean ruskeaa. Ajattelin tässä että olisi kiva kokeilla vähän vaaleampaa, ei kuitenkaan täys blondia mutta tämän http://www.haircolorsideas.com/wp-content/uploads/2011/02/dark-blonde-hair-color.jpg tyylistä väriä ajattelin.
Tarvitseeko mun tehdä edes värinpoistoa? Kuitenki hiukset aika vaaleet jo nyt, varmasti väri tarttuis mut tuleeko siit vaaleeta? En viittis hiusta turhaan rasittaa, kuitenkaa ku en oo ikinä ees kestovärillä värjänny, ja hiukset hyvässä kunnossa. - MISGUIDEDGHOST
Kuulostaa että joillain on ollu tosi iso prosessi, esim kolme vuotta kestäny että on saanu platinablondin. :O Täähän riippuu tosi paljon niistä hiuksista myös, mulla oli musta tukka jota olin värjänny vähän yli puolivuotta. Tätä ennen olin blondannu mut en kovin paljoa, aika tummanvaaleilla sävyillä.
Halusin sitten mustasta takasin blondiin, ja tein tän prosessin aika nopeeta, sillä kuukauden päästä värjäysten alottamisesta mulla oli miltei platinanblondi tukka. :D Hiuksethan siinä kärsi tietenki ja hampuksi meni.
Sittemmin värjäsin punaiseksi joka oli mulla nyt ollu melkein vuoden. Toissapäivänä halusin taas vaalean tukan, ja ensimmäisellä värinpoistolla sain tän tukan tosi tasaseks oranssinkeltaseks, monesti käy niin että värinpoiston jälkeen päältä on keltaset, pituuksilta oranssit ja latvoista ihmeellisen väriset ruskeat. Mulla on aina tää värinpoisto sujunu tosi helposti ja hiukset vaalenee äkkiä. Kai mulla on vaan helposti vaalenevat hiukset kun joillakin ei millään se väri värinpoistolla lähde. Ja toki tähän myös vaikuttaa se etten oo tummilla väreillä värjänny muutakuin tuon vähän yli puolenvuoden ajan mustaksi, lapsena olin aina blondi ja vaaleilla väreillä olin tuotaki ennen värjänny. Ja kampaaja sano että kun alla sitä vaaleaa väriä on joskus ollu niin vaalentaminenki on helppoa. :D - jokuvaan9995
itsekin pitäs alkaa vaalentamaan hiuksia, kun on ollut kohta 3v tummanruskeat/mustat hiukset ja oma väri on täys blondi. parturiin menen, en aio kotona hiuksia pilata. pelkään et hiukset menee huonoon kuntoon vaan kun nyt ne on aika hyväs kunnos, ehkä vähän kuitenkin kärsineen oloset ku kk välein suurinpiirtein oon värjänny:s
- Tipu/Porkkana
Pari päivää sitten kävin kampaajalla värin poistossa aikomuksena värjätä tummasta takaisin blondiin (oma väri blondi). Lopputulos on keltainen/oranssi, ja kampaajalla sovittiin että menen 4 viikon päästä uudelleen vaalennukseen, koska yhdellä kertaa ei kuulemma voi saada hyvää lopputulosta.. No mitenköhän on voisiko oikeasti esim. kotikonstein tästä väristä saada oikeasti vaalean ilman keltaisuutta, en jaksa odottaa neljää pitkää viikkoa, enkä kehdannut kampaajallekaan sanoa että näytän kamalalta..
Kampaajalla siis tehtiin värinpoistossa jonkin näkönen hellempi värinposto muutaman kerran ja sit kevyt väri päälle ja pari vaaleeta raitaa, mut kauheelta näytän! Apuja tarvitaan!! - hiustenvaalennus
Minulla on nyt sellaiset vaalean ruskeat hiukset, ja haluaisin vaalentaa blondiksi, olen miettinyt kaupan blonde vaalennus ainetta, mutta pelkään että hiuksista tulee oranssit tai keltaset. onko jotain muuta keinoo vaalentaa hiuksia? olen kampaamossa joskus vaalentannut hiuksia ja se huomasin ettei se ole yhtään sen hellempää ainetta kuin kaupan vaalennus aine, ja kalliimpaakin oli. ja kampaamon aine kului nopeasti eikä vaalentanut paljon.
- vaalentaminen
osaako joku sanoa että kannattaako kaupan vaalennusaineella lähteä vaalentamaan vaaleanruskeita hiuksia? minäkin pelkään että hiuksista tulee oranssit tai keltaiset.
- ny lähtee
Se ei pelaa joka pelkää
- VAALENNETTU!
Itelleni kävi niin ikävästi, että tein yhen värinpoiston ja hiuksista tuli vähän oranssit. Kaksi vaalennusta vaadittiin hyvään lopputulokseen. Monen mielestä se vaikuttaa kauheen riskiltä hiusten kuntoo ajatellen, mut aattelin jakaa yhden vinkin, joka toimii mulla tosi hyvin (tosin se vaatii suht paljon aikaa) :D Ei siis mitään väliä onko hiukset luonnostaan ohkaset, paksut, kiharat tai suorat, toimii aina. Eli: hoitoainetta hiuksiin tyvestä latvoihin saakka ja sitten istutaan hoitoaineet päässä tunnin verran :D Itse pidin hoitoainetta hiuksissa 2 tuntia vaalennuksen jälkeen. Toinen kikka on se, ettei pese hiuksia n. 3 päivään. Päänahan ja hiusten omat öö.. luonnolliset aineet/eritteet, auttaa kans jonkun verran :D Jos kuitenkin halutaan pestä hiuksia, niin sitten suosittelen hoitoainetta :) Toivottavasti auttoi!
- AUTTAKAA!
Mulla ois tällänen ongelma että halun värjätä punertaviksi hiukset .. okei sitten mä sen tein ja niitä piti tulla kuparinruskeat, jossa piti olla punainen vivahde ja ne olikin ihan hirveet ja eivät sovi ihon väriini. Sitten seuraavana päivänä menin kauppaan ja ostin tumman ruskean hiusvärin jonka nimea en muista. Mutta värjäsin hiuset sillä (edellisestä värjäyksestä alle 24 h.) Okei ei tarttunut ..
Nyt kun on mennyt yksi päivä ja ajattelin että menisin kauppaan ostaisin värin poiston ja vaalean hiusvärin ...
Kertokaa te jotka tiedätte.. pysyykö hiukseni päässä vai ei?- AUTTAKAA!
anteeksi kirjotus virheet.... Kirjotin ilman laseja heheeh...
- iida:)
jos kotona värjää keskivaaleasta sellasee blondii nii meneeks jos värjää yhen kerra hiukset nii meneeks ne sit pilalle ne hiukset ku mun iskä väittää niin `? t. 12.v iida :)
- Innostunut
Löysin tämän englantilaisen värinpoiston ja vaikuttaa ehdottomasti parhaalta! Hellävarainen hiuksille ja palauttaa parhaassa tapauksessa hiusten normaalin värin. Ajattelin itsekin kokeilla tätä color b4-värinpoistoainetta.
http://www.colourb4.com/home - tahtoo olla blondi
Mulla toimii maantienruskeisiin hiuksiin parhaiten sellainen combo, että ensin vedin miedoimman värinpoiston ja siihen päälle L'orealin Helsinki-vaalennuksen. Pelkällä värinpoistolla tulee liian keltainen ja pelkkä Helsinki-vaalennus ei vaalenna tarpeeksi. Nykyään värjään juurikasvun noin kerran kuussa, joka toinen kerta Helsinki-sävyllä ja joka toinen kerta värinpoistolla (lisäksi käytän hopeashampoota).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172413
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694