Oluen kalorit

olutfani

Osaako kukaan sanoa, paljonko on kaloreita ja hiilareita vaikkapa 0,5 litran Lappari-tölkissä? Kaikki sivut, mistä olen tietoa etsinyt, ilmoittaa jotain grammoja, eikä desilitroja. Joku viisaampi vois varmaan valistaa mua... :)

9

28239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justiinamuori

Olutpullossa on about 13-14 gr hiilareita, kaloreita en muista mutta paljon niitäkin, ja olut on kyllä pahimmasta päästä noin laihtumisen kannalta, ainakaan kovin usein käytettynä. Oletko finel.fi:ssä käynyt?

• ihmettelevä

...yritin sivuille ja oli joku Suomen elektroniikka- ja sähköliiton sivu..

• kappas vaan:)
        ihmettelevä kirjoitti:

...yritin sivuille ja oli joku Suomen elektroniikka- ja sähköliiton sivu..

siis: www.fineli.fi
        t.justismuori

• olutta, joten

kävin kalorilaskurista katsomassa, mitä yhdessä ykkösolutpullossa (330 gr) on kaloreita. Yllätys oli melkoinen: kokonaista 670 kcal! Eli olut ei todellakaan sovi laihduttajalle.

• pulterix

oliskohan tuo 670kJ / 0.33cl olutpullo kuitenkin, eikä kcal... :)

• olutharrastaja

Tosiasia on, että keskioluessa on kaloreita 34 per 100 g, eli pullollisessa n. 100 kcal - ykkösoluessa siis vielä vähemmän. Vertailun vuoksi sama määrä on myös tuoremehussa ja kevytmaidossa.

• opopo

yksi kolmosolut 0,33l sisältää 133 kaloria

• pikkakorjaus

Noin 133 kilokaloria. Keskimäärin yhden kilon laihduttaminen vaatii noin 7000 - 7700 kilokaloria. Siis vetämällä noin 52-57 pulloa kepaa tulee yks kilo painoa lisää. tietty toisinpäin jättämällä ne pois laihdut saman verran. Tietty, siten että muuten elintavat ja ruokailu säilyy samana. Olut läskistää osapuileen samalla kalorimäärällä kuin rasvaton maito. Maito harva kuitenkaan kittaa olueen tapaan.

• olutsieppo123

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5564
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4900
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2814
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2374
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2028
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1512
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1489
    Aihe