maratonilla kävely?

aloittelijapoika

En ole ollut vielä mukana yhdelläkään maratonilla, joten ehkä kysymykseni on vähän tyhmä teille... Juokseeko kaikki siellä maratonilla vai onko mukana heikompi kuntoisia, jotka välillä ottavat pätkän kävellen?

22

5128

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnon mukaan

      Tottamaar maratonilla voi osan matkasta kävellä! Jokainen voi mennä kuntonsa mukaan. Ei sitä ole missään määrätty, että koko matka on juostava. Se on silti maratooni, vaikka kävelet. Sitä vaan helposti itse ajattelee, että eihän se mikään maratooni ole, jos kävelee välillä. Eikun maaratoonille vaan, vaikkapa kävellen välillä. Aikarajana useimmissa on 6 tuntia, joten koko matkaa ei kannata kävellä...

    • misu

      maratonilla on monen tasoista menijää. et varmasti ole ainoa joka kävelee välillä. iloisin mielin mukaan vaan, ei juoksutapahtumat ole ryppyotsaisia varten;)

    • Jeppe

      Olin viime syksynä Pirkan hölkässä, joka on ehkä maratonia raskaampikin. Viimeisellä vitosella sattui toinen polvi jo niin paljon, että meinasi itku päästä. Viisas olisi jo siinä vaiheessa kävellyt.

    • kannattee

      kävellä, helpompi naatiskella kisan antimia ;)

    • Reiska

      Voi vaikka tehdä kärrynpyriä kunhan pääsee sen järjestäjien vaatiman maksimirajan 6t alle.
      Jotkut juoksee kovaa alun ja sitten lopussa käyttää 8min/km eli kävelyvauhtia. Fiksumpaa olis kävellä aina välillä ettei uupuisi ja tulla juosten maaliin.

      Toisaalta tunnen 67v papparaisen joka kävelee 5,5t aikoihin vaikka onkin kynnet mustat. Aika kova hemmo..

    • Anonyymi

      13-vuotias tyttöni käveli kavereidensa kanssa maratonin viime kesänä:)

      • Anonyymi

        Ei lasketa jos omia aikojaan kävelee. Pitää olla virallinen tapahtuma ja kuuden tunnin aikaraja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lasketa jos omia aikojaan kävelee. Pitää olla virallinen tapahtuma ja kuuden tunnin aikaraja.

        pottonen kävelee 100 kilsoo 2021.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pottonen kävelee 100 kilsoo 2021.

        Ukkelilla liika kovat tavot. Tervehenkisempää hölkätä kuntokeskuksen matolla 1km lihaskuntoharjoittelun yhteydessä.


    • Anonyymi

      Toki saa kävellä ja varsinkin huolto on helpompi hoitaa kävellen kuin juosten. Samalla saa sykettä laskettua
      Olen hävinnyt reilusti kävelijälle vaikka itse juoksin koko matkan. Tosin kävelijän nimi oli Jarkko Kinnunen.

    • Anonyymi

      Voihan sen maratonin vaikka kävellä jos vain läpäisy on tavoitteena. Useimmilla juoksun harrastajilla kuitenkin on jokin aikatavoite, jolloin luonnollista on juosta suurin osa matkasta.

    • Anonyymi

      Onko poluilla pakko kävellä?

      • Anonyymi

        On pakko. Katopa Sepon youtube video Ylläs-Pallakselta. Polut kivikkoisia, juoksu mahotonta. Suurin osa matkasta ei mitään rollaattoribaanaa.


    • Anonyymi

      Kysy vasta kun näet ukkojen eväät

    • Anonyymi

      Kun reeni kävelyä koiran kanssa, voiko maraton mennä hölkäten tai juosten

      • Anonyymi

        Maraton on juostu juosten jopa treenaamatta alle neljän. Kähötreenistä ei ainakaan haittaa ole. Ei pidä ahnehtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maraton on juostu juosten jopa treenaamatta alle neljän. Kähötreenistä ei ainakaan haittaa ole. Ei pidä ahnehtia.

        Juu. Balsukin juokse melkein alle neljän melkein treenaamatta.


      • Anonyymi

        Mie treenaan koiraa kusettaen ja intervallia. Maratonin pistän rennosti alle neljän juosten.


    • Anonyymi

      Jotkut juoksevat alusta asti kävelyä ja hölkkää vuorotellen. Jotkut aloittavat liian kovaa ja kävelevät loppuun, jos eivät keskeytä. Monenlaista mänijää mahtuu joukkoon.

    • Anonyymi

      Ietuki käveli

      • Anonyymi

        Juu. 3.43 kävellen. Ei pää kestänyt, mutta jalat kestivät.


    • Anonyymi

      Kähöllä viiteen tuntiin mänee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe