Olen 22v mies/poika/jätkä, jolla on ollut ja on tälläkin hetkellä ongelmia finnien kanssa (kavoissa). Nyt olen jo jonkin aikaa yrittänyt päästä niistä eroon entistä paremman hygienian ja (tehottoman) Clearasilin avulla, mutta tuloksetta. Nyttemmin on minulle tullut jo vähän sellainen tunne, että tuon Clearasilin voisi heittää romukoppaan saman tien. Oikeastaan uskaltaisin jopa sanoa, että se melkein vain pahentaa tilannetta ja saa finnit uudestaan kukkimaan. Nyt olisi mielestäni korkea aika tuoda esiin se, miten nämä ihonhoito-ongelmat ratkaistaan parhaiten ja tehokkaimmin hinnasta välittämättä. Nyt haen lähinnä sitä, että nämä asiat hoidettaisiin PÄÄOSIN kotikonstein, mutta toki kosmetologillakin välillä käyden (ei siis kuitenkaan jatkuvasti).
Elikkäs, onko teillä minkäänlaisia ideoita siitä, mitä tuotteita minun oikeasti kannattaisi alkaa käyttää? Siis mitkä tuotteet ovat OIKEASTI hyviä? Jotenkin olen saanut sen käsityksen, ettei noista kaikkein kaupallisimmista tuotteista ole todellisuudessa apua. Tiedän muutamia tuotteita, hoitosarjoja ja kuureja jopa nimeltäkin, mutta en tiedä tarkasti vielä siitä, mitkä niistä tehoavat: Clarins, Nivea, Proactiv, Clinique, Boss, Aloe Vera, Roacuttan kuuri ja Basiron voide.
Nyt keskustelua pintapuolisesti seuranneena huomasin ainakin sen, että joillakin oli hyviä kokemuksia Clarinsista. Onko kuitenkin niin, että tätäkin "tehokkaampia" tuotteita löytyy jostakin? Eivät taida kuitenkaan löytyä miltään tavallisen "Eväskontin" hyllyltä, vai? Ovatko nuo tehokkaimmat hoitatuotteet tai -sarjat apteekin kamoja vai mistä niitä löytää?
Hinnoilla ei ole niin hirveästi enää väliä, koska en halua tilanteen pahenevan. Kasvot nimittäin saattavat yllättävänkin pian olla täynnä arpia ja "epätasaisuuksia" noiden poistettujen finnien vuoksi. Jos joku vielä tietää siitä, onko arpien ja epätasaisuuksien hoitamiseen oikeasti tarjolla muitakin keinoja, kuin mikrohieronta, niin kunnioittaisin jos kertoisitte. Entä paljonko tuosta mikrohieronnasta joutuu pulittamaan (vai vaihteleeko suuresti)?
Vielä pistän tähän yhden tärkeän pointin. Hommaa voi nimittäin vaikeuttaa se, että harrastan kuntoilua melko (turhankin) aktiivisesti ja sen takia luonnollisestikin hikoilen ja joudun pakostakin usein käymään suihkussa. Silloinhan tapahtuu helposti niin, että kaikki ihonhoitotuotteet sun muut "huuhtoutuvat" pois. En tosin tiedä varsinaisesti niiden aineiden vaikutuksesta, eli siis jos tuotteen selostuksessa lukee, että vaikuttaa 12h, niin onko tuolla kasvojen pesulla tai (ottakaa huomioon!) PELKÄLLÄ HUUHTELULLA oikeasti mitään merkitystä. Miten on?
Tehokkaimmat kotikonstit (hinnasta välittämättä)
4
931
Vastaukset
- Kosmetologi opiskelija
vaikka kosmetologilla tai jossain kemikaalioliikkeessä jossa asiantunteva henkilökunta. Sieltä saat hyviä neuvoja. Clearasil on tosiaankin todella huono vaihtoehto hoitamaan finnejä ja saattaa olla,että se on jopa pahentanut tilannetta.
Kyllä se Clarins sarja saattaisi olla ihan hyvä vaihtoehto..Kyllä se iho alkaa siitä "paranemaan" kun aloittaa tuotteiden käytön ja säännöllisen ihon hoidon.Eli kemikaalioliikkeeseen tai kosmetologille. Älä missään tapauksessa vielä käännyt ihotautilääkärin puoleen. Roacuttan kuurilla saat vain tilapäisen avun etkä lopullista ratkaisua.
Tuohon sinun liikuntaharrastukseen sen verran,että mainitse asiasta kun menet kosmetiikka ostoksille. Itse suosittelisin,että ostat esim. puhdistusgeelin kasvoille jota on helppo käyttää treenien jälkeen ja sitten suihkusta tullessa jokin kosteusvoide siihen. Ei kestä kauaa laittaa ja suht helppo homma. Pelkkä vesi pesu ei kyllä riitä. Vesi ei puhdista ihoa niin perusteellisesti kuin olisi hikoilun jälkeen tarvetta.
Eli lyhyesti hanki kunnon puhdistusemulsio tai -geeli,kasvovesi,kosteusvoide ja silmänympärysvoide. Tietenkin kuorinta kerran viikossa olisi hyväksi ja naamio,mutta sen verran mitä olen seurannut oman mieheni toimia niin kyllä se kerta kaksi kuukaudessa kuorintaa ja naamiota riittää. Oma mieheni kuorii ihon aina parran ajon yhteydessä ja kun olen kuorinta-aineen laittanut suihku hyllylle niin sieltä sen helposti sitten löytää ja tulee miehen jopa käytettyä sitä. - Mikko4
Ensinnäkin tilanteeseen vaikuttaa hyvin pitkälle onko kyseessä akne vai ei. Normaalit finnit saattavat viestittää myös ihon kuivuudesta, jonka takia iho yrittää estää lisäkuivumista erittämällä enemmän talia.
Tarvitset puhdistukseen jonkun puhdistusvaahdon tai -maidon ja tämän lisäksi tarvittaessa kasvoveden. Kannattaa hankkia nämä vaikka Biothermin Homme sarjasta.
Puhdistuksen jälkeen pitää kosteuttaa ihoa (kuten myös aina suihkun jälkeen!). Tähän riittää ihan apteekin perusvoide. Yksi hyvä on esim. Eucerin 5% karbamid kasvovoide tai ihan Aqualan (L/plus). Myös Humektan on hyvä, joskin aika kevyt talvella. Suosittelen hankkimaan kaksi eri kosteusvoidetta, toinen rasvaisempi ja toinen kevyempi. Rasvaisempi yöksi ja kevyempi päiväksi. Teen vielä esimerkkilistan, jolla et voi mennä kovin väärään:
- Biotherm Homme Cleansing Foam (kosmetiikkaliike, tavaratalon kosmetiikkaosasto, käytä kerran tai kaksi päivässä suihkun yhteydessä) n. 25e
- Aqualan plus -peruvoide (apteekki, illalla) n. 5e
- Humektan -perusvoide (apteekki, aamulla ja jokaisen suihkukerran jälkeen) n. 5e
yht. noin 30e
Parasta olisi mennä johonkin merkkikosmetiikkaa myyvään liikkeeseen ja pyytää myyjää avuksi. - varmasti auttaa
Mars ihotautilääkärille.
Oikeasti.
Turha edes yrittää kitkuttaa marketti- ja käsikauppatuotteiden kanssa tai yrittää pahaksi päässyttä ihoa kuntoon pelkillä kosmetologin hoidoilla ja heiveröisillä kotikonsteilla.
Akne on ihotulehdus ja siihen löytyy toimivat reseptilääkkeet.- samaa mieltä!!
mä kamppailin pari vuotta inhottavien finnien kanssa ja kävin kaikkien kosmetologien puhdistuksissa ja käytin monta sataa euroa kalliisiin rasvoihin ja voiteisiin. mikään ei auttanut. sitten äiskä otti ohjat käsiinsä ja passitti mut ihotautilääkärille. sain 6 kk:n antibioottikuurin ja sillähän ne finnit sitten lähti tasaisesti. kasvojen puhdistus pitää lähteä sisältäpäin eli noiden lääkkeiden avulla. eikä noi lääkkeet edes maksa paljon verrattuna siihen että kuitenkin maksaisit itsesi kipeäksi kaikista rasvoista. voin sanoa että lääkekuuri kannatti todella!! sen jälkeen ei oo ollut oikeestaan mitään ongelmia ihon kanssa. lääkekuurin aluksi finnit ja mustapäät kukkivat kun iho alkaa puhdistautua sisältäpäin, mutta parissa kuukaudessa alkaa tulokset näkyä ja iho rauhoittuu. mee nyt ihmeessä vaan sinne läkärille ja saat pelastettua ihosi!!!!! nimim. KOKEMUSTA ON!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203