tarjoilija, englanti..?

tyhmelitytteli

Sain erään työtarjouksen osa-aikaisesta paikasta (muutama päivä viikossa) ravintolassa, palkaksi ilmoittivat 30 puntaa tipit. Tyhmä kysymys mutta tarkoittaako tuo viikon palkkaa?? vai yhden päivän?
Kertokaa pienelle tytölle, että sekin tajuaa jotain :)

7

882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • them now

Ei sitä kukaan muu pysty sinulle kertomaan kuin kyseinen ravintoloitsija itse. Ota sinne yhteyttä ja kysy.

Palkka voi todellakin olla ihan mitä tahansa, koska ravintolan tasokin voi olla 5 tähdestä kämäiseen Sohon pubiin.

Tipit eivät ole "palkkaa", vaan asiakkaan huomio suoraan sinulle. Niitä voi tulla punta päivässä tai sata, jälleen riippuu paikasta ja sen tasosta. Mutta koskaan tipit eivät ole osa palkkaa.

• tyhmelitytteli

juu, kyllähän minä nyt sen tajusin ettei ne ole osa sitä palkkaa, siksihän kirjoitinkin " tipit" että se palkka on se 30 puntaa päivässä/viikossa tms. mutta sitten tulee LISÄKSI ne tipit.

• huonosti
        tyhmelitytteli kirjoitti:

juu, kyllähän minä nyt sen tajusin ettei ne ole osa sitä palkkaa, siksihän kirjoitinkin " tipit" että se palkka on se 30 puntaa päivässä/viikossa tms. mutta sitten tulee LISÄKSI ne tipit.

Mä selitin huonosti mitä tarkoitin.

Eli uusiks: moni työnantaja on vaan niin kusipäinen, että jos palkka on huono, ne alkaavat vänkäämään, että "tän lisäks saat sitten tipit" ja antavat ymmärtää, että niitä tulee paljon. Käytänössä ne tipit onkin joskus tosi pieniä.

Eli jos kuulet tuota "plus tipit" -horinaa, sano niille, että honey, tips are not my sallary...

• ::::::
        huonosti kirjoitti:

Mä selitin huonosti mitä tarkoitin.

Eli uusiks: moni työnantaja on vaan niin kusipäinen, että jos palkka on huono, ne alkaavat vänkäämään, että "tän lisäks saat sitten tipit" ja antavat ymmärtää, että niitä tulee paljon. Käytänössä ne tipit onkin joskus tosi pieniä.

Eli jos kuulet tuota "plus tipit" -horinaa, sano niille, että honey, tips are not my sallary...

Huomaan, että edellisellä vastaajalla ei taida olla omia kokemuksia työskentelystä Britanniasta... Salary kirjoitetaan muuten yhdellä ällällä.

Ja kysymykseen: Uskoisin, että kyseessä on viikon palkka. Englannissa puhutaan usein viikon palkasta eikä kuukausipalkasta.

• noita kertynyt
        :::::: kirjoitti:

Huomaan, että edellisellä vastaajalla ei taida olla omia kokemuksia työskentelystä Britanniasta... Salary kirjoitetaan muuten yhdellä ällällä.

Ja kysymykseen: Uskoisin, että kyseessä on viikon palkka. Englannissa puhutaan usein viikon palkasta eikä kuukausipalkasta.

Ja uusiks kirjoitetaan siten, että laitetaan i-kirjain viimeiseksi.

• selevästi

Tuntipalkka. Ei se vi olla vuosipalkkakaan.

• tarjoilijatar

eli tosissaan englannissa usei ilmoitetaan palkka viikoittain, mutta tuo on kyllä järkyttävän huono. minimipalkka on sielläkin kyseisellä alalla näet noin 4,8puntaa. eli käytännössä tuo tarkoittaisi noin kuuden tunnin työtä viikossa??

itse olin £5,25/h joka oli kohtalainen, ei hyvä mutta keskitasoa ehkä muutaman pennin korkeampi. työtunteja tekemällä sai tienattua hyvinkin, mutta rikkaaksi et vahingossakaan pääse. ilta- ja viikonloppulisiä on turha kysellä ja tipitkin alkavat monissa paikoissa olla "tasajaossa" eli kaikki saadut tipit kerätään yhteen ja muutaman viikoin välein jaetaan koko työntekijä kaarrin kanssa työtuntien mukaan. eli elä todellakaan luota niiden suuruuteen.

mutta mulla oli aivan loisto kokemus! suosittelen!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      367
      3987
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1433
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1297
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1094
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      14
      927
    6. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      907
    7. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      12
      877
    8. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      870
    9. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      861
    10. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      859
    Aihe