Sain erään työtarjouksen osa-aikaisesta paikasta (muutama päivä viikossa) ravintolassa, palkaksi ilmoittivat 30 puntaa tipit. Tyhmä kysymys mutta tarkoittaako tuo viikon palkkaa?? vai yhden päivän?
Kertokaa pienelle tytölle, että sekin tajuaa jotain :)
tarjoilija, englanti..?
7
843
Vastaukset
- them now
Ei sitä kukaan muu pysty sinulle kertomaan kuin kyseinen ravintoloitsija itse. Ota sinne yhteyttä ja kysy.
Palkka voi todellakin olla ihan mitä tahansa, koska ravintolan tasokin voi olla 5 tähdestä kämäiseen Sohon pubiin.
Tipit eivät ole "palkkaa", vaan asiakkaan huomio suoraan sinulle. Niitä voi tulla punta päivässä tai sata, jälleen riippuu paikasta ja sen tasosta. Mutta koskaan tipit eivät ole osa palkkaa.- tyhmelitytteli
juu, kyllähän minä nyt sen tajusin ettei ne ole osa sitä palkkaa, siksihän kirjoitinkin " tipit" että se palkka on se 30 puntaa päivässä/viikossa tms. mutta sitten tulee LISÄKSI ne tipit.
- huonosti
tyhmelitytteli kirjoitti:
juu, kyllähän minä nyt sen tajusin ettei ne ole osa sitä palkkaa, siksihän kirjoitinkin " tipit" että se palkka on se 30 puntaa päivässä/viikossa tms. mutta sitten tulee LISÄKSI ne tipit.
Mä selitin huonosti mitä tarkoitin.
Eli uusiks: moni työnantaja on vaan niin kusipäinen, että jos palkka on huono, ne alkaavat vänkäämään, että "tän lisäks saat sitten tipit" ja antavat ymmärtää, että niitä tulee paljon. Käytänössä ne tipit onkin joskus tosi pieniä.
Eli jos kuulet tuota "plus tipit" -horinaa, sano niille, että honey, tips are not my sallary... - ::::::
huonosti kirjoitti:
Mä selitin huonosti mitä tarkoitin.
Eli uusiks: moni työnantaja on vaan niin kusipäinen, että jos palkka on huono, ne alkaavat vänkäämään, että "tän lisäks saat sitten tipit" ja antavat ymmärtää, että niitä tulee paljon. Käytänössä ne tipit onkin joskus tosi pieniä.
Eli jos kuulet tuota "plus tipit" -horinaa, sano niille, että honey, tips are not my sallary...Huomaan, että edellisellä vastaajalla ei taida olla omia kokemuksia työskentelystä Britanniasta... Salary kirjoitetaan muuten yhdellä ällällä.
Ja kysymykseen: Uskoisin, että kyseessä on viikon palkka. Englannissa puhutaan usein viikon palkasta eikä kuukausipalkasta. - noita kertynyt
:::::: kirjoitti:
Huomaan, että edellisellä vastaajalla ei taida olla omia kokemuksia työskentelystä Britanniasta... Salary kirjoitetaan muuten yhdellä ällällä.
Ja kysymykseen: Uskoisin, että kyseessä on viikon palkka. Englannissa puhutaan usein viikon palkasta eikä kuukausipalkasta.Ja uusiks kirjoitetaan siten, että laitetaan i-kirjain viimeiseksi.
- selevästi
Tuntipalkka. Ei se vi olla vuosipalkkakaan.
- tarjoilijatar
eli tosissaan englannissa usei ilmoitetaan palkka viikoittain, mutta tuo on kyllä järkyttävän huono. minimipalkka on sielläkin kyseisellä alalla näet noin 4,8puntaa. eli käytännössä tuo tarkoittaisi noin kuuden tunnin työtä viikossa??
itse olin £5,25/h joka oli kohtalainen, ei hyvä mutta keskitasoa ehkä muutaman pennin korkeampi. työtunteja tekemällä sai tienattua hyvinkin, mutta rikkaaksi et vahingossakaan pääse. ilta- ja viikonloppulisiä on turha kysellä ja tipitkin alkavat monissa paikoissa olla "tasajaossa" eli kaikki saadut tipit kerätään yhteen ja muutaman viikoin välein jaetaan koko työntekijä kaarrin kanssa työtuntien mukaan. eli elä todellakaan luota niiden suuruuteen.
mutta mulla oli aivan loisto kokemus! suosittelen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283181Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän382910- 1502378
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261980Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3991793Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1151746- 3251640
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151502- 1351489