Ammatit, missä tatuoinnit haittaa?

tso

Niin, mietin vain, että missä ammateissa on tatuoinneissa haittaa? (siis tarkoitan näkyvällä olevia tatuointeja, esim. niskaa (vaikka eihän sekään aina näy))

Haittaakohan kauneudenhoito-alalla ranteessa oleva tatuointi?

47

9840

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimismies

      Tatuointi ei haittaa mitään. Se haittaa että työnantajat eivät ymmärrä ja maailma on ahdasmielinen.

      Miettikääpä Uutta-Seelantia missä on kunnia-asia omistaa "rituaali"menetelmin tehty tatuointi.

      • Anonyymi

        Kuuluu Uuden-Seelannin kulttuuriin. Ei istu täällä. Nätit, hyvällä maulla tehdyt muutamat ok, mutta jos koko kroppa naamaa myöten on tatskojen peitossa, on todella ruma. Olen tuossa muutaman kerran kattonut jotain suomalaista hääohjelmaa, jossa tavikset menee naimisiin. Voi jumaliste, miten rumia muijat on ja sitten päällä tyyliin joku prinsessakretonki. Aivan kamalan näkösiä, kun on kädet ja rinnukset täynnä mitä ihmeellisimpiä kuvioita.


    • Kaisa

      Tatuoinneista voi olla etua tai ne voivat olla suorastaan välttämättömiä monissa "ammateissa". Tällaisia ovat esim. seksityö sekä vakivalta- ja huumerikollisuus. Näissä piireissä tatuointien yleisyys hipoo 100 %:a.

      Lähes poikkeuksetta rehellisissä länsimaisen yhteiskunnan arvoasteikon yläpään ammateissa tatuoinneista on haittaa. Ainakaan minulle ei tulisi mieleen palkata tauoitua jos muitakin samantasoisia ehdokkaita on työhön tarjolla. Näkyvät tatuoinnit kun voivat karkottaa asiakkaita ja antavat negatiivisen kuvan koko toiminnasta.

      • siis

        palkkaisit ihmisen vain ulkonäön perusteella? samaan sarjaan vai kun että liian laihat/lihavat, liian tummat/vaaleat, liian lyhyet tai pitkät ihmiset ei saa jotain työtä vaikka olisi pätevyyksiltään parempi kun joku muu? Outoa logiikkaa.
        Eipä asiakas/potilas yms. pitkän päälle ihomerkkejä edes noteeraa, jos ks. henkilö osaa työnsä!


      • tyypillinen

        vastaus suvaitsemattomalle ja suppean elämänalan omaavalle ihmiselle.

        Itse olen ruotsissa esimiehenä paikassa minne ei pääse kuin diplomaatit ja korkeat virkamiehet.Tatuointeja minulla on viisi.Alaisiani on monia ja heistä useilla on hyvinkin taidokkaita tatuointeja.Kukaan asiakkaistamme ei ole vielä valittanut tai lähtenyt karkuun,päinvastoin moni on ihaillut ja kehunut.

        Tatuointi ei vaikuta ihmisen osaamiseen tai älykkyyteen,muste imeytyy vain ihoon,ei aivoihin.Nykyään suurella osalla nuorista on joku tatuointi ja jos et heitä palkkaa niin kohta saat yksin tehdä kaikki työt.Mistä tiedät onko työntekijälläsi tatuointi,kun kaikki ei edes ole näkyvällä paikalla?Pyydätkö heitä riisuutumaan edessäsi että näkisit?Tuskimpa kukaan alaiseksesi haluaisikaan,annat negatiivisen kuvan itsestäsi.


      • Relbert

        Älkää nyt ottako vakavasti. Ei kukaan oikeasti enää nykyään voi olla noin umpimielinen.


      • Olmator
        tyypillinen kirjoitti:

        vastaus suvaitsemattomalle ja suppean elämänalan omaavalle ihmiselle.

        Itse olen ruotsissa esimiehenä paikassa minne ei pääse kuin diplomaatit ja korkeat virkamiehet.Tatuointeja minulla on viisi.Alaisiani on monia ja heistä useilla on hyvinkin taidokkaita tatuointeja.Kukaan asiakkaistamme ei ole vielä valittanut tai lähtenyt karkuun,päinvastoin moni on ihaillut ja kehunut.

        Tatuointi ei vaikuta ihmisen osaamiseen tai älykkyyteen,muste imeytyy vain ihoon,ei aivoihin.Nykyään suurella osalla nuorista on joku tatuointi ja jos et heitä palkkaa niin kohta saat yksin tehdä kaikki työt.Mistä tiedät onko työntekijälläsi tatuointi,kun kaikki ei edes ole näkyvällä paikalla?Pyydätkö heitä riisuutumaan edessäsi että näkisit?Tuskimpa kukaan alaiseksesi haluaisikaan,annat negatiivisen kuvan itsestäsi.

        Eikös se pointti tässä ollut se, että tatuointi on näkyvällä paikalla?


      • Anonyymi
        Olmator kirjoitti:

        Eikös se pointti tässä ollut se, että tatuointi on näkyvällä paikalla?

        No koska hän on tatuoitu, niin ei voinut ymmärtää aloituksen pointtia. Ehkä se muste kuitenkin menee myös aivoihin, eikä vain maksaan.


      • Anonyymi
        tyypillinen kirjoitti:

        vastaus suvaitsemattomalle ja suppean elämänalan omaavalle ihmiselle.

        Itse olen ruotsissa esimiehenä paikassa minne ei pääse kuin diplomaatit ja korkeat virkamiehet.Tatuointeja minulla on viisi.Alaisiani on monia ja heistä useilla on hyvinkin taidokkaita tatuointeja.Kukaan asiakkaistamme ei ole vielä valittanut tai lähtenyt karkuun,päinvastoin moni on ihaillut ja kehunut.

        Tatuointi ei vaikuta ihmisen osaamiseen tai älykkyyteen,muste imeytyy vain ihoon,ei aivoihin.Nykyään suurella osalla nuorista on joku tatuointi ja jos et heitä palkkaa niin kohta saat yksin tehdä kaikki työt.Mistä tiedät onko työntekijälläsi tatuointi,kun kaikki ei edes ole näkyvällä paikalla?Pyydätkö heitä riisuutumaan edessäsi että näkisit?Tuskimpa kukaan alaiseksesi haluaisikaan,annat negatiivisen kuvan itsestäsi.

        Kyllä se muste kulkeutuu hajotessaan myös esim. maksaan. Vanha tatuointi näyttää suttuselta mustelmalta.


      • Anonyymi
        tyypillinen kirjoitti:

        vastaus suvaitsemattomalle ja suppean elämänalan omaavalle ihmiselle.

        Itse olen ruotsissa esimiehenä paikassa minne ei pääse kuin diplomaatit ja korkeat virkamiehet.Tatuointeja minulla on viisi.Alaisiani on monia ja heistä useilla on hyvinkin taidokkaita tatuointeja.Kukaan asiakkaistamme ei ole vielä valittanut tai lähtenyt karkuun,päinvastoin moni on ihaillut ja kehunut.

        Tatuointi ei vaikuta ihmisen osaamiseen tai älykkyyteen,muste imeytyy vain ihoon,ei aivoihin.Nykyään suurella osalla nuorista on joku tatuointi ja jos et heitä palkkaa niin kohta saat yksin tehdä kaikki työt.Mistä tiedät onko työntekijälläsi tatuointi,kun kaikki ei edes ole näkyvällä paikalla?Pyydätkö heitä riisuutumaan edessäsi että näkisit?Tuskimpa kukaan alaiseksesi haluaisikaan,annat negatiivisen kuvan itsestäsi.

        Ei tuossa yksittäisistä tatskoista varmaan kyse ole, mutta kun monella on mennyt täysin överiksi ja sillon niistä ylitatuoiduista voi sanoa, että ihan helvetin kamalan näkösiä.


    • vain

      Itselläni on pari tatuointia, toinen yläselässä lähellä niskaa niin että näkyy jos on avonaisempi paita... toinen näkymättömällä paikalla. Ei ainakaan minun kohdallani estänyt tuo niska tatsa työn saantia vaikka haastattelussa näkyikin (asiakaspalvelutyötä hain)
      Toki jos naama tai kädet (en tarkoita käsivarsia) on pahasti tatuoitu niin varmasti vaikuttaa työn saantiin!
      Elämme kuitenkin jo 2000-luvulla ja tatuoinnit ovat sen verran yleisiä että tuskin niitä kovin pitkään enää katotaan tai sen perusteella jätetään pätevä henkilö palkkaamatta!!!
      Suttuiset itse tehdyt töherrykset ovatkin sitten asia ihan erikseen, mutta hienosti suunnitellut ja toteutetut tatsat eivät saisi olla este työpaikkaa hakiessa... Tosin tämähän on vain mun mielipide...

      • TaruM

        Vaikka toivoisin maailman jo niin muuttuneen, että tälläisistä asioista ei tarvitsisi välittää, ei se siltikään olen niin paljoa vielä muuttunut. Tiettyjä konservatiivisia ammatteja on edelleen olemassa, missä leima näkyvällä paikalla automaattisesti sulkee oven. Esim. pankkiala on hyvä esimerkki tälläisestä alasta.

        Kehossa on onneksi monia paikkoja, joihin kuvan voi ottaa/peittää, joten valitse sellainen kohta ja etene valitsemmallasi uralla. Yiedän monta johtotason henkilöä, joiden paitojen alla on salaisuus:)


    • reservissä

      Aiemmin Yhdysvaltain armeijaan ei ollut pääsyä jos oli tiettyjä tatuointeja. Nyt kun halukkaita on niukasti rajaa on tiputettu ja tatuointi ei välttämättä estä armeijaan joutumista. Suomeen tulee melko varmasti lähivuosina myös palkka-armeija. Nopean toiminnan joukkoihin oli melko niukasti hakijoita. Varsinaiseen palkka-armeijaan hakijoilla tatuoinnit voivat olla jopa etu, kun armeijassa muutenkin tositoiminta on tuhoamista, tappamista ja väkivaltaa. Tatuoinnit liittyvät näihin toimiin kiinteästi.

      • ...

        hehehehe, repesin. Tatuoinnit ovat tappamista ja tuhoamista. ookoo.


    • randoom123

      Haittaako tatuoinnit jotka sijaitsevat sormessa tai sormissa? Minusta hieno paikkaa ottaa juuri siihen tatuoinnit mutta kannattaako jos työn saanti sen jälkeen vaikeutuu?

    • Voin sanoa että kaikkialle, oikeastaan TODELLA harvaan paikkaan pääset esim. tarjoilijaksi.. -.- koska se on ns "terveysriski"... -.- Ja kilinhumpat! Se ole mikään terveyshaitta, vaan hirveätä syrjintää vain koska jotkut kukkahattutädit saa kahvilassa sydärin :3

      Sori jos vaikutti asiattomalta, mutta oli pakko jakaa :PPPP

      • .,.

        Ihan tietonen valinta koko tatuointi on, joten turha alkaa itkeä jos ei saa töitä. Olis kannattanu funtsii mitä sitä meinaa tehdä elämässään.


      • Anonyymi

        Itse olen hotellissa tarjoilijana ja siellä on kyllä kaikki työntekijöt pomosta lähtien tatuoituja monesta kohtaa:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen hotellissa tarjoilijana ja siellä on kyllä kaikki työntekijöt pomosta lähtien tatuoituja monesta kohtaa:)

        Tuollaisissa huonosti palkatuissa ravintola-alan töissä ei työnantajan voi olla ronkeli alaistensa suhteen, kun alalle ei ole tunkua.


    • kimigirl

      Ei mielestäni kauneudenhoitoalalla haittaa. Mutta sosiaali- ja terveys alalla tatuointi on suositeltavaa olla peitettynä töissä. Riipuu myös itse työstä, esim. Päiväkodissa lapset pelkäävät jane.
      Niska on ok, ja myös selässä. Olkapäässä on kans varmaan ihan ok ja jaloissa.

    • senoj mot

      Mainostenjakaja, sukeltaja, nettispammaaja.

    • 13+10

      Postilla ei ainakaan haittaa, yksi kauttaaltaan tatuoitu ja lävistetty mimmi pääsi mun entisessä jakelutoimipaikassani ainakin luottariksi. Otin itse vielä päiväpostia jakaessani ekan kuvan, esimies totesi vain että älä sitten valuta verta AkuAnkkojen ja Seiskapäivien päälle. :D

      Samoin museoalalla ei häiritse, johtunee varmaan siitä, että akateemisilla aloilla katsotaan enemmänkin kuinka pätevä on eikä tuijotella ulkonäköä.

      Palvelualoista en tiedä, koska en ole ikinä halunnut mihinkään aspaan tai myyjäksi.

      • silmät kovana...

        Eilen näin lähikaupan kassalla erittäin nätin neitosen. Tatuointeja oli käsissä, isoja ja hienoja. Työnsä hoiti kuten pitikin ja oli erittäin ystävällinen. Tuon kassalle jonotan jatkossakin. Oli sen verran silmänruokaa tarjolla.


      • Anonyymi

        Posti on matalapalkka-alaa, jonne pääsee pystymetsästä, jos osaa vähän tavata. Sopii tatuoidulle ja kouluja käymättömille.


      • Anonyymi
        silmät kovana... kirjoitti:

        Eilen näin lähikaupan kassalla erittäin nätin neitosen. Tatuointeja oli käsissä, isoja ja hienoja. Työnsä hoiti kuten pitikin ja oli erittäin ystävällinen. Tuon kassalle jonotan jatkossakin. Oli sen verran silmänruokaa tarjolla.

        Kaupan kassallakaan ei tarvi muuta osata, kun piipata viivakoodit. Huonosti palkattua, mutta arvostan että tekee työtä, eikä elä tuilla.


    • Jom Tones

      Tom Jonesin bändiin, roudariksi tai muuksi ei pääse jos on tatuointeja. Jos olet aina haaveillut soittavasi Las Vegasissa bassoa Tomin bändissä niin ei onnistu jos pieninkin tatuoinnin poikanen löytyy. Tomppa käy mikroskoopilla ihon läpi jopa huulten ja silmäluomien sisäpuolelta, puhumattakaan muista aukoista ennen kuin hyväksyy töihin. Luometkin tsekataan onko ne aitoja luomia vai pieniä tatuoituja täpliä.

    • tattooed32323

      Olen ammatiltani tarjoilija, työasunani joudun pitämään lyhythihaista paitaa. Toinen käsi lähes kokonaan tatuoitu ja toisessa muutama. Työnantaja ei ole ikinä käskenyt piilottaa tai muuta vastaavaa. Koskaan ei ole tullut vastaan asiakasta joka olisi näistä kauhistunut. kiinnostuneita sitäkin enemmän.

      • Anonyymi

        Huonosti palkattua työtä sekin. Ajattelepa, mitä tienaisit, jos olisit fiksu ja tatuoimaton.


      • Anonyymi

        Tarjoilijatkin ovat pienipalkkaisia, joten ala ei houkuttele. Tämän vuoksi työnantaja ei voi olla ronkeli. On palkattava, jos jonkun sattuu saamaan. Arvostan, että teet pienellä palkalla aika raskasta työtä.


    • Anonyymi

      Kertokaapa varmimmat tatuointikohdat, mitkä lähes 100% varmuudella estää työpaikan saannin. Ei nimittäin pätkääkään kiinnosta työnteko. Jos otan muutaman kämmen- ja kaulatatuoinnin, niin saan ehkä loikoilla veronmaksajien piikkiin läpi elämäni. Elämässä on varmasti mielekkäämpääkin tekemistä kuin olla jonkun orjana.

      • Anonyymi

        Orjahan sinä juuri olet! Tatuointien orja, tukianomusten orja, varmaan myös viinan orja jne.


    • Anonyymi

      Jos vaikka presidentillä on otsassa texti: HINURI, se voi ehkä hiukan hillitä laukkaa. Mutta tuskin kot elämää, rouvahan tykkäisi, voe tokkiinsa!

    • Anonyymi

      rumpujen tekemisessä

    • Anonyymi

      Maailman matkaajan ammattissa

    • Anonyymi

      Neitsyt kultin johtaja

    • Anonyymi

      Dementian hoitaja

    • Anonyymi

      Helpompi olis miettiä missä tatuointi ei haittaa koska niitä on todella vähän .

      • Anonyymi

        Ei se tatuointi noissa pienipalkkaisissa ravintola- ja kaupan alalla tunnu haittaavan. Samoin lähihoitajilla on usein tatuointeja, mutta sekään koulutus ei mitään vaadi ja palkka on myös huono. Alalle ei ole myöskään tunkua, joten kaikki kelpaa, jos tuntee numerot ja osaa vähän myös lukea. Yleensäkin näillä ammattikoulupohjaisilla aloilla ei tatuoinnit haittaa. Ne kertovat että henkilöllä on matala koulutustaso.


    • Anonyymi

      Aika monessa ammatissa tatuoinneista on haittaa, sillä yleinen päätelmä tai luulo on, että tatuoidut ovat muita tyhmempiä. Empiirisen tutkimukseni mukaan yleistäen tämä kyllä pitää myös paikkansa ihan harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

      • Anonyymi

        teatterissa, elokuvissa, lavoilla

        jossa on vaihtelevia rooleja


    • Anonyymi

      hyvässä kotiäidin ammatissa

      • Anonyymi

        Kotiäiti ei ole ammatti.


    • Anonyymi

      Tatuoitu ihminen päätyy hyvin harvoin, tuskin koskaan, parhaiten palkattuihin ammatteihin.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi päästä parhaiten palkattuihin töihin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi päästä parhaiten palkattuihin töihin ?

        Varmaan koska huonopalkkaiset hommat voivat olla fyysisesti raskaita, yksitoikkoista, likaista tai henkisestikin kuormittavaa, eikä niitä kukaan mielellään tee, joten aloilla on työvoimapulaa.


    • Anonyymi

      TATUOINNIT OVAT TÄYSIN TURHIA !!!

    • Anonyymi

      Narkkareille tatuointi tuo katu-uskottavuutta. Ne ei vain taida kyetä kovin hyvin työn tekoon?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe