Huokaus, joudenkin mielestä taidan olla vaan liian mustasukkainen/itsekäs, mutta mielestäni mies höössää liikaa ex-vaimoaan! Onko ihan normaalia, että mies oleilee exänsä kanssa lähes joka toinen päivä, vaikka erosta on kulunut jo yli vuosi (virallinen ero astui voimaan puoli vuotta sitten)???
Kestääkö nämä avioerot todella näin kauan? Ymmärrän kyllä, että pitkä yhteinen menneisyys (15v) ja kaksi lasta yhdistävät loppuelämän, mutta kohtuus kaikessa. Mies hoitaa vieläkin ex-vaimonsa kaikki rempat, autohuollot yms. Tavallaan kaikki ns. miesten työt. Käytännössä pitää huolen perheestään. Tämä on toki ok, mutta jossain se rajakin menee. Haluaisin että hän rakentaisi minunkin kanssa sitä uutta omaa kotiaan. Ilmeisesti ei riitä energiaa pitää kahdesta perheestä huolta. Toivottavasti tahti muuttuu, kun saamme yhteisen lapsen.
Ex-vaimo taitaa vieläkin vikitellä miestä takaisin. Siltä minusta ainakin tuntuu. On hän muutaman miehen kanssa seurustellut lyhyitä aikoja. Sitten hakee lohtua miehestäni kun suhteet ovat kaatuneet. Mieheni taitaa tykätä kun ex osoittaa hänelle niin paljon huomiota. Minua hän haukkuu mustasukkaiseksi ja sanoo ettei enää ikinä exäänsä ottaisi takaisin. Tiedä sitten. Mutta ei ole kyllä exältä korrektia käytöstä vikitellä miestäni. Itse en heidän eroonsa ollut syypää, vaan voisi ex katsoa itseään peiliin... Kai se on niin, että sitä huomaa menetyksensä vasta sitten, kun sen todella menettää.
Tämmöistä siis avioeron pyörteissä meillä päin. Mitenkäs teillä? Täytynee vaan sopeutua, että ei se avioero mikään lopullinen ERO ole. Ex tulee olemaan osa minunkin elämääni ilmeisesti pitkän aikaa. Ihmetyttää vaan, että onko nämä erot sitten todellakin näin pitkiä prosesseja?
mies höössää liikaa ex:ää
44
8968
Vastaukset
- tilaa>
Ainut mitä voi sinulle sanoa on,että uskoitko tosissasi että noin lyhyen ajan kuluttua kukaan oikeasti on setvinyt päänsä entisestä elämästä? Yleensä ei, ja mitä nopeammin seuraava suhde on aloitettu, sitä vähemmin entistä on käyty läpi. Vielä jos seuraava suhde alkaa pettämisellä ja seläntakana tapailulla, on siinä ainekset soppaan, joka ei syömällä lopu.
Siinähän ihmettelet nyt. - Sepe.
ole vielä raskaana?
Ei mies ole vielä eronnut täysin henkisellä tasolla, vaan on edelleen siteissä exään jollakin tavalla. Lapsi tuossa tilanteessa ei ainakaan helpota asioita.
Ex on silloin oikeasti ex, kun mitään muita yhdistäviä asioita ei ole, kuin lapset. Rempat ja muut huollot osaa sinkkunaisetkin junailla, miksei siis se, joka on ex.- Tikru44
Juuri noin. Itse olen eroni jälkeen sinkkuilut jo kotvan aikaa, auto viedään korjaamolle, renkaat vaihtaa huolttis, tuttu laittaa naulan seinään ja putkimies tekee röörit. Herranjestas MITÄ tekosyitä exltä saada mies luokseen. Eihän me naiset noin avuttomia olla (ellei haluta säälipisteitä), pidä varasi, sillä exät vaikkeivat miestä kenties takaisin haluaisi, eivät välttämättä halua että MIEhellä on UUSI. Kateus nääs. Itse helpotuin kun exä löysi uuden, eipähän haikaile tänne suuntaan!!! Voi sitä naisparkaa tosin, joutuu alistetuksi ja narsisitin helvettiin. Minä senkun porskuttelen eteenpäin ja edelleen vien autoni huoltamoon!!
- tyhmä olet!!
Miksi ihmeessä menit kimppaan noin äskettäin eronneen miehen kanssa? Ei 15 vuoden suhteesta ja khdesta yhteisestä lapsesta pääse noin vaan eroon, se kestää vuosia. Ja erityisesti: kenenkään ei pitäisi ruveta kiinteään suhteeseen ja vallankaan touhuamaan yhteisiä lapsia äskettäin eronneen kanssa. Olen varma, että ongelmia on odotettavissa. Käske miehen käsitellä eronsa ja palaa 3-5 vuoden kuluttua asiaan.
- sinne exän luo
jos on lapsiakin, että kantsii alkaa itseään työstämään nykyiseksi exäksi! Tuossakin tapuaksessa näyttää siltä eettä kriisin mentyä ohi, taisit sinäkin vain olla se henkinen roskakori, tukihenkilö ja ajanviete! Sellaista se elämä on, toisen onni on toisen turmio.
- nykyinen
Tuskin kaikki on aina sitä miltä näyttää. En mielestäni ole tyhmä, tiedän tasan tarkkaan missä mennään. Miehen liitto oli tosi vaikea ja riitaisa, ero oli monta kertaa aiemminkin lähellä. Kyllä sitä henkistä eroa on tehty jo kauan, miehen puolelta ainakin.
Ihan vilpittömästi uskon, että mies rakastaa minua, ei mulla oo mitään syytä sitä epäillä. Kyllä hän välittää exästäkin, mutta ei palaa enää sinne. Tiedän sen. Mutta ärsyttää vaan tuommoinen jatkuva roikkuminen. Kai se sitten on vaan vanha tapa. Miestä en kyllä epäile yhtään, mutta ex ilmeisesti haluaa hänet takaisin.
Miksi minun nyt pitäis luopua parhaasta mahdollisesta miehestä? Ensimmäistä kertaa olen tosissani rakastunut... Toivon vaan, että ajan myötä asiat laantuvat, ja että ex löytää itselleen uuden miehen. - vielä rakastaa sun miestäsi
nykyinen kirjoitti:
Tuskin kaikki on aina sitä miltä näyttää. En mielestäni ole tyhmä, tiedän tasan tarkkaan missä mennään. Miehen liitto oli tosi vaikea ja riitaisa, ero oli monta kertaa aiemminkin lähellä. Kyllä sitä henkistä eroa on tehty jo kauan, miehen puolelta ainakin.
Ihan vilpittömästi uskon, että mies rakastaa minua, ei mulla oo mitään syytä sitä epäillä. Kyllä hän välittää exästäkin, mutta ei palaa enää sinne. Tiedän sen. Mutta ärsyttää vaan tuommoinen jatkuva roikkuminen. Kai se sitten on vaan vanha tapa. Miestä en kyllä epäile yhtään, mutta ex ilmeisesti haluaa hänet takaisin.
Miksi minun nyt pitäis luopua parhaasta mahdollisesta miehestä? Ensimmäistä kertaa olen tosissani rakastunut... Toivon vaan, että ajan myötä asiat laantuvat, ja että ex löytää itselleen uuden miehen.... meillä perhe hajosi 13 vuotta sitten. Miehellä on siinä ajassa ollut tiettävästi kolme uutta vaimoketta.
Mä en ikinä halunnut miestä takaisin, mutta hän auttoi meitä monella tavalla: kuskasi juna-asemalle, haki satamasta, toi keväällä mullat autolla, laittoi toisen lapsen huoneeseen uudet kalusteet, jne jne. Otti jopa koirat hoitoon ulkomaan matkan ajaksi.
Miks ei olis saanut meitä auttaa? Miten se uudelta avovaimolta pois on ?
Siks toisekseen kun on yhteiset lapset niin puhuttavaa on; eikä se lopu siihen että lapset täyttää "aikuisen ijän". Kyllä tässä on edessä vielä ehkäpä lasten tulevat häät, latenlasten ristiäiset ja ex-appivanhempien merkkipäivät.
Sanoisin että älä ala syyttää tätä exää; kuten miehesi sanoi jotta olet mustasukkainen. Teet miehesi olon hankalaksi ja omasi samalla. Exä tuskin viitsii korvaansa lotkauttaa Sinun pahalle olollesi.
- mee itseesi .....
- Ex-vaimo taitaa vieläkin vikitellä miestä takaisin. Siltä minusta ainakin tuntuu.
.... mieshän sanoi sulle että ei ikinä ottais exäänsä takas.
- Mieheni taitaa tykätä kun ex osoittaa hänelle niin paljon huomiota.
Jaa, 15 vuotta ja lapset, puhuttavaa ja muuta yhteistä on vielä ja pitkään... loppuelämä ;)
- Mutta ei ole kyllä exältä korrektia käytöstä vikitellä miestäni.
Sinä sanot että exä vikittelee miestä takas, siis pitääkö miehen olla kokonaan poissa lastensa elämästä ?
- Kai se on niin, että sitä huomaa menetyksensä vasta sitten, kun sen todella menettää.
Tohon vois sanoo että exä saattaa olla todella onnellinen nyt, kun ero on selvä ja riidat loppu
Ja siihet että miehessä on munaa ja halua auttaa entistä perhettä sanoisin että HYVÄ ! Hienoa että miehellä on vastuuntuntoa !
Taidat olla kovin nuori tai muuten mustavalkoinen hlö; lapset on ja pysyy, entinen perhe tarvii apua, rahaa ja muutakin apua, joten kannattaa totutella siihen .- nykyinen
Ihan hyvä, että sain kommentointia kolikon toiseltakin puolelta. Täytyy myöntää että eipä ole tullut ajateltua asiaa noin... siis että mies on hieno mies, kun pitää noinkin tiiviisti yhteyttä perheeseensä. Kai se kertoo, että hän on hyvä isä. Ja että ei halua jättää entistä perhettään paitsioon... Annoit ajattelemisen aihetta, kiitos siitä.
- otit tään OK ...
nykyinen kirjoitti:
Ihan hyvä, että sain kommentointia kolikon toiseltakin puolelta. Täytyy myöntää että eipä ole tullut ajateltua asiaa noin... siis että mies on hieno mies, kun pitää noinkin tiiviisti yhteyttä perheeseensä. Kai se kertoo, että hän on hyvä isä. Ja että ei halua jättää entistä perhettään paitsioon... Annoit ajattelemisen aihetta, kiitos siitä.
.... koska toi huolehtiminen ja lapsista välittäminen antaa paljon osviittaa miehen luonteesta.
Oma kokemus on että mies antaa meille enemmän apua tavanomaisissa arkiaskareissa, ei niinkään taloudellista tukee. Eikä meillä ole enää eron jälkeen ollut minkäänlaista mietettä paluusta entiseen.
Ollaan enemmän kuin vanhat sukulaiset. Asiat menee eteenpäin ja muuttuvat. Hänellä on oma perheensä ja aikaa hän tarvitsee sinnekin suuntaan. Meillä lapset alkavat vaan olla sen verran "isoja" että pitää pistää ex mies aisoihin kun puuttuu ihan epäoleellisiin asioihin näitten mun luona asuvien lasten kannalta... kun ei ole arjessa mukana niin ei ihan aina osaa mieltää pikkusia jo aika isoiksi. ;)
Luottamusta peliin, rauhaisalla mielellä ! - tapaus ......
otit tään OK ... kirjoitti:
.... koska toi huolehtiminen ja lapsista välittäminen antaa paljon osviittaa miehen luonteesta.
Oma kokemus on että mies antaa meille enemmän apua tavanomaisissa arkiaskareissa, ei niinkään taloudellista tukee. Eikä meillä ole enää eron jälkeen ollut minkäänlaista mietettä paluusta entiseen.
Ollaan enemmän kuin vanhat sukulaiset. Asiat menee eteenpäin ja muuttuvat. Hänellä on oma perheensä ja aikaa hän tarvitsee sinnekin suuntaan. Meillä lapset alkavat vaan olla sen verran "isoja" että pitää pistää ex mies aisoihin kun puuttuu ihan epäoleellisiin asioihin näitten mun luona asuvien lasten kannalta... kun ei ole arjessa mukana niin ei ihan aina osaa mieltää pikkusia jo aika isoiksi. ;)
Luottamusta peliin, rauhaisalla mielellä !.... kun lapset olivat pieniä ja ex-mies oli lähdössä maalle. Lasten piti mennä mukaan lomaa viettämään.
Mut-mut hänen silloinen vaimokkeensa sanoi ettei lapset voi tulla mukaan; syy oli se että autoon ei mahtunut sillä vaimokkeella oli isokokoinen koira. Ja tään sanoivat lapsille syyksi - aattelin että voi pyhät pyssyt. Ei kuulu mulle mutta vois miettii mitä suustaan päästä.
Oisvat vieneet sen koiran hoitoon, lapset olivat oottaneet mökkireissua ja sitten viimetippaan perutaan ihan ufojutulla :(
- pituusssss
Tehän te naiset sen tiedätte! eikö niin. On tuohonkaan asiaan turha miehen yrittää mitään sanoa kun ei mies voi tietää mitä itse tuntee kun ei sitä nainen sano..
Noissakin kommenteissa käy ilmi että se mies on "naistten tunteiden ja valtapyrkimysten välikappale" josta riitelee ja arvostelee niin ex:t kuin sinkut kuin avo, avio, bio ym femit.
Avioliitto, perhe , ym suhteet on "tuotteita " ja seuraamuksia naisen sisäisen sekamelskan ympärillä.
Tätä piiloitellaan milloin lampun vaihtoon väärään "kantaan" ja milloin on istunut liikaa "väärän naisen pytyllä" se vain on niin, että on kai älyttömän vaikea naisen sisäisesti hahmottaa sitä että miehen kanssa voi ja saa ja pitää sopia, kunioittaa, suhtautua, käyttäytyä, ja asennoitua siihen että mies on samalla tavalla luotamuksella ja huomionilla asioiden ja tapahtumien kyvykäs jakaja kun sen epäilevän "voittaja" minän päästäisi siältään pois naisena. Voittaisi itsensä eikä pakolla miestä yrittäisi.- Magrat Kynslaukka
Vau! Viisasta puhetta. Siis niin kuin luulen sen ymmärtäneeni.
Kuulostaa söpöltä tuo naisen sekamelska. Kuulostaa siltä, kuin voisit sen kestää.
Naisen sekamelska on olemassa, mutta ei se ole sisäinen vaan se ympäröi sisäistä ihmistä.
Mutta ei varmaan kenenkään kannata tehdä sopimuksia toisen kanssa? Vain omasta puolestaan ja itsesnsä tähden voi yrittää olla sellainen kuin itsensä takia haluaa. - armoillesi
Magrat Kynslaukka kirjoitti:
Vau! Viisasta puhetta. Siis niin kuin luulen sen ymmärtäneeni.
Kuulostaa söpöltä tuo naisen sekamelska. Kuulostaa siltä, kuin voisit sen kestää.
Naisen sekamelska on olemassa, mutta ei se ole sisäinen vaan se ympäröi sisäistä ihmistä.
Mutta ei varmaan kenenkään kannata tehdä sopimuksia toisen kanssa? Vain omasta puolestaan ja itsesnsä tähden voi yrittää olla sellainen kuin itsensä takia haluaa.Aivan niin,, ilmeisesti luit oikein ja ymmärsit,hienoa. Kyllä tosiaan kestän ja ehkä ajatus olisi se että sen kestäisi monet muutkin, mutta talkoisiin tulisi arvon naisetkin!?
Kauniisti sanot sen ympäröivän,,, ja ihminen niin sisällä. Se "sopimus " ajatus lienee menettänyt varmaan se arvopohjansa kun se on tullut markkina mekanismiin rahasta ja siellä rikottavaksi. Suhteeseen se "sopimus ei istu" olet oikeassa.
Ehkä alkuperäistä (luottamusta) knaataisi käyttää joka on muuttunut siksi "sopimusajatteluksi". Itsetutkiskelu niin on ehkä ainut tapa kyetä ansaitsemaan luottamusta ja olemaan luotamuksen arvoinen. Saavutettu luottamus on itsetuntoa parhaimillaan. - M.K.
armoillesi kirjoitti:
Aivan niin,, ilmeisesti luit oikein ja ymmärsit,hienoa. Kyllä tosiaan kestän ja ehkä ajatus olisi se että sen kestäisi monet muutkin, mutta talkoisiin tulisi arvon naisetkin!?
Kauniisti sanot sen ympäröivän,,, ja ihminen niin sisällä. Se "sopimus " ajatus lienee menettänyt varmaan se arvopohjansa kun se on tullut markkina mekanismiin rahasta ja siellä rikottavaksi. Suhteeseen se "sopimus ei istu" olet oikeassa.
Ehkä alkuperäistä (luottamusta) knaataisi käyttää joka on muuttunut siksi "sopimusajatteluksi". Itsetutkiskelu niin on ehkä ainut tapa kyetä ansaitsemaan luottamusta ja olemaan luotamuksen arvoinen. Saavutettu luottamus on itsetuntoa parhaimillaan.Hauskasti sanoit, että armoillesi, mutta mulla on tämä ihmisenä kehittyminen kesken ja paljolla puheella voi peittää paljon ja tarkoitetaan eri asioita. Sun kirjoituksestas kuitenkin, niin kuin toivoisin, että minunkin näkyy, että se pohjautuu hyvään tahtoon ja haluun ymmärtää.
Monella on tarjolla toiselle ihmiselle valmis miehen tai naisen näköinen tila, johon pitäis toisen ( ja toinen varmaan aluksi haluaakin,) sopia.
Vaikeata on sopimuksia tehtäessä tietää, mitä toisen mielestä tähän sopimukseen kuuluu, kun luullaan sen olevan itsestään selvää tai ei tiedetä itsekään.
Minkälainen oli miehen tai naisen paikka lapsuuden perheessä, minkälainen se on naistenlehdessä? Miltä perheen, kodin tai suhteen pitää näyttää naapureiden, sukulaisten, ystävien tai työkavereiden mielestä. Tästä varmaan muodostuu sitä naisensekamelskaa.
Luottamusasiasta olen sitä mieltä, että kumpikin valvoo itse omasta puolestaan. Oleminen itse luottamuksen arvoinen on siis mielestäni tärkeämpää kuin luottamuksen ansaitseminen tai se onko toinen luottamuksen arvoinen. Kun kuitenkaan kukaan ei lopulta voi toista pakottaa, vaan hän lähtee, kun haluaa.
Vois ehkä olla sopimus mahdollisten lasten saamisesta isoiksi, mutta tämäkinhän sopimus on monalla vain rikkomista ja keskinäistä taistelua varten.
No nih! Oon flunssassa kotona, mutta meen silti viemään auton avaimen korjaamolle, kun kerran naisen pitää tehdä mitä naisen pitää.
(Viikonlopulla veljeni auttoi saamaan sen käyntin ja ajoin sen korjaamon pihaan. )
- yxex
Me erosimme syksyllä 27 vuoden avioliiton jälkeen, joten lapset ovat jo aikuisia. Ero tehtiin sovussa, ja luvattiin pysyä kavereina.
Miehellä oli heti kova haku päällä, ja vuoden alussa tärppäsi: löytyi nyxä. Yhteydenpito loppui kuin seinään, ei vastannut puheluihin, vaikka monet asiat olivat vielä kesken; harkinta-aikaakin huhtikuulle.Ymmärsin yskän, en ole soitellut, vaan opetellut kantapään kautta hoitamaan erilaiset asiat, ja tuntenut siitä ylpeyttä. 1,5 kk: n tuntemisen jälkeen mies muutti yhteen nykyisen naisystävänsä kansa, eipä ole minulle asiasta tai osoitteestaan ilmoitellut. Pahalta kuitenkin tuntuu, että myös yhteydenpito lapsiin on katkennut, nyxä vienee kaiken huomion...
En todella ole häntä takaisin haikailemassa; hänen mielenterveys- ja alkoholiongelmiinsa avioliitto kaatui.
Niin, että monella tavalla sitä uutta elämää voidaan rakentaa....
Itse naisena tuntisin kyllä epäluuloa, jos mies ei perustaisi lapsistaan, hänellä ei olisi ystäviä jne. En uskaltaisi pistää hynttyitä yhteen kovin pian, vaikka täydellisen huomion kohteena oleminen varmaan imartelevaa onkin. - ja kestää
Kuin Duracell-pupu.
Varsinkin pitkän liiton ja lapset mukaanlukien, se kestää loppuelämän, että valmistaudu siihen. Ja jos haikailet lapsia lisää, miehellä voi olla siinä oma sanansa. Jos lapsia on ennestään, niin tuskin haluaa lisää lapsia, koska silloin omat oikeat lapset voivat kääntyä isäänsä vastaan.
Mitä sitä menee sekoittamaan valmista pakkaa ja ei ole antanut miehen hoitaa avio-ongelmia vaimonsa kanssa? Monet erot voidaan ennaltaehkäistä, jos siihen ei tuppaudu uusi ihminen mukaan.
Ja teillä on jo ihan selvästi luottamuspula välillänne, varsinkin jos olette aloittaneet suhteenne vaimon pettämisellä. Sinä voit kohta myös olla se ex, kuten hyvin yleistä on. Ja mies huomaa, että ei se vaihtamalla parantunut.- e-moilanen
kun en tajunnut mitä tarkoitit puhuessasi "omista oikeista lapsista"? Jos lapsia tulee lisää, nekö eivät ole omia eivätkä edes oikeita? Mikä tekee elävästä, syntyneestä lapsesta toisessa tapauksessa oikean ja toisessa, niin minkä, vääränkö? Ja mitä väärää se lapsi on tehnyt?
- nykyinen
Suhde ei siis ole alkanut vaimon pettämisellä, vaan heidän eronsa on ollut tapetilla jo useita vuosia. En ole syypää eroon ja siten en todellakaan aio kantaa mitään syyllisyyttä siitä, että heidän aviolittonsa ei onnistunut. Itse asiassa ex on "muuttunut" edukseen vasta eron jälkeen. Miksi hän ei huolehtinut liitosta vielä kun se oli voimassa? Ihmetyttää vaan, että kuinka monta mahdollisuutta ja uudelleen yritystä (näitä siis oli useita) sitä täytyy kokea ennen kuin voi erota???
- abc
Kuulostaa melko tutulta jutulta. Oma miesystäväni pitää hyvää huolta entisestä perheestään ja käy usein lapsiensa luona. Ihan hyvä juttu että lapset saavat olla isänsä kanssa myös eron jälkeen. Minun tapauksessa ex-vaimo kylläkin vielä haikailee miehensä perään on jopa kertonut suoraan että rakastaa vielä ja haluaa yrittää uudelleen. Heillä on kuitenkin niin pieniä lapsia vielä että ymmärrän hyvin. Mieheni siksi käy paljon ex-vaimonsa luona ja tietysti itsekin ottaa lapsiaan meille. Mielestäni sinun pitäisi luottaa mieheesi. Jos hän rakastaa sinua ja on sanonut ettei palaa exänsä luo, niin usko häntä. Suhteen kulmakivi on luottamus. Älä päästä mustasukkaisuutta tuhoamaan liittoanne. Itse taistelen sitä vastaan ja on hyvä kun sen tiedostaa niin on helpompi hallita tilannetta.
- mikä on
sellainen mies, joka jättää vaimonsa ja pienet lapsensa? Tai, mitä voi avioliitossa olla niin paljon pielessä, että mies jättää perheensä vaikka kotona on vaimo, joka rakastaa. Mitä sinulla on niin paljon enemmän ja parempaa tarjottavaa kuin miehen exällä ja yhteisillä lapsilla. Kun olen elämää seurannut olen todella vihainen noille huikentevaisille nuorille miehille, jotka luulevat, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Mielestäni vain puolison toistuva uskottomuus, päihteiden väärinkäyttö ja väkivaltaisuus oikeuttavat avioeroon silloin kun yhteiset lapset ovat pieniä. Mitä se sellainen rakkaus on, joka vie pään niin sekaisin, että lapset ja lasten äiti saavat jäädä? Sinuna en ainakaan rakentaisi elämääni niin vastuuntunnottoman miehen varaan.
- ///
Hyva Nykyinen, mita tahaansa te aikuiset soudatte ja huopaatte, viimeinen asia jota sinun pitaisi ajatella on taydellisen viaton pieni ihminen. Han EI tule muuttamaan miehesi rakkautta ja mielenkiintoa jo tekemiinsa lapsiinsa (Luojan kiitos, hanessa on miesta hoitamaan omat lapsensa! Tottakai siina tulee pakostakin entinen vaimo kuvioihin mukaan, hanen luonaanhan pienokaiset ilmeisesti asuvat.
Sin haluat enemman miehen mielenkiintoa ja miehesi aikaa. Taysin normaalia, niin sinun pitaisikin. Olet poloinen vain valinnut vaaran miehen.
Tuon miehen ensisijainen mielenkiinto ja huomio kuuluu lapsilleen. Se on hanen velvollisuutensa, han on sen velvollisuuden tieten tahtoen huolellisesti harkiten itselleen hankkinut. Saattaa olla tekosyy etta han "korjaa xn autoa", mutta siella auton luonahan ne lapsokaiset ovat!
Vaikka koko maailma sanoo ja vaittaa etta sina tarvitset miehen ja etta miehellasi kuuluu olla oma elama sinun kanssasi, anna koko maailman niin vaittaa. Kyllahan tanne aanta mahtuu.
Sita tosiasiaa, etta miehesi velvollisuus numero yksi ovat hanen lapsensa kunnes he ovat taysi-ikaisia ei voi muuttaa vaikka kuinka yrittaisisi rautalangasta vaantaa. Siihen tosiasiaan ei vaikuta mitkaan : mutkun han sanoi....mutkun mina tiedan... mutkun mina vaadin.... mutkun meille kuuluu... mutkun ...mutkun...- vanhus33
ei tuollaisesta tule todennäköisesti kun itsellesi pahamieli.mies palaa todennäköisesti perheensä luo, niinkuin yleensä käy.tuttu ja turvallinen vaimo tuntuukin taas uudelta ja jännittävältä niin väliaikainen hoito saa jäädä.ei henkilökohtaisesti mutta jos itseäsi ajattelet niin etsi itsellesi aito sinkku joka on lapseton .älä ainakaan lapsia tee jäävät sitten vaan isättömäksi.
- noinkaan .....välttämättä
vanhus33 kirjoitti:
ei tuollaisesta tule todennäköisesti kun itsellesi pahamieli.mies palaa todennäköisesti perheensä luo, niinkuin yleensä käy.tuttu ja turvallinen vaimo tuntuukin taas uudelta ja jännittävältä niin väliaikainen hoito saa jäädä.ei henkilökohtaisesti mutta jos itseäsi ajattelet niin etsi itsellesi aito sinkku joka on lapseton .älä ainakaan lapsia tee jäävät sitten vaan isättömäksi.
Jos ero on kauan ollut vireillä ja elämä riitaisa, kuten ap. kirjoittaja kertoi; niin ei toi totuus ole.
Luottaisin miehen sanoihin siitä ettei halua exäänsä takaisin. Mutta haluaa olla lapsilleen hyvä isä. - mää
Ja näin kuvitteli myös naapurin elli, joka luuli lapsilla sen miehen ittelleen sitovan.
Hyvä, jos lapsistaan on edelleen kiinnostunut, mutta kummalta kuulostaa, jos täytyy entiselle muijalle myös talkkarin hommat hoitaa.
Pyydäpä ex sitten vastaavasti teille siivoomaan ja pyykkäämään ;)
- .....
Että miehesi ja tuskin edes eksäkään haluisi mitään. Ja mitäs sitten vaikka se ex yrittäisi vikitellä kun kerran miehesi ei häntä halua. Mutta se, että ei exäänsä enää rakasta ei tarkoita että ei lasten kanssa haluaisi olla. Valitettavasti joskus toinen eron osapuoli tai nykyinen puoliso ei tätä aina huomaa.
Nauttikaa onnestanne - jolla on perhe?!?
Sait ansiosi mukaan. Toivottavasti mies tekee saman sulle ja jättää sitten kun teillä on lapsi...
- lissukka
Meillä on tarkoitus ex-miehen kanssa mennä vielä yhteen, vaikka molemmilla onkin jo uusi asuinkumppani. Minä olen sen aina tiennyt,riidoista huolimatta, että olemme toisillemme ne oikeat, exäni hetken luuli, että joku toinen voisi olla parempi. Erossa ollaan oltu jo kuusi vuotta, mutta vielä tänä vuonna on tarkoitus saada vanha perhe kokoon. Niin, en kyllä ole tarvinnut exän apua ns. miesten hommiin alussakaan. Ei ne niin kovin vaativia ole.
- huvittavat mainokset
Olen jotenkin jäänyt koukkuun tähän avioeropalstaan.
Erostani on jo vuosia.
Tälle palstalle ilmaantuu mitä ihmeellisimpiä mainosksia. Asianajajat ym. Uusin havainto on yllä oleva läheisrippuvuuslinkki.
Ehkä ap. olet jo sairastunut tuohon muotitautiin. Olet riippuvainen miehesi tunnetiloista.
Jos minä olisin haksahtanut eronneeseen isään, niin oikein työntäisin häntä takaisin perheensä tykö. Kyllä minä aikuinen ihminen yksin osaan olla ja elää. Miehetöntä elämää on jo takana lähes kymmenen vuotta.
Voi teitä nuoria ja rakastuneita naisen hupakoita.
Perustakaa yhteistyö- ja avunntosopimuksella pyörivä kommuuni. Mies asukoon molempien luona vuoroviikoin. Vaihtelu virkistää.
Meillä isä osallistuu kiitettävästi lasten asioihin. Ei avioero muuttanut tilannetta huonompaan suuntaan. Päinvastoin parempaan.
Nyt suljen netin ja lähden tästä hipsimään kotiinpäin. Lomaa ajattelin pitää pari päivää. Ihan munatonta elämää. Tästä aiheesta on hauska viestiketju Soneraplazan/Sinkun elämää palstalla.
Olen satavarma, että jokainen munaton Elli saa tänä Pääsiäisenä suklaamunan Noita Nokinenältä.
Niin hirveää entistä vaimoa ei olekaan, että hän ei olisi sitä ansainnut. - pete82
aina yksin. sain itse sen kuvan ettei ap.kirj.ole kenenkään väliin mennyt että pidä mölyt mahassasi katkera akka.kummallisia pikkusieluja niitä on olemassa.
- edes toinen nainen
Itsekäs kyllä, jos luulet että mies on sun omaisuutta. Ei miestä voi omistaa. Mies kuuluu vain lapsille.
On hienoa että mies auttaa ex vaimoa, sillä onhan hänellä lapsia hänen kanssaan. Tosi mies ei jätä vaimoaan pulaan.- mää
Ei jätä tosimies vaimoaan pulaan. Mutta yleensä vaimon kuuluisikin lakata olemasta vaimona, kun kerran erotaan. Eikös ero vähän niinkuin tarkoita, ettei enää haluta hoidella niitä asioita ja suhdetta lapsia lukuunottamatta samaan malliin, kun naimisissa ollessa? Miksi sitä muuten sitten erottais?
Kyllähän se ero vie aikaa, mutta jossain kohtaa kannattanee pitää kehityskeskustelu siitä, onko kumppanisi todella valmis sitoutumaan elämään liitossa Sinun kanssasi. Ja silloin teidän tulevaisuutenne ajaa kyllä ex-vaimon remonttien edelle. - Diina74
mää kirjoitti:
Ei jätä tosimies vaimoaan pulaan. Mutta yleensä vaimon kuuluisikin lakata olemasta vaimona, kun kerran erotaan. Eikös ero vähän niinkuin tarkoita, ettei enää haluta hoidella niitä asioita ja suhdetta lapsia lukuunottamatta samaan malliin, kun naimisissa ollessa? Miksi sitä muuten sitten erottais?
Kyllähän se ero vie aikaa, mutta jossain kohtaa kannattanee pitää kehityskeskustelu siitä, onko kumppanisi todella valmis sitoutumaan elämään liitossa Sinun kanssasi. Ja silloin teidän tulevaisuutenne ajaa kyllä ex-vaimon remonttien edelle.Miehesi on vielä jollain tapaa kiinni exässä, enkä laskisi teidän suhteenne varaan kovin paljon, ennenkuin ja jos miehesi irtaantuu exästään.
Se mitä miehesi sanoo rakkaudestaan sinuun tai exään voi olla harhaanjohtavaa - teothan kertovat paljon enemmän.
Toivon kuitenkin, että asia ratkeaa kaikille osapuolille hyväksi :)
- mutta kuka suostuu
Seurustelin itse vuosia, vuosia sitten samanlaisen tapauksen kanssa. Luulin kohdanneeni elämäni rakkauden. Exä pyysi miestä milloin pesukonetta korjaamaan, milloin lasten pyöriä laittamaan. Kerran sitten sattumalta kuulin, kun miesystäväni sanoi kaverilleen, että hän tykkää exästään kuin hullu puurosta. Olimme siinä vaiheessa tapailleet vuoden verran enkä siis ollut eroon syypää. Tosiasiassa miesystäväni exä ei suinkaan halunnut miestä itselleen, mutta mies sai oivan tekosyyn vierailla exänsä luona ja pitää välejä yllä. Nainen tietysti sai ilmaista huoltoapua.
Kenenkään tervejärkisen ei kyllä kannattaisi sekaantua henkilöön, jonka erosta on alle viisi vuotta aikaa. Oli avioliitto miten huono tahansa, siitä selviäminen vie aikansa. Lapset vielä mutkistavat asioita, koska käytännössä ei voi erota totaalisesti kuten itsekin totesit.
Yllättävää on myös se, että miehille lapsista eroaminen on tosi kovaa. Johtuneeko se siitä, että naiset saavat melko usein lapset asumaan luokseen ja miehet ovat siinä suhteessa aika huonossa asemassa. Jos miehillä on pienikin mahdollisuus elää yhdessä perheensä kanssa, he melko mielellään sen tekevät.- ....
Mutta entä jos avioliitto ei kestänyt edes vuottakaan ja siihenkin mentiin vain lapsen takia. Muutenkin tilanne hyvin poikkeuksellinen. Mutta kuten me kaikki tiedämme, löytyy niin erilaisia tapauksia eikä kaikkia eroja kuten ihmisiäkään voi niputtaa samaan nippuun.
Mutta jos todella ei pysty erottamaan isän lapsista välittämistä siitä mitä aloittaja epäili ja on mustasukkaisuuteen taipuvainen niin kannattaa aina harkita syvään ennen kuin aloittaa mitään eronneen kanssa. Mutta hiljaa hyvää tulee, ei kannata toistaa jo tehtyjä erehdyksiä.
- on koira
Hänen ex-vaimonsa pompottaa häntä mielin määrin. Hylkää, mutta sitten kuitenkin näyttää tarvitsevan silloin tällöin. Ehkä se on ollut niin heidän suhteensakin aikana. Näytä missä kaappi seisoo, jotta sinua arvostetaan. Mua ärsyttää tommoset narsistiset ämmät, kuten se ex-vaimo. Oikeesti!
- yhtä
paljon ärsyttää lapatossumiehet jotka on jonkun ämmän vietävissä. selkärangattomat nahjukset sietääkin saada komentelvia akkoja itelleen. mun miehellä (tulevalla sellaisella?) pitää olla oma tahto ja hyvä tilannetaju, sekä hyvä käsitys MEIDÄN suhteestamme. jos sellasta ukkoa ei ole niin sitten elän yksin. en kestä jos miestä pitää kohdella kuin eksynyttä pikkulasta!
- eräs exä
Vaikea asia. Mies ei ilmeisesti ole päässyt erostaan "yli", eikä ymmärrä sinua. Ehkä ette sovi yhteen, ehkä miehen maailmassa exän kanssa ollaan edelleen kavereita ja jos joku muu ei siitä pidä se joku muu on väärässä. Ehkä tuo exä on hänelle edelleen sinua tärkeämpi.
Itsesi kannalta: hankkiudu eroon miehestä, älkää hankkiko lapsia, ne eivät mitään muuta. Päinvastoin tilanne voi mennä vain pahempaan.
Miehen kannalta: hyväksy hänet sellaisenaan.
15 v. yhteiselämä exän kanssa on loppu ja teidän yhteiselämä tätä päivää. Miehen pitäisi olla sitoutunut sinuun, eikä exäänsä. Exästä ei aina tarvitse kokonaan eroon päästä, kunhan pysyy roolissaan ja antaa tilaa teille. Tuollainen ex osoittaa vain että haluaa häiritä teidän elämäänne. Normaali järjellä varustettu ex ymmärtää antaa teidän elää omaa elämäänne, ja jos sitten tulette hänen kanssaan toimeen niin hyvä juttu, mutta edellyttää myös sinun hyväksyntääsi. Täysijärkinen exä opettelee elämään ilman exäänsä, pärjäämään omillaan. Jos ei heti niin ainakin vähitellen. Hän ymmärtää myös, ettei ehkä enää koskaan ole exän kanssa sen kummemmin tekemisissä. Takertujat ovat rasittavia, myös itselleen vaikka eivät sitä ymmärrä eivätkä allekirjoita.
Mieeti tarkkaan millaisen miehen kanssa haluat elää: sellaisen jonka kanssa on hyvä olla, vai tuon miehen (mutta miksi?).- kokemusta on
Hei vaan sinulle ja heti alkuun sanon että kokemusta löytyy samanlaisesta tilanteesta.
Tapasin miehen, rakastuin, muutettiin yhteen jne. Miehen ex-avokki soitteli joka päivä monta kertaa, aina oli muka asiaa josta sitten kysyessä ei edes ollut tärkeää.
Passautti miestä kuskamaan hantä uuden panonsa luo jne mitä en ymmärtänyt. oli aina vailla ns.palveluksia vaikka ympärillä oli veljensä autokorjaaja nikkari(mieheni ei tajua autoista yhtään mitään).
Usein palvelukset liittyivät heidän pojan parhaakseen, miten on pojan parhaaksi että isi vie äitiä ryyppäämään ym.
Minä tein selväksi että kuskaa vielä, kuuntele 5kertaa päivässä kun neiti soittelee turhaan ja häiritsee niin minä lähden. Se rauhoitti jotenkin meidän elämää. Mies sanoi että kun niin huono omatunto pojan takia yritti miellyttää ex-akkaa..Nyt on asiat vähän paremmin vaikka heidän erostaan jo vuosia, aina kun miehen ex eroaa poikaystävistään on minun mieheni tulilinjalla. Ja tässä ei tosiaan ollut ikinä kyse heidän lapsestaan vaan manipuloivasta katkerasta ex naisesta.
Tsemppiä ja selvät säännöt sinne.
Ps isä voi tavata lapsiaan myös teilä tai muualla kun ex:n kotona. Voimia.
- Anonyymi
Minun panokamu hyysää ex vaimoaan vielä 7vuoden päästä erosta👍😂Autolla käyttää kaupassa monta kertaa viikossa . Joo kaks yhteistä lasta heillä,toinen täysikäinen,toinen pian myös. JA tällä eksälää on on uusi mieskin. Onko järkee vai ei. No olen itse muutenkin pitänyt tämän juttumme aika haaleana. Hyvää seksiä on ja se riittää. Omat kodit. Olen päättänyt,etten enää ikinä kenenkään kanssa muuta yhteen.
- Anonyymi
Ex on lopulta rakkain, ja uusi lähinnä kulissi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ex on lopulta rakkain, ja uusi lähinnä kulissi.
Niinhän sä luulet, rakkaista ei erota koskaan.
- Anonyymi
Ihan normaaliahan tuo on. Hän tulee olemaan osa teidän elämää lopun elämän ajan. Nostan hattua (jos sellainen olisi päässäni) miehellesi että hän edelleenkin muistaa että lasten äiti on osa hänen elämäänsä kuitenkin. Ja kaikki mitä hän tekee äidin hvväksi tekee hän lastensa hyväksi. On lasten etu että vanhemmat toimii edelleenkin noin hyvin.
Usko pois jos tuohon puutut niin sotket vain omat välisi mieheen. Kyllä aikuisten tulee tulla toimeen keskenään eronkin jälkeen.- Anonyymi
Huom, aloitus vuodelta 2006, siis 13v aikaa, kakrut jo aikuisia, ja aloittaja eronnut tästä ex riippuvaisesta aika päiviä sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1822138
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641856Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I451824- 1231533
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1721361Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia631357Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771181- 711001
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P30995- 15949