Voiko käydä niin että napakoru aloittaa kasvamaan ulos mutta se loppuukin yhtäkkiä että se siis menee pintaanpäin se koru mutta ei kasva kokonaan ulos ? kun mun koru on selvästi enemmän pinnassa kuin heti laiton jälkeen mutta se ei enää ole mennyt enempää pintaan päin. Onko tämä ihan normaalia vai kasvaako se vielä jossain vaiheessa ulos? se on nyt ollut mulla 3 kk enkä yhtään tiedä kuinka kauan napakorun uloskasvussa kestää vai onko se yksilöllistä...
Napakorun uloskasvu
18
9057
Vastaukset
- ....
voi joskus vain 'asettua' oikealle paikalleen eli nousee hieman pintaan mutta ei kasva kokonaan ulos. tuo ei ole mitenkään epänormaalia.
- ja myös
lisään että se mun napakoru on sen verran pinnassa että sekä alhaalta että ylhäältä näkyy tapista n. 1-2 mm. Onko se liian pinnassa?
- sanoa
ja myös kirjoitti:
lisään että se mun napakoru on sen verran pinnassa että sekä alhaalta että ylhäältä näkyy tapista n. 1-2 mm. Onko se liian pinnassa?
kun ei näe. :) mutta kyllä sen huomaa jos on liian pinnassa niin että on vain pinen ihoriekaleen varassa roikkumassa niin kannattaa ottaa suosiolla pois. mutta jos ei muuten haittaa niin ei se mitään, siihen voi sitten ostaa lyhyemmän tapin.
- hätäile
sanoa kirjoitti:
kun ei näe. :) mutta kyllä sen huomaa jos on liian pinnassa niin että on vain pinen ihoriekaleen varassa roikkumassa niin kannattaa ottaa suosiolla pois. mutta jos ei muuten haittaa niin ei se mitään, siihen voi sitten ostaa lyhyemmän tapin.
mulla oli ihan sama juttu oman lävärini kanssa. kun turvotus laski luulin että se kasvaa heti ulos, nyt läväri on ollu mulla 2 vuotta eikä ole kasvanut ulos. :)
- et vielki
hätäile kirjoitti:
mulla oli ihan sama juttu oman lävärini kanssa. kun turvotus laski luulin että se kasvaa heti ulos, nyt läväri on ollu mulla 2 vuotta eikä ole kasvanut ulos. :)
kyselen mutta voiko sen turvotuksen laskeminen tosiaan kestää näin kauan? siis 4 kk...(:
- .....
et vielki kirjoitti:
kyselen mutta voiko sen turvotuksen laskeminen tosiaan kestää näin kauan? siis 4 kk...(:
voi olla jos se ärsyyntyy koko ajan. esim jos vaatteet hiertää ja painaa tai nukut sen päällä tai muuta vastaavaa. mutta ei se normaalisti noin kauan kuuluisi olla kauhean turvoksissa. koita sitä suolaliuosta, jos ei auta käy näyttämässä lävistäjälle jos epäilet että jokin ongelma on.
- mulla
..... kirjoitti:
voi olla jos se ärsyyntyy koko ajan. esim jos vaatteet hiertää ja painaa tai nukut sen päällä tai muuta vastaavaa. mutta ei se normaalisti noin kauan kuuluisi olla kauhean turvoksissa. koita sitä suolaliuosta, jos ei auta käy näyttämässä lävistäjälle jos epäilet että jokin ongelma on.
muuta ongelmaa ole ku se että kasvaakohan ulos vai ei, ku siis oon kyl käyttäny suolaiuosta mut ei tosta tuu mätää tai mitää, aattelin vaa et mulla sit varmaa ärsyynty siit ku se kerran käänty ympäri (etupuoli napaanpäin) ku olin suihkussa niin ei ihme että ärstyi, mutta jos se pintaanmeno johtuu vaa siitä että turvotus laskee nii sitte ei enää mitää, no problemo. (:
- ..........
mulla kirjoitti:
muuta ongelmaa ole ku se että kasvaakohan ulos vai ei, ku siis oon kyl käyttäny suolaiuosta mut ei tosta tuu mätää tai mitää, aattelin vaa et mulla sit varmaa ärsyynty siit ku se kerran käänty ympäri (etupuoli napaanpäin) ku olin suihkussa niin ei ihme että ärstyi, mutta jos se pintaanmeno johtuu vaa siitä että turvotus laskee nii sitte ei enää mitää, no problemo. (:
Näet sitten ajan kanssa, kasvaako se ulos vai ei joten turha siitä on stressata. Lävistys voi myöskin ärsyyntyä tuosta suolaliuoksesta, varsinkin jos teet sitä litkua itse himassa niin siitä tulee helposti liian vahvaa ja se ärsyttää/kuivattaa lävistystä.
- se uloskasvu..
.......... kirjoitti:
Näet sitten ajan kanssa, kasvaako se ulos vai ei joten turha siitä on stressata. Lävistys voi myöskin ärsyyntyä tuosta suolaliuoksesta, varsinkin jos teet sitä litkua itse himassa niin siitä tulee helposti liian vahvaa ja se ärsyttää/kuivattaa lävistystä.
Mulla on sellasta kokemusta että se koru kasvoi ulos noin puolisen vuotta siitä kun sen laitoin.. Sen jälkeen annoin navan parantua ja lävistäjän ohjeen mukaisesti hieroin kohtaa jossa koru oli ollut ettei muodostuisi arpikudosta. Otin uuden lävistyksen noin vuoden kuluttua ja se kasvoi noin kuukaudessa ulos.. nyt olen jo luovuttanut vaikka mieli tekisi kokeilla vielä kerran...
- läväri..
et vielki kirjoitti:
kyselen mutta voiko sen turvotuksen laskeminen tosiaan kestää näin kauan? siis 4 kk...(:
nooh. mulla oli kans lävistus pari vuotta. tai oikeestaan tasan vuoden nii vinkusin napakorua n. 5 vuotta että saisin sen sit lopult sain lävärin ((: mut sit myöhemmi se alko kasvamaan pinnalleen ja enemmä ja enemmä sit huomasin ku otin paidan pois niin koruni tippui maahan. sit tajusin et se on kasvanu ulos!! niin pitääköhä sitä sit jotenki joitaa vai antaa kasvaa vaa umpee ja hakee uus lävistys????
- nomna^^
no mulla oli kasvanu napakoru ulus..se lävitettiii viime talvena (: ja sit se vaa kasvo ulos //: nyt pitäis vaa odottaa et se menis umpee nii mennää halee äitin kaa uus siihe .
- blackbeuty
Laitoin just äskettäin Ruotsissa napalävistyksen. lävstys alue on hyvin arka. nuku aina mahalteen rasitan sitä kyl aika paljon nyt siihen on tullu joku patti (= varmaan ulos kasvannu tai turvoksissa), että voisko kukaan neuvoa? en halua ottaa korun pois en myöskään halun sen näyttävän rumalta. pliz guys help me out. ... jooh mult tippu se harjoituskoru lavuaariin
koru on ollu mulla vähän yli 3kktta - nnojooo
Oon nyt 13 vuotta, ja oon menossa ottaan napakorun tässä lähiaikoina. Voiko se kasvaa ulos kun oon vasta tän ikänen, vai onko se yksilöllistä ?
- heelp
mul on ollu suunilleen kuukauden nyt napakoru, ja sen alapuolelle on tullu semmonen punanen patti, onko tää minkä merkki ? :l
- heiij
mullakin ollut saman tapainen oire että tuli alapuolelle semmoinen punainen patti ,mutta se laski poisa noin viikon kuluttua.reikä oli ärtynyt ja näytti että kasvaisi ulos .nyt en oikeen osaa sanoa että onko tää parantumassa vai kasvamassa ulos.nahka on nimittäin punertavan lila reijän ympärillä.mitäs sanotte tuommosiin oireisiin?
- Broblem
heiij kirjoitti:
mullakin ollut saman tapainen oire että tuli alapuolelle semmoinen punainen patti ,mutta se laski poisa noin viikon kuluttua.reikä oli ärtynyt ja näytti että kasvaisi ulos .nyt en oikeen osaa sanoa että onko tää parantumassa vai kasvamassa ulos.nahka on nimittäin punertavan lila reijän ympärillä.mitäs sanotte tuommosiin oireisiin?
Mull o just saman laisii oireit mut se punane patti oli siin tosi kaua. Näytin sitä lävistäjäle ja se arveli sen patin johtuva siit et se o revenny... jaah oon ottanu lävärin viime talvena ja se o ollu kokoaja punane ja vähä ärtyny. Ny se o vissii alkanu kasvaa ulos ja o iha sika kipee...
Jos mitää hajuu tollasist nii kommatkaa ihimees!!
- hjklöä'
Se punainen patti on todennäköisesti kudosnestettä, joka ei oo päässyt valumaan poies sieltä lävistystunnelista.
- Omain neuvoin
Mulla on ollu nyt ehkä kuukauden toi. oli aluksi tosi kipeä kun kaveri sen teki. meni jopa vähän vinoon nyt ei ole enää kipeä mutta iho on tosi kuiva sisään ja ulostulokohdilta ja väli on väriltään semmonen mustelman värinen. Ei oo yhtään kipeä. Korusta on aika iso osa ulkona. En tiiä kuuluuko olla. Kaveri aineki sano et se on ihan norm. Mut musta tuntuu et toi iho tavallaan kuivuu pois tosta korun kohalta ja näyttää siltä että kasvaisi pois. Mutta oon vaa alkannu vaseliinilla rasvaamaa ni on lopettannu sen kuivumisen. Pysyy yllättävänki hyvänä. Mulla pyörii toi koru ympäri ja liikkuu tosi hyvin. ja on aika ohuessa kohdassa. Mut se mun kaveri sanoi että se saataa vähä kuivua sen takia että suoristuu ittekseen toi koru. Sillä oli tehny samalla tavalla. Nyt vaan oottelen. Mulla hetken oli vähän märkänäkin toi. Tossa viimeviikolla oli keränny nestettä sinne navan alle. mutta puristelin se ulos ja nyt ei enää sylje nestettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394