Aloitin kylmävesiuinnin viime syksynä. Aluksi innoitteena oli kipeät polvet, joihin tulikin helpotusta. Ilman saunaa en olisi voinut kuvitellakkaan pulahtavani. Kävin vedessä neljästä kuuteen kertaan ja välillä saunassa.
Pikkuhiljaa alkoi nälkä kasvamaan ja aloin lokakuussa uimaan 25m matkaa saunomisien välissä. Joulukuussa matka venyi jo 50 metriin. Helmikuussa uin jo ennen saunaa menoa 50m ja ihan lopuksi myös.
Maaliskuun alussa kokeilin 50m avantouintia kokonaan ilman saunaa. Olin aivan haltioissani. Mahtava tunne ja piristysruiske arkeen töiden jälkeen.
Nyt käyn joka päivä kotimatkalla uimassa 50m ilman saunaa. Jätän kaikki työvitutukset avantoon ja jatkan pirteänä matkaa kotiin.
Vaikea sanoa kumpaa avanto hoitaa enemmän, ruumista vaiko sielua. Molemmat voivat jokatapauksessa nyt hyvin. Ihmettelen, kuinka olen voinut ennen elää ilman avantouintia!
Siunattu hulluus
2
922
Vastaukset
- mhe
Moikka
Luin viestisi avantouinnin vaikutuksesta sinuun. Jäin ihmettelemään matkaa, jonka sanoit uivasi joka päivä. Mitä sinulla menee aikaa kyseiseen suoritukseen ja eikö sinun kädet ja jalat ala kangistua niin pitkän suorituksen aikana.
Itse olen harrastanut avantouintia jo 5 vuotta ilman saunaa ja saunassa välillä käyden. Kerran olen osallistunut avantouinti kilpailuihinkin.
Tunne avantouinnin jälkeen on mahtava, mutta sinun matkasi kyllä jää ylittämättä.- riippuvainen
En ole tarkkoja aikoja mittaillut suorituksesta, mutta jossain puolentoista minuutin kieppeillä se varmaan on. Kyllähän 50m matka jo aika kovasti kangistaa jäseniä ja loppumatka onkin huomattavasti hitaampi uida kuin alku. Alkujaan uinti oli ehkä itseni voittamista, mutta nyt se on pelkkää nautintoa. Käytän kylläkin neopreenitossuja, mukavuuden perään kun olen.
Meidän seurassa aika monet uivat 50m matkaa, joten en suinkaan ole mikään kummajainen täällä päin. Tosin sitä en tiedä uiko kukaan muu sitä kokonaan ilman saunaa. Saunamme uintipaikka on käsitykseni mukaan aika hyvä ja oikein innostaa matkauintiin. Ainakin minua on innostanut. Heh, viime kesänä en oikein edes kesällä rohjennu järvessä uida kun oli niin kylmää vettä :-)
Muutama kuva saunalta ja uintipaikasta.
http://janza.myphotoalbum.com/view_album.php?set_albumName=album07
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278