Siunattu hulluus

a-vanto

Aloitin kylmävesiuinnin viime syksynä. Aluksi innoitteena oli kipeät polvet, joihin tulikin helpotusta. Ilman saunaa en olisi voinut kuvitellakkaan pulahtavani. Kävin vedessä neljästä kuuteen kertaan ja välillä saunassa.

Pikkuhiljaa alkoi nälkä kasvamaan ja aloin lokakuussa uimaan 25m matkaa saunomisien välissä. Joulukuussa matka venyi jo 50 metriin. Helmikuussa uin jo ennen saunaa menoa 50m ja ihan lopuksi myös.

Maaliskuun alussa kokeilin 50m avantouintia kokonaan ilman saunaa. Olin aivan haltioissani. Mahtava tunne ja piristysruiske arkeen töiden jälkeen.

Nyt käyn joka päivä kotimatkalla uimassa 50m ilman saunaa. Jätän kaikki työvitutukset avantoon ja jatkan pirteänä matkaa kotiin.

Vaikea sanoa kumpaa avanto hoitaa enemmän, ruumista vaiko sielua. Molemmat voivat jokatapauksessa nyt hyvin. Ihmettelen, kuinka olen voinut ennen elää ilman avantouintia!

2

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mhe

Moikka
      Luin viestisi avantouinnin vaikutuksesta sinuun. Jäin ihmettelemään matkaa, jonka sanoit uivasi joka päivä. Mitä sinulla menee aikaa kyseiseen suoritukseen ja eikö sinun kädet ja jalat ala kangistua niin pitkän suorituksen aikana.
      Itse olen harrastanut avantouintia jo 5 vuotta ilman saunaa ja saunassa välillä käyden. Kerran olen osallistunut avantouinti kilpailuihinkin.
      Tunne avantouinnin jälkeen on mahtava, mutta sinun matkasi kyllä jää ylittämättä.

• riippuvainen

En ole tarkkoja aikoja mittaillut suorituksesta, mutta jossain puolentoista minuutin kieppeillä se varmaan on. Kyllähän 50m matka jo aika kovasti kangistaa jäseniä ja loppumatka onkin huomattavasti hitaampi uida kuin alku. Alkujaan uinti oli ehkä itseni voittamista, mutta nyt se on pelkkää nautintoa. Käytän kylläkin neopreenitossuja, mukavuuden perään kun olen.

Meidän seurassa aika monet uivat 50m matkaa, joten en suinkaan ole mikään kummajainen täällä päin. Tosin sitä en tiedä uiko kukaan muu sitä kokonaan ilman saunaa. Saunamme uintipaikka on käsitykseni mukaan aika hyvä ja oikein innostaa matkauintiin. Ainakin minua on innostanut. Heh, viime kesänä en oikein edes kesällä rohjennu järvessä uida kun oli niin kylmää vettä :-)

Muutama kuva saunalta ja uintipaikasta.
        http://janza.myphotoalbum.com/view_album.php?set_albumName=album07

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2308
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1578
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      152
      1573
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1254
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1251
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1144
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      226
      985
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      926
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      833
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      829
    Aihe