Ambulanssikuskin palkkaus

jooooni

Morjesta!

Olen kohta kotiutuva reservin lääkintämies, jolla on hälytysajoneuvolupa. Palveluksessa kiinnostuin todella paljon kenttäsairaanhoidosta, ja varsinkin kun se yhdistetään ambulanssiin, kuljetukseen ja sen toimintaan.

Millaista palkkaa nauttiin ambulanssikuski? Yksityisellä sektorilla? Entä kaupungin listoilla?

4

14092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bulanssi

      Palkathan ovat erilaisia eri kunnissa mutta tässä noin palkat Tampereelta:

      Kunnallisen sektorin ns. päiväsairaankuljettajat n. 1600 €.

      Palomies-sairaankuljettaja vuorotyössä lähtöpalkka 1450 40 % lisiä.

      Mene pelastusopistoon niin pääset edes jonkinmoisille ansioille tai sitten joku lähihoitaja tms. tutkinto on kyl melkein pakollinen tänä päivänä .

    • ei ole siviilissä.

      Normaali B ajokortti riittää ambulanssille.
      Hoitopuolen koulutus on kuitenkin käytännössä pakollinen.

    • ...

      Lähihoitajan tutkinto on tosiaan ensimmäinen aivan käytännössä pakollinen pykälä päästä lanssiin töihin. Luonnollisesti suuntautumiselta ensihoidon suuntaan, ei mielellään lastenhoitoon...

      Ajokorttiin sen verran mainintana, että B ei käytännössä riitä, vaan vaaditaan ainakin täällä Etelä-Suomen muutamissa suurissa kaupungeissa aika poikkeuksetta C-kortti. Ambulanssit kuitenkin ovat painoltaan ja kooltaan sen verran isoja, että ilmeisesti jo menee ihan lainkin edessä C-korttiluokan puolelle helposti.

      Sitä en tiedä onko se suora vaatimus, mutta ilmeisesti ainakin paikkojen toivomus...kaveri juuri meni ambulanssiin töihin ja hakiessaan pariin paikkaan sanottiin molemmissa, että ajokortti pitäisi käydä "päivittämässä" C-kortiksi. Nyt töissä ollessaan on sanonut C:n olevan aika pakollinen työssä kyllä.

      Loogista tosin tietty senkin puoleen, että henkilökuljetushan vaatii muutenkin "Ammattiajoluvan mukaiset terveysvaatimukset". Toisinsanoen tietyt kohdat katsotaan tarkemmin terveystarkastuksessa. Koskee b-kortilla tehtävästä ajosta käytännössä tietty vain takseja ja ambulanssia. Eipä noissa nyt mitään suuria eroja muutoin ole vaatimuksissa, mutta oleellinen on lähinnä se jos on ollut esim. tajunnanhäiriöitä jotka on laitettu epilepsian tms. mahd. aiheuttamaksi. Henkilöautoa saa kyllä ajaa yksityisajossa ja muutenkin esim. jakelutyössä tms. mutta juuri henkilönkuljetus ja kaikki C-kortin vaativat ja siitä yli menevät ajoneuvoluokat voivat ajamisen puoleen olla pannassa loppuiänkin uuden eu-lain myötä.

      Tosin tuota lakia tulkitaan melko vapaasti, mutta eiköhän ambulanssityössä ole aika kerrasta poikki -linja. Tuskin epileptikkoa kovin hanakasti päästetään ambulanssin ruoriin luonnollisesti.

    • Ambu&Lance

      Yli 7 vuotta ns hoitotason lanssissa takana, kaikki mahdollinen inhimilliseen elämään liittyvä nähtynä ja ainoa asia mitä voin sanoa teille alasta haavelijoille: älkää nyt helvetti näihin hommiin alkako! Palkkaus on pilkantekoa työn vaativuustasoon nähden, leikitään pikkulääkäreitä max sh:n palkkauksella. Opiskelkaa jotain aivan muuta, niin minäkin teen.Lisää vettä kiukaaseen ja hirttäkää kerettiläis-sovinistina, mutta kokemuksen perusteella olen myös sitä mieltä, että naiset soveltuvat tähän työhön valitettavan harvoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe