Kun sain tietää että exällä on uusi kumppani niin sen jälkeen exän käytös on muuttunut todella ihmeelliseksi ja loukkaavaksikin. Siis olemme eronneet yli vuosi sitten, exä oli se joka otti ja lähti.
Ensinnäkin hän kirjoittaa tekstarit ja sähköpostit nykyään todella asiallisesti ja kirjakielellä, mitä ei ole aikasemmin tehnyt. Tuntuu ihan typerältä lukea hänen lähettämiä viestejä kun tuntuu kuin lukisi presidentille lähetettyjä viestejä.
Ja sen jälkeen kun uusi kumppani on tullut kuvioihin niin yhteydenpito on jäänyt aika totaalisesti exältä. Lasten takia joutuu pitämään suurinpiirtein kerran viikossa yhteyttä, joskus ei sitäkään, mutta on niin pienet lapset että tulee asioita mistä on pakko infota. Itse yritän tehdä nämä kontaktit työaikana tai muuten niin etten häiritse exän ja hänen kumppaninsa elämää.
Sitten se että hän jaksaa edelleen loukata mua todella paljon jos joskus puhumme puhelimessa, haukkua mua säälittäväksi naiseksi tms. ja tuoda esiin sitä kun hänellä nyt on uusi nainen ja tämä uusi nainen on todellä tärkeä ja kiinteä osa hänen ja lasten elämää.
Ja hän naureskellen sanoo että olenko kateellinen hänelle, en ole kateellinen, hän nyt aloitti uuden suhteen ja onnea sille, itse en vaan ole vielä valmis uuteen ja sitä exä ei kai tunnu ymmärtävän. Nautin lasten kanssa touhuamisesta ja vapaudesta mennä kenen kanssa haluan.
Tiedän tämän kaikki sanottamakin ja exä tietää että mulla on rankkaa välilä olla yksin lasten kanssa, mulla ei ole vielä ketään vakavasti otettavaa enkä ole valmiskaan, haluan olla yksin vielä ja kelata eron loppuun asti.
Hyviä ystäviä kyllä on mitä arvostan ja olen heistä kiitollinen.
Miksi pitää lyödä lyötyä, mitä toinen osapuoli saa siitä että saa loukata mua? En ymmärrä mitä pahaa olen tehnyt sen ansaitakseni. En häiritse hänen elämäänsä, lapset viihtyvät tosi hyvin nykyään isällään ja tämän uuden kumppaninsa kanssa, he tekevät paljon kivoja asioita ja olen sanonutkin että onnea teille ja sanonut että lapset tykkäävät uudesta kumppanista.
Kun olen jostain lasten asiasta ottanut yhteyttä niin toinen kysyy että miksi pidän yhteyttä, hän ärsyyntyy pienestä kontaktista.
Onko tälläinen "normaalia" toimintaa, miten teillä muilla on nämä kuviot menny kun uusi kumppani tullut kehiin tai ylipäänsä kun erosta on jo aikaa niin mistä tälläinen käytös?
Exän käytös
99
45315
Vastaukset
- Eroamassa oleva
Olen eroamassa ja nähnyt tietysti monia eroja jo ystäväpiirissäni. Mielestäni toimivimmat suhteet eron jälkeen ovat sellaisia, joissa sovitaan tarkalleen paperilla eron jälkeinen elämä. Sen jälkeen molemmat ex-puolisot noudattavat mm. tapaamisaikoja ja elatusmaksuja sekä antavat lastensa elää toisen vanhemman luona "talo elää tavallaan" -elämää. Koska asiat on sovittu selvästi, mitään erillistä yhteydenpitoa ei tarvita, koska se hankaloittaa vain irtipääsyä.
Kamalimmat avioerot ovat sellaisia, joissa jokainen tilanne (kuten kunkin vuoden lomat) sovitaan erikseen ja toista käytetään hätäapulapsenvahtina. Jos vielä toinen alkaa panttaamaan elatusmaksuja muutamiksi päiviksi, sotku on valmis.
Vaikka erottaisiin kuinka ystävinä, exä on usein punainen vaate uudelle puolisolle. Toisaalta eron tarkoitus lienee eroaminen ja oman elämän aloittaminen. Jos haluaa olla kaveri, miksei sitten voisi pysyä naimisissa?
Mitäpä jos lopettaisit yhteydenpidön exäsi kanssa, jos se ei ole ihan välttämätöntä. Niinpä exälläkään ei ole sen jälkeen mahdollisuutta nälviä sinua ja pääset sinäkin jaloillesi.- tarhaikäisiä
on ollut pakko pitää yhteyksiä lasten lääkkeistä, harrastuksista tiettyjä juttuja jne.. Jos en olisi yhteyttä pitänyt niin lasten lääkkeet ois jääny tarhan jääkaappiin yms..
Onko se nyt niin kauheeta pitää tälläisistä asioista yhteyttä toiseen, ei sen pitäisi olla niin kamalaa.
Ja nimenomaan tässä tapauksessa exä oli se joka halusi rakentaa ystävyyttä ja hyvää vanhemmuutta ja nyt se kaikki kaatui.
En syytä uutta kumppani ollenkaan, vaan ihmettelen exäni käytöstä. - shark
Huomaa että olet vasta eroamassa.
Tulet huomaamaan, että käytännössä olet loppuelämäsi tekemisissä exäsi kanssa, jos sinulla on lapsia.
Kaikenlaisista asioista joudutaan neuvottelemaan ja sen pitäisi vielä tapahtua hyvässä hengessä.
Ymmärrän täysin ketjun aloittajan tuntemukset, itsellä on myös täysin samanlaisia kokemuksia.
Välillä esim. puhelimessa se kuulostaa täysin naurettavalta välillä taas erittäin raivostuttavalle.
Jos tunnet toisen vaikkapa 10 avioliittovuoden kokemuksella, niin tuntuuhan se typerältä, jos toinen rupeaa esittämään jotain ihme rooleja esim. lasten asioista neuvotellessa.
No tuossa aloittajan tapauksessa kuulostaa kyllä, että exä ei kovin tyytyväinen omaan tilanteeseensa olisi, miksi muuten nälviä exää esim. juuri tuosta uudesta suhteesta?
En itsekään olisi voinut kuvitella seurustelua kenenkään kanssa pitkään aikaan eroni jälkeen.
Usein on tosiaan fiksumpaa hoidella oma pää kuntoon, ennen kuin rupeaa katselemaan sitä uutta kumppania. - ihmetellen
shark kirjoitti:
Tulet huomaamaan, että käytännössä olet loppuelämäsi tekemisissä exäsi kanssa, jos sinulla on lapsia.
Kaikenlaisista asioista joudutaan neuvottelemaan ja sen pitäisi vielä tapahtua hyvässä hengessä.
Ymmärrän täysin ketjun aloittajan tuntemukset, itsellä on myös täysin samanlaisia kokemuksia.
Välillä esim. puhelimessa se kuulostaa täysin naurettavalta välillä taas erittäin raivostuttavalle.
Jos tunnet toisen vaikkapa 10 avioliittovuoden kokemuksella, niin tuntuuhan se typerältä, jos toinen rupeaa esittämään jotain ihme rooleja esim. lasten asioista neuvotellessa.
No tuossa aloittajan tapauksessa kuulostaa kyllä, että exä ei kovin tyytyväinen omaan tilanteeseensa olisi, miksi muuten nälviä exää esim. juuri tuosta uudesta suhteesta?
En itsekään olisi voinut kuvitella seurustelua kenenkään kanssa pitkään aikaan eroni jälkeen.
Usein on tosiaan fiksumpaa hoidella oma pää kuntoon, ennen kuin rupeaa katselemaan sitä uutta kumppania.Joo. Meidänkin erosta kaksi vuotta aikaa. Lapset pieniä, eri paikkakunnilla, ja viikonlopputapaamiset -ym.sovittu oikeusteitse. Kyllä ne sujuu. Pakko silti koettaa puhua puhelimessa, mikä on tökkinyt, ja tökkii edelleen. En ole päässyt mm.vihan tunteesta ainakaan vielä eroon. Mies on aivan uskomaton...ärhg! Ärsyttää olemuksellaan ja sanoillaan! En tiedä, mitä olen hänessä aikoinaan nähnyt...
Mutta nyt siis jättämäni osapuoli on löytänyt uuden naisystävän. Etsiskellyt aktiivisesti kokoajan,ja nyt on tärpännyt. Mua ei asia vaivaa, kun lapsetkin kuulemma ovat naiseen tykästyneet. Mutta samoin kuin ketjun aloittajan kohdalla, mäkin huomaan, että mies on ruennut nyt enemmän mua nälvimään, vaikka en tiedä, mitä olisin kummemmin tehnyt, kuin aiemminkaan. Mies on hyvin omistushaluinen ollut aina, mustasukkainen, mutta mitähän miehen päässä oikein tapahtuu? Hänenhän olla tyytyväinen, kun on uusi kuvioissa, ja annan heidän elää rauhassa. Toivooko mies, että rupeasin mustasukkaiseksi uudestaan, vai mitä tuollainen "provosointi" oikein on? - shark
ihmetellen kirjoitti:
Joo. Meidänkin erosta kaksi vuotta aikaa. Lapset pieniä, eri paikkakunnilla, ja viikonlopputapaamiset -ym.sovittu oikeusteitse. Kyllä ne sujuu. Pakko silti koettaa puhua puhelimessa, mikä on tökkinyt, ja tökkii edelleen. En ole päässyt mm.vihan tunteesta ainakaan vielä eroon. Mies on aivan uskomaton...ärhg! Ärsyttää olemuksellaan ja sanoillaan! En tiedä, mitä olen hänessä aikoinaan nähnyt...
Mutta nyt siis jättämäni osapuoli on löytänyt uuden naisystävän. Etsiskellyt aktiivisesti kokoajan,ja nyt on tärpännyt. Mua ei asia vaivaa, kun lapsetkin kuulemma ovat naiseen tykästyneet. Mutta samoin kuin ketjun aloittajan kohdalla, mäkin huomaan, että mies on ruennut nyt enemmän mua nälvimään, vaikka en tiedä, mitä olisin kummemmin tehnyt, kuin aiemminkaan. Mies on hyvin omistushaluinen ollut aina, mustasukkainen, mutta mitähän miehen päässä oikein tapahtuu? Hänenhän olla tyytyväinen, kun on uusi kuvioissa, ja annan heidän elää rauhassa. Toivooko mies, että rupeasin mustasukkaiseksi uudestaan, vai mitä tuollainen "provosointi" oikein on?Omasta erostani myös pari vuotta.
Tilanne omalla kohdallani on myös se, että mua ei todellakaan eksän tekemiset voisi vähempää kiinnostaa, mutta kun on yhteiset melko pienet lapset, niin pakko on vaan häntä sietää.
Jotenkin vaan tuntuu, että tuossa provosoinnissa
jollain lailla vain alitajuisesti puretaan sitä pahaa oloa ja ehkä jopa pettymystä tehtyyn ratkaisuun(siis eroon) kun huomataan, että arki tulee joka suhteeseen ja joissain tapauksissa hyvinkin nopeasti..etenkin kun on kuvioissa uuden kumppanin/molempien lapsia.
Mistä näistä tietää mutta ihmetyttää kyllä, miksi se eksä muuten jaksaisi kiukutella.
Tosin täytyy myöntää, että en välttämättä itsekään aina jaksa/osaa(?) omalle eksälleni kovin "normaali" olla esim. puhelimessa.
Eli kai tässä vähän taas se kuuluisa pata kattilaa soimaa..
Kuitenkin mun luontoiselle kaverille useita vuosia kestänyt parisuhde ja sen päättymisen jälkeen katsominen kun ex rakentaa omaa uutta tulevaisuuttaan ei ole ollut kovin helppoa katseltavaa. - juupa
shark kirjoitti:
Omasta erostani myös pari vuotta.
Tilanne omalla kohdallani on myös se, että mua ei todellakaan eksän tekemiset voisi vähempää kiinnostaa, mutta kun on yhteiset melko pienet lapset, niin pakko on vaan häntä sietää.
jollain lailla vain alitajuisesti puretaan sitä pahaa oloa ja ehkä jopa pettymystä tehtyyn ratkaisuun(siis eroon) kun huomataan, että arki tulee joka suhteeseen ja joissain tapauksissa hyvinkin nopeasti..etenkin kun on kuvioissa uuden kumppanin/molempien lapsia.
Mistä näistä tietää mutta ihmetyttää kyllä, miksi se eksä muuten jaksaisi kiukutella.
Tosin täytyy myöntää, että en välttämättä itsekään aina jaksa/osaa(?) omalle eksälleni kovin "normaali" olla esim. puhelimessa.
Kuitenkin mun luontoiselle kaverille useita vuosia kestänyt parisuhde ja sen päättymisen jälkeen katsominen kun ex rakentaa omaa uutta tulevaisuuttaan ei ole ollut kovin helppoa katseltavaa."että arki tulee joka suhteeseen ja joissain tapauksissa hyvinkin nopeasti..etenkin kun on kuvioissa uuden kumppanin/molempien lapsia."
Niin, varmasti eron jälkeen väistämättä kehittelee päässään jotain ihannesuhdetta- kuvittelee, että seuraava ihminen on parempi monintavoin. Mutta kaikkihan me inhimillisiä ollaan, ja eri näkemykset asioista jossain vaiheessa kolahtaa vastaan.
"Tosin täytyy myöntää, että en välttämättä itsekään aina jaksa/osaa(?) omalle eksälleni kovin "normaali" olla esim. puhelimessa.
Eli kai tässä vähän taas se kuuluisa pata kattilaa soimaa.."
Ei munkaan kärsivällisyys ole huipussaan, kun exän kanssa on pakko joku sana puhelimessa vääntää. Vaikeata on, varsinkin, jos arvostelee edelleen persoonaani, vaikka lapsista olisi tarkoitus puhua... ei tietoa, milloin helpottaisi.
Eipä tuota arvaa aina, mihin päänsä pistää, kun suhteeseen heittäytyy. - toiseltpuolelt
shark kirjoitti:
Omasta erostani myös pari vuotta.
Kuitenkin mun luontoiselle kaverille useita vuosia kestänyt parisuhde ja sen päättymisen jälkeen katsominen kun ex rakentaa omaa uutta tulevaisuuttaan ei ole ollut kovin helppoa katseltavaa."Jotenkin vaan tuntuu, että tuossa provosoinnissa
jollain lailla vain alitajuisesti puretaan sitä pahaa oloa ja ehkä jopa pettymystä tehtyyn ratkaisuun(siis eroon)... "
vai olisiko että puretaan pahaa oloa siitä, että yleensäkään on kuluttanut elämäänsä väärän ihmisen kanssa? Pettymystä itseen, kun ei ymmärtänyt olla sitoutumatta. Jälkiviisaus ja -pettymys on tietysti aina turhaa ja sellaisen kanssa pitäisi oppia elämään. Koska kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo ja ratkaisut (kuten avioliitto) tehdään yleensä aina positiiviselta kannalta sen mukaan mikä tilanne sillä hetkellä on.
Itseensä pettymistä on helppo purkaa toiseen, jotakin lohtua siitä saa, mutta ei poista sitä perimmäistä syytä. Joskus voi vain jopa pahentaa, jos toinen vastaa nälvimiseen juuri siten, että eron syyt vain nousevat pintaan. Helpompaa olisi pysytellä erossa kunnes tunteet on jäähtyneet ja pystyy käyttäytymään asiallisesti. - lähtenyt, ja onnellinen siitä
toiseltpuolelt kirjoitti:
"Jotenkin vaan tuntuu, että tuossa provosoinnissa
jollain lailla vain alitajuisesti puretaan sitä pahaa oloa ja ehkä jopa pettymystä tehtyyn ratkaisuun(siis eroon)... "
vai olisiko että puretaan pahaa oloa siitä, että yleensäkään on kuluttanut elämäänsä väärän ihmisen kanssa? Pettymystä itseen, kun ei ymmärtänyt olla sitoutumatta. Jälkiviisaus ja -pettymys on tietysti aina turhaa ja sellaisen kanssa pitäisi oppia elämään. Koska kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo ja ratkaisut (kuten avioliitto) tehdään yleensä aina positiiviselta kannalta sen mukaan mikä tilanne sillä hetkellä on.
Itseensä pettymistä on helppo purkaa toiseen, jotakin lohtua siitä saa, mutta ei poista sitä perimmäistä syytä. Joskus voi vain jopa pahentaa, jos toinen vastaa nälvimiseen juuri siten, että eron syyt vain nousevat pintaan. Helpompaa olisi pysytellä erossa kunnes tunteet on jäähtyneet ja pystyy käyttäytymään asiallisesti.Jotenkin tiedän, etten oikein koskaan kykene antamaan exälle anteeksi sitä, että käytti lapsia, ja edelleen käyttää, koston välikappaleena erossamme sille, että lähdin. Näin hän uhkasikin, kun sanoin, etten voi palata luokseen-ja sen hän toteutti.
Vanhin pojistamme (pikkukoululainen) sanoi äskettäin, ettei muista mitään erovuodestamme, kun jäi isälleen, ja kun isä ei antanut mun pitää yhteyttä moneen kuukauteen lapsiin, jotka olivat eron hetkellä hänellä. Mä en ole sairas mitenkään, mutta niin ex. vaan väitti, ja väittää yhä siksi, että jouduimme ottamaan yhteen monien asioiden yhteydessä. Ex. on omien aikuisten tyttäriensäkin mielestä tyypillinen narsistinen luonne, joka on taitava puhumaan asiat edukseen, ja manipuloi ketä haluaa. Minua hän vieläkin arvostelee, ja koettaa painaa alas, vaikka olen onnellinen ilman häntä, enkä koeta tunkea hänen ja uuden kumppaninsa väleihin. Suoraan sanottuna yököttää koko mies, ja haluaisin todella päästä näistä tunteista, jotka kuluttavat. Ehkä joskus helpottaa jollain tavoin.
Nykyään kuitenkin tapaamiset ovat sujuneet. lapset ovat 4-7 vuotiaita, joten pakko olla yhteydessä lasten isään. Asuu sentään eri paikkakunnalla. Meitä on moneksi. - Kostaja
toiseltpuolelt kirjoitti:
"Jotenkin vaan tuntuu, että tuossa provosoinnissa
Itseensä pettymistä on helppo purkaa toiseen, jotakin lohtua siitä saa, mutta ei poista sitä perimmäistä syytä. Joskus voi vain jopa pahentaa, jos toinen vastaa nälvimiseen juuri siten, että eron syyt vain nousevat pintaan. Helpompaa olisi pysytellä erossa kunnes tunteet on jäähtyneet ja pystyy käyttäytymään asiallisesti.Mä erosin kun muija löysi kapakasta toisen panomiehen. En voinu unohtaa sitä ja otin avioeron. Parin vuoden päästä tulin käymään samalla paikkakunnalla missä exä oli kihloissa uuden miehen kanssa. Tavattiin exän kanssa mun kaverin kotona ja keskusteltiin kaikesta. Juotiin siinä paukkuja samalla. Yöllä nussin exää pari kertaa ja lähetin taksilla kotiinsa. Hän vielä erotessamme pyyteli että ottaisin hänet mukaani kun lähden taas kaupungista kotiini. Lupasin tietenkin ottaa ja suutelimme tulisesti ennen taksin lähtöä.
Hän tuli vielä seuraavana päivänä käymään ja rakastelimme ja saunoimme taas oikeen kunnolla. Taas meni yö yhdessä ja nukahettiin sylikkäin. Aamulla en ollu vielä herännyt kun uusi ukko oli hakenut exän autolla pois ja niskasta viskannu autoon. Onneksi ei ollu tullu sinne missä mä nukuin, tiedä mitä olis saanu päähänsä.
Parin päivän päästä häippäsin hiljakseen kaupungista enkä ottanut exääni mukaan ollenkaan...heh
Siitäs saivat molemmat. Ukko sen vuoksi kun sotkeentu mun muijaan ja exä sen vuoksi kun petti mua. Kyllä mä muistelen ilolla sitä kostoreissua:):):) - :-D
Kostaja kirjoitti:
Mä erosin kun muija löysi kapakasta toisen panomiehen. En voinu unohtaa sitä ja otin avioeron. Parin vuoden päästä tulin käymään samalla paikkakunnalla missä exä oli kihloissa uuden miehen kanssa. Tavattiin exän kanssa mun kaverin kotona ja keskusteltiin kaikesta. Juotiin siinä paukkuja samalla. Yöllä nussin exää pari kertaa ja lähetin taksilla kotiinsa. Hän vielä erotessamme pyyteli että ottaisin hänet mukaani kun lähden taas kaupungista kotiini. Lupasin tietenkin ottaa ja suutelimme tulisesti ennen taksin lähtöä.
Hän tuli vielä seuraavana päivänä käymään ja rakastelimme ja saunoimme taas oikeen kunnolla. Taas meni yö yhdessä ja nukahettiin sylikkäin. Aamulla en ollu vielä herännyt kun uusi ukko oli hakenut exän autolla pois ja niskasta viskannu autoon. Onneksi ei ollu tullu sinne missä mä nukuin, tiedä mitä olis saanu päähänsä.
Parin päivän päästä häippäsin hiljakseen kaupungista enkä ottanut exääni mukaan ollenkaan...heh
Siitäs saivat molemmat. Ukko sen vuoksi kun sotkeentu mun muijaan ja exä sen vuoksi kun petti mua. Kyllä mä muistelen ilolla sitä kostoreissua:):):):-D
- Eroamassa oleva
shark kirjoitti:
Usein on tosiaan fiksumpaa hoidella oma pää kuntoon, ennen kuin rupeaa katselemaan sitä uutta kumppania.Eroamassa siinä mielessä, että virallisesti olen vielä naimisissa. Olen kuitenkin lasten kanssa asustanut omaa kotia jo loppusyksystä lähtien, enkä ole exääni tarvinnut mihinkään. En ole joulukuun alun jälkeen ollut missään tekemisissä hänen kanssaan. Silloin tehtiin ositus.
Tosin, meillä on kouluikäiset lapset, jotka soittelevat isälleen itse, ei siihen minua tarvita. Hyvin on toiminut, en voi valittaa mistään.
Tajusin muuten juuri, että nyt voin sen kakkosvaiheen hakemuksenkin lähettää :) - sille lehmälle
Kostaja kirjoitti:
Mä erosin kun muija löysi kapakasta toisen panomiehen. En voinu unohtaa sitä ja otin avioeron. Parin vuoden päästä tulin käymään samalla paikkakunnalla missä exä oli kihloissa uuden miehen kanssa. Tavattiin exän kanssa mun kaverin kotona ja keskusteltiin kaikesta. Juotiin siinä paukkuja samalla. Yöllä nussin exää pari kertaa ja lähetin taksilla kotiinsa. Hän vielä erotessamme pyyteli että ottaisin hänet mukaani kun lähden taas kaupungista kotiini. Lupasin tietenkin ottaa ja suutelimme tulisesti ennen taksin lähtöä.
Siitäs saivat molemmat. Ukko sen vuoksi kun sotkeentu mun muijaan ja exä sen vuoksi kun petti mua. Kyllä mä muistelen ilolla sitä kostoreissua:):):)Toivottavasti sen elämä menee päin helvettiä
- ohutsuoli
ihmetellen kirjoitti:
Joo. Meidänkin erosta kaksi vuotta aikaa. Lapset pieniä, eri paikkakunnilla, ja viikonlopputapaamiset -ym.sovittu oikeusteitse. Kyllä ne sujuu. Pakko silti koettaa puhua puhelimessa, mikä on tökkinyt, ja tökkii edelleen. En ole päässyt mm.vihan tunteesta ainakaan vielä eroon. Mies on aivan uskomaton...ärhg! Ärsyttää olemuksellaan ja sanoillaan! En tiedä, mitä olen hänessä aikoinaan nähnyt...
Mutta nyt siis jättämäni osapuoli on löytänyt uuden naisystävän. Etsiskellyt aktiivisesti kokoajan,ja nyt on tärpännyt. Mua ei asia vaivaa, kun lapsetkin kuulemma ovat naiseen tykästyneet. Mutta samoin kuin ketjun aloittajan kohdalla, mäkin huomaan, että mies on ruennut nyt enemmän mua nälvimään, vaikka en tiedä, mitä olisin kummemmin tehnyt, kuin aiemminkaan. Mies on hyvin omistushaluinen ollut aina, mustasukkainen, mutta mitähän miehen päässä oikein tapahtuu? Hänenhän olla tyytyväinen, kun on uusi kuvioissa, ja annan heidän elää rauhassa. Toivooko mies, että rupeasin mustasukkaiseksi uudestaan, vai mitä tuollainen "provosointi" oikein on?Osuit naulan kantaan. Olen kuitenkin mies, joka on saannut kokea vaimonsa kautta nuo samat kommellukset.
Aluksi annoin puheluiden tulla. Ajattelin että mies todella haluaa seurustella lastensa kanssa. Sitten huomasin, että hänen tarkoituksenaan olikin vain kehua omaa toimeentulemistaan. Ulosoton kautta hoitui kuitenkin elatusmaksut. Näimme hänet myöhemmin eräässä urheilutapahtumassa. Näytin nykyiselle vaimolleni, katso tuolla on sinun entinen miehesi, nykyisen tyttöystävänsä kera. Oli siinä naurussa pitelemistä. Semmoista rupikonnaa en olisi koskaan edes tervehtinyt. Nyt mies joutuikin uuteen aemaan. Seuraavan kerran kun hän soitti, olikin hän aika nolon tuntuinen. Kaikki uhoaminen oli poissa.
Vaimoni, joka oli joutunut elämään oman kurjuutensa, eron jälkeen, ja lasten huoltajuuden saavuttamisesta. Hän oli myöskin rupsahtamassa. Kunnes MINÄ, anteeksi vain, tulin kuvaan. Yhteinen tuskamme hänen aikaisemmasta avioliitosta, kesti juuri tähän urheilutapahtuma päivän. Sen jälkeen ei hän ole kehdannut naamaansa näyttää. Ei edes lainsuomien vanhempien/lasten tapaamis oikeuksien kautta.
Miksi siis puutuin koko keskusteluun?
Joskus voi asiat kääntyä hyvinkin päin.
Tuleva vaimoni on raskaana, ja hänen 8 ja 3 vuotiaat pokansa odottavat myötävaikutuksellani pientä sisartaan.
Eli, entinen avioliitto terroristi joutuikin nuolemaan näppejään. Yhden yön huuma, ei ollutkaan niin hyvä, kuin se alkujaan näytti. Elatusmaksujen kanssa, se tuli vielä melko kalliiksi. - Aurinko
shark kirjoitti:
Usein on tosiaan fiksumpaa hoidella oma pää kuntoon, ennen kuin rupeaa katselemaan sitä uutta kumppania.Ehkäpä tuo mies oli jo ehtinyt kaikessa rauhassa miettiä päänsä selväksi jo suhteen aikana ennen eroa ja sitten vain ilmoittaa että eroanpa sinusta kultasein. Jatkaen omaa elämäänsä ja pian jo uuden kumppanin löytäneenä.
Ei aina mee puntit tasan vaa'assa tässä elämässä. Toinen alkaa työstämään eroa vasta eron jälkeen saatuaan tietää, että nyt se ero tuli. Ehkä siinä tulee hieman kateelliseksi tälle toiselle joka ehti ensin. Ja tuntee kaikenlaisia tuntemuksia. Itselleen täytyy vain antaa aikaa aloittaa rauhassa uusi elämä, uudet kuviot, järjestää oma elämä uudestaan. Onhan se jo vapauttavaakin kun sen pääsee huomaamaan, että elämä voi olla joskus helpompaakin ilman sitä toista. Voi oppia nauttimaan elämästä uudella tavalla. =)
Vaatii joiltakin paljon, että pystyy irtautumaan menneestä ja löytää oma polkunsa siihen entisen kumppanin jättämään tyhjiöön. Voi vaan yrittää olla positiivinen ja ajatella, että jokin uusi ihana asia voi tulla täyttämään sitä paikkaa. Elämä ottaa, mutta niin se antaakin, jos vain osaa ottaa vastaan. =)
- EroNNut
Olen eronnut kahden lapsen äiti.
En ole exääni pitänyt mitään yhteyttä kuukausiin, ei ole tarvetta. Eipä ole hänkää minuun. Meillä on asiat sovittu paperilla, eikä mitään muutoksia niihin tehdä. Meillä lapset ovat onneksi sen ikäisiä, että olemme sopineet tarkan kellonajan, jolloin lähetän lapset pihalle isäänsä odottamaan. Toistaiseksi on toiminut. En tiedä hänen UO:staan, eikä hän minun. EVVK!
Ja miksi sinä kerrot hänelle, ettei ketään toista sinulla ole. Seuraavan kerran sano, että "ole onnellinen, niin minäkin olen omassa suhteessani". Mitä ihmettä olet maan matonen sen exän edessä? Ja voit vaihtoehtoisesti sanoa hänelle, ettei sinua vähääkään kiinnosta hänen uudet suhteet, ja luulisi hänenkin kiinnostuksen sinun suhteitasi kohtaan olevan täysi nolla.
Tuntuu siltä, ettei se exäsi niin kovin onnellinen sittenkään ole. Miksi muuten sinua kiusaisi, jos omat asiat olisivat kunnossa...- joku muu
Viimeiseen kommenttiin voin omalta osaltani sanoa että avion aikana puolisoni vetuili millin mistäkin ja oli niin nokkava ja jopa ivallinen jos en onnistunut. Eron jälkeen en voinut sille mitään, että kun exä sitten alkoi ruikuttaa yksinolemisestaan ja pärjäämisestään, niin väkisinkin oli pakko "kuitata". Se ei ollut tietoista, vaan tuli jotenkin luonnostaan. Avion aikana en koskaan uskaltanut sanoa mitään kun oli niin paha olo hänen pottuiluistaan. Ja ihan tosissaan, eron jälkeen en välitä pätkääkään kuinka hänellä menee, minulle riittää että pysyy poissa silmistäni. En ole uutta kumppania "hankkinut exän kiusaksi". Hän on tullut elämääni luonnostaan, ja totta että meillä menee hyvin. Ei ole ollut tarvetta sillä elvistellä exälle, mutta uusiosuhteen alussa exän valitus kävi niin ylivoimaiseksi että oli pakko kertoa hänelle ensin nätisti ja sitten vähän rumemmin se tosiasia että olimme onnellisia ja olemme edelleen.
Mutta muuten alkuperäisen kirjoitukseen, hän taitaa olla hieman "riippuvainen" exästään eikä osaa elää yksin. Ei ole sisäistänyt mitä ero merkitsee. Ero ei aina tarkoita yhteyden totaalista katkeamista. Silti ei pidä kuvitella että exä olisi enää kiinnostunut mistään muusta kuin lasten hyvinvoinnista. - vastaa
joku muu kirjoitti:
Viimeiseen kommenttiin voin omalta osaltani sanoa että avion aikana puolisoni vetuili millin mistäkin ja oli niin nokkava ja jopa ivallinen jos en onnistunut. Eron jälkeen en voinut sille mitään, että kun exä sitten alkoi ruikuttaa yksinolemisestaan ja pärjäämisestään, niin väkisinkin oli pakko "kuitata". Se ei ollut tietoista, vaan tuli jotenkin luonnostaan. Avion aikana en koskaan uskaltanut sanoa mitään kun oli niin paha olo hänen pottuiluistaan. Ja ihan tosissaan, eron jälkeen en välitä pätkääkään kuinka hänellä menee, minulle riittää että pysyy poissa silmistäni. En ole uutta kumppania "hankkinut exän kiusaksi". Hän on tullut elämääni luonnostaan, ja totta että meillä menee hyvin. Ei ole ollut tarvetta sillä elvistellä exälle, mutta uusiosuhteen alussa exän valitus kävi niin ylivoimaiseksi että oli pakko kertoa hänelle ensin nätisti ja sitten vähän rumemmin se tosiasia että olimme onnellisia ja olemme edelleen.
Mutta muuten alkuperäisen kirjoitukseen, hän taitaa olla hieman "riippuvainen" exästään eikä osaa elää yksin. Ei ole sisäistänyt mitä ero merkitsee. Ero ei aina tarkoita yhteyden totaalista katkeamista. Silti ei pidä kuvitella että exä olisi enää kiinnostunut mistään muusta kuin lasten hyvinvoinnista.En todellakaan ole riippuvainen exästä tai kenestäkään muusta.
Exä itse vielä soitteli mulle kännissä muutamia viikkoja sitten, on pyytänyt elokuviin jne. vaikka hänellä on jo ollut tämä uusi nainen jo silloin kuvioissa ainakin joltain osin, sillon itse en siitä ollut tosin tietoinen.
Exä on pyytänyt multa apua muutamia kertoja kun hänellä joku työmeno ja olen suostunut jos itsellä ei ole ollut menoa, jos on ollu menoa en ole sillon suostunut.
Exä on ollut se joka on lähes tunkenut luokseni kahville ja lapsia hakiessa on jäänyt juttelemaan niitä näitä kun itse olen yrittänyt selvityä nopeasti tilanteista.
Mulle ero on ollut rankka kokemus ja olen huomannu että paremmin pääsen selville vesille kun en kuule enkä näe exääni, mutta kuten sanoin pienten lasten takia tulee asioita joista pakko infota joskus.
Itse koen välillä että exä ei ymmärrä että olemme eronneet ja etten enää halua häneltä joululahjoja tai synttärilahjoja. Itse en ole tälläisiä enää eron jälkeen ostanut. - joku muu
vastaa kirjoitti:
En todellakaan ole riippuvainen exästä tai kenestäkään muusta.
Exä itse vielä soitteli mulle kännissä muutamia viikkoja sitten, on pyytänyt elokuviin jne. vaikka hänellä on jo ollut tämä uusi nainen jo silloin kuvioissa ainakin joltain osin, sillon itse en siitä ollut tosin tietoinen.
Exä on pyytänyt multa apua muutamia kertoja kun hänellä joku työmeno ja olen suostunut jos itsellä ei ole ollut menoa, jos on ollu menoa en ole sillon suostunut.
Exä on ollut se joka on lähes tunkenut luokseni kahville ja lapsia hakiessa on jäänyt juttelemaan niitä näitä kun itse olen yrittänyt selvityä nopeasti tilanteista.
Mulle ero on ollut rankka kokemus ja olen huomannu että paremmin pääsen selville vesille kun en kuule enkä näe exääni, mutta kuten sanoin pienten lasten takia tulee asioita joista pakko infota joskus.
Itse koen välillä että exä ei ymmärrä että olemme eronneet ja etten enää halua häneltä joululahjoja tai synttärilahjoja. Itse en ole tälläisiä enää eron jälkeen ostanut.Tässä on nyt pieni ristiriitta, kopio aloituksesta:
"Ja sen jälkeen kun uusi kumppani on tullut kuvioihin niin yhteydenpito on jäänyt aika totaalisesti exältä. Lasten takia joutuu pitämään suurinpiirtein kerran viikossa yhteyttä, joskus ei sitäkään, mutta on niin pienet lapset että tulee asioita mistä on pakko infota. Itse yritän tehdä nämä kontaktit työaikana tai muuten niin etten häiritse exän ja hänen kumppaninsa elämää"..
Päättäisit ensin pitääkö se exäsi yhteyttä vai ei. - kirjavaa
joku muu kirjoitti:
Tässä on nyt pieni ristiriitta, kopio aloituksesta:
"Ja sen jälkeen kun uusi kumppani on tullut kuvioihin niin yhteydenpito on jäänyt aika totaalisesti exältä. Lasten takia joutuu pitämään suurinpiirtein kerran viikossa yhteyttä, joskus ei sitäkään, mutta on niin pienet lapset että tulee asioita mistä on pakko infota. Itse yritän tehdä nämä kontaktit työaikana tai muuten niin etten häiritse exän ja hänen kumppaninsa elämää"..
Päättäisit ensin pitääkö se exäsi yhteyttä vai ei.Annetaan jokaisen palstalaisen purkaa pahaa mieltään palstalla. Jutut varmasti menevät ristiin, mutta mitä väliä.
Aamun uutisen mukaan psykoterapia auttaa yhtä hyvin kuin lääkehoito. Terapiatarjonta on kuitenkin kirjavaa. Näin kuulin aamulla klo 6 radiostani.
Eikö nettikirjoittelu ole paljon parempaa terapiaa kuin kaikenkarvainen psykoterapia. Ilmaista lystiä.
Ei aleta toistemme terapeuteiksi. Annetaan vain vertaistukea eikä aleta halkomaan hiuksia.
Minulle avioeroa ei ole olemassakaan. Kirjoittelin aikoinaan viestejä eikä mies kyennyt niihin vastaamaan. UO sähläsi välissä ja usutti virkavallan kimppuuni.
En ole ollut miehen kanssa vuosiin missään tekemisissä. Hän käy säännöllisesti terapiassa ja odottelee sairauseläkepapereita.
Jokainen tapaus on erilainen. Eronneiden puolisoiden kannattaa kohdella toisiaan silkkihansikkain.
Viha ja raivo laantuu ajan oloon. Sitten tulee tilalle mahdottoman humoristinen vaihe.
Naureskelin eilen katketakseni OHO-lehden jutulle.
Kannessa on Jasmine Mäntylä. Siellä kerrotaan amerikkalaisesta naisfilmitähdestä. Mies on varsinainen pukki.
Jutun luettuani totesin, että exäni painii täysin eri sarjassa.
Miehissä on huikeita eroja. Asteikko ei liiku välillä 0-100 vaan ääretön piste ääretön.
Suosittelen juorulehtien lukemista. Noiden paksujen stoorien jälkeen omat ongelmat tuntuvat hyttyssarjan jutuilta.
Jatka ap. kirjoittelua. Varo exän uutta naista. Hän saattaa hyvin herkästi hankkia sinulle lähestymiskiellon. - mielen haavoihin
kirjavaa kirjoitti:
Annetaan jokaisen palstalaisen purkaa pahaa mieltään palstalla. Jutut varmasti menevät ristiin, mutta mitä väliä.
Aamun uutisen mukaan psykoterapia auttaa yhtä hyvin kuin lääkehoito. Terapiatarjonta on kuitenkin kirjavaa. Näin kuulin aamulla klo 6 radiostani.
Eikö nettikirjoittelu ole paljon parempaa terapiaa kuin kaikenkarvainen psykoterapia. Ilmaista lystiä.
Ei aleta toistemme terapeuteiksi. Annetaan vain vertaistukea eikä aleta halkomaan hiuksia.
Minulle avioeroa ei ole olemassakaan. Kirjoittelin aikoinaan viestejä eikä mies kyennyt niihin vastaamaan. UO sähläsi välissä ja usutti virkavallan kimppuuni.
En ole ollut miehen kanssa vuosiin missään tekemisissä. Hän käy säännöllisesti terapiassa ja odottelee sairauseläkepapereita.
Jokainen tapaus on erilainen. Eronneiden puolisoiden kannattaa kohdella toisiaan silkkihansikkain.
Viha ja raivo laantuu ajan oloon. Sitten tulee tilalle mahdottoman humoristinen vaihe.
Naureskelin eilen katketakseni OHO-lehden jutulle.
Kannessa on Jasmine Mäntylä. Siellä kerrotaan amerikkalaisesta naisfilmitähdestä. Mies on varsinainen pukki.
Jutun luettuani totesin, että exäni painii täysin eri sarjassa.
Miehissä on huikeita eroja. Asteikko ei liiku välillä 0-100 vaan ääretön piste ääretön.
Suosittelen juorulehtien lukemista. Noiden paksujen stoorien jälkeen omat ongelmat tuntuvat hyttyssarjan jutuilta.
Jatka ap. kirjoittelua. Varo exän uutta naista. Hän saattaa hyvin herkästi hankkia sinulle lähestymiskiellon.Juupa juu. Ei tarvitsisi lainkaan kommentoida näitä kirjoituksia, jos tietäisi ettei ap.kirjoittajalla ole kaikki kohdallaan. Se kuva mulle kylläkin tuli myös kun ensin mies ei halua pitää mitään yhteyttä ja ap. yrittää pitää yhtyttä,, ja seuraavassa kirjoituksessa mies onkin se joka roikkuu ja kirjoittaja haluaa eroon.
Herran haltuun vaan. Näille kirjoittajille olisi mielenterveyspalstat paikallaan ennemmin kuin asialliset avioero-keskustelupalstat. - btw btw
mielen haavoihin kirjoitti:
Juupa juu. Ei tarvitsisi lainkaan kommentoida näitä kirjoituksia, jos tietäisi ettei ap.kirjoittajalla ole kaikki kohdallaan. Se kuva mulle kylläkin tuli myös kun ensin mies ei halua pitää mitään yhteyttä ja ap. yrittää pitää yhtyttä,, ja seuraavassa kirjoituksessa mies onkin se joka roikkuu ja kirjoittaja haluaa eroon.
Herran haltuun vaan. Näille kirjoittajille olisi mielenterveyspalstat paikallaan ennemmin kuin asialliset avioero-keskustelupalstat.erilliset palstat niille jotka haluavat kommentteja ja keskustelua, sekä toinen palsta niille, jotka vain haluavat kirjoittaa eikä vastakommentteja. Että "annettaan vaan kaikkien kirjoitella".. niinhän ne jo tekee.
- ärsyyntynyt
mielen haavoihin kirjoitti:
Juupa juu. Ei tarvitsisi lainkaan kommentoida näitä kirjoituksia, jos tietäisi ettei ap.kirjoittajalla ole kaikki kohdallaan. Se kuva mulle kylläkin tuli myös kun ensin mies ei halua pitää mitään yhteyttä ja ap. yrittää pitää yhtyttä,, ja seuraavassa kirjoituksessa mies onkin se joka roikkuu ja kirjoittaja haluaa eroon.
Herran haltuun vaan. Näille kirjoittajille olisi mielenterveyspalstat paikallaan ennemmin kuin asialliset avioero-keskustelupalstat.kyllä on teikäläisenkin hermo heikoilla. eihän täällä oo mikään pakko hengailla. mee vaan vapaasti jonnekkin muille palstoille vikisemään.
mikä ihmeen tuomari sä kuvittelet olevas?
tollasten ihmisten mielipiteet voi (toivottavasti ap kirjoittajakin) jättää omaan arvoonsa. - zwerf
ärsyyntynyt kirjoitti:
kyllä on teikäläisenkin hermo heikoilla. eihän täällä oo mikään pakko hengailla. mee vaan vapaasti jonnekkin muille palstoille vikisemään.
mikä ihmeen tuomari sä kuvittelet olevas?
tollasten ihmisten mielipiteet voi (toivottavasti ap kirjoittajakin) jättää omaan arvoonsa.Sinä ja ap. taidatte olla ainoat jolla on hermo heikolla ;) ..tai sitten olet sama henkilö.
- ajatuksen kanssa
joku muu kirjoitti:
Tässä on nyt pieni ristiriitta, kopio aloituksesta:
Päättäisit ensin pitääkö se exäsi yhteyttä vai ei.Eipä asia mulle kuulu, mutta sulle ja muillekin vinkiksi, että kannattaisi harjoitella luetunymmärtämistä ja aikamuotoja ennen kuin menee arvostelemaan toisen "ristiriitaisuuksia"
- häh ?
ajatuksen kanssa kirjoitti:
Eipä asia mulle kuulu, mutta sulle ja muillekin vinkiksi, että kannattaisi harjoitella luetunymmärtämistä ja aikamuotoja ennen kuin menee arvostelemaan toisen "ristiriitaisuuksia"
Et ole nyt itse kartalla, tai ymmärryksesi toimii ristiriitaisesti. Jopa ap. on ymmärtänyt tämän. Etpä tainnut kirjoittaa "osallistuaksesi keskusteluun", vaan "höläyttääksesi jotain mihin joku reagoi puolustautumalla"... vai olenko väärässä..? ;)
- Milla
Kun exä alkaa puhua muusta kuin lapsista eli esim. arvostella tai kommentoida minua tai persoonaani, teen heti sen että suljen puhelimen tai poistun paikalta jos olen viemässä lapsia hänen luokseen. Erostamme on jo yli 5v. ja edelleen ex ei ole kasvanut aikuiseksi vaan arvostelee minua niin minulle kuin lapsillemme. Mutta jokainen tekee niinkuin tahtoo, mutta itse päättää mitä haluaa kuunnella. Itse kuuntelin 15v. kestäneen liittomme aikana liikaakin ja nyt olen nauttinut nämä 5v. vapaudesta olla se mikä olen ja että voin poistua ja olla kuuntelematta epäkunnioittavaa puhetta.
Tsemppiä kaikille eronneille ja eroamista aikoville.. pitäkää itsestänne ja lapsistanne huolta!- ent.nolla
Tutulta kuulostaa kirjoituksesi.
On se kumma, että vaikka ero on selvä ollut jo vuosia, täytyy exän yhä nälväistä tai moittia ja alentaa -sairautta lienee, ja pitkittynyttä katkeruutta?
Kun mä suljen puhelimen kesken samasta syystä, eli olen erittäin täynnä kaikkea SITÄ, ja varsinkin jo tiedän heti "henkäisystä", mitä seuraavaksi aikoo sanoa- sillä 11 vuoden kokemuksella- ja kun olen tuota "kakkaa" joutunut nielemään suuren osan liittomme ajasta, niin hän vaan jatkaa seuraavalla kerralla vielä suuremmilla panoksilla. -Vaikka ei mitään asiaa olisikaan.
Joudun harkitsemaan aina hyvin tarkkaan jokaisen yhteydenoton ( yht.oton lasten takia), koska keskustelemisesta kanssaan mulle tulee aina hyvin raskas ja ärtynyt mieli. Eroa en kadu -vapauttavaa oli päästä kahleistaan, mutta riippana kulkee ex. silti, kunnes lapset ovat omillaan...
- Eronnut
Miksi yleensä pidät yhteyttä exääsi?Kun erotaan,silloin erotaan lopullisesti.Kerrot vain neutraalisti lapsia koskevat asiat(tärkeät)exällesi,muuta sinun ei tarvitse kertoa tai kysellä.Kun päästät irti menneestä,silloin vasta olosi helpottaa.Eikä exäsikään sen jälkeen mollaa sinua,kun ei saa huomiotasi.Ja se että löydätkö itsellesi uuden kumppanin vai et,ei tee sinusta huonoa ihmistä.
Mukavaa kevättä sinulle ja leuka pystyyn:) - että kun
naikkoset astuu kuvioihin, he pakottavat miehen unohtamaan kaiken entisen elämän, ja varsinkin lapset. Heihin ei saa olla yhteydessä, jotta naikkoselle jää aikaa ja kenties hänen kersoilleen. Mies muuttuu ilkeäksi ja naljailevaksi ja alkaa huutaa elareista, koska naikkoselle ei jää kaljarahaa.
- entinen elämä
Meillä lasten isä meni naimisiin melko pian eron jälkeen. Erikoista minusta oli että elatusmaksut loppuivat samassa kuussa. Soitettuani sos.toimistoon asiasta virkailija epäili minun olevan mustasukkainen uudesta suhteesta, vaikka vaan halusin rahani. Parinvuoden avion jälkeen mies erosi ja kas kummaa: elatusmaksut tulivat tililleni säännöllisesti. Itse mieheen en halua pitää yhteyttä. Mitähän tapahtuu jos tulee taas uusi suhde?
- normaalia minusta
Suoraan sanoen minuakin ärsyttää exältäni juuri sellainen käytös, että pitää soitella joka pikkuasiasta. Yleensä lapsiin liittyvistä, mutta ei kuitenkaan mistään kiireellisistä, mitä ei voisi kertoa sitten kun nähdään. Itsekin vastaan aina tekstareihin ja sähköposteihin lyhyesti ja asiallisesti. Minun mielestäni uusi kumppani ei liity asiaan. En vain näe mitään syytä miksi pitäisi olla tekemisissä exän kanssa muuta kuin pakolliset vähät ja nekin yritän aina keskittää siihen päivään, kun lapset vaihtavat häneltä minulle tai päinvastoin.
Tosin itse en kehuskelisi exälle miten hyvin minulla menee, mutta tavallaan ymmärrän, jos jonkun tekee mieli tehdä niin. Usein kyllä ajattelen niin, varsinkin kun nyt olen treffaillut ihanaa miestä, joka on ihan eri maata kuin exäni. - unohtaa ja jättää
Miehet nyt on tollasia tosi lapsellisia. yleensä uusi nainen on se joka sanelee miehen säännöt. Ei miehet itse osaisi keksiä kaikkia kiusoja. Jos ennen naista on asioiden hoito sujunut hyvin,ja naisen ilmestymisen jälkeen huonosti, ei siinä syytä tarvi kaukaa etsiä.
Meille kävi samoin, et ennen uutta naista olimme hyvissä väleissä ja oli kiva kun ei tarvinnut mistään riidellä.
Mutta kun nainen ilmestyi, kaikki meni päin pers...! Mikään sovittu juttu ei pitänyt enää paikkaansa, mies alkoi valehtelemaan päin naamaa, huusi puhelimeen, ärsyyntyi, ja loppujen lopuksi tapaa lapsiaan noin kerran vuodessa. Edes puheväleissä ei olla. Lapsetkin ihmettelevät mihin isä on kadonnut.
Tuollaiseksi miehiksi ne uudet naiset sitten muokkaavat entisen isän. Mutta edestäpähän miehet sitten joskus löytävät omat tekosensa. Pahat teot eivät koskaan katoa, eikä unohdu.- voi että ;)
Erikoisen miehen olet itsellesi ottanut,, että nainen siis voi muokata hänen käytöstään. hmh hmh.
Sinä siis aikoinasi tarvitsit sellaisen miehen, jonka käytöstä sinä voit muokata, joten mitä sitten valitat, kun seuraava nainen tekee ihan samaa kuin sinä? Jos tekee.... - samanlaisia
voi että ;) kirjoitti:
Erikoisen miehen olet itsellesi ottanut,, että nainen siis voi muokata hänen käytöstään. hmh hmh.
Sinä siis aikoinasi tarvitsit sellaisen miehen, jonka käytöstä sinä voit muokata, joten mitä sitten valitat, kun seuraava nainen tekee ihan samaa kuin sinä? Jos tekee....kaiki uusi kiehtoo, oli se sitten auto, vene tai nainen.
Mies ei etsi koskaan pysyvyyttä, vaan aina jotain, mikä häntä itseään kiehtoo, vaikka se maksaisi sitten omat lapsensa.
Me tulimme harvinaisen hyvin toimeen koko aikamme ajan, ei tarvinnut muokkailla eikä mutella, olimme smanlaisia ajtuksiltamme. Kunnes nainen tuli ja vei, eikä sen koommin ole lapsiaan kaivannut. Nyt kierroksissa on kait jo kymmenes nainen, joten uutta pitää saada, edes lapsemme eivät kelpaa isän aikaa viemään. - Kunnollinen Mies
samanlaisia kirjoitti:
kaiki uusi kiehtoo, oli se sitten auto, vene tai nainen.
Mies ei etsi koskaan pysyvyyttä, vaan aina jotain, mikä häntä itseään kiehtoo, vaikka se maksaisi sitten omat lapsensa.
Me tulimme harvinaisen hyvin toimeen koko aikamme ajan, ei tarvinnut muokkailla eikä mutella, olimme smanlaisia ajtuksiltamme. Kunnes nainen tuli ja vei, eikä sen koommin ole lapsiaan kaivannut. Nyt kierroksissa on kait jo kymmenes nainen, joten uutta pitää saada, edes lapsemme eivät kelpaa isän aikaa viemään.Ja höpö höpö. Et ole onnistunut saamaan kunnollista miestä itsellesi. Kyllä meitä on. Voisin kääntää asiat naisvastaisiksi oman ensimmäisen avioliittoni perusteella, mutta tiedän ettei kaikki naiset ole samanlaisia. Olin nuori ja ajattelematon kun mentiin naimisiin hieman liian hätäisesti. Erotessa olin vasta 20-vuotias. Sen jälkeen todellinen rakkaus osui kohdalle. Ei olla petetty eikä kohdeltu toista sopimattomasti. Ihana vaimoni ansaitsi hyvän miehen - hän sai minut. Eli kyllä meitä on :)
- Exä-Mies
Kunnollinen Mies kirjoitti:
Ja höpö höpö. Et ole onnistunut saamaan kunnollista miestä itsellesi. Kyllä meitä on. Voisin kääntää asiat naisvastaisiksi oman ensimmäisen avioliittoni perusteella, mutta tiedän ettei kaikki naiset ole samanlaisia. Olin nuori ja ajattelematon kun mentiin naimisiin hieman liian hätäisesti. Erotessa olin vasta 20-vuotias. Sen jälkeen todellinen rakkaus osui kohdalle. Ei olla petetty eikä kohdeltu toista sopimattomasti. Ihana vaimoni ansaitsi hyvän miehen - hän sai minut. Eli kyllä meitä on :)
Minä erosin kans nuorena kun vaimo petti mua viikolla kun olin opiskelemassa eri kaupungissa. Meillä oli rampannu jätkii harva se ilta.
Kun sain tietää, niin läksin heti sen kummemmin selittelemättä ja napisematta. Otin hammasharjani ja läksin. Eka pysähdys oli Göteborissa joka kesti noin 2 kuukautta. Sen jälkeen vaihtui maat ja mannut yks per vuosi. Töitä tein milloin missäkin ja milloin mitäkin. Olen nyt ollyt taas suomessa noin 20 vuotta avoliitossa josta kaksi poikaa. Vanhin menee armeijaan. Nykyinen avovaimoni ei kysele koskaan sen kummemmin reissuistani ennen häntä. Enkä ole kertonutkaan kohteliaisuussyistä kaikista naisistani ulkomailla ja kotimaassa. En ole kysellyt hänenkään miehistään ennen avoliittoamme. Olemme olleet uskollisia toisillemme koko liittomme ajan ja nautimme edelleen toistemme halimisesta ja yhdessäolosta. Tanssimme paljon ja olemme yhdessä toisten ihmisten seurassa viettäen vilkasta seuraelämää monin eri tavoin. Ja ennenkaikkea...RAKASTAMME..ja myös sanomme sen toisillemme melko usein. - lopen uupunut
Huomioni kiinnitti tuo otsikko. Minkä ihmeen takia niistä miehistä tuleekin "entisiä" isiä?? Kyllä minä vain kuvittelen, että kun kerran on lapsen/lapset maailmaan saattanut, niin se isyys ja äitiys jatkuu koko elämän hamaan loppuun saakka ja vielä senkin jälkeen. Tosin elämähän ei ole prinsessaunta...
Itse olen 8 vuotta taistellut lapseni isän kanssa näistä tapaamisista ja elatusmaksujen maksamisista. Tyyli on, että yhteishuoltajuussopimus on vain yksipuolinen, vaikka molempien allekirjoitus siinä on. Sopimuksessa on tarkkaan määritelty tapaamisajankohdat, mutta niitä noudatetaan isän puolelta melko satunnaisesti.
Sielläkin perheessä on uusi emäntä ja komento, johon en sen enempiä puutu, mutta uskomattomiiin suorituksiin tunnutaan yltävän.
Jännittävä logiikka leimaa tätä isän asennetta; hän on sitä mieltä, että HÄNELLÄ on OIKEUS tavata lastaan jos sattuu haluamaan, mutta ei mitään velvollisuutta. Käsittääkseni kuitenkin lakikin määrittelee, että lapsella on oikeus tavata isäänsä/äitiänsä. Hassuinta (?) siinä on tietysti se, että kaikki velvollisuudet on kasautunut minun harteilleni. Jos isää sattuu väsyttämään, niin saattaa soittaa samana päivänä, kun lapsen pitäisi sinne mennä, ei nyt kuule oikein passaa. Siinähän sitten pistelet viikonlopun suunnitelmat ihan uusiin kuosiin, eikä tartte paljoo pyristellä. Kyllä tuolla meiningillä saa pahan mielen ihan jokaiselle osapuolelle. Lapsiraukkakin jo itki yhtenä iltana, että kun kukaan ei häntä halua... Että siinä se "entinen" isä rakkauttaan kylvää, just.
Elatusmaksutkin tulevat poikkeuksetta vähintään viikon myöhässä. Olisko kauhean paljon vaadittu, että pistäis vaikka suoraveloitukseen jos on muistiongelmia? Tosin kaipa täytyy olla vaan kiitollinen, että edes maksaa sen murto-osan lapsen kuluista, joillakin ei ole edes niin hyvin asiat.
Kaiken tämän yhteenvetona: kiusa se on pienikin kiusa, eikä lopu koskaan.
Voimia vaan kaikille eronneille ja eroaville. Ei ole helppoa. - Jussi
samanlaisia kirjoitti:
kaiki uusi kiehtoo, oli se sitten auto, vene tai nainen.
Me tulimme harvinaisen hyvin toimeen koko aikamme ajan, ei tarvinnut muokkailla eikä mutella, olimme smanlaisia ajtuksiltamme. Kunnes nainen tuli ja vei, eikä sen koommin ole lapsiaan kaivannut. Nyt kierroksissa on kait jo kymmenes nainen, joten uutta pitää saada, edes lapsemme eivät kelpaa isän aikaa viemään.itte olen tapellu oikeuslaitoksessa asti lasteni asioista,eksä otti ja lähti. ei ollu nyrkin ja hellan välisä, meni ja tuli, pettikin.
mikäpä muu motivaatio vois olla ku lasten etujen ajaminen, tuhlata aikaa ja voimia, taistella miehenä sosiaalivirkailijoita vastaan. ei oo heleppoa, ja maksa vielä kaik kulut omasta pussista, muutama tuhannen euroa.
vai että kaikki samanlaisia...ettette vaan te eukot ois? bse:kin ( hullun lehmän tauti) ollu maalimassa vuosisatoja ja nyt vasta löydettiin, mitähän muuta teistä naisista vielä paljastuukaan....
kelaas ny kuitenki viä pari kertaa ennenku meet moisia möläyttelee uurestaan, ok??? - naisille ei puhuta tohon
Jussi kirjoitti:
itte olen tapellu oikeuslaitoksessa asti lasteni asioista,eksä otti ja lähti. ei ollu nyrkin ja hellan välisä, meni ja tuli, pettikin.
mikäpä muu motivaatio vois olla ku lasten etujen ajaminen, tuhlata aikaa ja voimia, taistella miehenä sosiaalivirkailijoita vastaan. ei oo heleppoa, ja maksa vielä kaik kulut omasta pussista, muutama tuhannen euroa.
vai että kaikki samanlaisia...ettette vaan te eukot ois? bse:kin ( hullun lehmän tauti) ollu maalimassa vuosisatoja ja nyt vasta löydettiin, mitähän muuta teistä naisista vielä paljastuukaan....
kelaas ny kuitenki viä pari kertaa ennenku meet moisia möläyttelee uurestaan, ok???sävyyn! Kuule kyllä sitä nainenkin saa lapsistaan tapella, kun mies ei ota vastuuta sitten ei millään tekosistaan. Onko he niin lapsellisia vai täysin kykenemättömiä eron jälkeen oleen lasten kanssa, vai mikämättää? Kyllä naista saa haukkua ja syyttää näköjään mistä vaan, mutta kun miestä aletaan vähän arvosteleen, ne hyppii pääelaelleen! Kumma juttu, että nainen ei ole enää eron jälkeen yhtään mitään, ei edes lapset! Vanhoja käytettyjä nukkeja jotka joutaakin pois! Pah sanon minä Pah!
- Jussi
naisille ei puhuta tohon kirjoitti:
sävyyn! Kuule kyllä sitä nainenkin saa lapsistaan tapella, kun mies ei ota vastuuta sitten ei millään tekosistaan. Onko he niin lapsellisia vai täysin kykenemättömiä eron jälkeen oleen lasten kanssa, vai mikämättää? Kyllä naista saa haukkua ja syyttää näköjään mistä vaan, mutta kun miestä aletaan vähän arvosteleen, ne hyppii pääelaelleen! Kumma juttu, että nainen ei ole enää eron jälkeen yhtään mitään, ei edes lapset! Vanhoja käytettyjä nukkeja jotka joutaakin pois! Pah sanon minä Pah!
kyllä teille naisille puhutaan näemmä tuohon sävyyn, ja miksei? tulit itsekin niin tökerösti yleistäneesi miespuoliset ihmiset..
enkä ole varmaan millään muotoa väittänyt etteikö nainen saisi lapsistaan tapella, vai olenko? Jos lukisit viestin mihin itse olen palautetta laittanut, ja sitten minun kirjoitukset, niin toivottavasti ymmärrät mistä siellä edes "keskustellaan"? vähän kyllä epäilen tuon kirjoittamasi perusteella ettei mee jakoon.. - sitten
lopen uupunut kirjoitti:
Huomioni kiinnitti tuo otsikko. Minkä ihmeen takia niistä miehistä tuleekin "entisiä" isiä?? Kyllä minä vain kuvittelen, että kun kerran on lapsen/lapset maailmaan saattanut, niin se isyys ja äitiys jatkuu koko elämän hamaan loppuun saakka ja vielä senkin jälkeen. Tosin elämähän ei ole prinsessaunta...
Itse olen 8 vuotta taistellut lapseni isän kanssa näistä tapaamisista ja elatusmaksujen maksamisista. Tyyli on, että yhteishuoltajuussopimus on vain yksipuolinen, vaikka molempien allekirjoitus siinä on. Sopimuksessa on tarkkaan määritelty tapaamisajankohdat, mutta niitä noudatetaan isän puolelta melko satunnaisesti.
Sielläkin perheessä on uusi emäntä ja komento, johon en sen enempiä puutu, mutta uskomattomiiin suorituksiin tunnutaan yltävän.
Jännittävä logiikka leimaa tätä isän asennetta; hän on sitä mieltä, että HÄNELLÄ on OIKEUS tavata lastaan jos sattuu haluamaan, mutta ei mitään velvollisuutta. Käsittääkseni kuitenkin lakikin määrittelee, että lapsella on oikeus tavata isäänsä/äitiänsä. Hassuinta (?) siinä on tietysti se, että kaikki velvollisuudet on kasautunut minun harteilleni. Jos isää sattuu väsyttämään, niin saattaa soittaa samana päivänä, kun lapsen pitäisi sinne mennä, ei nyt kuule oikein passaa. Siinähän sitten pistelet viikonlopun suunnitelmat ihan uusiin kuosiin, eikä tartte paljoo pyristellä. Kyllä tuolla meiningillä saa pahan mielen ihan jokaiselle osapuolelle. Lapsiraukkakin jo itki yhtenä iltana, että kun kukaan ei häntä halua... Että siinä se "entinen" isä rakkauttaan kylvää, just.
Elatusmaksutkin tulevat poikkeuksetta vähintään viikon myöhässä. Olisko kauhean paljon vaadittu, että pistäis vaikka suoraveloitukseen jos on muistiongelmia? Tosin kaipa täytyy olla vaan kiitollinen, että edes maksaa sen murto-osan lapsen kuluista, joillakin ei ole edes niin hyvin asiat.
Voimia vaan kaikille eronneille ja eroaville. Ei ole helppoa.olen eronnut kaksi kertaa joista kummastakin avoliitosta on 1 lapsi
lapsi nro 1 tapaus. erotessamme sovimme miehen kanssa tapaamiset ym mutta mikään ei toiminut mies haki milloin sattui ja lopulta kieltäydyin antamasta lasta tapaamisiin joissa oltiin lapsen kanssa milloin missäkin ..yleensa jonkun naisen luona (vaihtuivat) no siitähän sota syttyi. sovittiin asiat lastenvalvojan kautta . no siihen loppui kiinnostus kunnes heräsi uudelleen n.20 vuoden jälkeen , soittelee pojalle joka ei ole kiinnostunut vähääkään isästään joka on täysin vieras hänelle. elatusmaksut hän hoiti viimeistä penniä myöten joten jossain vaiheessä rästiin jääneetkin on maksettu. siitä erikoinen tapaus.
lapsi 2 tapaus siitä ei paljon sanottavaa . ei ole hoitanut elatusmaksuja eikä tule hoitamaankaan koskaan. tapaamisia joihin tyttö lähtee vain minun kanssani tai esim tätinsä kanssa ei koskaan yksin on erittäin harvoin esim silloin kun tarvitaan joku allekirjoitus papereihin (tyttö on yhteishuollossa virallisesti)rippikuva ja koulukuvat joka vuosi on lähetetty postissa. pienenä vein itse tytön hänen luokseen .nekin kerrat sitten päättyivät kun kerran hänen pihallaan ollessa hän löi autostani peilin rikki. ei häntä ole lapsi kiinnostanut niin paljoa että edes soittaisi tai muuten muistaisi. no se on hänen valintansa...
no niin tällaisia erojakin sitä sitten on. nyt jo ylipäässeenä niistä voi puhua muuta kipeäähän se oli aikansa. toinen kerta oli tosi vaikeaa koska siihen ei syynä toiset naiset kuten ensimmäisen kohdalla , sillä kertaa oli kuningas alkoholi . meni 10 vuotta yksin lasten kanssa ja ihan hyvää aikaa se oli vaikkakin taloudellisesti oli tiukkaa mutta selvittiin.
nykyisin olen avioliitossa ...uusioperhe ja sen mukanaan tuomat jutut mutta se onkin jo oma lukunsa ei siitä sen enempää. miehen ex vaimosta sen verran että sekin soitteli noin pari vuotta yötä päivää milloin minkäkin asian varjolla, mutta nykyisin enää harvemmin...satunnaisesti ehkä..mies ainakin sanoo soitoista enää harvakseen. no tässäpä tämä minun tarinani tähän saakka. - sammakko
lopen uupunut kirjoitti:
Voimia vaan kaikille eronneille ja eroaville. Ei ole helppoa.Paljon oli asiaa, kaikkea en edes jaksanut lukea.
Yhteishuoltajuus vaan pistää silmään.
Yhteishuoltajuus tarkoittaa, että molemmat vanhemmat ovat täysissä ruumiin- sekä sielunvoimissa hoitamassa lasta elämässään eteenpäin.
Tässäkin kirjoituksessa todetaan, ettei näin ole asia.
Miksi pienen lapsen vanhemmat tekevät yhteishuoltajuus sopimuksen tietäen, etteivät tule sopimuksen ehtoja täyttämään?
Miksi? Sovitaanko yhteishuoltajuuksia sen takia, että toisellakin vanhemmalla olisi vapaita viikonloppuja?
Lapselle paras on yksinhuoltajuus, koska silloin on yksi ja ainoa aikuinen päättämässä pienen ihmisen elämästä, eikä kypsymättömien vanhempien erimielisyydet vaikeuta lapsen elämää.
Terveisin yh isä jo viidettä vuotta.
Elatusmaksut saa säännölliseksi sosiaalihuollon kautta, joten niistä ei ole syytä valittaa. Joka kuun kymmenespäivä napsahtaa tilille ennenkuin ehtii edes ajatella :)
- ööö
jonkun aikaa. Mulla kävi nimittäin samoin että ex muuttui. Oltiin niin leuhkaa ja virallista. Minut haukuttiin A-Ö:hön. Vaan annas olla kun meni muutama vuosi ja uusi suhde hiipui - ja muutama muukin yritelmä - käytös keikahti nurinkurin. Alkoivat jopa lapsetkin kiinnostaa ihan toisella tavalla. Varmaankin tämä uusi on todella mustasukkaista sorttia. Mutta kevään jatkoja sinulle. Nauti lapsista ja vapaudesta täysin rinnoin.
- kepu
...alunperinhän se on lähtenyt kävelemään, right? Kai siinäkin nyt joku syy on, viitaten siihen suuntaan että sussa on joku vikana. Eli älä ulise, vaan koita olla parempi ihminen.
- häpi män
Tämäpä tämä kun ei ne "jätetyt" rassukat aina ymmärrä että heissä itsessään olisi mitään virheitä. Ei kyllä tulis mieleenkään itelläni katella naapuripöytiin ja vieraita peppuja jos oma vaimo pysyy siinä mitä vihkikaavassa on sovittu. On tuotta tullut koettua kuinka nainen muuttuu ja kuinka mieheltä vaaditaan - siis vain mieheltä - pitkämielisyyttä, ymmärtämystä ja rakkautta. Nainen saa muka olla oikukas, mitä ei ollut koskaan niiden 3 vuoden aikana kun seurusteltiin. Lasten tultua meno muuttui vain pahemmaksi. Ei ollut mitään mitä olisin voinut tehdä tai jättää tekemättä. Vaikka kuinka yritin parhaani aina tuli vain moitteita. Ja sitten kun siihen oli leipääntynyt, vuosia mennyt, tapasin toisen naisen ja halusin eron. Jep, minä olin petturi, vaimo ei. Kokemuksesta tiedän: ei niiden akkojen kaaliin saa taottua että niissä itessään jotain vikaa olisi. Eikä sillä ole enää siinä vaiheessa väliä kun osoitteet on eri paikassa ja siviilisääty eronnut.
- häuritsee
häpi män kirjoitti:
Tämäpä tämä kun ei ne "jätetyt" rassukat aina ymmärrä että heissä itsessään olisi mitään virheitä. Ei kyllä tulis mieleenkään itelläni katella naapuripöytiin ja vieraita peppuja jos oma vaimo pysyy siinä mitä vihkikaavassa on sovittu. On tuotta tullut koettua kuinka nainen muuttuu ja kuinka mieheltä vaaditaan - siis vain mieheltä - pitkämielisyyttä, ymmärtämystä ja rakkautta. Nainen saa muka olla oikukas, mitä ei ollut koskaan niiden 3 vuoden aikana kun seurusteltiin. Lasten tultua meno muuttui vain pahemmaksi. Ei ollut mitään mitä olisin voinut tehdä tai jättää tekemättä. Vaikka kuinka yritin parhaani aina tuli vain moitteita. Ja sitten kun siihen oli leipääntynyt, vuosia mennyt, tapasin toisen naisen ja halusin eron. Jep, minä olin petturi, vaimo ei. Kokemuksesta tiedän: ei niiden akkojen kaaliin saa taottua että niissä itessään jotain vikaa olisi. Eikä sillä ole enää siinä vaiheessa väliä kun osoitteet on eri paikassa ja siviilisääty eronnut.
Paljon on juttua puolests ja vastaan,mutta en löytänyt yhtään juttua aiheesta joka vaivasi pitkään meidän suhdetta.Miehen 2exää??yritti kaikin mahdollisin tavoin rikkoa meidän suhdetta,soiteltiin häiriösoittoja(loppui kun tehtiin ilmoitus poliisille.Läheteltiin kortteja,kuvia,jopa soraan tarjouduttiin AIKA LAPSELLISTA touhua yli40 naisilta.Minun mielestä mieheltäkin aika"lepsua"käytöstä,kun ei voinut sanoa napakammin niille entisilleen olevansa kihloissa ja asuvansa yhdessä jo mun kanssa!Nyt jättäneet vähemmälle,kun olen antanut nootin miehelle pienen aikalisän kanssa että muutan omaan talooni takas heti kun lumet ja pakkaset ohi,kun ei ole mikään pakko kaikkea kestää ja jatkuvasti anteeksi antaa,on tullut kuvioihin muitakin ikäviä asioita.NIIN ETTÄ AIKANSA KUTAKIN,SANOI PÄSSI KUN PÄÄTÄ LEIKATTIIN...
- Tytteli
Niin, kukapa haluaisi ottaa eksänsä takaisin, jos tämä kerran on aikoinaan ilmoittanut lähtevänsä suhteesta? Uskaltaisiko sellaista enää ottaa takaisin? Pitäisikö sitten taas pelätä, että koska tämä päättää taas lähteä... Mitä se tekee luottamukselle suhteessa? Energiaavievää.
No ehkä jotkut ovat niin vahvoja, että palaaminen yhteen eron jälkeen voisi onnistuakin. Aika voi parantaa. Mutta miten siitä voi olla vakuuttunut, että näin todella on asian laita? Monimutkaista.
Kun se on ohi, niin eikö se oikeasti sitten niin olekin? Turha elätellä toiveita yhteenpaluusta, kun on kerran erottu? Aika mennä elämässä eteen päin, elää omaa elämäänsä ja irroittautua menneestä.
- se on
Mulla exä otti ja lähti pari vuotta sitten. Juu, ei pidetä yhteyttä iltaisin ja kovasti hän myös ihmettelee, kun ei ole mulla ketään uutta kuvioissa. Samat sanat - kiva touhuta lasten kanssa ja mennä muuten miten huvittaa.
Minä sovin exän kanssa lounaan, jolla selitin hänelle asioita - miksi otan yhteyttä yms. Lounaalla käytiin niin ettei uusi kumppani tiennyt.
Minä mietin vain, mikä tarve exillä on puhua pahaa vanhasta perheestään ja miksi uudet kumppanit lähtevät siihen touhuun mukaan? Mutta meitä on joka junaan ja osa jää asemalle..
Hyvää kevättä kaikille. - myöskin "yksinäinen...
Taitaa olla ex-miehesi huono itsetunto joka haluaa solvata ja olla vihoissa.. Ilmeisesti olisi halunnut sinun nostavan metelin uudesta suhteesta, ja kun et sitä tehnyt, olikin kolaus itsetunnolle.. Et haluakaan "taistella" ja roikkua exässäsi..
Minut mies jätti toisen takia.. Elävät uusioperheen elämää ja silti, kun soitan exälle lasta koskevissa asioissa, hän ei vastaa, vaan soittaa vähän ajan kuluttua takaisin, eli ei halua puhua kanssani nykyisen aikana.. Ja todellakin soitan VAIN lasta koskevissa jutuissa, ja ehkä noin kerran kolmessa viikossa..
Onko tämä miehesi uusi kenties itse lapseton?? Silloin ei voi ymmärtää yhteydenpitoa, vaikka ei näköjään "lapsellisetkaan" voi..- sen verran
että exän uusi kumppani on lapseton.
- yh-äiskä
Kun on erottu, vähiten kuluttavaa on olla tekemisissä vain niin vähän kuin mahdollista. pelisäännöt pitää sopia niin selviksi, ettei exille tarvitse soitella, ainakaan muuten kuin jos joutuu perumaan lasten tapaamisajat sairauden tms. vuoksi. Sekin on fiksuinta hoitaa tekstiviestein. Minusta jatkuva viestittely on häirintää, ja vaikka toinen osapuoli ei sitä siksi kokisikaan, kumminkin se vie turhia voimavarija tärkeimmältä, elämältä.
Unohda ex, ja hänen elämänsä. Tähän maailmaan mahtuu monta elämää, esim. sinun omasi, johon keskittyä.
Ymmärrän tämän exäsi uuden naisenkin tilanteen. Olen itse yrittänyt seurustelua miehen kanssa, joka tuntui olevan aivan exänsä talutusnuorassa, yhteydenpitokin oli päivittäistä. Minusta tilanne, ero, ei ole silloin selvä. Lopetin suhteen, sillä mielestäni aikuiset eivät käyttäydy niin. Aikuinen osaa päästää irti ja jatkaa elämäänsä. - uusi puoliso
Entä jos se uusi puoliso tekstaa ne viestit??
Selittäisi sen miksi kielenkäyttö on muuttunut.
Jos se on mustasukkainen ja epävarma, kateellinen teidän ex elämästä.
Varmistaa, ettei tule "ystävällistä Viestiä"?
Luulen että näin...
tekstisi:
"
Ensinnäkin hän kirjoittaa tekstarit ja sähköpostit nykyään todella asiallisesti ja kirjakielellä, mitä ei ole aikasemmin tehnyt. Tuntuu ihan typerältä lukea hänen lähettämiä viestejä kun tuntuu kuin lukisi presidentille lähetettyjä viestejä.
" - sääliksi käy
On se tosiaan niiiiiin väärin, että sinä, prinsessa, jäät uuden naisystävän varjoon. Pitäisihän miehesi tietenkin loppuelämänsä suudella maata jalkojesi alla. Ja oikeastaan uuden naisystävän pitäisi tehdä samoin. Ja jos aikovat lapsia hankkia, pitäisi Sinua tietenkin konsultoida asiassa. Eihän siitä nyt mitään tule, että joku vosu alkaa lapsia SINUN MIEHESI kanssa tehtailemaan.
Jne....- sääliä
Ihmeellisiä kommentteja tullut. Tiedän että on ristiriitaisesti kirjoitettuja asioita, pointti oli vaan se miksi ihminen ollessaan rakastunut ja tasapainoinen kuten exän pitäisi nyt olla jaksaa riidellä ja tapella entisensä kanssa, tai sanotaan että se on vaan pahentunut.
Yleensä kai ihminen ollessaan onnellinen ja rakastunut jakaa sitä myös läheisilleen ja se huokuu ihmisestä.
Kuten olen todennut en roiku hänessä ja lähettele jatkuvasti tekstareita tms. kuten täällä on ymmärretty.
Mulla on oma elämäni ja omat menoni, täällä ei taideta vaan jaksaa ymmärtää sitä että vaikka on erottu, on edelleen yhteiset lapset ja heistä yhteinen vastuu ja sen takia on vaan pakko pitää jotain yhteyttä,jokaikisestä lasten asiasta sitä ei todellakaan tarvitse tehdä.
Mutta täällä on helppo heittää kommentteja kun ei tiedä asioiden kaikki kuvioita...ap - ihminen, säälin sua
Taidat olla aikamoinen miesten huijari ja varsinkin perheellisiltä! Muuten et noin suurta vahingoniloa tuntisi. Onko sinun vaikea kestää sitä että ukollasi on ollut sua ennen vaimo ja lapsia? Niin, katkeraahan se on myöntää olevansa toinen tai kolmas nainen miehelle... se ajankulu vaan!
Aika heikot on sullakin tiedot hyvästä parisuhteesta, jos se pitää rakentaa toisten kustannuksella, vieläpä lasten, mutta eiväthän ne olekkaan omiasi, joten mitäpä siitä, ei heistä kantsi välittää, kyllä se isä ne unohtaa ennemmin tai myöhemmin.
Onkin liikaa vaadituu ihmiseltä, joka ei välitä toisista yhtään, vaan oma napa on lähempänä. Huomioi vain, että kaikki katuu myös sinun päällesi joskus, liika hyvä tuppaa kadota ennenkuin huomaatkaan, ja silloin tippuu hyvin korkealta ja kovaa! Se on meille ilonpäivä!;))) - pihi mies
sääliä kirjoitti:
Ihmeellisiä kommentteja tullut. Tiedän että on ristiriitaisesti kirjoitettuja asioita, pointti oli vaan se miksi ihminen ollessaan rakastunut ja tasapainoinen kuten exän pitäisi nyt olla jaksaa riidellä ja tapella entisensä kanssa, tai sanotaan että se on vaan pahentunut.
Yleensä kai ihminen ollessaan onnellinen ja rakastunut jakaa sitä myös läheisilleen ja se huokuu ihmisestä.
Kuten olen todennut en roiku hänessä ja lähettele jatkuvasti tekstareita tms. kuten täällä on ymmärretty.
Mulla on oma elämäni ja omat menoni, täällä ei taideta vaan jaksaa ymmärtää sitä että vaikka on erottu, on edelleen yhteiset lapset ja heistä yhteinen vastuu ja sen takia on vaan pakko pitää jotain yhteyttä,jokaikisestä lasten asiasta sitä ei todellakaan tarvitse tehdä.
Mutta täällä on helppo heittää kommentteja kun ei tiedä asioiden kaikki kuvioita...ap" Yleensä kai ihminen ollessaan onnellinen ja rakastunut jakaa sitä myös läheisilleen ja se huokuu ihmisestä ".
Että exälleenkö pitäisi uutta onnea toitottaa?? Erikoista, kun täällä joku on valittanut juuri päinvastaista, kun exä on niin onnellinen eikä valittaja jaksaisi sellaista katella kun itseä ällöttää.
Voin vain omasta kokemuksesta kertoa, että kun pääsin eroon ankeasta exästä ja myöhemmin rakastuin, niin exäni ankeus vain korostui. Hän itse alkoi korostaa sitä, kenties tietämättään. Hänestä alkoi paistaa katkeruus meidän yhteisiä vuosiamme kohtaan koska se päättyi eroon, minä olin pettänyt hänet (monin tavoin, mutta en suhteessa toiseen naiseen, ja tämä on vain hänen mielipiteensä erostamme). Exä oli myös mustasukkainen uudelle naiselleni, muka hirveän huolissaan lapsista vaikka syytä ei ollut, exän yhteydenotot eivät olleet asiallisia lasten huoltoon liittyviä, vaan holhoavia lähinnä ja sellainen alkaa kyrsiä ketä tahansa. Tein kantani hänelle selväksi ja voi taivas mikä valitus siitä alkoi. Hän puhui ympäri ämpäri tuttavapiiriämme ja sukulaisiamme miten hirveä minusta oli tullut. Onko ihme etten enää ollut hänelle kuin hyvin niukasti edes asiallisen kohtelias ja lyhytsananainen kun hän soitteli? Ei ole.
Jos et itse kykene asettumaan miehesi asemaan, ei voi kukaan sinua auttaa. Mieti miltä hänestä tuntuu. Äläkä ruikuta että eipä hänkään välitä sinun tunteistasi. Mitä sitten? Voit ainakin koheuskella olevasi itse asiallinen ja järkevä. Mutta muista että puheesi vastapainoksi myös sinun pitää käyttäytyä siten.
Onnellinen loppu kohdallamme tuli kun exä sortui pariin irtonumeroon, eikä ole sen jälkeen ollut ilmeisesti pokkaa naputtaa minun elämästäni. Ehkä tilannetta pahensi kun minä en alentunut moralisoimaan häntä teoistaan, vaan en välittänyt tuon taivaallista (oli vanhemmalle lapselle ihmetellyt kun "isä ei välitä hänen menoistaan".. en totta vie exäni menoista välitä, kunhan hoitaa lapset!!)
Ehkäpä sinäkin voisit katsoa elämässä eteenpäin, jos et halua elää loppuelämääsi yksin: ole ulospäinsuuntautuva ja ole valmis uuteen suhteeseen. Ehkäpä löydät oikean rakkauden, kun exäsi ei sitä ollut. - ja kumartaa
pihi mies kirjoitti:
" Yleensä kai ihminen ollessaan onnellinen ja rakastunut jakaa sitä myös läheisilleen ja se huokuu ihmisestä ".
Että exälleenkö pitäisi uutta onnea toitottaa?? Erikoista, kun täällä joku on valittanut juuri päinvastaista, kun exä on niin onnellinen eikä valittaja jaksaisi sellaista katella kun itseä ällöttää.
Voin vain omasta kokemuksesta kertoa, että kun pääsin eroon ankeasta exästä ja myöhemmin rakastuin, niin exäni ankeus vain korostui. Hän itse alkoi korostaa sitä, kenties tietämättään. Hänestä alkoi paistaa katkeruus meidän yhteisiä vuosiamme kohtaan koska se päättyi eroon, minä olin pettänyt hänet (monin tavoin, mutta en suhteessa toiseen naiseen, ja tämä on vain hänen mielipiteensä erostamme). Exä oli myös mustasukkainen uudelle naiselleni, muka hirveän huolissaan lapsista vaikka syytä ei ollut, exän yhteydenotot eivät olleet asiallisia lasten huoltoon liittyviä, vaan holhoavia lähinnä ja sellainen alkaa kyrsiä ketä tahansa. Tein kantani hänelle selväksi ja voi taivas mikä valitus siitä alkoi. Hän puhui ympäri ämpäri tuttavapiiriämme ja sukulaisiamme miten hirveä minusta oli tullut. Onko ihme etten enää ollut hänelle kuin hyvin niukasti edes asiallisen kohtelias ja lyhytsananainen kun hän soitteli? Ei ole.
Jos et itse kykene asettumaan miehesi asemaan, ei voi kukaan sinua auttaa. Mieti miltä hänestä tuntuu. Äläkä ruikuta että eipä hänkään välitä sinun tunteistasi. Mitä sitten? Voit ainakin koheuskella olevasi itse asiallinen ja järkevä. Mutta muista että puheesi vastapainoksi myös sinun pitää käyttäytyä siten.
Onnellinen loppu kohdallamme tuli kun exä sortui pariin irtonumeroon, eikä ole sen jälkeen ollut ilmeisesti pokkaa naputtaa minun elämästäni. Ehkä tilannetta pahensi kun minä en alentunut moralisoimaan häntä teoistaan, vaan en välittänyt tuon taivaallista (oli vanhemmalle lapselle ihmetellyt kun "isä ei välitä hänen menoistaan".. en totta vie exäni menoista välitä, kunhan hoitaa lapset!!)
Ehkäpä sinäkin voisit katsoa elämässä eteenpäin, jos et halua elää loppuelämääsi yksin: ole ulospäinsuuntautuva ja ole valmis uuteen suhteeseen. Ehkäpä löydät oikean rakkauden, kun exäsi ei sitä ollut.tästä viestistä.
Sait mut todella ajattelemaan asioita eri kannalta.
Olen varmasti liian holhoava ja olen liian huolissani kaikista asioista, olen aina ollut sellainen ja varmasti ärsyttää yleisestikin miehiä.
Olen kyllä katsonut monta kertaa peiliin ja muuttunutkin jopa jo joissain asioissa, vielä on paljon kehittymistä mutta kaikki ajallaan.
Kiitos muillekin kommentteja heittäneille, osa on mennyt ohi mutta monista on löytynyt ajattelemisen aihettta ja laittanut nimenomaan mut miettimään omaa käytöstäni.
Mutta ajattelen kuitenkin niin että riitoihin tarvitaan kaksi ihmistä, sekä minä että exä olemme molemmat purkaneet pahaa oloamme toisiimme, ei tarkoituksella mutta ilmeisesti tämän on vaan pitänyt mennä tällä tavalla jotta voi aloittaa uuden elämän...ap - uusi vaimo ja äiti
ihminen, säälin sua kirjoitti:
Taidat olla aikamoinen miesten huijari ja varsinkin perheellisiltä! Muuten et noin suurta vahingoniloa tuntisi. Onko sinun vaikea kestää sitä että ukollasi on ollut sua ennen vaimo ja lapsia? Niin, katkeraahan se on myöntää olevansa toinen tai kolmas nainen miehelle... se ajankulu vaan!
Aika heikot on sullakin tiedot hyvästä parisuhteesta, jos se pitää rakentaa toisten kustannuksella, vieläpä lasten, mutta eiväthän ne olekkaan omiasi, joten mitäpä siitä, ei heistä kantsi välittää, kyllä se isä ne unohtaa ennemmin tai myöhemmin.
Onkin liikaa vaadituu ihmiseltä, joka ei välitä toisista yhtään, vaan oma napa on lähempänä. Huomioi vain, että kaikki katuu myös sinun päällesi joskus, liika hyvä tuppaa kadota ennenkuin huomaatkaan, ja silloin tippuu hyvin korkealta ja kovaa! Se on meille ilonpäivä!;)))Ilonpäiviä on meillä vietetty jo muutama vuosi. Sain pitää mieheni kokonaan, ei ole tarvinnut sietää hänen aikaisempia kakaroitaan meidän nurkissa. Valinta oli lasten - tai lasten äidin tarkemmin ottaen. Lasten äiti oli valehdellut lapsille minusta asioita, joista voisi nostaa kunnianloukkaussyytteen. Muutaman kuukauden väsytystaistelu teki tehtävänsä ja lapset ilmoittivat "oman tahtonsa" että eivät halua isällä käydä koska minä olen olemassa. Tietysti lapset uskovat äitiä, se on luonnollista ja periaatteessa oikeinkin. Isälle tämä oli tietysti kova paikka. Ehdot lasten tapaamiselle siis saneli hänen exänsä, eivät lapset. Niin myös isä teki selväksi että hoitaa yhteishuoltajuuden kotonaan ja jos ei se kelpaa niin lapset miettiköön mikä elämässä on tärkeää. Se on ihmeellistä että lapset pitivät minun olemassaoloa pahempana kuin sitä etteivät tapaa isäänsä kuin harvoin pikaisesti jossain kahvilassa. Lapset eivät edes olleet tavanneet minua enne kuin nämä asenteet oli heihin istutettu. Isä teki parhaansa, mutta lapset pelkäsivät koska "äiti oli kertonut". Isän on hieman vaikea alkaa selittää lapseille että äiti valehtelee. Siinä oli isovanhempia ja tätejä myöten suku setvimässä, mutta äidin sana piti.
Minä en ole asiaa murehtinut vuosiin. Meillä on kaksi yhteistä lasta. Eivät he miehelleni aiempia lapsia korvaa. Joskus toivoin, että hänen lapsensa tulisivat järkiin jossain vaiheessa, mutta näyttää pahalta. Kuitenkin omissa lapsissa riittää tekemistä tarpeeksi, että murehtisin muiden kakaroita, jotka jo alkavat olla aikuisia. Jos me eroamme, mies ei taatusti menetä näitä lapsiaan vaikka hänellä olisi kolme naista samaan aikaan. - hyi olkoon
pihi mies kirjoitti:
" Yleensä kai ihminen ollessaan onnellinen ja rakastunut jakaa sitä myös läheisilleen ja se huokuu ihmisestä ".
Ehkäpä sinäkin voisit katsoa elämässä eteenpäin, jos et halua elää loppuelämääsi yksin: ole ulospäinsuuntautuva ja ole valmis uuteen suhteeseen. Ehkäpä löydät oikean rakkauden, kun exäsi ei sitä ollut." En välitä exäni menoista, KUNHAN HOITAA LAPSET"!
Just niin, ex vaimo ei ole enää kuin lastenhoitaja, siihen kelpaa, kun sinä et siihen kykene! Voi hirvitys, millaisia ajatuksia sulla on ihmistä kohtaan, joka sulle on lapset tehnyt, hoitanut ne ja hoitaa edelleen! Paskat saa palkaksi. Onneks en tunne sua, jos tuntuisin tietäisit ettet ole toivottu ystäväksikään enää! Toivon että lapset ymmärtävät vanhempana miten heidän äitiään "arvostat" ja jättää sut yksin!!! Sinäkään et lasten arvostusta ja lapsia kaipaa! - *lohduttaa*
hyi olkoon kirjoitti:
" En välitä exäni menoista, KUNHAN HOITAA LAPSET"!
Just niin, ex vaimo ei ole enää kuin lastenhoitaja, siihen kelpaa, kun sinä et siihen kykene! Voi hirvitys, millaisia ajatuksia sulla on ihmistä kohtaan, joka sulle on lapset tehnyt, hoitanut ne ja hoitaa edelleen! Paskat saa palkaksi. Onneks en tunne sua, jos tuntuisin tietäisit ettet ole toivottu ystäväksikään enää! Toivon että lapset ymmärtävät vanhempana miten heidän äitiään "arvostat" ja jättää sut yksin!!! Sinäkään et lasten arvostusta ja lapsia kaipaa!Tietysti exän/äidin pitää hoitaa lapset silloin kun ovat hänen luonaan, vai ollaanko eri mieltä? Isänkö pitäisi käydä sielläkin hoitamassa ja ruokkimassa? Siinä tapauksessa ei taitaisi äidin huoltajuus olla ihan hanskassa.
Sinä sen sijaan taidat roikkua entisessä miehessäsi epätoivoisesti, juuri sellainen maanvaiva, ettei ihmekään kun mies on muualle lähtenyt. Otappa uusi olut kaapista niin olo kohenee ja tunnet itsesi taas voittamattomaksi! :) - Eronnut nainen
*lohduttaa* kirjoitti:
Tietysti exän/äidin pitää hoitaa lapset silloin kun ovat hänen luonaan, vai ollaanko eri mieltä? Isänkö pitäisi käydä sielläkin hoitamassa ja ruokkimassa? Siinä tapauksessa ei taitaisi äidin huoltajuus olla ihan hanskassa.
Sinä sen sijaan taidat roikkua entisessä miehessäsi epätoivoisesti, juuri sellainen maanvaiva, ettei ihmekään kun mies on muualle lähtenyt. Otappa uusi olut kaapista niin olo kohenee ja tunnet itsesi taas voittamattomaksi! :)En tajua, miksi minun ja ex-mieheni pitäisi olla ystäviä ja välittää toisistamme, vaikka meillä on yhteiset lapset. Me erosimme, koska emme voineet olla enää pari. On paljon helpompi olla viileissä asiallisissa väleissä kuin yrittää olla ystävä ihmisen kanssa, jonka kanssa on kuitenkin vietetty sekä todella onnellisia että todella onnettomia aikoja. Suhteessa on kertakaikkisesti liikaa tunnelatausta ja menneisyyden painolastia ystävyyssuhteeseen. Mielestäni on lastenkin takia paljon helpompaa, että minun luonani eletään minun tavoillani ja isänsä luona isän tavalla. Tiedän, että mieheni huolehtii heistä ja hänelle minä olen vain ja ainoastaan hänen lastensa äiti. Se ei mielestäni ole mikään niin erityinen saavutus, että mieheni pitäisi paapoa minua lopun elämäänsä. Sitä varten minulla on ihan omat ihmissuhteeni.
- kidel
Onkin liikaa vaadituu ihmiseltä, joka ei välitä toisista yhtään, vaan oma napa on lähempänä. Huomioi vain, että kaikki katuu myös sinun päällesi joskus, liika hyvä tuppaa kadota ennenkuin huomaatkaan, ja silloin tippuu hyvin korkealta ja kovaa! Se on meille ilonpäivä!;)))Sinä se vasta asiantuntija oletkin! Mistä ihmeestä ammennat kaiken tuon viisautesi?
- taisi sitten
Onkin liikaa vaadituu ihmiseltä, joka ei välitä toisista yhtään, vaan oma napa on lähempänä. Huomioi vain, että kaikki katuu myös sinun päällesi joskus, liika hyvä tuppaa kadota ennenkuin huomaatkaan, ja silloin tippuu hyvin korkealta ja kovaa! Se on meille ilonpäivä!;)))olla tämänkin nimimerkin käyttäjällä takana.
Kuule, niitä lapsia ei ole pakko ottaa itselle, jos niiden kasvattaminen niin suurta katkeruutta aiheuttaa.
Taisi olla edellinen kirjoitus pieni provo, mutta hyvin näytti osuneen.
Upposiko? - myös eronnut
sääliä kirjoitti:
Mutta täällä on helppo heittää kommentteja kun ei tiedä asioiden kaikki kuvioita...apMä en kyl tajua teitä ihmiset... Te kuvittelette, että jos on eletty parisuhteessa, josta on syntynyt lapsia, niin eron jälkeen ei tarvitse olla minkäänlaisessa yhteydessä ex:ään. Ottakaa ensimmäiseksi selvää, mitä tarkoittaa sana yhteishuoltajuus. Tosin, aika useasti sitä sanaa ei tunne myöskään tämä "muualla" asuva ex:kään.
Teille ei juolahda mieleen sekään, että miten asiat vaikuttavat lapsiin, jos esim. lapset joutuvat "hoitamaan" aikuisten asioita, joita väkisinkin tulee, kun on yhteisiä lapsia. Tarhassa, koulussa, lääkärissä jne. on paljon asioita joihin esim. tarvitaan molempien vanhempien allekirjoitus. On joulu- ja kevätjuhlia ym.
Ei se isyys eikä äitiys ole pelkästään viikonlopputapaamista. Väkisinkin joutuu olemaan yhteydessä siihen "muualla" asuvaan vanhempaan. Ei lapsilta voi vaatia/olettaa, että he kuskailevat papereita tai muistavat aina sanoa asiat, joita äiti tai isi haluaisi toiselleen sanoa. Ei lapset ole mitään "viestikapuloita" kyllä meidän vanhempien täytyisi pystyä hoitamaan asiat aikuisella tavalla, eikä kiukutella kuin pahaset kakarat. Lapset siinä loppujen lopuksi kärsii.
Me ollaan uusioperhe. Minun ex:ä oli ja on edelleen hankala, ei olla missään tekemisessä. On haukkunut minua lapsille jne. Tapaamiset hän päättää, milloin ottaa ja milloin ei. Lapset ilmoittavat minulle, jos muistavat. Saattaa soittaa edellisenä pvänä lapsille, kun pitäisi lasten mennä hänen luokseen, ettei otakaan nyt. Minulla kun on asiaa, niin kerron asiani lasten isän isälle ja hän kertoo, jos kertoo eteenpäin. Elatusmaksut tulivat ulosoton kautta ja nyt kunnalta, he perivät sitten isältä. Ei ole kertaakaan itse maksanut.
Itse lähti toisen matkaan, ei kestänyt synnytyksen jälkeistä masennusta. Ilmoitti, et nyt tekee, mitä ei voinut tehdä meidän kanssa. Aluksi soitteli minulle pilareita, kun lapset olivat hänellä. Hän meni kihloihin toisen kanssa, soitti minulle, et ovat menossa viettämään kihlajaisia, ihan kuin minua olisi kiinnostanut enää. Kunhan vaan hänen piti minulle ilmoittaa. Nyt nauttikoon "uudesta perheestä", niin kuin hän on asiansa esittänyt uusien lapsien kera. Vapaus loppui lyhyeen. Olikin nainen, joka halusi lapsia, ensin exä ei kuulema suostunut.
Nykyisen mieheni ex:ä soittelee, koska heillä on yhteinen lapsi. En häiriinny siitä, koska tiedän, että mieheni rakastaa minua ja lasten asiat on hoidettava. Kadehdin vaan salaa, kun hänen lapsellaan on isä, joka hoitaa asiat niin kuin pitääkin. Lapsi on meillä useammin, kuin minun lapset isällään.
Mukavaa kevättä kaikille ja muistakaa, että lasten etu on kaikista tärkein. Koittakaa hoitaa välinne vaikka eroattekin, edes niin, että voitte kasvattaa ne lapset yhdessä, mitkä olette tähän maailmaan tehneetkin. - TODL-lakin
myös eronnut kirjoitti:
Mä en kyl tajua teitä ihmiset... Te kuvittelette, että jos on eletty parisuhteessa, josta on syntynyt lapsia, niin eron jälkeen ei tarvitse olla minkäänlaisessa yhteydessä ex:ään. Ottakaa ensimmäiseksi selvää, mitä tarkoittaa sana yhteishuoltajuus. Tosin, aika useasti sitä sanaa ei tunne myöskään tämä "muualla" asuva ex:kään.
Teille ei juolahda mieleen sekään, että miten asiat vaikuttavat lapsiin, jos esim. lapset joutuvat "hoitamaan" aikuisten asioita, joita väkisinkin tulee, kun on yhteisiä lapsia. Tarhassa, koulussa, lääkärissä jne. on paljon asioita joihin esim. tarvitaan molempien vanhempien allekirjoitus. On joulu- ja kevätjuhlia ym.
Ei se isyys eikä äitiys ole pelkästään viikonlopputapaamista. Väkisinkin joutuu olemaan yhteydessä siihen "muualla" asuvaan vanhempaan. Ei lapsilta voi vaatia/olettaa, että he kuskailevat papereita tai muistavat aina sanoa asiat, joita äiti tai isi haluaisi toiselleen sanoa. Ei lapset ole mitään "viestikapuloita" kyllä meidän vanhempien täytyisi pystyä hoitamaan asiat aikuisella tavalla, eikä kiukutella kuin pahaset kakarat. Lapset siinä loppujen lopuksi kärsii.
Me ollaan uusioperhe. Minun ex:ä oli ja on edelleen hankala, ei olla missään tekemisessä. On haukkunut minua lapsille jne. Tapaamiset hän päättää, milloin ottaa ja milloin ei. Lapset ilmoittavat minulle, jos muistavat. Saattaa soittaa edellisenä pvänä lapsille, kun pitäisi lasten mennä hänen luokseen, ettei otakaan nyt. Minulla kun on asiaa, niin kerron asiani lasten isän isälle ja hän kertoo, jos kertoo eteenpäin. Elatusmaksut tulivat ulosoton kautta ja nyt kunnalta, he perivät sitten isältä. Ei ole kertaakaan itse maksanut.
Itse lähti toisen matkaan, ei kestänyt synnytyksen jälkeistä masennusta. Ilmoitti, et nyt tekee, mitä ei voinut tehdä meidän kanssa. Aluksi soitteli minulle pilareita, kun lapset olivat hänellä. Hän meni kihloihin toisen kanssa, soitti minulle, et ovat menossa viettämään kihlajaisia, ihan kuin minua olisi kiinnostanut enää. Kunhan vaan hänen piti minulle ilmoittaa. Nyt nauttikoon "uudesta perheestä", niin kuin hän on asiansa esittänyt uusien lapsien kera. Vapaus loppui lyhyeen. Olikin nainen, joka halusi lapsia, ensin exä ei kuulema suostunut.
Nykyisen mieheni ex:ä soittelee, koska heillä on yhteinen lapsi. En häiriinny siitä, koska tiedän, että mieheni rakastaa minua ja lasten asiat on hoidettava. Kadehdin vaan salaa, kun hänen lapsellaan on isä, joka hoitaa asiat niin kuin pitääkin. Lapsi on meillä useammin, kuin minun lapset isällään.
Mukavaa kevättä kaikille ja muistakaa, että lasten etu on kaikista tärkein. Koittakaa hoitaa välinne vaikka eroattekin, edes niin, että voitte kasvattaa ne lapset yhdessä, mitkä olette tähän maailmaan tehneetkin.Et ehkä todellakaan ole tajunnut, että on erilaisia ihmisiä erilaisine tunteineen. Suurin osa pyrkii Huom. PYRKII) toimimaan oikein ja järkevästi. Silti se ei onnistu. Valitettavasti on olemassa myös ihmisiä joiden tekemisiä ohjaa katkeruus ja ilkeys, ei suinkaan lasten paras. On turha syyttää sellaisessa tapauksessa sitä osapuolta joka ei siedä katkeroitunutta ex puolisoaan.
Voisin minäkin sanoa: en ymmärrä miksi ex puolisoa kohtaan katkeroituu niin, että haukkuu tätä (yleensä naiset haukkuvat miehiään) eivätkä ymmärrä miten joku toinen (yleensä nainen) voi elää sellaisen ihmisen (yleensä mies) kanssa, vaikka on eronnut ja erosta lapsia. Tuo katkeroitunut exä keksii kaikenlaisia adjektiiveja haukkuakseen ex miestään. Niin, se mitä minä voisin tähän sanoa on: MIKSI SE KOSKAAN MENI NAIMISIIN NIIN HUONON JA TYHMÄN IHMISEN KANSSA?. Voisin, mutta kun tietää että haukkkumisten taustalla on katkeruus, joka ei enää ole millään muotoa "tervettä" laatua, niin tyydyn vain toivomaan että kyseinen hlö saisi ammattiapua, lääkkeitäkin ehkä, päästäkseen tasapainoon itsensä kanssa, kasvattaakseen lapsistaan tasapainoisia, antaakseen lapsille oikeuden omiin tunteisiin toista vanhempaa kohtaan, samoin tunteisiin toisen vanhemman uutta puolisoa ja tämän lapsia ja sukulaisia kohtaan. Sillä mitään hyvää katkeruudesta ei ole, muuta kuin kyseinen ihminen luulee saavansa hyvän mielen ja luulee että joku alkaisi nähdä hänen exänsä samalla tavalla kuin hän itse näkee. Niin ei kuitenkaan yleensä käy, vaikka harva kehtaa suoraan sanoa katkeralle suorat sanat. Muut kuin exä, ja exäänsä katkera ei usko.
Sinulle ei tullut mieleen, että kasvaisit aikuiseksi ennen kuin aloitat seuraavan suhteen. Että osaisit käsitellä erosi aikuismaisesti. Ehkä te lapselliset eronneet sovitte hyvin yhteen, haukkumaan exiänne. Onko itsetuntonne niin suossa että ette pysty hyväksymään sitä, että olette tehneet ehkä (EHKÄ!) virheen edellisen kumppanin kanssa, koska ette sopineetkaan yhteen? Oliko se todella NIIN paha virhe, että pitää pilkata ja ivata toista osapuolta.... tuskin.
Ihmettelen kovasti minäkin nykyistä maailmaa. Sillä oma eroni oli aikoinaan asiallinen. Kaikki osapuolet käyttäytyvät asiallisesti. Mitään vihaa ei ole ollut havaittavissa. Olen pelkästään tyyytyväinen siitä, että lapset pitävät ex mieheni uudesta vaimosta ja heidän yhteisestä lapsesta. Lasten pitää saada olla onnellisia niiden ihmisten parissa joita heidän elämäänsä kuuluu, aikuiset eivät saa istuttaa ennakkoasenteita ja omia tunteitaan ja epäluulojaan lapsiin. Vaan tukea heitä niissä oloissa joissa eletään. Lapsella pitää olla perusturvallisuus taattu.
Olen läheltä seurannut lapseni parhaan ystävän vanhempien katkeraa eroa. On surullista nähdä miten lapsi kärsii. Hän on kysellyt paljon mm. oikeuksistaan tunteisiinsa. Äiti sanoo yhtä, mutta kun... Mitä minä voin tehdä muuta kuin luoda lapselle uskoa itseensä. Hän on jopa luullut että vika on hänessä kun meillä asiat ovat hyvin, mutta heillä vain riidellään ja kielletään lasta tapaamasta isän uutta kumppania. Lapsi on utelias, ja olisi kiinnostunut isänsä elämästä, isänsä onnesta, mutta äiti kieltää. Siihen en voi mitään sanoa. Tunnen syvää tuskaa tuon lapsen puolesta. Onneksi voimme edes olla positiivisena esimerkkinä hänelle, että asiat voivat olla paremminkin, eikä erot aina ole pelkkää katkeruutta. - Jämpti on näin
Sosiaalitantta soitti lastensuojelusta ja kertoi lapsemme isän haluavan alennusta elatusmaksuihin syystä että voisi perustaa perhettä nykyisen kumppaninsa kanssa. Kerrankin minulla leikkasi ja tokaisin "Hoitakoon ensin ensimmäisen perheensä, en tässä minäkään voi perhettä näillä tuloilla perustaa. Sanoitko olevasi lastensuojelusta vai isiensuojelusta?". Elatusmaksut korotettiin vastaamaan nykytasoa :)
Pitäkää puolenne! - loputontako?
Jämpti on näin kirjoitti:
Sosiaalitantta soitti lastensuojelusta ja kertoi lapsemme isän haluavan alennusta elatusmaksuihin syystä että voisi perustaa perhettä nykyisen kumppaninsa kanssa. Kerrankin minulla leikkasi ja tokaisin "Hoitakoon ensin ensimmäisen perheensä, en tässä minäkään voi perhettä näillä tuloilla perustaa. Sanoitko olevasi lastensuojelusta vai isiensuojelusta?". Elatusmaksut korotettiin vastaamaan nykytasoa :)
Pitäkää puolenne!Oletko lopun elämäsi katkera?
- Love
Ristiriitaa uuden ja entisen elämän välillä...
Asiat vielä pinnalla vaikkakin aikaa erosta? Aika tässä ei näyttele niin suurta merkitystä, kuin valinnat, joita on tehnyt! Harvemmassa tapauksessa
pitkienkin aikojen jälkeen pystytään kommunikoimaan asioista, mikäli asioita ei ole pystytty pureskelemaa loppuun, missä homma oikein mättäsi tähän nykyiseen tilaan päätymällä! Olisi hyvä muistaa miten monisäikeistä elämä kaikkineensa on. Mieleeni tulee kertomuksestasi miehen syyllisyys ja uuden kumppanin oletetuista odotuksista hänestä. Paineet ovat kaiketi pinnanalla, joista pahoittanet mielesi hänen sättien ja halun osoittaa uuden suhteen erinomaisuutta. Uudessa suhteessa on näin ollen tietyn laista nuoralla kävelyä... Paineet sopeutuvuuteen uuden kumppanin kanssa voivat koetella kovin. En saata uskoa hänellä olevan helppoa osoittamalla uudelle kumppanilleen hellyyttä, luotettavuutta ja sitä erinomaisuutta mitä hän kenties on antanut itsestään ymmärtää...
Kodin oven sulkeminen ja entisen yhteiselämän taakse jättäminen on kova juttu, olkoonkin millainen mies tai nainen. Mielestäni olet ottanut asiat järkevästi lukemani perusteella. Miehillä niin uskon lieneekin erilainen tapa käydä entisen parisuhteen tuomia pulmia läpi niin henkisesti, kuin muutenkin. Huom. mies itsekkin.
Mitä noihin käytös tapoihin ja käyttäytymiseen tulee, siinä saattaa näytellä oman kodin esimerkit tai sitten neuvottomuus pulmalliseen tilanteeseen... Ristiriitaa siitä tässäkin lienee
eritoten kyse? Vai mitä mieltä olet? Sinä kaiketi
hänet henkilökohtaisesti paremmin tunnet, kuin ulkopuoliset! Lopuksi toteaisin onnelliseen elämään tarvitaan paljon ymmärrystä puolin ja toisin vieläpä ripaus itsellekkin ymmärrystä!!!
Kaiken kummallisuuden keskellä...- taas että
olet tässä oikeassa. Tosi hienoa nähdä että miehiltä tulee näitä kommentteja jotka saavat mua tajuamaan asioita. En millään tavalla pidä naisten kommentteja huonompina mutta nämä jotenkin herättävät, ehkä se on just se kun saa ajatuksia miehen näkökulmasta.
Haluan vielä sen verran kommentoida ristiriitaisuuksiani että tarkoitin että kun MINÄ sain tietää exän uudesta kumppanista pojaltani, niin silloin yhteydenpito loppui hänen puoleltaan aika totaalisesti, eli se olen ollut minä kun olen ottanut yhteyttä, edelleekin vain lasten asioista.
Exä ottanut yhteyttä siis tämän naisen tultua kuvioihin ihan pari kertaa ja on se yhteydenottaja ollut kumpi tahansa meistä, siis yleensä kuitenkin minä, niin vaikka aluksi kumpikin ollaan puhuttu asiallisesti ja suht nätisti niin jollain tavalla kumpikin on provosoiduttu ja homma mennyt haukkumiseksi ja huutamiseksi, puolin ja toisin.
Silloin kun nämä elokuviin pyytämiset ja muut ovat tapahtuneet niin exällä on ollut jo tämä kumppani kuvioissa mutta mä en ole siitä tiennyt.
En tiedä tarkensiko tämä yhtään tätä sotkua mutta näitä on vaikea selittää ihan vieraille ihmisille jotka näitä täällä lukee.
Pahoittelen ristiriitaisuuksiani ja toivon ettei kukaan ota näistä hernettä nenään :)
Päässä on vielä käsittelemättömiä asioista ja niitä tässä yrittää koko ajan itse jäsennellä ja ymmärtää.
Tässäkin asiassa ihmiset ovat eerilaisia, toiset pystyvät helpostikin laittamaan asiat taka-alalle ja jatkamaan uutta elämää, its ekuulun siihen ryhmään että puhun ja kelaan ja mietin ja sitten joku päivä kaikki on näyttää kirkkaalta mun mielessäni. ap - Love
taas että kirjoitti:
olet tässä oikeassa. Tosi hienoa nähdä että miehiltä tulee näitä kommentteja jotka saavat mua tajuamaan asioita. En millään tavalla pidä naisten kommentteja huonompina mutta nämä jotenkin herättävät, ehkä se on just se kun saa ajatuksia miehen näkökulmasta.
Haluan vielä sen verran kommentoida ristiriitaisuuksiani että tarkoitin että kun MINÄ sain tietää exän uudesta kumppanista pojaltani, niin silloin yhteydenpito loppui hänen puoleltaan aika totaalisesti, eli se olen ollut minä kun olen ottanut yhteyttä, edelleekin vain lasten asioista.
Exä ottanut yhteyttä siis tämän naisen tultua kuvioihin ihan pari kertaa ja on se yhteydenottaja ollut kumpi tahansa meistä, siis yleensä kuitenkin minä, niin vaikka aluksi kumpikin ollaan puhuttu asiallisesti ja suht nätisti niin jollain tavalla kumpikin on provosoiduttu ja homma mennyt haukkumiseksi ja huutamiseksi, puolin ja toisin.
Silloin kun nämä elokuviin pyytämiset ja muut ovat tapahtuneet niin exällä on ollut jo tämä kumppani kuvioissa mutta mä en ole siitä tiennyt.
En tiedä tarkensiko tämä yhtään tätä sotkua mutta näitä on vaikea selittää ihan vieraille ihmisille jotka näitä täällä lukee.
Pahoittelen ristiriitaisuuksiani ja toivon ettei kukaan ota näistä hernettä nenään :)
Päässä on vielä käsittelemättömiä asioista ja niitä tässä yrittää koko ajan itse jäsennellä ja ymmärtää.
Tässäkin asiassa ihmiset ovat eerilaisia, toiset pystyvät helpostikin laittamaan asiat taka-alalle ja jatkamaan uutta elämää, its ekuulun siihen ryhmään että puhun ja kelaan ja mietin ja sitten joku päivä kaikki on näyttää kirkkaalta mun mielessäni. apYmmärsin ja ymmärrän kyllä täysin, mistä kerroit ja kerrot! Selaillessani muutamia kommentteja tuli sellainen tunne, miten nämä asiat ovatkaan siinä herkässä vaiheessa jolloin ylireakoidaan voimakkaimmin itseään liippaavaan. Ristiriita tilanteissa tavallisimmin puhutaan "tunnetasolla" eikä niinkään asioiden doplematiikasta, miten tulisi tässä ja tässä tilanteessa toimia mahdollisimman järkevästi kaikkia osapuolia huomioiden. Tällä en nyt tarkoittanut sinua, vaan noin yleisellä tasolla! Hassu sen sijaan on miten helppoa on netissä kertoa ja purkautua ja näin jakaa tuntojaan muiden kesken, eikö? Olet aivan oikeassa lasten ja ent. miehesi suhteen pitämällä häneen sen verran yhteyttä näin tärkeässä asiassa! Uskon kyllä hänenkin näin ajattelevan ja hyväksyvän sen tilaisuuden olla osallinen teidän yhteisten lasten tulevaisuuden kehityksessä rakentaa parempaa tulevaisuutta heille! Tosi asiat ovat tosiasioita niiden varaan rakentaminen takaa realistisemman tulevaisuuden, niin kuin olet menetellytkin... Arvostan sinua pyrkimyksissäsi tulemalla ulos niistä mieltä pahoittavista tunnoista, joita olet saanut osaksesi ja kenties saanet jatkossakin. Mikäli vastapuolen paineet kasvaa... Eräs asia jonka opin itsestäni miettiessäni syitä tapahtuneeseen eroon ja sen jälkeisissä dielogeissani omaa suhdettani asioihin. Hämmästykseni oli suuri huomatessani, miten kekseliäs onkaan ihminen keksiessään, mitä moninaisempia syitä tapahtuneeseen... Huom. pitäydyin kaikesta huolimatta vain tosi asioihin, enkä niihin sepityksiin joita mieleeni ko. tapahtumasta syntyi! Ulkopuolisten keskusteluissa nousi "epäonnistuminen" Voin sanoa tuon olevan miehelle ikävää... Sitä kun meistä kukaan ei tiedä, miten loppu peleissä käy! Aina toinen jättää, ennemmin tai myöhemmin toinen korjataan!
Alk. uusi mahdollisuus!
- Susanna
oli aivan kamala, heillä on yksi yhteinen tyttö. Uhkaili ettei anna lasta, haukku mua lasten hakkajaksi, puheli että tekee minun lapsesta ilmoituksen sossuun, jos mies ei hanki uutta naista en lapsi tule tapaamisiin jne.
Soitteli jopa miehelle, että unohdit minun syntymäpäivän, pyysi apua kun auto jäi tien päälle jne.- jos on aihetta valittaa
Tuskin lapsen äiti tollasia keksii, jos ne ei pidä paikkaansa. katsoppa itseäsi peiliin ja mieti elämääsi.
- tavallinen mies
jos on aihetta valittaa kirjoitti:
Tuskin lapsen äiti tollasia keksii, jos ne ei pidä paikkaansa. katsoppa itseäsi peiliin ja mieti elämääsi.
Kyllä ne äidit keksii mitä tahansa kostaakseen miehelle. Mulla kanssa exä laittoi lapsen ikävään välikäteen tuon tapaisilla jutuilla, pahemmillakin. Meni lapsi hieman sekaisin ja käytiinkin terapiassa yksi vuosi. Äidistä ei ollut lapsen auttajaksi, vaan pidättäytyi omassa kannassaan itsepintaisesti. Lopulta paljon parjatut sosiaalitantatkin heräsivät ja asia laitettiin uuteen järjestykseen. Äidiltä otettiin huoltajuus pois, oli todistettavasti haitaksi lapselle, mutta valvotun tapaamisoikeuden sai. Lapsi on nyt nuori aikuinen, hyvin pärjännyt kouluissa. Kaiken lisäksi kun muutti minun ja "huorani" luo, tutustui naiseen ja oppi ymmärtämään että äiti oli vähän hukassa juttuineen.
- sofiamaria
Sama tilanne. Minun ex on itse yli 40v ja löysi 20-tytön.Ex jaksaa kiusata ja ivata minua, ei vastaa viesteihin ei puheluihin. Käytös on minua kohtaan törkeää ja valitettavasti hän haukkuu minua myös lapsen nähden.Kirjoittamasi teksti oli kuin minun tarinanani. Mutta selviän kuitenkin, niin sinäkin. Entiseltä mieheltäni se on edellleen vallankäyttöä
- meppe
no se on vielä sussa kiinni ei siinä muuta ole......
- pelkuri
exsäsi on pelkuri
- LIITOSTA PUUTTUVAA
Näin varmaan ja haluaa elää nyt uutta. Vaikea on toisen osasta tietää tarkemmin. Mutta puolin toisin tuo alkaa. Toistensa toiveet laiminlyödään.
- wedes
Eipä taida kukaan uskoa että mies lähtee kun liitosta "puuttuu jotain ja se puuttuva osa löytyy muualta". Kyllä uusi suhde ole kokonaan ihan muuta kuin teidän suhde, ja oletettavasti paljon antoisampi, henkisesti ja fyysisesti.
Sen sijaan että mietit mikä sinusta muka puuttui, niin miettisit sitä että ehkä joku muu mies olisi sinulle sopivampi. Niin et sinäkään olisi noin hapan.
- mika664
vähän vaikuttaa että teidän välinne eivät ole vielä selvät, toisaalta on aika luonnollista että pitkän yhdessäolon jälkeen tunteita on vielä - ja niin niitä pitääkin olla!
- idja
en ole viitsinyt lukea kaikkea mitä on muut on kirjoittaneet koska se ei kuitenkaan vaikuta mielipiteisiini, Exäni muutui todella kans ylihuolehtivaiseksi jopa sukulaisiani kohtaan... tyyliin miten sitä voidaan ja voinko auttaa jne.
Tekstiviestit on kirjakielellä ja lainopillisesti ja arvaa mitä, äijä on tossun alla uuden exänsä kanssa. Ei ole edes vapautta kirjoitella tekstareita minulle vaan uusi rakkaus varmaan sanelee netkin. Miksikö, oli antanut puhelimen uuden rakkauden käyttöön ja näyttänyt kaikki tekstarit sille mitkä olin kirjoittanut ja minä hyväkäs kysyin (harkinta-aika oli menossa) oletteko naimisissa ja minä en koskaan sinun kännykkääsi ottanut ja lukenut viestejäsi mihinkään suuntaan( siis exän).Pani stana sen ämmän soittamaan mulle harkinta-aikana ja syytin sitä kotirauhan rikkomisesta.Miten lienee menee heillä kovin on kuoripintaista...moni kakku päältä kaunis kuorelta kovin sileä, vaan on silkkoa sisässä akanoita kuoren alla. Eikä syyttä, nyt sen kakarat on alkaneet kiertää fiemani ympärillä ja häiritsemään ja jos häirintä yltyy, otan poliisiin yhteyttä. - kmap
Hei.Mun erosta on kans noin vuosi ja vaimo otti ja lähti vuotta nuoremman mukaan ja jätti 15/13 vuotiaat pojat taakseen.Seurusteli puoli vuotta selän takana.Olimme yhdessä noin 20 vuotta.Haluaa kuulemma elää nuoruutensa uudelleen (44v).Itselleni asia tuli yllättäen eteen ja nyt ollaan poikien kanssa jotenkin päästy jaloilleen.Pojat saavat tavata exääni silloin kun haluavat mutta vähäksi ovat tapaamiset jääneet.Ton asian kanssa tosiaan joutuu varmaan elämään koko elämänsä kun on lapsia mutta älä jää liian pitkäksi aikaa itseksesi koska uuden suhteen solmiminen on vaikeaa jos olet kauan yksin lasten kanssa.Itse olen kokenut tuon asian kun olen yrittänyt solmia uusia naissuhteita ja monet heistä ovat kertoneet oleensa useamman vuoden yksinään ja heidän on ollut vaikea solmia uutta suhdetta Tai sitten vika on minussa??.En itsekkään voi antaa koskaan anteeksi tapausta mutta en myöskään halua pitää häneen yhteyttäkään.Pakolliset asiat hoidetaan mutta siihen se jää.Exäni ja hänen sukulaiset ovat ensiksi haukkuneet ja sitten jättäneet meidät vaikka silloin kun olimme yhdessä olin aivan "normaali aviomies", mutta onneksi ovat jättäneet rauhaan.Toi juttu kysyy voimia ja aikaa joten Tsemppiä sulle!
- me too
kuulostaa tutulta.. itse olen eronnut,hetkinen, taitaa virallisesti tulla vuosi täyteen juuri nyt.. mut kätänössä lähemmäs kahta vuotta kun olen jäänyt kahden lapsen kanssa yksin. niin siis olen mies puolinen.. eipä noi lapset sitä liikoja kiinosta muuten kun sille itselle sopii tai pitää päästä mesoamaan minulle et taas olen tehnyt jotakin ettei pääse tapaamaan lapsia. no se on hyvä et rupeat olemaan jaloillas.. itse vielä menen kiikun kaakun...ei ole ollut ero mistään helpoimmasta päästä. niin siis et olen ollu muksujen kas kolmestaan ja kauan ja se on todella vikeeta yrittää minkään laista suhdetta. siis on todella lukossa.. voin sanoo et kävin tos eilen baarissa(muista millon viimeks) ja oli kun olis ollu toisella planeetalla et muuta kun pois ja helvetin äkkiä. et ei sinussa ole mitään vikaa.. puhun kokemuksesta. niinkun näkyy tekstistä et ajatus ei pysy vieläkään kasassa mut ajan myötä..kait
me too kirjoitti:
kuulostaa tutulta.. itse olen eronnut,hetkinen, taitaa virallisesti tulla vuosi täyteen juuri nyt.. mut kätänössä lähemmäs kahta vuotta kun olen jäänyt kahden lapsen kanssa yksin. niin siis olen mies puolinen.. eipä noi lapset sitä liikoja kiinosta muuten kun sille itselle sopii tai pitää päästä mesoamaan minulle et taas olen tehnyt jotakin ettei pääse tapaamaan lapsia. no se on hyvä et rupeat olemaan jaloillas.. itse vielä menen kiikun kaakun...ei ole ollut ero mistään helpoimmasta päästä. niin siis et olen ollu muksujen kas kolmestaan ja kauan ja se on todella vikeeta yrittää minkään laista suhdetta. siis on todella lukossa.. voin sanoo et kävin tos eilen baarissa(muista millon viimeks) ja oli kun olis ollu toisella planeetalla et muuta kun pois ja helvetin äkkiä. et ei sinussa ole mitään vikaa.. puhun kokemuksesta. niinkun näkyy tekstistä et ajatus ei pysy vieläkään kasassa mut ajan myötä..kait
Joo kyllä se aikansa vie toi että voi "unohtaa" tai muuten olla normaalisti.Sama juttu mulla että exä "rakastaa" lapsiaan silloin kun se sopii hänelle tai mun on aika kuulla kunnia ja vanhat moneen kertaan kuullut vikani ja tekoni.Toi baarijuttu hieman nauratti mutta totta puhut.Ei musta ainakaan olis baariin menijäks ja saatikka jos sieltä yrittäs keskustelukaveria löytää.Muutenkin uuden suhteen luominen on vaikeeta.No koita löytää itsellesi kumminkin joskus sitä "laatuaikaa" josta noi toisen sukupuolen (naiset) edustajat puhuvat.Mitenkähän se käytännössä onnistuu? Tsemppiä!
- Minja
Ex löysi 3 vuotta eron jälkeen uuden tyttöystävän ja samalla unohti olevansa kahden pojan isä. Onnea ja menestystä tälle parisuhteelle,hauska nähdä herääkö isänvaisto kun tulee uuden siipan kanssa ryppy rakkauteen...
- come on !
Tiesitkö että parisuhde on aina kahden ihmisen välinen juttu. Ja jos juttu ei suju molempia osapuolia tyydyttävästi on seurauksena se, että sitä aletaan etsiä sisältöä siihen elämään aina muualta. Mietippäs tätä.
- schmid
Minulla erosta on jo puolivuosikymmentä ja samanlainen yllättävä muutos tapahtui ex:ssäni. Vaikka hän jättikin minut nykyisen miehensä vuoksi joka on myös hänen alaisensa töissä, oli meillä hyvät ja asialliset välit muutaman kuukauden muuton jälkeen.
Sitten ikävä puhe tyyli ja vihamieliset viestit lisääntyivät, aivan kuin toinen ihminen olisi uinut ex:n nahkoihin. Harmitti kovasti kun yhteinen tyttömme oli vajaat 2 vuotta tuolloin ja olisi pitänyt voida suunnitella kasvatusta, arvoja jne. yhdessä.
Asioista sopiminen meni koko ajan vaikeammaksi, kunnes ne meni tiukkoihin kaavoihin, joihin oli suostuttava, että jonkinlainen rauha säilyi. Tytön takia sitä taipuu vaikka kummiinkin solmuihin.
Kaiken aikaa ihmetytti, mikä moisen muutoksen on syynä, minähän se olin jätetty ja kuitenkin pidin turpani kiinni ja kasasin loukatun itsetuntoni. Epäilin esimerkiksi, että syy oli uuden suhteeni, pitkä urheilija blondi. Ja mistä sen tietää vaikka osasyy olisikin ollut. Mutta kun nainen vaihtui, niin tyyli vain jyrkkeni.
Kunnes viime kesänä kapakassa juttelin ex:n miehen työkaverin kanssa. - On kuulemma mustasukkainen tapaus. Firman juhlissa oli hakenut ex:n pois tanssilattialta ja sitten poistuttiinkin jo juhlapaikalta. Vastaavia sattumuksia oli useita naiskollegalla muistissa, jotenkin oli työkaverin tyyli jurppinut tätä.
Sain ahaan. Pitääkseen kotielämän rauhallisena, on pakko vetää ilkeää linjaa ulospäin, vaikka yhteisen lapsen kustannuksella. Se on valinnan paikka. Jotenkin symppaan ex:ää ja samalla olen vahingoniloinen. Eniten harmittaa lapseni puolesta. Mustasukkainen puoliso on hankala kumppani, sellainen on sitten lapseni äidin miehenä.
Tämän tarinan ajatuksena on kertoa, että vaikka se ennen ihana ex on muuttunut ilkeäksi, niin ehkä hänellä on todella hankalaa. Jos se herättää sääliä tai vahingoniloa tai mitä ikinä, on kaiketi helpompi ottaa vastaa se loka mitä sieltä tulee. - Kimmo64
Seurannut eronneiden ja heidän lastensa elämää, ei voi kuin ihmetellä miten alas aikuiset ihmiset voivat henkisesti vajota, sääliksi tilanteessa käy lapsia. Porukat muuttuu aivan eläimiksi, sairasta.
- Nimetön
Kai toi on ihan normaalii, tai siis yleistä! Itse oon ainaki tullu siihen tulokseen, etten enää viitti mitää lapseen liittyvää soittaa, muuta kuin monelta tulee hakemaan viikonloppuna. En edes mitään mitä lapselle käy, niin viitti kertoa ja nykysin soittelen sen naisen kanssa ne tapaamiset,näin meillä toimii.
- osku
ole korrekti, lähetä sinälin vain asiatyyli emaileja... älä käytä lapsiasi tekosyyynä ottaa
yhteyttä exääsi hän todennäköisesti pelkää
uuden puolisonsa konflikteja
sähköposti ja tekstarit hoitavat homman
kaikki unohtuu aikanaan ja uusi suhdekin SINULLE - qwerty
On se ny ihme ku meitä isiä vainotaan noissa virastoissa ja katotaan sillä tyylillä et osaakko sä noita lapsia hoitaa ilman sitä äitiä. No haloo!! Itelle kävi niin et lasteni äiti päätti pettää ja siitähän se ero seuras. n 5kk sitten! erottiin ystävinä mut välillä itekkin kuulen päänaukomista siitä ku en oo ettiny uutta puolisoa. No en varmaan ala heti ettiinkään vaan annan ittelleni ja lapsilleni aikaa, ku ehtiihän sitä vähä myöhemminkin. Isälle ei meinata antaa vieläkään mitään oikeuksia lapsiin niin ku äideille automaattisesti annetaan, ja sitä mä ihmettelen. Ymmärtäisin sen jos on alkoholisti tai jotenkin muuten sellainen ettei kykene siihen mut jos on täysin sama lähtökohta kun äidillä niin siltikin ollaan heti sitä mieltä et äidin luona niillä ois parempi olla. Mistä ne sen voi tietää?? ainakin mun lapset tykkää olla molemmilla yhtä paljon. Isät joutuu käymään kauhean taistelun jos aikoo ees saada pitää lapsiaan puolet kuusta (kokemusta on)! minä en sitä perhettä lähteny hajoittamaan niin miks mun pitäis joutua luopumaan mulle maailman tärkeimmistä asioista ku omat lapset on?? Tasa-arvo kunniaan tässäkin asiassa!
- mä vaan
meillä meni niin...että otin exän,ja hänen ex-naisensa todellakin piinasi meitä.olemme olleet yhdessä n.vuoden verran ja häiriköinti jatkui tammikuuhun saakka.numeroita ollaan vaihdettu monet kerrat,kun minulle tai miehelleni tuli kymmeniä viestejä päivässä....heidän lapsensa eivät saaneet tulla yhteiseen kotiimme,tapaamiset piti hoita naisen ja lasten kotona...siinä ei ollut helppoa sumplia asioita ja yrittää elää ns.normaalia elämää.onneksi kuitenkin se toivottavasti on takana,ja saatais ruveta elämään vihdoin normaalisti...ilman kiristystä...
- sivuilla
Mielestäni viestin aloittaja vaikuttaa järkevältä, asialliselta ihmiseltä. ( hyvin kirjoitettu)
- nostaisi
sivuilla kirjoitti:
Mielestäni viestin aloittaja vaikuttaa järkevältä, asialliselta ihmiseltä. ( hyvin kirjoitettu)
Niin ,kukas sen kissan hännän nostaisi, ellei kissa itse.
Elätkö jossain utopiamaailmassa, vai?
- soundi
Kaikki puhuvat ex miehestä!
Mulla on ongelma mieheni tulevan ex.n
kanssa, eroa ei tule ennen kuin ex vaimo hyväksyy omaisuuden jaon. Hänelle on tarjottu 50 prossaa kaikesta, mutta kun ei kelpaa ne hinnat minkä arvosta on maat ja talot nyt, vaan pitää saada tän hetken hinnoilla itselleen kaikki ja miehelle entisillä hinnoilla. ex vaimo pimittää tilejä, jotka ovat hänen nimellään, pitkittää eroa, koska saa jatkuvasti kuukausi tuloja voitoista ym ym; Itse petti 3 vuotta ja on asunut jo 2 vuotta toisen miehen kanssa. 3 lasta vielä siinä välissä ja katselee sitä eron tekemistä ja naisen ahneutta. Virallinen ero sitten tulee kun on omaisuus jaettu ja siihen menee kauan, huh huh, mutta luojan kiitos viimeistään vuoden päästä kaikki on ohi ja voi olla että siinä hävii yksi jos toinen tulevan ex naisen takia. Ei oo aina kiva olla rikas, minulle se on ainakin ahdistavaa elää siinä ja odottaa että mies olisi vaan minun. ex ei edes muuta postiaan toiseen kotiinsa, paskaa kiusaa kaikin puolin jatkuvasti. - Liian kiltti
Kuules, tuon kaiken kokeneena joskus kauan aikaa sitten voisin väittää että olet liian KILTTI. Vaikka meille opetettiin kotona; tervehdi naapuriasi, auta vanhuksia, kuuntele lähimmäistäsi, ole avulias, ystävä hädässä ja kaikkea tätä niin tuon kaiken toteutus nykymaailmassa on lähes sairautta. Entinen mieheni on sanonut eron syyksi tyttärelleni "äitisi on oli liian kiltti, yksitoikkoinen". Tuomarille hän oli sanonut "liian kotikeskeinen". Tietysti tuo on hölöttänyt kaikkea muutakin tehdäkseen tekonsa oikeutetuiksi sielussaan.
Antaisin neuvon: älä edes yritä ymmärtää. Mitä enemmän paapot sen vähemmän tuo arvostaa. Ei edes lasten vuoksi. Voit olla kylmän etäinen, isä hoidelkoon suhteensa lapsiin niinkuin parhaaksi näkee. Kun et nojaudu häneen saat ylpeytesi takaisin ja Sinun on helpompi elää, suunnitella omaa elämääsi. Lapsesi mudostavat mielipiteensä vasta myöhemmin. Kyllä he aikanaan tietävät mikä isänsä on miehiään.
Olen pahoillani että joudun painottamaan asiaa "liian kiltti". Sen vuoksi mukavat, empaattiset, lämminsydämiset ihmiset joutuvat tässä yhteiskunnassa pelkästään syjityiksi työpaikoilla ja kouluissaan. Voit vielä opetella kovaääniseksi, minäkeskeiseksi ja tunteettomaksi.
Eikö ole nurinkurista? Olen keskustellut ohimennen aiheesta ammattilaisten kanssa ja heidän yleinen mielipiteensä tuntuu asettuvan -"sellaista se on nykyään", "ihmisen pitäisi osata kovettaa itsensä vaatimusten tasalle" tai "heikot eivät pärjää" -välille. Kiltteys on siis vika tai heikkous josta on päästävä eroon.
Voimia elämääsi! - celeste
ilmeisesti exäksi käy omalla tavallaan läpi eroanne, joskaan sitä ei ole helppoa ymmärtää. Nyt sinun tulisi vain ajatella itseäsi ja lapsiasi. Käy eronne läpi niin kuin itse koet parhaaksi. Ilmeisesti exäsi ei ole niin kypsä kuin sinä, eikä käynyt eroprosessia läpi kunnolla vaikka siltä tuntuisikin. Hänellä on selvästi käsittelemättömiä asioita ja hänen tapansa kirjoittaa sinulle viestit joka poikkeaa entisestä tavasta on vain hänen tapansa erota sinusta, hänen tapansa ottaa välimatkaa. Ihmiset käyvät prosessinsa läpi eri tavoin, miehesi käy nyt tätä prosessia. älä ota itseesi hänen loukkauksiaan, vaan yritä olla niiden yläpuolella. Hän on kerran valinnut sinut ja ilmeisesti pitää sinusta hyvin paljon, joten erokin on sitä tuskallisempi. On kuitenkin selvää että entinen miehesi ei ole löytänyt rauhaa ja tasapinoa eronne jälkeen,kuten voi esittää.
- boretta
ja höpö höpö. exä on todennäköisesti jo selvittänyt oman suhtautumisensa kirjoittajaan, ja siksi käytös on yhtäkkiä muuttunut. kirjoittajan olisi syytä hyväksyä exänsä käytös, olkoon millaista tahansa. kaikki puuttuminen asiaan vain pahentaa tilannetta.
antaisi exän olla, hänhän ON ex.
sen kyllä allekirjoitan kanssasi että kirjoittajan pitäisi keskittyä omaan elämäänsä. johon ex ei kuulu kuin sivuroolissa lasten isänä.
- Anonyymi
Huono mies, paha mies, oli vain upeaa että se jätti sinut, pääsit eroon saastasta. Miehet on kaikki samanlaisia.
- Anonyymi
Vanhan aloitus, mutta niin totta. Erot tuovat osasta ihmisistä esiin hyvin kummallisia puolia, varsinkin kun pariutuvat eron jälkeen uudelleen. Meillä ei onneksi eroon liittynyt lapsia. Se siitä vielä olisi puuttunutkin.
Erostamme on jo useita vuosia aikaa. Erosimme aikanaan hyvissä väleissä, rahasta tai omaisuudesta ei ollut kiistaa, vaan jätin exälleni kaiken mitä hän tarvitsi mm. nimissäni olleen auton, jota hän tarvitsi asuessaan siellä "korvessa" kun minä taas muutin keskustaan. Talostammekin hän sai äärimmäisen hyvän diilin minulta. Hänen tarvitsi vain järjestää käytännön asiat pankkinsa kanssa. Sitten tuli uusi nainen kuvioihin ja paska alkoi. Minun olisi pitänyt maksella osa heidän remonteistaan, kun eivät ostaneetkaan minua ulos jne. Kylillä puhuivat minusta jatkuvasti kaikenlaista paskaa (se hänen uusi naisensa ei tunne minua mitään kautta). Edes koiraani eivät antaneet takaisin, vaikka koira oli jäänyt vain eksälle seuraksi, ettei hän olisi yksinäinen. Se touhu jatkui 3 vuotta. 3 vuotta minua roikutettiin siinä heidän sekopäisessä kuviossaan hidastaen kaikin keksittävissä olevin keinoin sitä, että pääsisin heistä lopullisesti eroon. Hassusti touhu loppui kuin veisellä leikaten siinä kohtaa, kun "vuosin" strategisesti yhteisen kaverin kautta heille tiedon, että olen raskaana. Hehän eivät edes tienneet uudesta parisuhteestani, sillä hittojako se heille kuului. Jännä, että yhtäkkiä luontuivat kaikki lainat ja paperityöt suit sait sukkelaan.
En tiedä mitä jotkut saavat irti tuollaisesta kiusanteosta, täysin tarpeettomasta kaikkien elämän vaikeuttamisesta. Eksältä ehkä vielä jollain tasolla voin katkeruuden ja irtipäästämisen vaikeuden ymmärtää, mutta sitä en tajua lainkaan miten kukaan uusi kumppani lähtee tuollaiseen touhuun mukaan ja katselee sitä monta vuotta.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937528
- 403622
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021846- 241050
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32933Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27901Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26652