henkilökohtainen palkanosa

Erdon

Esimies ehdotti 5% henk palkan osaksi.

Kaikki muut jotka ovat tehneet samaa hommaa kuin minä ovat saaneet 1-3% lisää työn raskauden takia.
Ja se vielä väitti, että ei oo työn raskaus mikään peruste lisäprosenteille.

Mielestäni kyllä minunkin pitäisi saada tuo kuin jotkut muutkin ovat saaneet sen. Ongelma on siinä, että heillä onkin eri esimies.

Voinko kuitenkin vedota tuohon seikkaan ja vielä sanoa että nyt ei ole yhdenvertainen kohtelu (vedoten yhdenvertaisuuslakiin). Nääs miksi he saavat korkeamman % kuin minä joka teen ihan samaa hommaa ja itse teen työni hyvin, omasta mielestäni ja monen muun työtovereiden mielestä, mutta ei hänen mielestä.. :( ??

3

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      jos muut saa 1-3 % ja sinulle on tarjottu 5% niin mitä valitat? Muut teillä pitäisi nousta kapinaan...

    • Erdon

      1-3 eli vitosen päälle ;) mikä tekee 6-8 %

    • tiedän kokemuksesta

      Tuo on vähän vaikea tilanne. Toisaalta joku 1-3 % lisää ei pitäisi tuntua juuri missään työnantajalle, mutta tunnen esimiehiä joille jokainen lisäeuro tuottaa käsittämätöntä hikoilua palkkaneuvotteluissa.

      Asia on vähän kaksipiippuinen. Toisaalta voit menettää välit esimiehen kanssa jos alat tinkaamaan ja teet asiasta ison numeron. Toisaalta taas voit laittaa oikein tosissaan kovan kovaa vasten ja näyttää että en perkele ala tekemään muita huonommalla palkalla samoja töitä. Käyt asian läpi siis jonkun laki-ihmisen kanssa.

      Eli hyvällä tuurilla asia menee läpi, huonolla tuurilla palkka pysyy ja välit esimieheen menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe