Vesijuoksun kalorinpoltto

Räpiköitsijä

Onko kukaan tietoinen, kuinka paljon (siis tietty riippuu vauhdista yms, mutta noin suurinpiirein) vesijuoksussa palaa kaloreita? onko mitenkään verrattavissa esim. sauvakävelyyn? Mulla tunnin sauvakävelyssä palaa n. 450-500 kcal, riippuu menenkö aamulla vai illalla.

Täytynee kysyä tuota opastusta tuohon juoksuun uimahallilta, tekniikka oli pahasti hukassa...

5

5832

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UISKARI

Luin kirjasta että vesijuoksussa kuluu yhtä päaljon energiaa kuin juoksussa plus kylmän veden aiheuttama extra lisä lulutus. Määriä en muista. (tsekkaa kirjastosta vesiliikunta tms viimevuodelta)

Voisi kuvitella että vesikävelyssä kuluu tuon kylmän veden verran enemmän energiaa kuin sauvakävelyssä...

Mulla kyllä loppuu into 20min päästä. Uinti on helponpaa...

• Räpiköitsijä

oliskin lempparilajini, mutta kun selkäni on leviämisipisteessä, niin en saa juosta. Uintikin sattui tod paljon, joten kokeilin tuota "mummo"lajia. Melko puuduttavaahan se on, mutta jos vaikka vahingossa pysyisi kunto ennallaan selkää vahingoittamatta. Jotenkin tuntuu epätod.näk että siinä kuluisi yhtä paljon energiaa kuin "oikeassa" juoksussa, kun se varsinainen hypähtely puuttuu. Täytynee käydä tsekkaamassa tuota kirjaa, kiitos vinkistä :)

• arveluttaa
        Räpiköitsijä kirjoitti:

oliskin lempparilajini, mutta kun selkäni on leviämisipisteessä, niin en saa juosta. Uintikin sattui tod paljon, joten kokeilin tuota "mummo"lajia. Melko puuduttavaahan se on, mutta jos vaikka vahingossa pysyisi kunto ennallaan selkää vahingoittamatta. Jotenkin tuntuu epätod.näk että siinä kuluisi yhtä paljon energiaa kuin "oikeassa" juoksussa, kun se varsinainen hypähtely puuttuu. Täytynee käydä tsekkaamassa tuota kirjaa, kiitos vinkistä :)

Olen ihan huhuna kuullut, että se muka vartti sitä vastaisi tunnin oikeaa juoksua. On kyllä tosi vaikea uskoa, mutta on se minusta rankempaa kuin uinti. Voisiko olla jotakuinkin hölkkää.

• Kcal

Kuntoplussan sivuilla löytyy sellaista tietoa että tunnin hölkkä kuluttaa samanverran kaloreita kuin vesijuoksu. Esim 70 kg kenkilöllä 592 kcal kun taas sauvakävely vain 392. Toki pitää ottaa huomioon kuinka tehokkaasti kutakin lajia suorittaa mutta noin keskimäärin, tuollaiset vertailut.

• UISKARI

Vesijuoksu kuluttaa energiaa enemmän kuin maallajuoksu ja siten on hieno tapa lihaville polttaa rasvaa. Voipi olla jopa ainoa laji jota he voivat harrastaa kun jalat ei kanna maalla !
      Olen nähnyt paljon.
      Hieno homma.
      Vielä kun olisi oikeita vesijoksu kursseja ettei ne vedä tukkaputkella altaan päästä päähän huonossa asennossa vaan keskittyisivät juuri siihen juoksu tekniikkaan eikä uinti-rähmä-makuu-liikuntaan !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1761
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1561
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1484
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1430
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1361
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1219
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1121
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1021
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      995
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      992
    Aihe