Onko kukaan tietoinen, kuinka paljon (siis tietty riippuu vauhdista yms, mutta noin suurinpiirein) vesijuoksussa palaa kaloreita? onko mitenkään verrattavissa esim. sauvakävelyyn? Mulla tunnin sauvakävelyssä palaa n. 450-500 kcal, riippuu menenkö aamulla vai illalla.
Täytynee kysyä tuota opastusta tuohon juoksuun uimahallilta, tekniikka oli pahasti hukassa...
Vesijuoksun kalorinpoltto
5
5832
Vastaukset
- UISKARI
Luin kirjasta että vesijuoksussa kuluu yhtä päaljon energiaa kuin juoksussa plus kylmän veden aiheuttama extra lisä lulutus. Määriä en muista. (tsekkaa kirjastosta vesiliikunta tms viimevuodelta)
Voisi kuvitella että vesikävelyssä kuluu tuon kylmän veden verran enemmän energiaa kuin sauvakävelyssä...
Mulla kyllä loppuu into 20min päästä. Uinti on helponpaa...- Räpiköitsijä
oliskin lempparilajini, mutta kun selkäni on leviämisipisteessä, niin en saa juosta. Uintikin sattui tod paljon, joten kokeilin tuota "mummo"lajia. Melko puuduttavaahan se on, mutta jos vaikka vahingossa pysyisi kunto ennallaan selkää vahingoittamatta. Jotenkin tuntuu epätod.näk että siinä kuluisi yhtä paljon energiaa kuin "oikeassa" juoksussa, kun se varsinainen hypähtely puuttuu. Täytynee käydä tsekkaamassa tuota kirjaa, kiitos vinkistä :)
- arveluttaa
Räpiköitsijä kirjoitti:
oliskin lempparilajini, mutta kun selkäni on leviämisipisteessä, niin en saa juosta. Uintikin sattui tod paljon, joten kokeilin tuota "mummo"lajia. Melko puuduttavaahan se on, mutta jos vaikka vahingossa pysyisi kunto ennallaan selkää vahingoittamatta. Jotenkin tuntuu epätod.näk että siinä kuluisi yhtä paljon energiaa kuin "oikeassa" juoksussa, kun se varsinainen hypähtely puuttuu. Täytynee käydä tsekkaamassa tuota kirjaa, kiitos vinkistä :)
Olen ihan huhuna kuullut, että se muka vartti sitä vastaisi tunnin oikeaa juoksua. On kyllä tosi vaikea uskoa, mutta on se minusta rankempaa kuin uinti. Voisiko olla jotakuinkin hölkkää.
- Kcal
Kuntoplussan sivuilla löytyy sellaista tietoa että tunnin hölkkä kuluttaa samanverran kaloreita kuin vesijuoksu. Esim 70 kg kenkilöllä 592 kcal kun taas sauvakävely vain 392. Toki pitää ottaa huomioon kuinka tehokkaasti kutakin lajia suorittaa mutta noin keskimäärin, tuollaiset vertailut.
- UISKARI
Vesijuoksu kuluttaa energiaa enemmän kuin maallajuoksu ja siten on hieno tapa lihaville polttaa rasvaa. Voipi olla jopa ainoa laji jota he voivat harrastaa kun jalat ei kanna maalla !
Olen nähnyt paljon.
Hieno homma.
Vielä kun olisi oikeita vesijoksu kursseja ettei ne vedä tukkaputkella altaan päästä päähän huonossa asennossa vaan keskittyisivät juuri siihen juoksu tekniikkaan eikä uinti-rähmä-makuu-liikuntaan !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041761
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151561- 1401484
- 981430
- 781361
- 1191219
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741121- 691021
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18995- 38992