Jos sinulla olisi ystävä, joka on muuttunut sellaiseksi että loukkaa sinua sanoillaan, olisitko yhä hänen kanssaan tekemisissä?
Haluaisitko tietääkään ihmisestä, joka nauraa sinulle päin naamaa, kun yrität kertoa mitkä hänen tekemisensä loukkaavat, joka hakee tukea perheesi jäseniltä sekä sinulta, kun hänellä menee huonosti poikaystävänsä kanssa, mutta heti kun tilanne kohentuu hän sanoo heippa teille.
Kutsuisitko ystäväksi ihmistä, joka osoittaa selkeästi ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa sinun tai läheistesi asiat. Tämän hän osoittaa lähtemällä kesken keskustelun pois, sanomalla sarkastisia kommentteja kipeisiinkin aiheisiin ja keskeyttämällä. Tämä ihminen pettää lupauksiaan, syyttää muita hänen ja poikaystävänsä suhteen sabotoinnista ja syyttää muita hänen ongelmista.
Olisitteko te enää missään tekemissä tälläisen ihmisen kanssa, jos hän ei olisi lähisukulainen?
Valitettavasti otsikkoni pitää täysin paikkaansa. Myös se pitää paikkansa, että en haluaisi olla enää missään tekemissä siskoni kanssa. Kyse ei ole murrosikäisten nahisteluista vaan molemmat olemme täysi-ikäisiä. Hänen sanojensa myötä olen alkanut epäillä, että ehkä tosiaan asia on niin, että me muut olemme niin hirveitä ihmisiä kuin hän väittää.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia?
taidan vihata siskoani
18
2130
Vastaukset
- en jaksa enää sitä
sisko minullakin on ja olen välillä hermorauniona kun en tiedä mitä tekisin että hän jättäs minut rauhaan.Hän vetoaa siihen että olemme siskoja ja ei tarvii suuttua mistään vaikka nimittää minua jopa idiootiksi jos en ole hänen pillin mukaan.Taidan ollakkin kun olen antanut hänen pompottaa itseäni,jatkossa pidän etäisyyttä oman terveyteni takia sillä ne loukkaukset sattuu!
- Anonyymi00016
Sano suorat sanat. Itse en tyrkytä itseä ihmisille jotka ei halua nähdä tai ei pidä minusta. Minulla on pari ystävää ja nuorin lapseni tykkää viettää kanssani aikaa.
- älykäs
ja olenkin tehnyt tilit selviksi sisarteni kanssa. Ei minun tarvitse kuunnella taikka katsella enään mitään mitä en tahdo. Olen ollut syöjätär siskojen maalitaulu koko ikäni, enään en siihen suostu. Pitäkööt nyt lystiä jonkun muun kustannuksella. Ihana vapaus kun ei tarvitse miettiä enää noita asioita, saa olla oma itsensä ja olla rauhassa. Ei tarvitse riidellä kahden kusipäisen siskon kanssa. Haistakoot paskat ja muutkin pitkät minun puolestani, en ole heille mitään velkaa.
Elämä rauhoittuu kummasti kun poistaa siitä häiriötekijät kertaheitolla.- oikeassa!
On todellakin paras pysyä poissa tieltä ja sanoa hyvin vähän mihinkään mielipidettä.
- juopon sisko
takia turha olla yhteydessä ja minunkin isosisko joka työntää nokkansa elämääni on todella rasittava.Juuri siksi en sano kellekkään.älä jätä siskoa!Vaan jätä jos oma terveys on vaarassa.
- Anonyymi00017
Juuri näin. Itse pistin veljiin välit poikki, kun tuli perättömät syytökset .
- kokemusta
senkin edestä, etten enää ole ollut moneen vuoteen tekemisissä, tilalle sain ihanan mielenrauhan.
- sylkykuppi
Olin siskoni sylkykuppina, aina kun hänellä meni huonosti. Sanoinpa niin tai näin hän ymmärsi sen aina väärin ja taas oli mun syy. Nyt saa olla ja etsiä toisen syytettävän, elän omaa elämääni vain.
- ymmärretty
Olen itse tuo mainitsemasi sisko! Minulla tosin on hyvin läheiset välit siskooni ja olen mielestäni aina hyvin avoimesti keskutellut syvällisistäkin aiheista hänen kanssaan. Tosin omista heikkouksistani keskusteltaessa saatan heittää puhelun leikiksi. Itselle kun on melko vaikeaa myöntää miten paskamainen on.
Olen kaikkea tuota, mitä sanoit siskosi olevan! Koen kuitenkin olevan oman perheeni kesken rakastettu, mikä auttaa suunnattomasti taitelussa oman heikon minäni kanssa. Poikaystäväni pohtii jo eroa, koska olen niin vaikea persoona. Silti siskoni kertoo niin lohduttavasti minulle, kuinka perheemme sisällä rakastamme toisiamme pyyteettömästi vikoinemme päivineen.
Yritä vielä puhua siskosi kanssa tai kirjoita hänelle kirje, jossa vuodatat tuntojasi. Toivon, ettet kuitenkaan jätä siskoasi, ajattele vain hänet heikommksi, joka tarvitsee tukeasi taistelussa demoneitaan vastaan. - soitti jopa ex-lleni ja haukku
pitää etäisyyttä siskoon joka pilkkaa minua ja kaataa kaiken niskaani mutta miten?Hän ottaa yhteyttä vaikka miten kerroon että ei ole aikaa tai olen sairaana ym.ei mikään ole tehonnut.Olisko hyvä kun en vasstaa enää mihinkään koska muu keino ei auta.
- ei säästele
Avoimuus on valttia. Joten jos et osaa puhua siskollesi siitä miten inhottavasti hän toimii, niin kirjoita kirje tai järjestä raivokohtaus.
Mistä siskosi voi, jos niin tyhmä on, tietää miten ääliömäisesti käyttätyy, jos edes oma lähipiiri ei sitä voi hänelle kertoa.
Jos mikään muu ei auta laita seuraavan kerran kun tiedät hänen olevan tulossa luoksesi oveesi lappu: en halua nähdä sinua_____, mene pois, äläkä ota enään yhteyttä! - on jo haukkunu tarpeeksi
ei säästele kirjoitti:
Avoimuus on valttia. Joten jos et osaa puhua siskollesi siitä miten inhottavasti hän toimii, niin kirjoita kirje tai järjestä raivokohtaus.
Mistä siskosi voi, jos niin tyhmä on, tietää miten ääliömäisesti käyttätyy, jos edes oma lähipiiri ei sitä voi hänelle kertoa.
Jos mikään muu ei auta laita seuraavan kerran kun tiedät hänen olevan tulossa luoksesi oveesi lappu: en halua nähdä sinua_____, mene pois, äläkä ota enään yhteyttä!jos vastustan ja puhuu muille sukulaisille heti että olen seonnut,eli jos kirjotan kirjeen saa siitä kiristyskeinon josta vinoilee koko loppuelämän jos joskus haluankin pitää yhteyttä eli itse mietin nyt tarkkaan sillä viikonloppu tulossa ja kännissä taas ottaa yhteyttä ja kaataa kaikki työpaikka ongelmat sun muut niskaani!Jospa en enää vastaa mutta sitten alkaa häiritä aikuisian lapsia tai ex-puolisoa!
- Marja
on jo haukkunu tarpeeksi kirjoitti:
jos vastustan ja puhuu muille sukulaisille heti että olen seonnut,eli jos kirjotan kirjeen saa siitä kiristyskeinon josta vinoilee koko loppuelämän jos joskus haluankin pitää yhteyttä eli itse mietin nyt tarkkaan sillä viikonloppu tulossa ja kännissä taas ottaa yhteyttä ja kaataa kaikki työpaikka ongelmat sun muut niskaani!Jospa en enää vastaa mutta sitten alkaa häiritä aikuisian lapsia tai ex-puolisoa!
Ei sun tartte miettiä sitä, kenelle humalainen siskosi soittaa ellet sinä vastaa. Se on heidän asiansa kieltää siskoasi soittamasta tai olla vastaamatta puhelimeen. Sinä teet VAIN ne ratkaisut, jotka koskevat itseäsi ja suhdettasi sisareen. Älä muita mieti, he miettivät itseään.
- I hate my sister club
Marja kirjoitti:
Ei sun tartte miettiä sitä, kenelle humalainen siskosi soittaa ellet sinä vastaa. Se on heidän asiansa kieltää siskoasi soittamasta tai olla vastaamatta puhelimeen. Sinä teet VAIN ne ratkaisut, jotka koskevat itseäsi ja suhdettasi sisareen. Älä muita mieti, he miettivät itseään.
pitäiskö perustaa?
- itsekkyysklubi
I hate my sister club kirjoitti:
pitäiskö perustaa?
Vois ihan oikeasti olla asiaa perustaa joku itsekkyysklubi, jossa vois yrittää parantua läheisriippuvuudestaan yhdessä samanlaisten kanssa. Jos aina jollakulla silmät avautuis sille, että käytetään kiltteyttä ja huomavaisuutta hyväksi. On tosi vaikeaa oppia tuomaan esiin omat tarpeensa ja pitämään sitten vielä puoliaan niissä. Aina pelkää, että toinen kääntää selkänsä, lyö luurin korvaan, rupeaa harrastamaan mykkäkoulua tai hylkää muuten vaan. Enkä nyt puhu rakkaussuhteesta, vaan ystävistä ja sukulaisista.
- kantolan pipari
Mulla on samanlaista veljen kanssa. Ei tulla toimeen. 5 min samassa tilassa on liikaa. Jos se ei olis mun veli pysyttelisin kaukana siitä. Nyt vain yritän vältellä sen näkemistä. Sillä on tapana haukkua mua, mun elämäntapoja, kavereitani, joita ei ole koskaan tavannut. Kaikkea. Se on luonteeltaan sellanen...tykkää itsestään ja se mitä se sanoo on tosi. Jos tapaisin sen nyt vieraana ihmisenä en todellakaan haluaisi tavata uudelleen. Odotan kovasti aikaa, kun muutan toiselle paikkakunnalle eikä se ole enää missään tekemisisssä mun kanssa. Itse asun vielä kotona veli on jo muuttanut pois. Mutta ei sekään helpota. Ilkeä se on minua kohtaan ja tottahan minä sen kostan. Ei ole mun häihin tulossa, jos ei voi olla arvostelematta.
- Anonyymi00015
Itse en vihaa siskoa,mut en jaksa nähdä häntä. Tähän liittyy paljon asioita.
- Anonyymi00018UUSI
Minäkään en vihaa mutta en myöskään luota häneen. Hän ei kunnioita minua lainkaan ja aina valmis heittämään bussin alle tilaisuuden tullen. Minkäänlaista itsekritiikkiä ei harrasta. Itsesääliä sitäkin enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain2469277Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve42775Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1041899Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1881868- 1391391
SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,601377Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1271276Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931006- 61829
- 40818