Onko "sanoilla" merkitystä?

Agathe

Tuli mieleeni, kun aikanaan sain kuulla olevani hullu lehmä, huora, milloin mitäkin ja kun kysyin "Miten niin" - aika usein vastaus oli, ett "se nyt on vaan sana ei se sinällään tarkota mitään, kunhan vihapäissäni sanoin".

Miten Sinä: kuinka usein Sinun suustasi tippuu - tai peräti syöksyy sanoja, jotka eivät "merkitse mitään"?!

Ja ihan varmuuden vuoksi: juu, en ole rikkeetön minäkään, sattuu sitä minullekin, tosin olen opetellut ajattelemaan hiukan ennen kuin avaan sanaisen arkkuni. Ihan sille varalle, että pahimmat sammakot jäisivät hyppäämättä kuuluville.

7

844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietävä55

hullu on ihminen, varsinkin nainen, jonka ajatuksenjuoksua on vaikea ymmärtää, varsinkin miehen. Lehmä on nainen, jota ei arvosteta ulkonäön ei älykkyyden perusteella, koska ei kumpaakaan elementtiä tarpeeksi löydy.

• aika vakavaa

kun se on sitä "hullun lehmän" tautia.

• minä olen kuulemma

Minä olen kuulemma joutava jolpottaja.
      Vaimo kun alkaa oikein mäkättämään, niin sanon,
      että ennen pojat sanoi, että olet häntäkärpänen

• jukujuku

satuttaa joskus pahemmin kun lyönti ,minä en koskaan unohda sanaa ämmä.Olin 18v ja olin poikaystäväni kanssa nakkikojulla ,kun hän tilasi lihapiirakkaa niin sanoi myyjälle ,laittaa tolle ämmälle kans piirakka, en ole vieläkään toipunut loukkauksesta.11vuoden aikana olin huora joka päivä oli asia mikä tahansa,se on monen miehen vakiolause jos kaikki ei mene putkeen.Herrasmiehiä on onneksi enemistö.

• HannuEinari

Nykyisin sattuu korvaan nuorten koululaisten
      huorittelu ja homottelu,tuskin nuorimmat edes tietävät mitä sanat merkitsevät.Olen muutaman kerran yrittänyt kysellä lapsenlapsilta mistä
      he ovat kuulleet tällaisia sanoja ja vastaus
      on että kaikkihan niin puhuu. Se on tämänpäivän
      nuorten jokapäiväistä "keskustelua",eivät nämä
      meille vanhemmille kirosanat merkitse heille mitään,ne ovat sanoja muiden joukossa. Itse yritän olla loukkaamatta ketään tällaisilla
      nimittely sanoilla, mutta jos se kaveri alottaa
      nimittelyn niin sitten kyllä.

• vaikka viestin perille menoon niillä sanotaankin olevan vähäisempi merkitys kuin tavalla, jolla ne ilmaistaan.

Esimerkiksi jos sanoo toiselle, ettei voi hyväksyä tai paheksuu jotain hänen tekoaan, on ihan eri asia kuin jos sättii ja nimittelee ihmistä itseään. Jos läheiset puhuvat jatkuvasti rumasti toisilleen ja toisistaan, luulisin sen rapauttavan vähitellen positiivisempia tunteita.

Sitäpaitsi jos käyttää säästeliäästi rumia sanoja ja vihaisia sävyjä, voi olla varma siitä, että tulee kuulluksi kun todella tuntuu siltä, että niiden aika on. Siitä minulla on monia hauskoja esimerkkejä oman elämäni varrelta erilaisissa kuvioissa. Joskus on tullut mieleen, että pitäisi useammin suuttua ja joku on siihen kehottanutkin.

• Wanhaduunari

Sanat on ainoa asia joilla ihminen pystyy ilmaisemaan ajatuksena toiselle ihmiselle.
      Joitakin ihmisiä on joiden verbaalinen sanavarasto on äärimmäisen suppea.
      He käyttävät korvikesanoja jokapäiväisessä keskustelussa. Esim. kirosanoja. sukupuolielinten nimiä ja jne.
      Ko. henkilöt eivät seuraa mediota eivätkä harrasta kirjallisuutta.
      Lukemalla? He eivät lue!
      Joko lukunopeus on hidas tai sitten lukemisen ymmärtäminen on ylivoimaista.
      En tiedä miten tulisi suhtautua lähimmäissen joka nimittelee ja "huoritteelee"
      Muutakuin hiljaa vaikenemalla ja rukoilmemalla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1334
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      51
      1279
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1085
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      115
      999
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      52
      636
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      142
      599
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      552
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      538
    9. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      495
    10. Valehtelu

Oletko valehdellut kaivatullesi?
      Ikävä
      71
      473
    Aihe