Olen varsin ahkerasti lenkkeilevä ja perheeni muut jäsenet ovat jonkin aikaa kärttäneet koiraa. Itse en koirasta muuten niin välittäisi, mutta olisihan se hyvä syy lähteä lenkille, vaikka ilma olisi vähän huonomipikin, jos koiran kanssa pitäisi kuitenkin mennä.
Onko siis olemassa sellaista (seka)rotua joka toteuttaa seuraavat ehdot:
1. Osaa ja jaksaa juosta 'kiltisti' mukana ylimääräisiä pysähtelemättä ja riuhtomatta päivittäin 1 - 1.5 tuntia/10 - 20 km.
2. Mahtuu nykyiseen autoon eli on kooltaan suhteellisen pieni
3. Ei levitä karvoja ympäri huushollia
4. Viihtyy myös sisätiloissa ja on ystävällinen lapsille (ja aikuisille)
mikä koira lenkkikaveriksi
7
3211
Vastaukset
- jack
Älä osta koiraa. ei se riitä että sen kans juoksee. kyllä se tarvii muutakin virikettä. Muista että sitoudut siihen 10-20 vuotta.
- Tyty
Ei kannata hankkia koiraa vain juoksemisen takia. Koiralle on erittäin tärkeää saada "nuuskia" hajuja lenkillä, joten väkisinkin se riuhtoo välillä. Ja pentuna (alle 1 v) ei koiraa saada pitkiä matkoja edes juoksuttaa (riippuu tietenkin rodusta, mutta yleisesti näin).
- Terri
Yks kriteerit täyttävä vaihtoehto on Karkeakarvainenkettuterrieri. Ei vaihda karvaa "itsestään" trimmattava kaksi kertaa vuodessa. Karvan kypsyessä sitä lähtee vähän, mutta ei vuoraa paikkoja karvalla. Tykkää liikkua päivittäin VARMASTI.
- Lisa
Cairnterrieri on mulla ainaki erinomainen lenkkikaveri. Se on pieni, ei lähe karvaa, meillä ainaki on tosi ystävällinen kaikille; lapsille, aikuisille, eläimille, mutta sehän riippuu koiran luonteesta, se jaksaa ja tykkää juosta, mutta toi riuhtomatta ja pysähtelemättä pitää kyllä opettaa koiralle, se ei tuu mitenkään valmiina rodussa. Se on kuitenki nopee oppimaan.
- ......
Meillä on opetettu, että ei nuuskita juostessa. Lenkin alussa ja lopussa tehdään tarpeet, nuuskitaan ja sosiaaliset tarpeet toisiin koiriin nähden hoidetaan.
Koiran karva nypitään pari kertaa vuodessa ja sitä ei irtoa itsestään.
Kannattaa huomioida, että kaikki koirat vaativat paljon muutakin kuin liikunnan ja ruokailun. Niihin on sidottu 24h. - talviongelma
..kannattaa myös miettiä rotua, jonka tassunpohjissa ei kasva pitkää karvaa. Niihin vähänkin märkä lumi tarttuu ja paakkuuntuu niin, että koira pysähtelee pahimmillaan 5m välein jyrsimään tassunpohjiaan. Sellaisella lenkillä verenpaine nousee nopeammin kuin tulee hiki!
Eli älä ota spanielia.
T. nimim. "kokemusta on"- Channon
"Sellaisella lenkillä verenpaine nousee nopeammin kuin tulee hiki!"
Päivän parhaat naurut...
Mulla norjanharmaa lenkkikaverina ja pian myös husky, mutta nuo nyt ei ole kovin pieniä... Husky varmasti juoksee vielä sitten kun juoksuttajalta jo loppuu Duracelleista virta!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195214- 472879
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312581Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231959En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111747- 1181657
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231445Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101418- 971407