Iltapala kokonaan

pois?

Kun sanotaan, ettei ilta kuuden jälkeen ole kauhen hyvä syödä mitään niin mihin väliin iltapalan voi laitta vai jääkö se kokonaan pois, jos ajatellaan, että aamupala syödään 7.00, lounas 11.00, välipala 14.00 ja päivällinen 17.00?

14

4541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Denex

Vhh:n yleisneuvo on se, että syödään päivällä raskaasti niin ei illalla tule nälkä, koska ihminen tarvitsee tietyn määrän kaloreita!

• ...........

Syö kaksi kertaa päivässä: aamulla ja sitten päivällä. Iltapalan voi hyvin jättää pois, sillä se on turhaa syömistä.

• Kiril

syödä mahdollisimman myöhään, mieluimmin ilta kuuden jälkeen, jolloin ei enää myöhemmin tarvitse iltapalaa. Jos syö vähähiilihydraattisen aamiaisen, munakasta, pekonia, se pitää nälän poissa pitkään ja lounaankin voi siirtää 12-13 välimaastoon. Välipaloja ei tarvitse lainkaan kun suunnittelee muut syömiset oikein ja vähentää lautaseltaan hiilihydraatteja.

• Iltasyöminen on täysin tarpeetonta, sillä harvemmin nukkuessasi kulutat paljon energiaa. Kuten aiemmin viestiketjussa on mainittu, päivän ruokailut voi supistaa kahteen kertaan; aamiaiseen ja päivälounaaseen.

• Kiril
        Finlandia kirjoitti:

Iltasyöminen on täysin tarpeetonta, sillä harvemmin nukkuessasi kulutat paljon energiaa. Kuten aiemmin viestiketjussa on mainittu, päivän ruokailut voi supistaa kahteen kertaan; aamiaiseen ja päivälounaaseen.

Päivälounaasta ( 12.00 ) aamiaiseen ( 7.00 ) on 19 tuntia. Oletko kokeillut olla syömättä noin kauaa?. Kolme ateriaa tarvitaan. Amiainen, lounas ja illallinen.

• jätttää

jos syö kevyesti illallakin. Itse kun laihdutan, en ole koskaan jättänyt iltapalaa pois, ser on melkein tärkein mun aterioista, jos jätän sen väliin tuun yölläsyömään kauheessa nälässä ja sillon en kyllä mieti mitä suuhuni laitan, kunhan nälkä lähtee. Ei oo siis mikään pakko jättää iltapalaa väliin, se on sama missä vaiheessa syö, sillä on merkitystä kuinka paljon syö ja kuinka paljon saa kaloreita päivän aikaan. Itse en pysty aamulla syömään mitään, mutta illalla ja päivällä syön kevyesti, eikä ole estänyt laihtumista toi iltapala. Miksi kiusata itteensä jos on tottunut syömään iltapalan...

• onkelmia

jättänyt iltapalat vaan pois ja syönyt lounaan jälken viimeiseksi välipalan kello 14: kahvia ja voileipä.
      Laihduin kolmessa kuukaudessa 15 kiloa.
      Sain ne takaisin seuraavassa kolmessa kuukaudessa kun palasin "normaali" rytmiin.
      Toisin sanoen kokonais normaalikalorimäärä oli liian suuri. Kun sin illalla, ylistin tarpeen.
      Olisi pitänyt vähentää kaikilta aterioilta,jolloin olisi tullut pysyvä tulos.

• LääkäriJarkko

kun luin viestisi alun ajattelin että taas näitä...

Mutta täysin oikeassa olet. Kokonaiskalorimäärä ratkaisee. Sillä ei ole merkitystä koska sen syö. Mutta juuri siksi että iltasyöminen tuppaa olla lisäsyömistä, sitä kannattaa vähän tarkkaila.

Periaatteessa voisi päivän pääaterian syödä vaikka 9 jälkeen illalla, kunhan muu energiansaanti on riittävän pientä. Joissakin kulttuureissa tehdäänkin näin.

• ja banaani!

Niin nukut hyvin tai kuppi teetä!

• iltapalaa

pois, mutta syönkin iltapalaksi puuroa, koska tutkimusten mukaan ihminen nukkuu paremmin, kun on saanut hiilihydraattipitoista ruokaa ennen nukkumaan menoa.

Muut ateriat syön lautasmallin mukaan ja välipalana hedelmän. Eli kannattaa kyllä syödä tasaisesti pitkin päivää kolmen tunnin välein, niin voi huoletta syödä iltapalankin (ja nukkua hyvin).

• pöööpaaaa

illalla (8-9maissa) on kyllä pakko saada jotain iltapalaa, muuten tulee nukkumaanmennessä niin kova nälkä että huhhuh. tosin yösyöntiä en ole koskaan harrastanut enkä tajua, miten joku jaksaa nousta sängystä syömään. ei ole koskaan ollut yöllä herätessä ruoka mielessä. en nää mitään pahaa parissa leipäpalassa ja jugurtissa. ei se kovin paljoa siellä mahassa paina, kunhan ei vaan tule nälkä. on inhottavaa mennä nälässä nukkumaan.

• typy___90
        pöööpaaaa kirjoitti:

illalla (8-9maissa) on kyllä pakko saada jotain iltapalaa, muuten tulee nukkumaanmennessä niin kova nälkä että huhhuh. tosin yösyöntiä en ole koskaan harrastanut enkä tajua, miten joku jaksaa nousta sängystä syömään. ei ole koskaan ollut yöllä herätessä ruoka mielessä. en nää mitään pahaa parissa leipäpalassa ja jugurtissa. ei se kovin paljoa siellä mahassa paina, kunhan ei vaan tule nälkä. on inhottavaa mennä nälässä nukkumaan.

Ehh. Itse söin laihdutuksen aikana iltapalani siinä 21 aikoihin, yleensä rahkaa tai munakasta tai jotain muuta. Siitä menin vieläpä melkein suoraan nukkumaan. Muutenkin söin 5 kertaa päivässä. Silti tippui paino 100 kg -> 52 kiloon alle vuodessa.

Kalorien kokonaismäärä ratkaisee. Kellonajalla ei ole väliä.

• kerropas
        typy___90 kirjoitti:

Ehh. Itse söin laihdutuksen aikana iltapalani siinä 21 aikoihin, yleensä rahkaa tai munakasta tai jotain muuta. Siitä menin vieläpä melkein suoraan nukkumaan. Muutenkin söin 5 kertaa päivässä. Silti tippui paino 100 kg -> 52 kiloon alle vuodessa.

Kalorien kokonaismäärä ratkaisee. Kellonajalla ei ole väliä.

päivän ruokavaliosi, jolla laihdutit? Harrastitko myös liikuntaa? Onko painon ylläpitäminen ollut helppoa ja kuinka kauan olet pysynyt painossa?

• -
        kerropas kirjoitti:

päivän ruokavaliosi, jolla laihdutit? Harrastitko myös liikuntaa? Onko painon ylläpitäminen ollut helppoa ja kuinka kauan olet pysynyt painossa?

Itse laihduin 86 -> 61 kiloon alle vuodessa ja söin vain yhden, niukan aterian päivässä. Ei se mitään herkkua ollut, mutta kyllä sillä pärjäsi ja yllätyksekseni jaksoi vielä tehdäkkin asioita, olen erittäin aktiivinen ihminen ja koko päivän menossa, ei niukkuus hidastanut ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3762
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3144
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2749
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2430
    5. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2397
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2367
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2284
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2276
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe