Olen ostamassa kävelysauvoja ja katselin Karhun sauvojen voittaneen jonkun kuluttajatestin (tai olleen exelin kanssa tasoissa). Onko kokemuksia Karhuista? Maksaako Exeleissä nimi vai laatu?
Karhu/Exel/joku muu
14
7597
Vastaukset
- Uiskari
Osta halvat niin voit ostaa sitten pitemmät tai lyhyemmät sitten taas ensivuonna kun olet hionnut tekniikkaa ja tuntuma ei tunnu sittenkään oikealta.
Aika yleistä on että sauvat on liian pitkät ja silloin siitä tulee mummokävelyä.
Lyhyemmillä vaimon sauvoilla saat tekniikan sujumaan paremmin kuin omillasi.
Toisaalta taas sauvajuoksu maastossa vaatii pidemmät sauvat...jne
;)- aloittaja
Muuten hyvä vinkki, mutta ei ole vaimoa. Olen nimittäin heteronainen. :D Minulla on kyllä jo yhdet sauvat toisessa kodissa, mutta toiseen pitäisi saada omat. Toiset ovat exelit, mutta ajattelin, että voisin kokeilla Karhuja jos ne on hyvät. Ja pituus on kyllä niissä omistamissani oikea, kun on myyjän kanssa yhdessä se katsottu. n. 0.7 X pituus, eikös niin.
- sauvakävelijä
aloittaja kirjoitti:
Muuten hyvä vinkki, mutta ei ole vaimoa. Olen nimittäin heteronainen. :D Minulla on kyllä jo yhdet sauvat toisessa kodissa, mutta toiseen pitäisi saada omat. Toiset ovat exelit, mutta ajattelin, että voisin kokeilla Karhuja jos ne on hyvät. Ja pituus on kyllä niissä omistamissani oikea, kun on myyjän kanssa yhdessä se katsottu. n. 0.7 X pituus, eikös niin.
Uudempi suosiotus on 0.66x oma pituus, jotta liikkeeseen saa vähän enemmän ojennusta myös taakse.
- merkillä
ei ole kovin paljoa merkitystä sauvakävelyssä, kunhan pituus on oikea ja myös piikki oikeanlainen.Ei kannata ostaa sauvoja joissa on tylppä piikki ja kumisuojus, ne ei pidä ollenkaan jos on kova ja jäinen alusta.Vaihdoin omiin sauvoihin samanlaiset piikit kuin normaali hiihtosauvoissa ja toimivat todella hyvin kaikissa olosuhteissa, niin asfaltilla kuin jäätyneellä pururadallakin.Sauvojen oikea pituus ei mene kertoimen mukaan vaan siten kun seisot suorassa sauvat edessä niin kädet on kyynärpään kohdalta 90 asteen kulmassa.
- "merkillä ei niin väli...
Minäkin olen sitä mieltä ettei sauvamerkillä ole niin väliä. Mikäli sauvassa on "hanskaosa" se ehkä helpottaa oikean otteen löytämisessä.
Jotta saisit kävelystä parhaimman hyödyn,kannattaa tekniikkaan kiinnttää huomiota. Ohjeitä löytyy netistä es.Suomen Ladun sivuilta.
Ja asfalttitassut pitävät vain asfaltilla, ja silläkin kun ei ole pahemmin hiekkaa.
Eli lumella, jäällä ja hiekalla, PIIKIT ESIIN! Eritoten seniori-ikäiset, usein on kumitassut päällä liukkaalla jäällä, kun sauvoista nimenomaan haetaan tukea ja tasapainoa kävelyyn! Iloista kevättä sauvojen tahtiin!
- ei väliä
itse olen kävellyt viimeiset n.13 vuotta ikivanhoilla exeleillä ja niitä tulen käyttämäänkin juuri niin kauan kuin kestävät :) oikea mitta ja hyvät remmit ovat ne tärkeimmät ominaisuudet mihin kannattaa keskittyä sauvaa ostaessa!
- kestävät
Kuinka voi olla noin kestävät sauvat? Meillä kului piikit puolessa vuodessa kokonaan loppuun Karhun sauvoissa, vaikka hyvät sauvat ovatkin.
- kävelijä keväässä
Mulla on karhut, jotka ostin pitkälti hinnan perusteella. Korkista tehty kädensija on kiva, remmit hyvät (joskin talvella meinaa olla liian lyhyet hihnat). Myös mukavan kevyet ovat.
Pääasia, että ovat hyvän tuntuiset käteen ja sovivan mittaiset, mielummin lyhyet kuin pitkät. - atal
on eroja,jos kestävyyttä halutaan.
Tällä hetkellä parhaimmat kestävyydeltään lienevät Exelit.
Meinaan,jos haluatte samoilla sauvoilla kävellä vuosia,niin markettien halvimmat eivät tule silloin kysymykseen,kun eivät piikit kestä.
Ja ottakaa oikean mittaiset!
Tuolla joku kirjoittikin sen miten oikea pituus saadaan.
Ne tupet,jotka tulevat sauvojen mukana,ovat tarkoitetut suojaamaan kärkiä kuljetuksessa,ei kävelyyn!!!!!
Monesti näkee ihmisten käyttävän näitä tuppia kävellessä.
Kunnolliset tassut ovat yleensä lisävaruste,joista on maksettava erikseen. Näin ainakin Exelillä.
Ja tassut auttavat vain puhtaalla asfaltilla.Hiekalla ne on otettava pois.
Tekniikasta voisikin sitten kirjoittaa vaikka kuinka ja silti ihmiset eivät näköjään opi käyttämään sauvoja tehokkaasti...........- parappa
Bilteman kävelysauvat?
Ne semmoset kalliimmat niistä joissa on jousitus ja teleskooppisäätö.
Tekeekö niillä mitään? - tassuttelija tyttönen
Minulla on Exelit ja hyvin toimii.
Ovat vajaan vuoden.
Piikit vaihdettu keväällä.
Toinen kului loppuun ja toinenkin kannatti vaihtaa samalla.
Ihmettelen, kun mukana tule juuri tuo suojatuppi,
tuntuu pakkomyynnilta.
Se kun on mukana Exelin paketissa. Tuolla se on tuhjän panttina.
Oli sillä ihan hyvä kävellä, kokeilin kerran, mutta en meinannut saada sitä millään irti.
Joten oli ensinmäinen ja viimeinen kerta siinä käytössä.
Asvalttitassut kestäneet vielä, tosin uudet ostin jo odotteleen.
Takana reilut tuhat kilometriä tassuttelua. - Sauvakävelijä
Ehdottomasti ykkösmerkki on tällä hetkellä One Way.
- GlM
Halvat alumiiniteleskooppihärdellit kannattaa unohtaa... Kunnon hiilikuituvarsi, kovametallipiikki, korkkikahva ja kontrollihihna, merkillä ei niin väliä.
- kokemusta
exeleissä laatu maksaa! huippu urheilijat käyttävät niitä ja ne on tosi hyvät! Karhuista ei kokemusta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875