Mikä on normaalia tuoreen...

huulikorun kanssa?

Et kertokaahan mihin kannattaa huulikorua ottaessa, tapilla, varautua.

Onko vaarallista jos koru painaa huulen sisäpuolelle "montun" ja näyttäisi että se alkaisi pikkuhiljaa "uppoamaan" huuleen sisäpuolelta. Itsellä on tullut tuo "monttu", mikä taitaa kuitenkin olla ihan normaalia:) Mutta eikai se voi alkaa upota tuonne?:O

Immeiset joilla enemmän kokemusta vastailkaa!

12

2755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JennieF

      korun laatta on ainakin hangannut pienen montun.

      Jos alkaa tehdä kipiää, niin että koru oikeasti ikäänkuin pureutuu huulen sisään, niin pidempää tappia vaan kehiin.

      • ap..

        Tämä vasta alle viikon:) Koru on kyllä sopivan pituinen, kun tähän on jätetty sitä turvotusvaraakin. Pieni osa tapista tulee väliin tuosta etupuolelta ulos, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Mietin vaan kun tuo on tosiaan tehnyt tuon montun tonne sisäpuolelle ettei se vaan ala uppoamaan sinne:D Mä oon varmaan vainoharhainen:D

        Lävistys ei ole ollut kipeä. Mitens sulla muuten hampaiden harjaus alkuaikoina sujui lävistyksen kanssa? Entä syöminen?

        Itte oon harjannu hampaita miedolla hammastahnalla lävistystä varoen ja huuhtelen hyvin sen jälkeen. Syöminen, no pureskelu on ollut jonkun verran hankalaa, kun koru heiluu, mutta onnistuu:)

        Lävistyksen laittaminen oli muuten odotettua kivuttomampi toimenpide:)


      • JennieF
        ap.. kirjoitti:

        Tämä vasta alle viikon:) Koru on kyllä sopivan pituinen, kun tähän on jätetty sitä turvotusvaraakin. Pieni osa tapista tulee väliin tuosta etupuolelta ulos, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Mietin vaan kun tuo on tosiaan tehnyt tuon montun tonne sisäpuolelle ettei se vaan ala uppoamaan sinne:D Mä oon varmaan vainoharhainen:D

        Lävistys ei ole ollut kipeä. Mitens sulla muuten hampaiden harjaus alkuaikoina sujui lävistyksen kanssa? Entä syöminen?

        Itte oon harjannu hampaita miedolla hammastahnalla lävistystä varoen ja huuhtelen hyvin sen jälkeen. Syöminen, no pureskelu on ollut jonkun verran hankalaa, kun koru heiluu, mutta onnistuu:)

        Lävistyksen laittaminen oli muuten odotettua kivuttomampi toimenpide:)

        Minullakaan ei lävistys ollut kovin kipeä, ainostaan ensimmäisenä iltana huuli turposi jonkin verran.

        Hampaiden harjaus onnistui normaalisti, mutta syöminen oli yhtä tuskaa. Tappi oli todella pitkä ja jäi jatkuvasti hampaiden väliin. Siihenkin kyllä tottui mutta aluksi tosiaan ei meinannut onnistua millään. Kouluruokailukin oli yhtä tuskaa kun aikaa syödä oli vain puolisen tuntia ja ei meinannut millään riittää :> lyhyempi tappi helpotti huomattavasti.

        Joo, lävistäminen oli todella kivuntonta. Yllätyin itsekin, odotin jotain järjetöntä kipua. Omalla kohdallani ainakin korvareikien tekeminen on sattunut paljon enemmän.


      • ap..
        JennieF kirjoitti:

        Minullakaan ei lävistys ollut kovin kipeä, ainostaan ensimmäisenä iltana huuli turposi jonkin verran.

        Hampaiden harjaus onnistui normaalisti, mutta syöminen oli yhtä tuskaa. Tappi oli todella pitkä ja jäi jatkuvasti hampaiden väliin. Siihenkin kyllä tottui mutta aluksi tosiaan ei meinannut onnistua millään. Kouluruokailukin oli yhtä tuskaa kun aikaa syödä oli vain puolisen tuntia ja ei meinannut millään riittää :> lyhyempi tappi helpotti huomattavasti.

        Joo, lävistäminen oli todella kivuntonta. Yllätyin itsekin, odotin jotain järjetöntä kipua. Omalla kohdallani ainakin korvareikien tekeminen on sattunut paljon enemmän.

        Otti nenä ja ex-napakin enemmän kipeetä! Että siinä mielessä yllätyin paljon...

        Mulla syöminen on onnistunut hyvin ja suunnilleen kaikki muukin. Ei edes turvonnut juuri yhtään. Koru ei edes yllä hampaiden väliin tms. Ikeniin se tuntuu vähän hankaavan, että toivottavasti asettuu niin ettei ikenet alkaisi kuitenkaan vetäytyä!


    • kokemus....

      Jos sisäpuolelle tulee todellakin monttu, ja tuntuu että koru uppoaa, on silloin todennäköisesti tappi liian lyhyt. Itselläni pituus on 8mm ja se on juuri sopiva, ja lävistys ylähuulen vasemmassa sivussa.
      Ensikoruna oli pitempi tappi, 10mm, mutta pidin sitä vain päivän, koska syöminen ja muutkin normaalit toimet olivat todella hankalia pitemmän korun kanssa.
      Lävistys ollut mulla marraskuusta asti, nyt koruna on 1.2mm x 8mm tappi 3mm pallolla.

      Ainoa haitta tässä korussa on edelleen, että joskus syödessä se kolisee hampaaseen, enkä todellakaan halua, että hampaasta lähtee kiille tai että ien vetäytyy.

      Mutta toisaalta en tätä ole meinannut koko loppulämääni edes pitää=)

      Alussa itse kastoin vanupuikon Septidiniin ja putsailin sillä lävistystä, lisäksi purskuttelin suuvedellä.

      Se, että tappia näkyy hieman ulkopuolelta kuuluu asiaan, jos "vartta" ei näkyisi yhtään, olisi tappi luultavasti liian lyhyt. Lävistyksen pitää kuitenkin saada "hengittää", että liian lyhyttä korua ei kannata pitää.

      • Nti. Sininen

        Huulen sisäpuoli on niin pehmeää kudosta, että se koru painaa kuoppaa sinne, korun pituus ei vaikuta siihen, koska hampaat jne painavat korun joka tapauksessa huuleen kiinni. Kannattaa liikuttaa korua aina välillä irti huulen sisäpuolesta, jotta kudosta ei ala kasvamaan korun päälle.

        Alahuulen koru yleensä liikkuu sen verran syödessä, puhuessa jne että kudoksen kasvaminen korun takaosan päälle ei ole niin yleistä kuin ylähuulessa, jossa koru liikkuu vähemmän.


      • ap..
        Nti. Sininen kirjoitti:

        Huulen sisäpuoli on niin pehmeää kudosta, että se koru painaa kuoppaa sinne, korun pituus ei vaikuta siihen, koska hampaat jne painavat korun joka tapauksessa huuleen kiinni. Kannattaa liikuttaa korua aina välillä irti huulen sisäpuolesta, jotta kudosta ei ala kasvamaan korun päälle.

        Alahuulen koru yleensä liikkuu sen verran syödessä, puhuessa jne että kudoksen kasvaminen korun takaosan päälle ei ole niin yleistä kuin ylähuulessa, jossa koru liikkuu vähemmän.

        Tätä aattelinkin et ei se pidempi tappi kuitenkaan mitään auttaisi, kun mulla ainakin hampaat ja ikenet painaa sen kiinni huuleen jokatapauksessa...

        Koru tosiaan heiluu tos syödes ja muutenkin otan sitä välillä tavallaan pois sieltä kuopasta:D


      • kysymys..
        ap.. kirjoitti:

        Tätä aattelinkin et ei se pidempi tappi kuitenkaan mitään auttaisi, kun mulla ainakin hampaat ja ikenet painaa sen kiinni huuleen jokatapauksessa...

        Koru tosiaan heiluu tos syödes ja muutenkin otan sitä välillä tavallaan pois sieltä kuopasta:D

        Käykö sulla syödessä se koru hampaaseen, vai onko mulla vaan väärässä kohdassa tuo mun lävistys?

        Joskus kolisee nääs tuohon yhteen hampaaseen syödessä, ja muutenkin kun liikuttelen suuta, se käy kyllä hampaaseen.

        Ois saanu tuo reikä varmaan olla vielä hippasen verran ylempänä =)


      • ap..
        kysymys.. kirjoitti:

        Käykö sulla syödessä se koru hampaaseen, vai onko mulla vaan väärässä kohdassa tuo mun lävistys?

        Joskus kolisee nääs tuohon yhteen hampaaseen syödessä, ja muutenkin kun liikuttelen suuta, se käy kyllä hampaaseen.

        Ois saanu tuo reikä varmaan olla vielä hippasen verran ylempänä =)

        Kyllä välillä saattaa ottaa hampaaseen, mutta ei se mitenkään häiritsevästi tai jatkuvasti siihen kolaja. Mulla ainakaan ei ois auttanu mitään lävistyksen ylöslaitto, koska mulla ainakin lävistys on alhaalla ienrajan kohdalla...

        Mikäli tämä nyt oli edes tarkoitettu mulle. Mulla on kaikki sujunu suht helposti. Ainut joka haittaa on se että mun iho kuivuu jo pelkästään siitä että mä pari kertaa päiväs lämpimällä vedellä putsaan tuon lävistysreiän. Saa olla jatkuvasti rasvaamas, mut eiköhän tämä tästä.

        Toinen on että mä pelkään, että multa menee kiille tai et ienraja alkaa vetäytymään, mutta eivät taida ainakaan vielä olla ajankohtaisia:) Katsoo nyt miten tuo viihtyy tuossa ja voihan laataksi vaihtaa sitten vaikka bioplastia, joka olis vähän pehmeämpää.

        Mut ei mulla taas muuta...


      • Nti. Sininen
        ap.. kirjoitti:

        Kyllä välillä saattaa ottaa hampaaseen, mutta ei se mitenkään häiritsevästi tai jatkuvasti siihen kolaja. Mulla ainakaan ei ois auttanu mitään lävistyksen ylöslaitto, koska mulla ainakin lävistys on alhaalla ienrajan kohdalla...

        Mikäli tämä nyt oli edes tarkoitettu mulle. Mulla on kaikki sujunu suht helposti. Ainut joka haittaa on se että mun iho kuivuu jo pelkästään siitä että mä pari kertaa päiväs lämpimällä vedellä putsaan tuon lävistysreiän. Saa olla jatkuvasti rasvaamas, mut eiköhän tämä tästä.

        Toinen on että mä pelkään, että multa menee kiille tai et ienraja alkaa vetäytymään, mutta eivät taida ainakaan vielä olla ajankohtaisia:) Katsoo nyt miten tuo viihtyy tuossa ja voihan laataksi vaihtaa sitten vaikka bioplastia, joka olis vähän pehmeämpää.

        Mut ei mulla taas muuta...

        8mm tappi voi olla liian pitkä, koruja saa myös 7mm pituisena joka voi olla sopiva, jos koru tuntuu hankaavan hampaisiin.

        Jos tuntuu siltä ja pelkää hampaidensa puolesta, kannattaa käydä kysymässä lävistäjältä jos koru on hieman liian pitkä.

        Muovilabretit voi lyhentää täysin sopivan pituiseksi, jos sopivan pitusta korua ei tunnu löytyvän. Muovi on muutenkin ehkä hieman mukavempi hampaille ja ikenille.


    • Anonyymi

      otin 5 päivää sitten huulikorun ja se on edelleen todella turvonnut ja tuntuu kuin se uppoaisi huulen sisään sisäpuolelta. Aikaisemmin se painoi vaan pienen kuopan huuleen mutta nyt kun kielellä tunnustelee niin korua ei tunnu ollenkaan koska se on painautunut niin syvälle. Onko tää normaalia vai pitäiskö mennä näyttämään jonnekkin??

      • Anonyymi

        Ei ole normaalia, kuten ei ole normaalia myöskään lävistys ja koru huulessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe