Kauanko kannattaa laihduttaa

näin?

Kuinka monta päivää kannattaa laihduttaa tosi niukalla ruokavaliolla, eli 500-800 kcal/pvä? Eli millonkohan kroppa menee säästöliekille ja ei kannata enää jatkaa? Olen 169 cm/ 63,5 kg nainen ja tarkoitus olis muutama kilo tiputtaa. Luulen että ei varmaan kovin montaa päivää(?)kannata, koska ylipainoa ei ole kuitenkaan varsinaisesti ole..

17

3926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frida

      sentään! Tollanen dieetti on jo terveysriski. Älä pudota kaloreita alle 1500 kcal:n päivässä.

      • näin?

        No en mä usko, että se mikään terveysriski ole. Lääkäritkin käyttävät 500-800 kcal dieettiä tosi ylipainoisille ihmisille.. Ja ihan hyvä olo mun on, vaikka on nyt 4 pvää takana. Vielä ei ole paino tippunut, mutta uskon että siihen menee vielä pari päivää.


      • Anonyymi
        näin? kirjoitti:

        No en mä usko, että se mikään terveysriski ole. Lääkäritkin käyttävät 500-800 kcal dieettiä tosi ylipainoisille ihmisille.. Ja ihan hyvä olo mun on, vaikka on nyt 4 pvää takana. Vielä ei ole paino tippunut, mutta uskon että siihen menee vielä pari päivää.

        Syö päivössä kolme omppoo ja juo pullo omenasiireriä, niin laihdut Reippaan kilon joka päivä. Samalla voit polkee jotain muijaa tai kuntopyörää.


    • p-oronen

      Minä aloitin vuodenvaihteessa oman ohjelman, tosin oli lievää ylipainoa, 170cm/69kg, olen mies.
      Arvioin päivittäiseksi energiatarpeeksi noin 2500 kcal ja säädin ruokailun siten että söin ehkä 1000-1300 kcal. Tämä ei ole estänyt mm hiihtämästä tänä aikana 200 kilometriä, mm 32 km Finlandiahiihdon puolikas, sekä 1-2 käyntiä salilla viikossa. Paino putosi ensimmäisessä kuukaudessa n 6 kiloa ja 3 kuukaudessa yhteensä 10 kiloa. Nyt olen pikkuhiljaa palaamassa normaaliin kun tavoite on enää 2 kilon päässä. On kokemuksia rajuimmistakin ohjelmista mutta silloin saattoi mennä taju kun nousi nopeasti seisomaan...

      • karkkivihaaja

        Miksi sitä paskamahaa pitää ylipäätään hankkia, sitten laihduttaa ja taas paskamahaa lisää ja taas laihduttaa, onko tämä joku elämäntapa?, "taju lähtee", just juu, hyvä meininki..


      • Nicc
        karkkivihaaja kirjoitti:

        Miksi sitä paskamahaa pitää ylipäätään hankkia, sitten laihduttaa ja taas paskamahaa lisää ja taas laihduttaa, onko tämä joku elämäntapa?, "taju lähtee", just juu, hyvä meininki..

        Syökää kunnolla se on kivaa, oikealla liikunnalla se kroppa muuttuu, ei syömättömyydellä.
        Ja turha puntariin tuijotus on syvältä, peili ja oma olo kertoo totuuden.
        Jojo laihdutuksesta ei saa kuin stressiä, niin itse kuin lähipiiriin.


      • irtsu
        karkkivihaaja kirjoitti:

        Miksi sitä paskamahaa pitää ylipäätään hankkia, sitten laihduttaa ja taas paskamahaa lisää ja taas laihduttaa, onko tämä joku elämäntapa?, "taju lähtee", just juu, hyvä meininki..

        Ei taida olla hankitakysymys, luulisin...


    • tarvitsisi laihduttaa..

      sillä sinä olet normaalipainoinen.
      Kertomillasi pituus/painoarvoilla laskettuna sinun painoindeksisi on 22,41.

      Eli jatka vain normaalia elämää.

      HHH

    • Rinsessa

      Heippa! Olen aivan samoissa mitoissa 169/ 63,5kg ja aion myös kokeilla 500kcal/pvä n.viikon nyt alkuun ainakin. Tavoitteena on 56kg vappuun mennessä!!!! Ajattelin pikastartin jälkeen siirtyä n. 1000kcal/pvä.

      • näin?

        Itseasiassa mullakin on tavoitteena tuo 56kg =), mutta vasta juhannukseen mennessä. Tai siis yritän kyllä mahdollisimman nopeasti, mutta musta tuntuu että kun ylipainoa ei kuitenkaan ole, niin ei ne kilot lähde niin nopeesti.. no, mutta katotaan kuinka nopeesti lähtee =). Mä oon huomannu muuten sellasen jutun, että mula lähtee paino laskuun vasta kun on ollut 5 pvää 500 kcal/pvä. Neljäntenä päivänä oli tosi tuskainen olo, kun oli syöny 500 kcal neljän päivän ajan, eikä paino liiku minnekään.. mutta nyt tiedän tuon ajan ja ei tartte turhaan tuskastua, kun alkaa laihikselle.


      • Rinsessa
        näin? kirjoitti:

        Itseasiassa mullakin on tavoitteena tuo 56kg =), mutta vasta juhannukseen mennessä. Tai siis yritän kyllä mahdollisimman nopeasti, mutta musta tuntuu että kun ylipainoa ei kuitenkaan ole, niin ei ne kilot lähde niin nopeesti.. no, mutta katotaan kuinka nopeesti lähtee =). Mä oon huomannu muuten sellasen jutun, että mula lähtee paino laskuun vasta kun on ollut 5 pvää 500 kcal/pvä. Neljäntenä päivänä oli tosi tuskainen olo, kun oli syöny 500 kcal neljän päivän ajan, eikä paino liiku minnekään.. mutta nyt tiedän tuon ajan ja ei tartte turhaan tuskastua, kun alkaa laihikselle.

        Kiva kun on samat tavoitteet...katsotaan mihin tämä johtaa. olisi vain tosi kiva kiva tietää alkuperäiseen kysymykseen vastaus...eli missä vaiheessa elimistö menee säästöliekille? Minulla treeninä lisäksi 2krt/vko sali ja 1krt joku jumppa ja aamulenkit 0,5h joka päivä päälle
        ...
        ruokavalio vain on ollut rempallaan ;)


      • näin?
        Rinsessa kirjoitti:

        Kiva kun on samat tavoitteet...katsotaan mihin tämä johtaa. olisi vain tosi kiva kiva tietää alkuperäiseen kysymykseen vastaus...eli missä vaiheessa elimistö menee säästöliekille? Minulla treeninä lisäksi 2krt/vko sali ja 1krt joku jumppa ja aamulenkit 0,5h joka päivä päälle
        ...
        ruokavalio vain on ollut rempallaan ;)

        mä uskon että se säästöliekille meneminen on aika yksilöllistä. sen takia mä kirjaan joka päivä ylös (aamulla) mun tarkan painon, rasva- ja nesteprosntit, niin siitä sit näkee mitenkä nopeesti paino laskee ja millon lakkaa laskemasta. Sit ku ei enää laske, niin pitää vissiin syödä vähän enempi.. sit jos paino ei laske, niin rasvaprosentista voi päätellä, että onkohan tullu lisää lihasta (eli rasvaprosentti pienentynyt) ja sen takia paino ei putoa. Sillonhan kuitenkin on laihtunut, vaikkei heti painossa näkyisikään.


      • pelätä
        näin? kirjoitti:

        mä uskon että se säästöliekille meneminen on aika yksilöllistä. sen takia mä kirjaan joka päivä ylös (aamulla) mun tarkan painon, rasva- ja nesteprosntit, niin siitä sit näkee mitenkä nopeesti paino laskee ja millon lakkaa laskemasta. Sit ku ei enää laske, niin pitää vissiin syödä vähän enempi.. sit jos paino ei laske, niin rasvaprosentista voi päätellä, että onkohan tullu lisää lihasta (eli rasvaprosentti pienentynyt) ja sen takia paino ei putoa. Sillonhan kuitenkin on laihtunut, vaikkei heti painossa näkyisikään.

        että tulis lihasta lisää noin pienillä kaloreilla. Heh. Pikemminkin kaikki lihakset lähtevät tollasella dieetillä, ja jonkun verran rasvaakin, mut pääasiassa lihasta. Ja kyl se paino nopeesti nousee taas kun rupee syömään normaalisti, eli ihan turhaa touhua. Pikadieetit on syvältä, ainoa oikea tie pysyvään laihtumiseen ja tiukkaan kroppaan on pysyvät, terveelliset elämäntavat, johon kuuluu siis terveellinen ruokavalio ilman mitään pikadieettihömpötyksiä.


      • näin?
        pelätä kirjoitti:

        että tulis lihasta lisää noin pienillä kaloreilla. Heh. Pikemminkin kaikki lihakset lähtevät tollasella dieetillä, ja jonkun verran rasvaakin, mut pääasiassa lihasta. Ja kyl se paino nopeesti nousee taas kun rupee syömään normaalisti, eli ihan turhaa touhua. Pikadieetit on syvältä, ainoa oikea tie pysyvään laihtumiseen ja tiukkaan kroppaan on pysyvät, terveelliset elämäntavat, johon kuuluu siis terveellinen ruokavalio ilman mitään pikadieettihömpötyksiä.

        aikaisempien kokemusten perusteella mulla ei kyllä lihasta lähde, koska treenaan 4-5 pvänä viikossa (spinning/bodypump/...) ja mun mielestä mulla ainakin vaan kovenee lihakset..tai sit se johtuu siitä että rasvaa lähtee ja lihakset tulee paremmin näkyviin =)


      • joo
        näin? kirjoitti:

        aikaisempien kokemusten perusteella mulla ei kyllä lihasta lähde, koska treenaan 4-5 pvänä viikossa (spinning/bodypump/...) ja mun mielestä mulla ainakin vaan kovenee lihakset..tai sit se johtuu siitä että rasvaa lähtee ja lihakset tulee paremmin näkyviin =)

        No jos mä ilmoittelen mun pikakuurin jälkeen mun lihasten tilanteen... ;) Ihanaa että ihmiset on huolissaan..


    • Anonyymi

      Itsehän pudotan painoa 70% kaloreilla. Kestävä elämäntapa. Kaksi kiloa kuukaudessa.

    • Anonyymi

      2 vrk riittää ja läskit on kadonneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe