yleiskorotuksen vaikutus irtisanomisaikana

Erdon

Jos annan irtisanomiskirjeen 22.5 ja siinä kun on 14 päivää eli 5.6 olisi viimeinen työssäolopäivä vaikuttaako yleiskorotus palkkaan?

Vai olisiko viisaampaa antaa irtisanomiskirje vasta 2.6 ja viimoinen työssäolopäivä olisi 16.6

Tarkoituksena olisi tehdä kesällä jotain muuta ja palata myöhemmin samaan paikkaan.

Enkö kuitenkin saisi samaa palkkaa kuin mitä lähtiessäni ja ilman koeaika-vaatimusta

5

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on yleiskorotus

      Periaatteessa palkkaasi pitäisi tarkistaa 01.06.2006 alkaen.

      sitten tuo ajatuksesi takaisin työhönpaluusta samoin ehdoin ja samalla palkalla;

      itse en ainakaan palkkaa työntekijää takaisin ns. vanhana työntekijänä, samoilla eduilla. Varsinkaan, jos hän on vain kesän pois. Taikka sitten pitäisi olla ihan järjettömän hyvä työntekijä.

      Voipi olla ettei edes olisi mitään paikkaa mihin palata, olisihan sun tilalle otettava joku toinen.

      • erdon

        Pidän itseäni hyvänä työntekijä, mutten niin järjettömän hyvänä. Uskoisin kuitenkin saavani paikan takaisin, mutta ei se palkka huonommaksi voi mennä jos kerran on alin mahdollinen palkkaus.

        Muutenkin ne laittaa jonkun hoitamaan mun hommaa kesän ajaksi....


      • virkavapaata
        erdon kirjoitti:

        Pidän itseäni hyvänä työntekijä, mutten niin järjettömän hyvänä. Uskoisin kuitenkin saavani paikan takaisin, mutta ei se palkka huonommaksi voi mennä jos kerran on alin mahdollinen palkkaus.

        Muutenkin ne laittaa jonkun hoitamaan mun hommaa kesän ajaksi....

        Mikset ota työstäsi virkavapaata, niin se säilyy varmasti paremmin???


      • sekin vielä
        virkavapaata kirjoitti:

        Mikset ota työstäsi virkavapaata, niin se säilyy varmasti paremmin???

        virkavapaalla säilyvät kaikki saavuttamasti edut... lomankertymiset, työkokemusaika jne jne joista voi vuosien päästä olla hyvinkin hyötyä - tulee ikälisät ym. edut aikaisemmin.
        Ainakin kunnan leivissä ainoa mikä tekee katkon työsuhteen laskemiseen on LAITON poissaolo, esim. vuorotteluvapaankin aikana kokemusvuodet kertyvät.


      • erdon
        sekin vielä kirjoitti:

        virkavapaalla säilyvät kaikki saavuttamasti edut... lomankertymiset, työkokemusaika jne jne joista voi vuosien päästä olla hyvinkin hyötyä - tulee ikälisät ym. edut aikaisemmin.
        Ainakin kunnan leivissä ainoa mikä tekee katkon työsuhteen laskemiseen on LAITON poissaolo, esim. vuorotteluvapaankin aikana kokemusvuodet kertyvät.

        Jos oikein olen niin virkavapaa on etc
        palkaton loma, palkaton poissaolo.

        Olen vakituinen osa-aikainen enkä oikein tiedä miten pomot siihen virkavapaaseen suhtautuisivat. Sinänsä hyvä idea.

        On kyllä perkeleen kannustavaa tietää että tekee hommat hyvin eikä ne viitsi tai tuotannon syistä halua tätä henkilöä muuhun pistää, mutta sellaiset jotka pyörittävät duunissa peukaloa ja vetävät saikkua kierrätetään muissa työtehtävissa ja palkka sen kun vain nousee muun osaamisen mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      70
      1362
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      957
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      712
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      369
      703
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe