Joutavan p...n jauhamisesta?!

Agathe

Olenko ainoa, jota kiusaa näitten keskustelupalstojen "asiattomuus", siis se, että ihmiset saa kyllä keskustelemaan joutenpäiväisestä p...njauhamisesta, kaksimielisyyksistä yms., mutta ns. asiasta jos haluaisi keskustella, eipä onnistu!

Onko mulla ns. hoksottimissa vikaa vai missä? Pitäisikö mennä jollekin toiselle keskustelupalstalle puhumaan ihan asiaa ja sitten käydä täällä, kun ei ole asiaa - vai mitä?

Perusteeksi tähän se, että olen töissä, ja opiskelen, nukkuakin pitää ja harrastuksia löytyy, joten koneella ei ehdi "kauhean kauaa" istua, joten olisi kiva keskustella ihan asiallisista asioista - ei tiukkapipoisesti, mutta silti asiallisestiKIN.

26

1440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jermu

se, että ajan mittaan keskustellaan vain keskustelusta ja erityisesti toisista keskustelijoista, jolloin hyvät aiheet hukkuvat siiheen massaan.
      Asiallisen avauksesi vastineeksi laitoin asijallisen vastauksen. Tulet luultavasti saamaan aikalailla huutoa aikaiseksi.

• Agathe

Se jo on upea juttu, että ainakin eka vastaus oli asiallinen - Kiitos =)

• en usko, että sen ihtensä jauhaminen loppuu, vaikka mitä tekisimme. Sekin pitää sallia, mutta siihen ei ole pakko osallistua.;)

Mielestäni ainoa, mitä enemmän keskustelemisesta kiinnostuneet voivat tehdä, on mielenkiintoisten aloitusten tekeminen ja aktiivinen kiinnostaviin ketjuihin osallistuminen.

Mistä sinä haluaisit keskustella?

Onko teillä "tuoreet joditabletit" kaapissa?

Miten eri harrastukset jakautuvat sukupuolten mukaan? Saako mies virkata ja nainen höylätä?

Mikä on elämän tarkoitus?

Onko elämässä tarkoitusta? Vai mistä tekisimme uusia aloituksia?

Kiva, että sinäkin olet täällä. Ei anneta periksi. Me kaikki yhdessä "olemme vastuussa" tämänkin keskustelupalstan keskustelun tasosta. Vai olemmeko?

Aurinkoisia ajatuksia ja mukavia hetkiä sinulle ja meille kaikille.;)

• tarkoitus

mikä se on ? Onneksi emme tiedä sitä koska se voisi hankaloittaa elämistä.

• salakaataja

rehellisesti vain jauhavani sitä itteään näillä yleisillä palstoilla. Asia-minäni on sitten niillä pakollista rekisteröitymistä vaativilla harraste ym sivustoila.- Tosin sielläkin joskus tahtoo asiat karata käsistä, mutta moderaattorit on ihan eri motivaatiolla yleistä hyvää varmistamassa.

• Juniperus

Se puuttuu näiltä palstoilta. Hyvin menee niin kauan kuin olet samaa mieltä, mutta jos erehdyt olemaan eri mieltä, keskustelukumppani loukkaantuu ja luulee sinun pitävän häntä tyhmänä. Saat kuulla olevasi tyhmä, ruma, pienimunainen ja impotentti.

- Enkä sillä sano, etteivätkö nekin väitteet kohdallani paikkaansa pitäisi, mutta eivät ne seikat mielestäni mitätöi mielipiteitäni.

• ursula

Tämäse on sitä hyvvää ulosantii.Mukava täällä naureskella,Siin sen näkkoo,assiin voip sannoo mukavastkii.

• Toe

Kirjoitat tarkkaan harkittuja sanoja aina.
        Houp, pysyt palstakuvioissa keskustelukulttuuripuutteesta huolimatta.

Miljoonasti täällä on toivottu ja vaadittu asiaa, ja jos sitä on tarjottu, se ei kiinnosta. Palsta on kuin laiva, jonka kurssi on jo määrätty; pienten ohjaus'virheiden' jälkeen laiva päätyy aina kurssilleen.

Harvoin on kysymys itse asiasta, kysymys on kirjoittajien keskinäisistä mielikuvista toisistaan, tuen ja turvan hakemisesta ja uhkaavien ihmisten pudottamisesta.

• toivontytär

keskustelua aiheesta: oletteko törmänneet jossain vaiheessa vertaistukiryhmiin? Ryhmiä on kaikilta aloilta esim. tuleva viikko on astma-viikko ja vertaistukea tarvitaan myös heidän kuin monen muunkin ryhmän keskuudessa. helpottaa kun kanssaihmisellä on sama vaiva/ongelma, voi hakea tukea toinen toisiltaan.

• salakaataja

nyt perustellaan vertaistukiryhmä pak''jauhamisen kyllästyneille. OKEI!

• aloitetaan
        salakaataja kirjoitti:

nyt perustellaan vertaistukiryhmä pak''jauhamisen kyllästyneille. OKEI!

heti sen vertaisryhmän / tukiryhmän kokoaminen. Aloituksista päätellen p:n jauhamiseen kyllästyneitä on paljon. Samalla saadaan taas se paljon puhuttu pallukka.

• PlaaPlaaPlaa

Odottelen sitä päivää kun tuo joutava valitus palstojen asiattomuudesta loppuu. Onpa hauskaa kun joka toinen aloitus koskee sitä. Lukekaa aiempia kirjoituksia ettette syyllisty aiheiden toistoon. Ja vielä ties monennenko kerran: ei täällä ole pakko olla, jos et osaa tehdä kunnon aloituksia itse, älä sitten valitakaan.

• p: n jauhamista

Täällä käydään käsitykseni mukaan purkamassa sitä pahaa oloa jota ei jostain syystä voi muuten purkaa. Tai en tiedä..

• Pirre*

Tarkoittaako tuo kysymys sitä, että me/te ns. muut ikäänkuin asetumme/tte palstalla kirjottavien yläpuolelle.

Ainoastaan paheksumalla toisten kirjoittajien aloituksia ja kirjoituksia so. keskustelua, mielestäni ei saada aikaan mitään muutosta.

Sitäpaitsi, jos halutaan asiallista ja korkeatasoista keskustelua täytyy olla niitä jotka haluavat keskustella; on täälläkin ollut vaikka millaisia aloituksia ...keskustelijat puuttuvat.

• Agathe

.. missään nimessä! Se on kyllä ehdottomasti väärin ymmärretty - anteeksi - ei todellakaan ole ollut tarkoitus!

Lähinnä tarkoitin sitä, että te kaikki, jotka tänne kirjoitatte, käytte lukemassa, kaipaatteko enemmän ns. asiallista keskustelua kuin "huuhaata"?

Juu, on kirja-elokuva-teatteri-ym. palstat, jonne voi ao. aiheista kirjoittaa, mutta oletan, että täältä löytyy suunnilleen saman ikäistä porukkaa ja heidän mielipiteistään, näkökulmistaan jne. olisin kiinnostunut. JA EI - en väheksy nuorempia/vanhempia ja heidän mielipiteitään, mutta kai niistä voi keskustella täälläkin?

• VAPPU
        Agathe kirjoitti:

.. missään nimessä! Se on kyllä ehdottomasti väärin ymmärretty - anteeksi - ei todellakaan ole ollut tarkoitus!

Lähinnä tarkoitin sitä, että te kaikki, jotka tänne kirjoitatte, käytte lukemassa, kaipaatteko enemmän ns. asiallista keskustelua kuin "huuhaata"?

Juu, on kirja-elokuva-teatteri-ym. palstat, jonne voi ao. aiheista kirjoittaa, mutta oletan, että täältä löytyy suunnilleen saman ikäistä porukkaa ja heidän mielipiteistään, näkökulmistaan jne. olisin kiinnostunut. JA EI - en väheksy nuorempia/vanhempia ja heidän mielipiteitään, mutta kai niistä voi keskustella täälläkin?

totuus on kuitenkin, että ei kaikki jaksa kovin kauan asialinjaa vetää, kun arki on muutenkin välillä ankeeta.
        Jos asiaa haluaa, on olemassa muut kanavat, kuten
        dokumenttiohjelmat, kirjat ym.
        Eiköhän suurin osa kaipaa kevyttä rupattelua jopa
        ihan jokapäiväisistä asioista.

• KOP KOP
        VAPPU kirjoitti:

totuus on kuitenkin, että ei kaikki jaksa kovin kauan asialinjaa vetää, kun arki on muutenkin välillä ankeeta.

Mitäs sanoit:)

• Pirre*
        VAPPU kirjoitti:

pitää paikkansa, mutta kun tällä palstalla on noita rivejä..niin niitähän on ilmeisesti loputtomiin ts. täällä olisi tilaa niin asiallisille, kuin vähemmän asiallisille aiheille....niinku tähänkin asti..

Se on vaan jännä juttu, ettei sitä viimesen päälle asiallista ketjua vaan ilmaannu, eli asialliset keskustelijat kuitenkin puuttuu...

Ajanpuutekin varmasti aiheuttaa sen etteivät kaikki asiallista keskustelua haluavat pysty kuitenkaan syventymään kovin perusteellisiin keskusteluihin...luulisin..

Sitten nykyään erilaisten medioiden antama tietotulva oikeastaan tukahduttaa keskustelun tarpeenkin asioista...faktaa tulee tuuttien täydeltä koko ajan - ennemminkin ihmisten s o s i a a l i s e t suhteet puuttuvat, ne joissa jutellaan niitänäitä, yleensä kevyttä arkipäivän jutustelua - niinkuin täällä nyt parhaastaan tehdään...ja hyvä niin(kin).
        Ihminen on sosiaalinen eläin - vieläkin.:/

Ps. itse en kuulu mihinkään keskustelija kategoriaan, viskelen mitä sattuu - yleensä...:)

• Juniperus
        Pirre* kirjoitti:

pitää paikkansa, mutta kun tällä palstalla on noita rivejä..niin niitähän on ilmeisesti loputtomiin ts. täällä olisi tilaa niin asiallisille, kuin vähemmän asiallisille aiheille....niinku tähänkin asti..

Se on vaan jännä juttu, ettei sitä viimesen päälle asiallista ketjua vaan ilmaannu, eli asialliset keskustelijat kuitenkin puuttuu...

Ajanpuutekin varmasti aiheuttaa sen etteivät kaikki asiallista keskustelua haluavat pysty kuitenkaan syventymään kovin perusteellisiin keskusteluihin...luulisin..

Sitten nykyään erilaisten medioiden antama tietotulva oikeastaan tukahduttaa keskustelun tarpeenkin asioista...faktaa tulee tuuttien täydeltä koko ajan - ennemminkin ihmisten s o s i a a l i s e t suhteet puuttuvat, ne joissa jutellaan niitänäitä, yleensä kevyttä arkipäivän jutustelua - niinkuin täällä nyt parhaastaan tehdään...ja hyvä niin(kin).
        Ihminen on sosiaalinen eläin - vieläkin.:/

Ps. itse en kuulu mihinkään keskustelija kategoriaan, viskelen mitä sattuu - yleensä...:)

Tämänkään palstan ei tarvitse olla pelkkää höpinää. Tämä käynnissä oleva keskustelu käy mielestäni malliesimerkistä siitä, että jostakin asiasta voidaan keskustella asiallisestikin: kaikki tähänastiset kommentit ovat mielestäni pelkkää asiaa.

Kyse on lähinnä viitseliäisyydestä. Ajanpuute on huono selitys hömpälle. Jos on aikaa vastata kaikkiin aloituksiin, niin luulisi olevan aikaa myös pohtia sanomaansa. Ongelmana on, että vähänkin enemmän omaa ajattelua vaativat keskustelunaiheet halutaan latistaa heippa-vaan-kaikille-tasolle.

Ja miksi pitää aina väittelyssä saada sanoa viimeinen sana? Minulla on kysymyksiä, joiden suhteen toivon, että joku osoittaisi minun olevan väärässä. Sanoisi minulle sen viimeisen sanan.

• Pirre*
        Juniperus kirjoitti:

Tämänkään palstan ei tarvitse olla pelkkää höpinää. Tämä käynnissä oleva keskustelu käy mielestäni malliesimerkistä siitä, että jostakin asiasta voidaan keskustella asiallisestikin: kaikki tähänastiset kommentit ovat mielestäni pelkkää asiaa.

Kyse on lähinnä viitseliäisyydestä. Ajanpuute on huono selitys hömpälle. Jos on aikaa vastata kaikkiin aloituksiin, niin luulisi olevan aikaa myös pohtia sanomaansa. Ongelmana on, että vähänkin enemmän omaa ajattelua vaativat keskustelunaiheet halutaan latistaa heippa-vaan-kaikille-tasolle.

Ja miksi pitää aina väittelyssä saada sanoa viimeinen sana? Minulla on kysymyksiä, joiden suhteen toivon, että joku osoittaisi minun olevan väärässä. Sanoisi minulle sen viimeisen sanan.

Ajatteletko koskaan, että ns. hömppä ja kiehnäyskin on toiselle ihmiselle täyttä asiaa, eli täyttää senhetkisen keskustelun tarpeen, ja kuin tarpeen toiseen ihmiseen.
        Se voi esim. tyydyttää pienen ihmisten tarpeen tunteesta, että "olen olemassa"..

Mielestäni on tosiaan toisten yäpuolelle asettumista ainainen narina keskustelujen tasosta ja niiden asiattomuudesta..

He jotka pystyvät keskustelemaan ns. korkeatasoisesti ja älyllisesti voivat keskustella ihan rauhassa - onhan täällä tilaa...asiattomat puheenvuorot voi jättää huomiotta ja omaan arvoonsa.

Äläkä aliarvioi kiehnäystäkään..sekin on inhimillistä...

• Juniperus
        Pirre* kirjoitti:

Ajatteletko koskaan, että ns. hömppä ja kiehnäyskin on toiselle ihmiselle täyttä asiaa, eli täyttää senhetkisen keskustelun tarpeen, ja kuin tarpeen toiseen ihmiseen.
        Se voi esim. tyydyttää pienen ihmisten tarpeen tunteesta, että "olen olemassa"..

Mielestäni on tosiaan toisten yäpuolelle asettumista ainainen narina keskustelujen tasosta ja niiden asiattomuudesta..

He jotka pystyvät keskustelemaan ns. korkeatasoisesti ja älyllisesti voivat keskustella ihan rauhassa - onhan täällä tilaa...asiattomat puheenvuorot voi jättää huomiotta ja omaan arvoonsa.

Äläkä aliarvioi kiehnäystäkään..sekin on inhimillistä...

Onhan sitä, jos jaksaa siirtyä toiselle ja kolmannelle sivulle, mutta kuka jaksaa? Uusia aloituksia tulee sitä tahtia, että parissa päivässä keskustelu on näkymättömissä. Tunteeko keskustelija olevansa olemassa vain, jos oma heippa-vaan-kaikille-aloitus on koko ajan näkyvissä. Minä-minä-minä-minä...

Harva keskustelu myöskään saa edetä rauhassa ilman että sitä pyritään latistamaan. Näyttää, että joihinkuihin iskee oikein paniikki!

Kuka tässä asettuu muiden yläpuolelle?

• Juniperus kirjoitti:

Onhan sitä, jos jaksaa siirtyä toiselle ja kolmannelle sivulle, mutta kuka jaksaa? Uusia aloituksia tulee sitä tahtia, että parissa päivässä keskustelu on näkymättömissä. Tunteeko keskustelija olevansa olemassa vain, jos oma heippa-vaan-kaikille-aloitus on koko ajan näkyvissä. Minä-minä-minä-minä...

Harva keskustelu myöskään saa edetä rauhassa ilman että sitä pyritään latistamaan. Näyttää, että joihinkuihin iskee oikein paniikki!

Kuka tässä asettuu muiden yläpuolelle?

jotka narajavat kokoaijjan keskustelujen tasottomuudesta..

• celine3

yleensä joudat koko keskustelupalstoja katselemaan kun opiskelet, käyt työssä ja harrastat - niin sitähän et maininnutkaan, että mitä, vai olisiko harrastuksesi tämä palstakirjoittelu, joka tuntuu turhauttavan sinua
      "asiattomuuksillaan."
      Merkile pantavaa on kyllä se, että asiattomuudet innoittavat eniten, eli ketju, joka alkaa jollain
      asiallisella aiheella, muuttuu aika pian asiattomaksi. Seurataanpa tilannetta!

• VAPPU

tästä alotuksesta, että ei saisi olla kuin kaksi
      alotusta : asiallinen ketju ja asiattomien ketju ja
      molempiin pääsy asiattomilta kielletty, oliko muuta?
      Nyt tuli karpo mieleen.

• Agathe

Tätähän minä juuri tarkoitis - on se vaan hyvä, että joku toinen osaa sanoa sen minua selkeämmin, niin että kaikki ymmärtävät - KIITOS =D

• Enemmän

keskustelun rajoja, niinkun tuolla edellä jo mainittiinkin. Hiukan vapaammin voisi keskustelu
      levitä jollekin toisen palstan aihealueelle.Pitäisi
      vaan vakavankin keskustelijan sitten ymmärtää,että
      tällä palstalla voidaan aihetta käsitellä huumorilla
      jopa "lapsellisesti" höpöttely palstan hengen mukaisesti ja hyväksyä se.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1334
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      51
      1279
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1085
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      115
      999
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      52
      636
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      142
      599
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      552
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      538
    9. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      495
    10. Valehtelu

Oletko valehdellut kaivatullesi?
      Ikävä
      71
      473
    Aihe