Tummasta vaaleaan

Iiris

Minulla on nyt mustat hiukset, mutta tahtoisin todella paljon vaaleat hiukset. Onko mitään mahdollisuuksia saada niistä enää vaaleat? Voiko kaupan värinpoistoa kokeilla mustiin hiuksiin? Tiedän, että tulos olisi varmasti punertava tai keltainen tai jokin ruskea, eikä niinkään vaalea. Voisiko kokeilla värinpoistoa kaksi kertaa peräkkäisinä päivinä? Ja sen jälkeen menisi kampaajalle värjäämään hiukset jotenkin, että ne eivät näyttäisi niin keltaisilta tai oransseilta, tai minkä väriset niistä ehkä tulisikaan. Mitä luulette? Hiukset varmasti kärsivät siinä, mutta ei voi mitään... Alkuperäinen hiustenvärini on vaalea ja minulla on puolipitkät hiukset.

Jos joku on koskaan tehnyt mustiin hiuksiin värinpoistoa, niin kertokaa ihmeessä millainen tulos oli, tai voiko niin edes tehdä! Ja jos joku viitsisi kertoa, minkä merkkinen värinpoisto on hyvä ja mikä sävy. Kiitos :)

51

32852

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuuu

minä ainakin olen montakin kertaa värjännyt hiukseni mustasta vaaleaan...ensimmäisellä värinpoisto kerralla yleensä vain tyvi tullut vaaleaksi ja sitten on ollut pinkkiä,keltaista,oranssia,punaista ym,pitkin hiuksia...:D mutta noin 3-5värinpoisto kerralla on tullut toivottu tulos...:)ja yleensä olen poly blonden raidoitusvärillä vaalentanut...:)

• dstmcdet

mitä luulet et mite hyvi lähtee värinpoistolla musta väri hiuksista ku oon ite värjänny hiukset mustalla n. 5 kertaa??:DD:D

• pilata hiuksesi

niin vaalennat. Itse jouduin leikkaamaan ihan lyhyeksi vaalennusyritysten jälkeen ja tässä sitä nyt sitten kasvatellaan.. Vaalensin ensin itse, ja sen jälkeen kampaaja yritti vaalentaa jolloin paloivat täysin.

• white joulu

En tiedä mitä ihmiset tarkottaa kun ne sanoo että hiukset "paloivat". Ei ne vaalennusaineet mitenkään polta hiuksia, mutta jos tukka on huonokuntonen ja riittävän monta vaalennuskertaa laittaa päällekkäin niin lopulta hiukset voi olla todella karheet ja huonokuntoset.

Se vaalennusainehan toimii niin että vetyperoksidi tekee hiukseen "reikiä" joista pigmentti ikäänkuin "valuu" pois, siis mikroskooppisesti. Jokaisen vaalennuskerran jälkeen hiuksiin ois hyvä tehdä rakennepaikkaava hoito, tai ainakin vaalentaa hiukset asteittain ja hoitaa niitä välillä.
        Ensimmäiset kaks vaalennuskertaa voi tehdä ihan parin päivän sisään - siis kun mustasta lähtee liikkeelle niin se on yleensä 1. tiilenpunanen 2. heleä oranssi ja sen jälkeen ei enää kannata vaalentaa koska sitte tullaan jo siihen surullisenkuulusaan pissankeltaseen jota keltasta täytyykin vaalentaaa monta kertaa ennenku tukka on edes niin vaalea et siihen kannattaa laittaa päälle joku kullanvaalea sävyä, tai tuhkaa, platinaa ei yleensä viel tässä vaiheessa saa.

Sitten vaan hoidetaan tukkaa mahdollisimman hyvällä shampoolla ja tehiksillä, pahimmat latvat voi aina välillä leikkauttaa pois ja kun tukka on riittävän hyväkuntonen kannattaa mennä kampaajalle ottamaan vaalennusvärikäsittely johon ehkä päälle joku hopeinen kevytsävy.
        Tai itse voi poistaa keltasuutta hopeashampoilla ja hoitoaineilla.
        Prosessi kestää noin puol vuotta normaalinkuntosissa hiuksissa, itse teetätyin koko homman kuukauden sisään, mut mulla katkeili kyllä ohimoilta hiuksia mutta sitten ne kasvo kyllä kesään mennessä ihan hyväkuntosina ja seuraavan syksynä oli jo melkeen hartiamittanen täysblondi tukka ja paksu ja hyväkuntonen. Se oli siis 1 A-sysimusta edellisessä vuodenvaihteessa.

Kun laskin niin värjäys-ja vaalennuskertoja oli sen vuoden aikana yhteensä 20, ja tämä tarina on tosi.
        Mennessäni erääseen kampaamoon testaamaan hiusten lujuutta ne ei sellasessa vetokoneessa edes katkennu, ylimielinen kampaaja oli ihan että oh-hoh.
        Tosin tästä on jo 20 vuotta ja tukkani oli sillon paksumpi ja vahvempi ku nykyään, nyt en enää uskaltais.

• en suosittele

En oikeasti suosittele. Tämä on jokakeväinen ilmiö kun pikkugootit haluavat kaliforniablondit kesäksi. Ja vapun kieppeillä näkyy näitä oranssin-keltaisen läikikkäitä värinpoistajia... (hauskaa viihdettä sekin). Mustasta saa vain hyvin harvat vaalean. Hiuslaadusta ja värikerroksista kiinni. Ihan valkoista mustasta ei saa kuin peruukilla.

Värinpoistojen välillä kannattaisi antaa päänahan ja hiusten levätä parikin viikkoa, väliaikana käytetään tehokosteuttavia ja rakennekorjaavia kampaamotuotteita. Ei siis oikeasti tehdä yhtä värinpoistoa tänään ja toista huomenna ja kolmantena päivänä kampaajalle. Mustasta vaaleaan saattaa vaatia 5-8 värinpoistoa, ja useimpien tukka kärähtää ja katkeilee pois siinä kolmannen tai neljännen poiston paikkeilla. Kun tukka on tipunkeltaisen ja oranssin sekoitus.

Marketin värinpoistoaineet ovat periaatteessa hyvin samanlaisia, itse käytän nutrissea koska se tuntuu riittoisalta. Värinpoistossa ei ole mitään sävyjä, se on aina pelkkä poisto. Ja joka poistoon vähänkään pidemmillä (yli hartiapituudella) hiuksilla kuluu vähintään kaksi pakettia koska värinpoistoainetta pitää olla hyvin reippaasti. Latvoihin ensin ja puolivälissä vaikutusaikaa vasta tyven lähelle.

• ......

Minulla on luonnostaan mustat hiukset, ja olen pääliosan hiuksista värjännyt shokkimagentalla.

Stargazerin vaalennusaine on ainoa jolla edes yritän vaalentaa, se on sellasta tappoainetta jolla saa poltettua hiukset päästä, mutta vaalentaa kyllä tehokkaasti. Itse pidän ainetta ehkä jotain vartin niin saan jo siinä ajassa tarpeeksi vaalean pohjan shokkivärille.

Kyseinen vaalennusaine sopii ainakin minulle hyvin, koska sitä voi sekottaa aina sopivan määrän kerralla esim juurikasvun vaalennusta varten. Siinä on siis erikseen jauhe ja pullossa nestettä joita sekoitetaan sekoituskulhossa.

Ja outoa kyllä, mutta oma tukka on ainakin pysyny suht hyvässä kunnossa, koska en vaalenna kuin aina juurikasvun. Ja saa tosiaan mustaksi värjätyn tukankin ihan vaaleeksi, varsinkin jos tekee vaalennuksen kahdesti. Muista! Ensin latvat, sitten vasta juuri!

Saa ainakin keune cosmeticsilta lahdesta ja helsingistä

• I wanna be blooonde!
        ...... kirjoitti:

Minulla on luonnostaan mustat hiukset, ja olen pääliosan hiuksista värjännyt shokkimagentalla.

Stargazerin vaalennusaine on ainoa jolla edes yritän vaalentaa, se on sellasta tappoainetta jolla saa poltettua hiukset päästä, mutta vaalentaa kyllä tehokkaasti. Itse pidän ainetta ehkä jotain vartin niin saan jo siinä ajassa tarpeeksi vaalean pohjan shokkivärille.

Kyseinen vaalennusaine sopii ainakin minulle hyvin, koska sitä voi sekottaa aina sopivan määrän kerralla esim juurikasvun vaalennusta varten. Siinä on siis erikseen jauhe ja pullossa nestettä joita sekoitetaan sekoituskulhossa.

Ja outoa kyllä, mutta oma tukka on ainakin pysyny suht hyvässä kunnossa, koska en vaalenna kuin aina juurikasvun. Ja saa tosiaan mustaksi värjätyn tukankin ihan vaaleeksi, varsinkin jos tekee vaalennuksen kahdesti. Muista! Ensin latvat, sitten vasta juuri!

Saa ainakin keune cosmeticsilta lahdesta ja helsingistä

Missä Helsingissä on Keune Cosmetics? Muuks ne ulos tavalliselle kuluttajalle joka ei oo ammattikampaaja?

Mikä siin Stargazerissä on peroksidipitoisuus?

• peroksidi 9%
        I wanna be blooonde! kirjoitti:

Missä Helsingissä on Keune Cosmetics? Muuks ne ulos tavalliselle kuluttajalle joka ei oo ammattikampaaja?

Mikä siin Stargazerissä on peroksidipitoisuus?

StarGazer - Bleach and Peroxide Kit on 9% peroksidi ja ainakin oli tarjouksessa kauneudenmaailmassa tarjouksessa

http://www.kauneudenmaailma.fi/stargazer-bleach-peroxide-p-2102.html

• MÄÄÄÄÄÄ!

haha, mulla otettiin yks värinpoisto ja värjäys. sit joskus puolen vuoden päästä vaalensin siis vaalennusaineella, en millään värinpoistolla ja ihan blondit tuli :D

• DaisyBoo

Kannattaa ihan suosiolla mennä suoraan kampaajalle.Värinpoistot/vaalennukset hankalimpia hiusten käsittelyssä.Ite tehtynä saatat aiheuttaa vaan hallaa jota sit kampaajankin on vaikea korjata.

• zaza88

Ei kannata mennä kampaajalle. Minulle sanottiin että minusta ei saa blondia tekemälläkään mutta kotona sain hiukset kuivuivat mutta viikossa sain ne normaaleiksi! Minulla on ennen ja jälkeen kuvat.

• brown hair

mulla on itellä ollu myös joskus mustat, oikee väri myös vaalee ja just kaupan värinpoistoilla ne sit tuli ihan blondeiks...niitä kyl meni jotain 3-5 ja ekaks olin oranssipää vähän aikaa mut taukojan jälkeen vaalennus taas tehos.

Hiukset kyllä kuivuu tosi paljo ja hoitoaineita meni ihan käsittömättömästi, mut tuli niistä sit ihan nätit...
      eli kyllä se onnistuu jos on kärsivällinen...

• Vetyperoksidi

Mä olin aikanaan kanssa ruskean musta (värjäsin vaalennetut hiukseni punaiseksi ja sitten ruskeaksi ja lopputulos lähes musta.)Halusin takaisin vaaleat. Olin kampaajalla 4 tuntia ja itkien kotiin Peppi Pitkätossuväri päässä. Odotin viikon ja kun se vähän tasoittui ostin jotain Poly Blondea (kai joku Ultra L1 tai jotain.) Kyllä se siitä vaaleni sitten ihan kivaksi. Nykyään vaalennan edelleen sillä ja on tehokas ja helppo (pitää olla päässä 45 min. muuten jää keltainen) mutta tosin kuivattaa hiusta sikana eli vain juurikäsittely aina seuraavalla kerralla. Tsemppiä, voi olla kyllä riskitouhua, mutta mulla ainakin jäi hiukset päähän :)

• kdjfjf
        Vetyperoksidi kirjoitti:

Mä olin aikanaan kanssa ruskean musta (värjäsin vaalennetut hiukseni punaiseksi ja sitten ruskeaksi ja lopputulos lähes musta.)Halusin takaisin vaaleat. Olin kampaajalla 4 tuntia ja itkien kotiin Peppi Pitkätossuväri päässä. Odotin viikon ja kun se vähän tasoittui ostin jotain Poly Blondea (kai joku Ultra L1 tai jotain.) Kyllä se siitä vaaleni sitten ihan kivaksi. Nykyään vaalennan edelleen sillä ja on tehokas ja helppo (pitää olla päässä 45 min. muuten jää keltainen) mutta tosin kuivattaa hiusta sikana eli vain juurikäsittely aina seuraavalla kerralla. Tsemppiä, voi olla kyllä riskitouhua, mutta mulla ainakin jäi hiukset päähän :)

Mä vaalensin kans Poly Blonde Ultra L101:llä. Paras vaalennusaine kaupassa mitä tiedän.

• toulouselautrec

Mulla oli pitkän aikaa mustat hiukset ja halusin blondata. pitkä prosessi oli, laitoin 3 kuukauden sisällä 4 värinpoistoa. sitten menin kampaajalle ja siellä laitettiin värinpoisto, vaalea väri ja hopeasävyte niin satiin keltasuus pois. blondiks tuli. kampaaja makso 96 euroa (leikkasin myös) ja mulla oli lyhyt polkkatukka.
      ja päänahkaa kirveli niin vitusti kun kampaaja laitto värin värinpoiston päälle, päänahkaan tuli rakkoja mutta ne lähti ja hiukset on päässä vielä ja ihan hyväkuntoset.

mut kannattaa ehkä tolla stargazerin bleach and peroxide kitillä vaalentaa ennen kampaajaa kuitenki niin ei tarvii muuta ku sen. mm. cybershop.fi sivuilta sitä saa.

• ssallaa91

Voisiko joku kertoa että miten voin saada vaaleat kun on musta päältä ,ja alla on vähäsen violettiä,mulla on hirveän lyhyet hiukset. että kannattaako kotikonstein vain suoraan kampaajalle

• mo.
        ssallaa91 kirjoitti:

Voisiko joku kertoa että miten voin saada vaaleat kun on musta päältä ,ja alla on vähäsen violettiä,mulla on hirveän lyhyet hiukset. että kannattaako kotikonstein vain suoraan kampaajalle

Itelläni oli mustat hiukset. Kävin kampaajalla. Otin paljon vaaleen ruskeita raitoja, suoraan mustan päälle. sen jälkeen pesu. Sitten otin sillä samalla värillä koko hiukset, niin lopputulos oli tälläinen punaruskea ja alta mustat. Sitten parin kuukauden päästä uusiks ja taas vaaleita raitoja. Eli noin puolisen vuotta siihen menee :)

• tuuli89
        mo. kirjoitti:

Itelläni oli mustat hiukset. Kävin kampaajalla. Otin paljon vaaleen ruskeita raitoja, suoraan mustan päälle. sen jälkeen pesu. Sitten otin sillä samalla värillä koko hiukset, niin lopputulos oli tälläinen punaruskea ja alta mustat. Sitten parin kuukauden päästä uusiks ja taas vaaleita raitoja. Eli noin puolisen vuotta siihen menee :)

Olen onnistunut pikimustasta saamaan platinan blondit viikossa!

• Minä
        tuuli89 kirjoitti:

Olen onnistunut pikimustasta saamaan platinan blondit viikossa!

miten ??? :o

• Mrs. Weasley who want to be Malfoy

Kaksi värin poistoa takana (Schwarzkopf), tulos räikeän oranssi tyyliin Weasley. Kivat näinkin, mutta luulen että vielä yksi värinpoisto, jos kaksikin, kun ollaan matkalla platinan vaaleaan. Kova urakka ja riskialtis, pelko hiusten poisputoamisesta.

• blondee--

kyllä sä varmaan joudut tekeen vielä muutaman poiston. mulla on mustasta tehty jo kolme värin poistoa ja hiukset ihan palanu ja ei tosiaan ole lähelläkään platinaa. :(

• hiio

Olen värjännyt hiuksia elämäni aikana sata ja tuhat kertaaa ! Joten tässä neuvo joka on toiminut USEASTI :D

Kannatan ensin kahta värinpoistoa hiuksiin! (kampaajat eivät välttämättä ala tekemään mustiin hiuksiin)
      jonka jälkeen laittaa ruskea väri ja raidat. hommaanhan siis menee 4 purkkia väriä. yksi vaihtoehto on myös ensin tehdä värinpoisto ja sen jälkeen värjäys kampaajalla :)

• hiukset6836

Voin veikata, että tummempi tukka vaatii kaksi värinpoistoa. Itselläni on ollut tummaksi värjätty tukka, siihen meni yksi värinpoisto ja seuraava väri silti tarttu. (Voi tosin olla, että hiukseni ovat ohuemmat tai huonokuntoisemmat..) käytän kuitenkin tällaista värinpoistoa:
      http://www.cybershop.fi/product/3810/bleach-and-peroxide-kit Se on toiminut hyvin ainakin siis minun kohdallani :) kannattaa kuitenkin pitää aina ne pari-viisi päivää mahdollisten värjäysten välissä, että oma päänahka ja tukka saa hetken levähtää.

• poika13v

Värjäsin eka mustalla sitten värjäsin blondilla ja tuli oranssit sitten jonkuu 4viikonpääst menin parturii ja multa leikattiin vähäsen hiuksia ja tuli keltasen blondit ja päätin värjätä siitä jonkun kolmen viikon päästä takas mustilla ja tuli mustat ne oli mulla jonkuu aikaa ja värjäsin nyt jonkuu 2vko sit ja kävin parturis nytten perjantain ja mulla on etu hiukset vielä vähän mustat ja takaanta alhaalta tumman ruskeet ja ylhäält vähän tummat. Ja nyt haluisin värjätä blondiks ni tietääkö kukaan minkälaiset tulee tuolla värinpoistoaineel, tolla mitä saa cybershotist?

• 39

Minulle ei kampaaja suostunut tekemään vaalennusta kun omistin mustat hiukset. Lähdin liikkeelle niin, että heitin pari värinpoistoa ja siihen päälle tuhkaan taittuvan värin (tummanvaalea tuhka - oma värini). Odottelin kolme kuukautta, annoin hiusten levätä ja tein hoitoja. Seuraavaksi hain kaupasta värinpoiston ja vaalentavan tuhkaan taittuvan värin (otin kaksi kun luulin ettei riittäisi vaalennus). Tuloksena oli aivan kirkkaan vaalea lopputulos, eikä punaisuutta/keltaisuutta. Latvoja piti ottaa yhteensä 5cm pois, eli ihan normaalin verran kun en ollut aikoihin leikannut. Eli hyvin toimi värinpoisto vaalentava tuhkaan taittuva väri. Kaikki purkit mitä ostin oli ihan markettikamaa L'Orealilta.

• hohtohile

Oliks sulla värjätyt mustat hiukset vai luonnostaan mustat? Itsekin suunnittelen tässä vaalennusta.

• spring10

• hårrr

Kampaajalle -> raitoja! kyllä se siitä sitte pikkuhiljaa vaalenee :) eri ruskean sävyset raidat on parempi välimalli kun sellanen pissankeltanen kuiva pehko. Ja parempi kun että kotona tuhertaisi värinpoistojen kanssa...
      Itsellä on muutamia värinpoistoja 'tilillä' (lähes aina ollut tummaksi värjätty tukka, luonnostaan blondi) ja vuosi sitten päätin mennä lopulta kampaajalle leikkaamaan yli 50% hiuksista lyhyeksi kun ne oli vaalennuskäsittelyjen jäljiltä kauheassa kunnossa.

Ja mitä värikäsittelyihin tulee..ostan nykyään hiusväritkin luontaistuotekaupasta; ei vahvoja kemikaaleja = hiuspohja ei kärsi käsittelyistä! Värin kestävyys ja peittävyys on yhtä hyvä kun ''tavallisissakin'' väreissä. Löytyy yleensä kaikkea blondista mustaan.

• Ammattilaiselle!!

Mulla oli puol vuotta sitten semmoset ruskeat, ei kovin tummat hiukset. Tulin silloin siihen tulokseen, että vaaleat pitää saada. Menin parturille, joka sitten raidoitti koko pääni vaaleilla raidoilla. Tuli vaaleammat. Siinä sitten kun tyvikasvua rupes tulemaan enemmän, menin taas uudelleen parturiin. Siellä värjättiin tyvikasvu piiloon ja laitettiin pohjaväriksi semmonen hieman vaaleampi, johon vielä paljon platinan värisiä raitoja. Hyvää jälkeä tuli ja taaskin vaaleammat kuin edelliset. Olen ostanut joka parturikerralla hopeashampoota, joka on poistanut keltaisuutta hiuksista tosi hyvin. Nyt taas olen menossa huomenna parturille ja taas astetta vaaleammat hiukset tulossa!

Jos vaaleat hiukset haluat, suosittelen kääntymään ammattilaisten puoleen. Itsellekään ei tullut kertaakaan kanarianlinnun väristä päätä, kun jätin asian kokonaan kampaajien huoleksi. Ja vaikka tietysti maksaakin enemmän, on tulos sen arvoinen!

• haluun ruskeet!

Voisikohan jollain ihan vain värillä saada mustantummanruskeet hiukset vaalempiin ruskeisiin, tietääkö joku sellaista väriä ?

• vieläki näitä

taas tää iankaikkinen kysymys "miten saada mustasta ruskea yhdellä värillä?"
      ei ole mahdollista!! joko odotat että tummempi väri kasvaa ulos tai sitten teet yhden/pari värinpoistoa ja siihen päälle vaaleampi ruskean sävy.

• Sane96

Hei ihmiset mulla ois tarkoitus vaalentaa hiukeni. Nyt on tollaset punertavarusekat hiukset ku ovat mustasta aika lailla haalistuneet jo niin pistän kuvan! http://news.softpedia.com/images/news2/Adam-Lambert-Premieres-New-Song-Outlaws-of-Love-in-Concert-2.jpg
      Että paljonko luulette mu tarttee vaalentaa. Sillä nuo ovat sillaiset vaaleanruskeat? pitääkö mun vetää ihan blondiin asti ja sitten vasta värjätä vaaleanruskeaksi vai voiko niin että alan vaalentamanaa ja kun ohjeissa sanotaan pidä väriä päässä 40 min niin ottaisinki sen värin jo aijjemmin päästä? tai kertokaa miten itse tekisitte! kiitos :)

• kokeiltu on

Vastaukseni tulee hieman myöhässä, mutta itse olen juuri tuon saman operaation tehnyt, ja täytyy sanoa että samaan en lähtisi uudestaan :D Minulla oli tummanruskeat,melkein mustat hiukset kunnes halusin lähteä blondaamaan. Ostin värinpoiston ja vaalean värin kaupasta ja ajattelin että homma olisi kutakuinkin niillä onnistunut. No, ensimmäinen kotona tehty värinpoisto teki hiuksistani oranssit, ja vaalea väri ei juuri auttanut asiaa. Pesin hiukseni Lorealin värjätyille hiuksille tarkoitetulla shampoolla, ja kun heräsin aamulla hiukseni olivat taas ruskeat,tosin huomattavasti vaaleammat. En tiennyt vielä silloin, että Lorealin värjätyille hiuksille tarkoitettu shampoo tummentaaa hiuksia. Ostin uuden värinpoiston ja vaalean värin, ja lopulta hiukseni olivat tyvestä melkeinpä valkoiset,sitten tuli oranssia ja latvoissa oli keltaista. Päätin mennä kampaajalle, joka sai värin jollain tavoin edes tasaiseksi. Ostin hopeashampoota sekä hoitoainetta jotka vaalentavat hiusta. Nykyään minulla on tasaisen blondit hiukset, tosin latvat ovat hieman huonossa kunnossa, mutta väritavoitteeseen päästiin ! (: Tosin kannattaa pitää hieman taukoa värinpoistoissa,toisin kuin itse tein :D

• minävaaa..

ite oon vaalentanu mustista, ja nyt ottaa päähän ku värjäsin taas mustaks. mutta joo, viikon päästä vaalennus (: viimestää. mulla niistä tuli iha blondit (: mut sit viel värjäsin blondeilla ja tein raitoja.. jotka on kohta takaaas :D

• jeebaaaaamieie

ja lisään vielä, et ihan sama, vaalennan kaks kertaa peräkkäin heti samana päivänä jos ei kerralla vaalennu tarpeeks. ja sitte raidat.

• blondiksi!!?

mulla on sellaset vaaleanruskeat hiukset (värjäsin ne tummahkoiks ja nyt oon venannu n. 3kk ja väri on haalistunu tosi paljon)
        Haluaisin sellaisen luonnonvaalean tukan millanen mulla oli ennen kuin tummemmaks menin värjäilemään.
        Mietin että uskallanko laittaa vaalennusainetta hiuksiin, eniten pelottaa pissankeltanen tai oranssi lopputulos. Kellään kokemuksia?

• vaalenee
        blondiksi!!? kirjoitti:

mulla on sellaset vaaleanruskeat hiukset (värjäsin ne tummahkoiks ja nyt oon venannu n. 3kk ja väri on haalistunu tosi paljon)
        Haluaisin sellaisen luonnonvaalean tukan millanen mulla oli ennen kuin tummemmaks menin värjäilemään.
        Mietin että uskallanko laittaa vaalennusainetta hiuksiin, eniten pelottaa pissankeltanen tai oranssi lopputulos. Kellään kokemuksia?

Minulla on luonnostaan sellaiset harmaanruskeat hiukset, olivat muutaman kuukauden mustaksi värjätyt ja olen nyt tehnyt kaksi värinpoistoa (pidin viikon tauon välissä). Hiukseni ovat nyt aika vaaleat ja tasaisen vaaleat vieläpä eli ei ole mitään oransseja laikkuja siellä täällä tms. joskin ovat jonkin verran kellertävät. Tarkoitus olisi tehdä vielä ainakin yksi värinpoisto tai vaalennus ja koittaa hopeashampoolla sitten taittaa sitä keltaisuutta pois...

• 8138794820
        vaalenee kirjoitti:

Minulla on luonnostaan sellaiset harmaanruskeat hiukset, olivat muutaman kuukauden mustaksi värjätyt ja olen nyt tehnyt kaksi värinpoistoa (pidin viikon tauon välissä). Hiukseni ovat nyt aika vaaleat ja tasaisen vaaleat vieläpä eli ei ole mitään oransseja laikkuja siellä täällä tms. joskin ovat jonkin verran kellertävät. Tarkoitus olisi tehdä vielä ainakin yksi värinpoisto tai vaalennus ja koittaa hopeashampoolla sitten taittaa sitä keltaisuutta pois...

jos keltaisuutta saa hopeashampoolla taitettua pois, nii tepsiikö mikää siihen oranssiin ?

• Inga

Olin värjännyt hiuksia neljä vuotta mustalla ja tyhmänä aina levittänyt sitä väriä latvoihinkin, vaikka ei sitä sinne tarvitsisi laittaa. Noh, yhtenä iltana päätin, että haluan vaaleat hiukset ja ostin marketista värinpoiston. Odotetustikin niistä tuli ruskeat ja tyvestä kirkkaan oranssit. Seuraavalla viikolla laitoin Stargazer avaalennusaineen, jolloin latvoista tuli kirkkaanpunaiset, tyveen en väriä edes laittanut. No, olihan se ihan hirveä sinappitukka siinä vaiheessa ja päätin värjätä koko hiukset Liven kirkkaalla punaisella. Huuhtelin hiukset ha föönasin ja kappas huomasin, että toiselta puolelta hiukset olivat katkenneet varmaan 15 cm. Kiva! Muutenkin koko pää meni ihan huonoon kuntoon ja jouduin leikkaamaan ihan lyhyen mallin, jotta kaikki hiukset eivät olisi katkenneet. Sitten vain rakennepaikkaavia ja muita superhoitoja ainakin puoli vuotta. Nyt kaksi vuotta myöhemmin hiukset on vihdoin elpyneet niin, ettei niitä tarvitse leikata joka kuukausi koska latvat hapsottaa joka suuntaa. En siis suosittele missään nimessä kenellekkään kotona värinpoistoa, ainakaan lyhyellä välillä. Kannattaa mennä kampaajalle. Olisin minäkin säästynyt itkulta :D

• Liu^

Sain juuri päätökseen vaalennusprojektin mustasta blondiin. Olen värjännyt yli kymmenen vuotta mustalla luonnostaan vaaleita hiuksiani. Kyllästyin ja päätin hankkia oman värin takaisin. Kävin kampaajalla ja hän suositteli raitoja. Niinpä olen käynyt kerran kuussa ottamassa vaaleita raitoja. En ole mikään superblondi, mutta tukka on vaalea. Olisin mielelläni vaalentanut lisää, mutta kampaajani oli sitä mieltä, että hiukseni eivät kestä enempää. Olen jo nyt menettänyt pituudesta n. 15 cm, koska latvat eivät vain kestä.
      Kyllähän tämä on hitaampaa, kuin vetäistä kotona vaalennusaine kerralla koko päähän, mutta hiukset kiittävät. Ja onhan se ollut mukava saada uusi tukka joka kuukaudelle. Hoitoainetta ja hiusten tehonaamioita on kulunut, mutta ainakin on vielä mitä hoitaa. Ja lopputulos on luonnollinen ja elävä, kun seassa on erisävyjä vaaleasta.
      Nyt pitäisi katsoa vinkkejä luonnonmukaisesta (sitruuna, oliiviöljy) vaalentamisesta ja kyllähän tuo aurinko kohta hoitaa homman.

• KALJUNATSI

VITTUUN HIUKSET

• Nimimerkki Sonja on
    • vielä tummatar

Ajattelin tässä samassa ketjussa kysyä.
      Minulla on tummanruskeat hiukset ja aion saada vaalennettua nämä.
      Otin kampaajalla paljon vaaleita raitoja, osasta tuli aika vaaleita ja osa on vähän kultaisia/punertavia.
      Olen ajatellut, että annan hiuksten levätä ja hoidan niitä kunnon hoitoaineilla ja hiusnaamioilla. Sitten laittaisin itse lisää raitoja ja tehostaisin kampaajan laittamia raitoja. Mitä mieltä olette? En haluaisi ottaa kerralla koko päähän värinpoistoa vaan vaalentaa asteittain, jotta tukka pysyisi hyväkuntoisena.

• Brunette!

Oikea värini on ihan blondi, värjäsin hiukset 11 mustiksi ja tähän saakka ovat olleet siis sysmustat. Nyt kuitenkin tuli ikävä blondeja ja tavoitteeni on siis platinablondi.

Mulla alotettiin tää ''prosessi'' elokuun alussa, elikkä otettiin vaan niinku vähän blondeja raitoja suoraan tummaan. Niistä tuli vähän oranssinruskeat mutta ihan kivat. Nyt kävin syyskuussa uudelleen kampaajalla ja nyt laitettiin koko päähän blondeja raitoja elikkäs niiden vanhojenkin raitojen päälle, paitsi tyvikasvu värjättiin edelleen mustalla. Tulos on siiis jo erittäin vaalea verrattuna sysimustaan, kylläkin hiuksissani on paljon eri vivahteita, muutama ihan blondi hius, vähän oranssia ja vaaleanruskeaa aika paljon. Mutta kahdella kerralla tosi vaaleeks ollaan saatu, ja pelkkiä raitoja ottamalla!

Mä en nimittäin halua ottaa mitään värinpoistoa, mun hiukset on niin hauraat ja tippuis päästä varmaan samantien. Sen takia pikkuhiljaa raidottammalla aijon vaalentaa. Saa nähdä kauan kestää, mutta kyllä mää uskon että ajan kanssa oon vielä joskus ihan blondi :-) Kärsivällisyyttä tääkyllä vaatii....

• aslf.

Minulla oli kevättalvella '12 mustat hiukset, pistin marketista ostetun värinpoiston päähän ( alle jätin mustan ) ja tuli tosi vaalean ruskeat hiukset, juuresta ihan blondi. Pari viikkoa siitä kävin kampaajalla värjäyttää punaseks ja lopputulos oli oikeasti hyvä. Mustasta on vielä helppo lähtä muuttamaan väriä ( tosin en oo koskaan lähteny platinablondiksi muuttamaan mut .. ). Punanen onki sit toinen juttu, siinä on kinkkine väri kerrakseen. Haalistuu hetkessä jos ei käytä kunnon hoitoaineita ja kun haluaa väriä vaihtaa niin ei sit irtoa millään päästä. Tein kaksi värinpoistoa (toisen pe iltana, toisen sunnuntaina), että sain riittävän vaalean pohjan laittaa violetin värin päähän. Nyt on violetit ja hyvin on hiukset päässä pysynyt. tätäkin ennen on siis värjäilty ja värinpoistoja tehyt, moniamonia kertoja. toki mulla on luonnostaan paksut hiukset ja laadultaan hyvät, mut eivät ole kuolleet. Ja käsittelen päivittäin suoristusraudalla, tupeeraan ja käytän lakkaa.

• hair_obsession

oon itekkin miettiny punasia hiuksia pitkään :-) näyttää niin kivalta hyvin hoidettuna!
        mutta mun neuvo on, että älkää värjätkö KOKO päätä tummalla KESTOvärillä jos teil on vaaleet/vaaleenruskeet hiukset!! tuutte luultavasti katumaan sitä.. mun hiusten elämäntarina lähti siitä, kun 3v sitten oli täydellisen paksut, hyväkuntoiset ja pitkät vaaleenruskeet hiukset. sitten päätin, että haluan tummat, ja värjäsin kevytvärillä. hiukset haalistuivat nopeasti, ja pari kertaa värjäiltyäni iskin kestovärin päähän. elämäni suurin virhe ulkonäön suhteen XD siitä alkoi juurikasvurumba. kunnes yhtenä keväänä päätin, että haluan vaaleammat hiukset. kävin kampaajalla ottamassa yhden värinpoiston ja kevytvärin päälle. parin viikon päästä hiukseni olivat tasaisen väriset ja vaaleat. seuraava virhe, swarzkopfin vaaleat värit olivat alennuksessa, ja olin innoissani vaaleista hiuksistani. kaksi pakettia väriä päähän - tsadaa, kelta-valkoiset hiukset. siitä takas tummanruskeaan. huomioikaa ihmiset vaikutusaika, se on eriaika latvoissa ja juuressa!! :D

• No, niin no,
        hair_obsession kirjoitti:

oon itekkin miettiny punasia hiuksia pitkään :-) näyttää niin kivalta hyvin hoidettuna!
        mutta mun neuvo on, että älkää värjätkö KOKO päätä tummalla KESTOvärillä jos teil on vaaleet/vaaleenruskeet hiukset!! tuutte luultavasti katumaan sitä.. mun hiusten elämäntarina lähti siitä, kun 3v sitten oli täydellisen paksut, hyväkuntoiset ja pitkät vaaleenruskeet hiukset. sitten päätin, että haluan tummat, ja värjäsin kevytvärillä. hiukset haalistuivat nopeasti, ja pari kertaa värjäiltyäni iskin kestovärin päähän. elämäni suurin virhe ulkonäön suhteen XD siitä alkoi juurikasvurumba. kunnes yhtenä keväänä päätin, että haluan vaaleammat hiukset. kävin kampaajalla ottamassa yhden värinpoiston ja kevytvärin päälle. parin viikon päästä hiukseni olivat tasaisen väriset ja vaaleat. seuraava virhe, swarzkopfin vaaleat värit olivat alennuksessa, ja olin innoissani vaaleista hiuksistani. kaksi pakettia väriä päähän - tsadaa, kelta-valkoiset hiukset. siitä takas tummanruskeaan. huomioikaa ihmiset vaikutusaika, se on eriaika latvoissa ja juuressa!! :D

Itse joskus aikoinani kun tukkaa aloin blondata, niin ihan kotikonstein värinpoistoja varmaan 6 ja ihan yhtä rysyä samana päivänä laitoin ja blondi väri päälle ja avot! Ja eräs ystäväni veti päivässä myös mustasta platinaan, tosin tämä vaati 16 värinpoistoa, jota itse en kyllä lähtisi tekemään. Mutta lopputulos oli oikeasti ihan nätti, eikä tukka edes kärsinyt pahasti.

Riippuu niin paljon oman hiuksen kunnosta, jos on ohuet tai muuten huonokuntoiset, niin vaatii paljonkin aikaa, noin puoli vuotta varmasti menee, että saa järkevän lopputuloksen, mutta itselläni esimerkiksi on todella paksut ja silkin sileät hiukset, joten rohkenen kyllä heittää peräkkäin useammankin poiston, mutta en kyllä enempää kun 4, kun siinä kohtaa rupee päänahka polttaa jo niin maan perkeleesti. Mutta tsempit kaikille tuleville blondeille, tehtävä ei ole mahdoton :)

• Epätoivoinen

Mä olen epätoivonen, tarkoitus oli tehdä kampaajalla vaaieisiin hiuksiin liukuväri niin, että minulla olisi ollut vaaleanruskea pohja ja vaaleat latvat, mutta pohjasta tuli lähes musta enkä ole tyytyväinen ollenkaan joten olisiko mahdollista jos tekisin huomenna värinpoiston ja ylihuomenna yrittäisin vaalentaa blondiksi, mitä luulette? Pitäisi kouluun saada jo vaaleat hiukset kun en haluaisi mennä läikikkäänä sinne.

• kokeile tätä

Kannattaa kokeilla sellaista värinpoistoa kuin Colour B4 :) se palauttaa värjäystä edeltäneen vaaleimman sävyn :) Itsellä oli tummaksi värjätyt hiukset ja halusin vaaleat..aikaisemmin olin ottanut ihan kaupan normaalilla värinpoistoaineella ja siitä tuli keltainen tai oranssi..ei siis hyvä.Kunnes löysin kaupasta tuon Colour B4 ja sain ihanan ja tasaisen värin :D poikkeaa paljon normaaleista värinpoistoista ja sisältää enemmän pesua mutta kannattaa :)

• Suomestako?

Mistä tätä colour b4 saa?

• tietämätön

mistä löytyis värinpoistoja??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe