jaksa en kirjoitella jokaisen aloituksen kohdalle,mutta nyt ollaan palstalla yli 50v,ja ihmettelen näitä juttuja kun lainoista ja vipeistä puhutaan,johan tähän ikään pitäisi talous olla siinä mallissa jotta ei lainailla ja vippailla ja taas maksella takasin,johan siinä on velka kierteessä aina tilin vällillä joutunut.
Kuis elo on niin harhaan mennyt.suuresti ihmettelen.toimeen tulen omillani eikä tarvitse lainailla,pitäs jo osata elää tulojensa mukaan tässä iässä
ymmärys
13
611
Vastaukset
- ymmärrystä
Totta haastelet, luulis ihmisten oppineen tähänikään hoitamaan rahaasiansa. Minä asetin aikoinaan tavoitteeksi että viiskymppisenä pitää olla asunto ja muut velat maksettuna ja käyttötilillä aina muutama tonni puskurirahaa yllättäviä menoja varten. Onpa nyt tavoitteet saavutettuani mukava elellä vailla huolenhäivää.
- huoletonta
eloa täällä vietetään,oli aikoinaan saavutus jotta kyllä tähänikään jo on oltava velaton ja omillaan,nyt talot maksettuna,sijotuskämppä tuottaa vuokratuloaan,ja elo leppoisaa ja mukavaa,olen jopa jättänyt työt nuoremmille ja poistunut työelämästä,matkustelen ja teen mitä mielitekee,ihana olotila
- Hande
näkemys elämästä! Ei kaikilla mene kuin oppikirjassa sanotaan. Pari avioeroa sopivilla lisukkeilla, työttömyyttä, sairautta niin siinä sitä alkaakin olla. Elämää! Vaikka miten tietää, että toisinkin voisi ja saisi olla niin ei sitä ihan pelkillä unelmilla pysty kaikki(!) toteuttamaan. Olkaa iloisia ja onnellisia te jotka luulette ainakin olevanne onnellisia ja tyytyväisiä. Ja ymmärrystä tarvitaan. kaikki ei olla samanlaisia ja samassa tilassa ja tilanteessa.
hyvissä merkeissä. Mielestäni on turhaa lähteä täysin tietämättömänä arvostelemaan toisten ihmisten elämää tai elämäntapoja.
Taloudellisissa kuvioissa moni on joutunut toteamaan asioiden keikahtaneen päälaelleen erilaisista syistä ja taloudellisen perusturvan kadonneen jalkojen alta kokonaan, usein täysin itsestä riippumattomista syistä. Etkö ole kuullut velkaloukuista, konkursseista, kahden asunnon loukkuun pudonneista, kiinteistökauppojen takauksesta, yllättävistä sairauksista, toisten auttamisesta ja ansaan putoamisesta, vaikka kaikki on näyttänyt hyvältä ja luotettavalta?
Omahyväisyyttä seuraa joskus kova elämänkoulu ja opetuksia. Sellaista en sinun osallesi toivoisi.
Kyllä jokainen varmaan toivoisi, että talous olisi tässä iässä kunnossa. Kaikille se ei kuitenkaan ole mahdollista. Etkö sinä ole lukenut lehtiä, kuunnellut radiota tai televisiota?- eivät käy
onnen lahjat.
Niinhän sitä itse kukin kuvittelee, että yli
viiskymppisenä olis kaikki asiat kunnossa.
Kohtalo puuttuu peliin aina silloin tällöin.
Kun meni työpaikka alta parhaassa työiässä ja on joutunut olemaan 12 vuotta työttömänä vakituisesta työstä että ei ole ollut kuin lyhyitä pätkiä ja niistäkin suurin osa-aikaisia, niin ei siinä paljon säästellä. Minulle kävi niin, että meni säästöt tuona aikana.
Helppohan sitä on vakituisessa kokopäivätyössä
olevan irviä muille. - hoi!
Olen toista kuukautta ollut enemmänkin lueskelemassa näitä sivuja ja ollut hyvin yllättynyt täällä olevasta henkisesta tasosta.
Se on huono. Ihmiset ahdasmielisiä, suvaitsemattomia ja toisinaan todella kapea-alaisesti asioita tarkastelevia.
Minut on yllättänyt myös huono suomen kielen taito. Lauseita ei osata jakaa pilkuilla. Kaikki vain samaan pötköön niin kuin nyt aloittajallakin.
Meidän koulu-aikanamme oli sentään vielä kielioppitunnit.
Nyt oli pakko kommentoida, koska itse olen työtön ja sairastan syöpää. Lisäksi olen perheetön.iloitaan siitä, että meillä on vielä tässäkin iässä asioita, joissa voimme kehittää taitojamme. Vaikkapa sitten suomenkielen kirjallisia taitoja yhdessä harjoittelisimme, tehtävää riittää, sinullakin. ;)
- korjauksesta!
optimisti-orvokki kirjoitti:
iloitaan siitä, että meillä on vielä tässäkin iässä asioita, joissa voimme kehittää taitojamme. Vaikkapa sitten suomenkielen kirjallisia taitoja yhdessä harjoittelisimme, tehtävää riittää, sinullakin. ;)
Nyt sitten olen täydellinen!
Suomen kieli kirjoitetaan suomenkieli. Sitä mietinkin!
Kiiton, kun ehdit piikitellä!
Galleriasivusi perusteella olisin pitänyt sinua fiksumpana. korjauksesta! kirjoitti:
Nyt sitten olen täydellinen!
Suomen kieli kirjoitetaan suomenkieli. Sitä mietinkin!
Kiiton, kun ehdit piikitellä!
Galleriasivusi perusteella olisin pitänyt sinua fiksumpana.sanat voi kirjoittaa yhteen tai erikseen, kumpaakaan muotoa ei voi väittää vääräksi.
(Muistaakseni tekstissäsi oli yksi tavuviiva tarpeettomasti yhdyssanassa tms. Mutta eihän sellainen oikeasti ole tärkeätä, eihän?)
Pyydän sinulta anteeksi, että sinua tahtomattani loukkasin. Väitteeni kuului, ettei kukaan meistä ole ihan täydellinen. Tuskin edes haluaisimme olla, koska se vasta voisi raskaalta tuntua. Ehdotan, että jatketaan vaan rauhassa keskustelua, kaikki me vähemmän täydelliset ja mahdollisimman sulassa sovussa. ;)
- Pirre*
onko sinulla perhettä?
Oliko sinulla silloin kun kotoa läksin muuta omaa, kuin nimi, ja oletko perinyt enemmän kuin isän vanhan karvahatun?- kalsareitakaan
en isältäni perinyt,häntä en ole tavannut kuin 7vuotiaana viimeksi,ja maailmalle läksin 14v,oli kassi siinä vaihtovattet,kylpypyyhe ja herätyskello muuta ei matkaan herunut,siitä asti taivaltanut olen ja hyvin pärjännyt,ei aina herkkua mutta ,tässä nyt olen ja voin hulvattoman hyvin
Kyllä minulla on perhe on ollut jo kauan ,puoliso ja kaksi lasta jotka jo opiskelemassa ja omillaan toimeentulevia
Joten ei minullakaan ollut kuin nimi ja siitäkään en kovin ylpeä ollut,nyt nautin senkin edestä - että haluaisit
kalsareitakaan kirjoitti:
en isältäni perinyt,häntä en ole tavannut kuin 7vuotiaana viimeksi,ja maailmalle läksin 14v,oli kassi siinä vaihtovattet,kylpypyyhe ja herätyskello muuta ei matkaan herunut,siitä asti taivaltanut olen ja hyvin pärjännyt,ei aina herkkua mutta ,tässä nyt olen ja voin hulvattoman hyvin
Kyllä minulla on perhe on ollut jo kauan ,puoliso ja kaksi lasta jotka jo opiskelemassa ja omillaan toimeentulevia
Joten ei minullakaan ollut kuin nimi ja siitäkään en kovin ylpeä ollut,nyt nautin senkin edestäkehuja itsellesi, eikö sitä perheeltä tule tarpeeksi asti. Vai oletko tyyppiä minä minä minä olen tämän kaiken perheeni hyväksi tehnyt.
Meilläkin menee ihan hyvin, mutta emme sitä täällä revittele ja levittele sen ihmeemmin. Kukin taaplaa tyylillään olosuhteiden mukaan. - Hande
että haluaisit kirjoitti:
kehuja itsellesi, eikö sitä perheeltä tule tarpeeksi asti. Vai oletko tyyppiä minä minä minä olen tämän kaiken perheeni hyväksi tehnyt.
Meilläkin menee ihan hyvin, mutta emme sitä täällä revittele ja levittele sen ihmeemmin. Kukin taaplaa tyylillään olosuhteiden mukaan.on niin että ollaan itsekin nyt sitten sotkeennuttu suvaitsemattomuuteen ja asiattomuuteen.....meinaan että kai me kaikki kuitenkin saadaan pitää omat näkemyksemme ja ajatuksemme ominamme. Ja joskus jopa ääneen sanoa mitä mieltä ollaan....niin kai ajatuksensa ilmaisi aloittaja ja niin sen tein minäkin. Spontaanisti iskin kiinni kuin "sika limppuun" ja ilmaisin oman näkemykseni asiasta. Huomaan vaan että itselläni olisi aika paljon ja pitkä matka kehittyä ihmisenä ja parantaa ulosantia ettei olisi jyrkkä kuin kiviseinä. jatketaan hämmästelyä :-D.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131334Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2511279- 1051085
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?115999- 52636
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä142599- 52552
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368538Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52495- 71473