Kuorsaaminen

M135

Kuorsaaminen

Moni nukkuessaan kuorsaa.

Meidän perheessä molemmat silloin tällöin. (hyvinvoinnin tuloksena painomme on noussut, kuitenkin sopivassa rajassa)

On kuitenkin hyvä keino hiljentää kuorsaus. Itsehän kuorsaamista ei tiedosta, mutta toinen kyllä tiedostaa, koska vierekkäin nukkuu.

Mikä on siis tuo keino, tuo hieno keino josta monet saattaisivat jopa maksaa. Kun siis toinen kuorsaa vieressä, eikä itse saa nukuttua.

Onko se se, että vedetään nenästä, kaadetaan vettä päälle, tönitään, kolkutellaan seinään, ärsyynnytään niin helvetisti, kyllähän se ärsyttää. LOPETA KUORSAUS.
- Ei auta. Kuorsaaminen jatkuu.

Mutta mikä on tuo keino. Mikä se on se keino mikä auttaa?

Hiero. Hiero ja hyväile puolisoasi tämän kuorsatessa. Silitä. Silitä joka puolelta.

Kokeile vaikka.

Auttaa myös hampaiden narskuttamiseen.

Sen sijaan että ärsyyntyisit, pyörisit ärsyyntyneenä hereillä sängyssä. Sen sijaan että menettäisit hermosi. Toinen ei tahallaan ärsytä.

Kokeile siis. Tee se antaumuksella.

Ja harrastakaa yhdessä jotakin liikunnallista hyvissä rajoissa.

20

7568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raitis nainen

Tähän on mahdollista saada leikkauksella apua. Kysykää tarkemmin lääkäriltä. Kuorsaajalla saattaa olla uni apneaa. Voihan olla että ei jaksa aina töniä ja hieroa.... ja sohva kutsuu. Tietenkin kaikki keinot on sallittuja. Uni on paras vireyden ylläpitäjä. Leikkaus jonot saattaa olla pitkät.. joten hieronta ja harrastukset kyllä sitä ennen on oikein hyvä juttu...

• masa

Taitaa tämä kuorsaus olla yleinen vaiva. Leikkausta nopeammin avun saa kuorsauskiskolla. Googlettamalla löytyy.

• Huomaavainen kuorsaaja

Hei!

Olen tiennyt kuorsaavani kovasti ja olen sillä häirinnyt läheisiäni ja tuttaviani useinkin. Nyt uudessa liitossa morsiameni joutui kerran raivon valtaan kun ei saanut olohuoneen sohvallakaan rauhaa kauheasta kuorsaamisestani. Koska olen kovin rakastunut, rupesin toimimaan ja menin menin myös lääkäriin.
      Perussyyt kuorsaamiseen ovat kai tuolla kurkun alueella, mutta kuorsaamista edesauttavat ainakin seuraavat asiat:
      - jos olet pahuksen väsynyt ja nukut tosi syvää unta
      - jos otat alkoholia ennen nukkumaanmenoa tai olet jopa juovuksissa nukahdettuasi
      - nukut paljon selälläsi
      - hengität nukkuessasi suun kautta

Lääkärini mukaan kurkun alueen elimeni eivät ole kovinkaan suuret tai tai muuten ongelmalliset, mutta kuorsaan kyllä noiden edellisten vaikutuksesta vahvasti.
      Nyt sitten apukeinoihin. Ne ovat hyvin yksinkertaiset. Vältä noita alussa mainitsemiani asioita ja esimerkiksi seuraavasti.

- Vältä alkoholia ennen nukkumaanmenoa (ota se konjakki jo illalla aikaisemmin)
      ...Jos olet tukkihumalassa, mene nukkumaan sellaiseen paikkaan, jossa et häiritse selvänä nukkujia (heh)
      - tee jokin viritys, että suusi pysyy nukkuessasi kiinni ja alaleukasi ylhäällä
      ... muun muassa on olemassa valmiita hammasrautoja, joilla saa leuat pysymään yhdessä
      ... toinen tosi halpa keino on vetää pari teippiä nenän vierestä ristiin suun yli leuan alle..pitää hyvin leuat yhdessä ja suun kiinni, jotta hengitys kulkee nenän kautta
      - huolehdi siitä, että nenäsi on riittävän avoin ilman kulkemiseen kun suu on kiinni
      ...nenäteippi nenän päälle
      ...apteekista saa valmiita nenäkumeja, joilla nenäontelo hieman leviää ja ilma-aukko on suurempi (tosin näytät ihan nenärengasta pitävältä ab-originaalilta..heh)
      ...ryhdy joogaamaan, jolloin opettelet nenähengitystekniikan hyvin (siis nenän kautta pitää muutenkin hengittää, suu on tarkoitettu ruoan ja juoman oveksi vatsaan)
      - selällään nukkumista voi välttää perinteisellä tennispallotempulla ja ehkä myös oikean kokoinen ja muotoinen tyyny ei pudota leukaasi ihan alas jos nukut selälläsi
      - myös kuorsausta vähentävät suihkeet kurkkuun auttavat, mutta maksavat noin 15 euroa/kuukausi

Itselleni on riittänyt hyvin tuo teippiviritys suun päälle. On taivaallista herätä aamulla, kun nenäkin on ihanan avoin nenähengityksen vuoksi ja suu kostea, kun ei ole nukkunut suu auki.
      Pahassa tapauksessa kannattaa kokeilla edellä mainittuja kaikkia keinoja yhdessä (silloin näyttää varmaan aika koomiselta) Suun kiinni pitämistä, nenän avaamista, kurkun elinten jäykistämistä suihkeilla jne.
      Olen nyt onnellinen mies, kun en enää häiritse morsiantani (hän hyväksyy, kun suu kiinni tulee jotain vaimeaa murinaa kurkusta, mutta se loppuu kuulemma pienellä tönäisyllä tai hyväilyllä). Mitä sitä ei rakastunut mies tekisi onnensa eteen..!

• KP
    • POKS!

Vai vielä tuota hieromaan keskellä yötä ja jatkuvasti!! :)))))
      Kaikkea sitä kuulee!! Ehkä seurustelun alkuaikoina vois viitsiä, mutta ei näin vuosikymmenen päästä!
      Kunnon potku perseelle, kyllä se siitä vähäksi aikaa hiljenee, kun tarpeeksi kipeää käy!

• rakkaudella>

Mun mieheni sanoi jo ennen kuin oltiin nukuttu yhtäkään yötä vierekkäin saaneensa aiemmissa suhteissaan reklaamia kuorsaamisesta. Hän kuin anteeksi pyyteli jo etukäteen, käski tönimään ja tuuppimaan jos kuorsaa.

Tosiaan: nukuttuani yksin vuosia oli ihmeellistä, että yleensä osasin asettua toisen viereen, saati nukahtaa kun ei ollutkaan hiirenhiljaista.
      Suhteemme onneksi olin niin ihastuksissani miehestäni, että hänen nukahdettuaan jäin häntä monasti katselemaan. Onneksemme halusin hyväillä häntä, hänen kulmakarvojaan, otsaa, nenäänsä, hiljaa ihaillen. Opin sietämään sitä, että hän saattaa nukahtaa minua ennen, jopa kuorsata syvässä unessa ollessaan.

Ajatukseni: hän on rento, hänen on hyvä olla, hän näkee unta, ilman ärsyyntymistä, hellyydellä. Itse saan unen mukauttamalla hengitykseni hänen nukkuvaan rytmiin. Jos joskus havahdun unesta hänen kuorsaamiseen, helpoin keino saada kuorsaus loppuman on silittää häntä poskesta, läheltä suupieltä. Kummasti se siitä loppuu, mies ei oikeastaan edes herää, vaihtaa vain hieman asentoaan,mutisee jonkun unisen sanan, suukottaa. Kietoo kenties jalkansa jalkojeni ympärille, laittaa selkänsä selkääni vasten.

• hih! niin liibaa..;)

hah hah hohhohohohhhoh!!Hih hih!!
        Niin...kuis kauan olittekaan olleet yhdessä???
        Kyllä se kuule, kun vuosikausia siinä hypistelet, niin alkaapi sinnuukin VITUTTAMMAAN pikkuhiljaa!
        heh heh heh! Varohan, ettei hummauta turpaan, kun sitä siinä hiplaat naamasta! Saattaa nimittäin uneksia siinä kärpäsen kuleksivan ja huitoo sulta silmän mustaksi!
        Voi teitä kyyhkyläisii...ootta kyllä hömppiä!
        Kunnon potku kylkeen on meilläkin se paras apu kuorsaukseen!
        Johan hiljenee, vähäksi aikaa ees!

• rakkaudella>
        hih! niin liibaa..;) kirjoitti:

hah hah hohhohohohhhoh!!Hih hih!!
        Niin...kuis kauan olittekaan olleet yhdessä???
        Kyllä se kuule, kun vuosikausia siinä hypistelet, niin alkaapi sinnuukin VITUTTAMMAAN pikkuhiljaa!
        heh heh heh! Varohan, ettei hummauta turpaan, kun sitä siinä hiplaat naamasta! Saattaa nimittäin uneksia siinä kärpäsen kuleksivan ja huitoo sulta silmän mustaksi!
        Voi teitä kyyhkyläisii...ootta kyllä hömppiä!
        Kunnon potku kylkeen on meilläkin se paras apu kuorsaukseen!
        Johan hiljenee, vähäksi aikaa ees!

Kerkesitkö sinä kiintyä puolisoosi ennen kuin tuollainen karkeus astui väliinne? Naurat, minä taasen epäilen, että naurusi takana on katkeruutta, vaikka sinullahan oli käsissäsi parisuhteenne avaimet. Sinä olisit voinut olla muokkaamassa suhdetta tasavertaiseksi ymmärtäväksi kumppanuudeksi, joka haluaa toiselle vain parasta. Onko ikävä tajuta, mikä jäi tekemättä?

• ja liibalaabaa.. :D
        rakkaudella> kirjoitti:

Kerkesitkö sinä kiintyä puolisoosi ennen kuin tuollainen karkeus astui väliinne? Naurat, minä taasen epäilen, että naurusi takana on katkeruutta, vaikka sinullahan oli käsissäsi parisuhteenne avaimet. Sinä olisit voinut olla muokkaamassa suhdetta tasavertaiseksi ymmärtäväksi kumppanuudeksi, joka haluaa toiselle vain parasta. Onko ikävä tajuta, mikä jäi tekemättä?

Voin ihan hymyilemällä sanoa, ettei katkeraksi tee muu kuin se, ettei saa öitään nukuttua ja töitäkin pitäisi jaksaa tehdä! Onhan meilä nyt muutakin elämää kuin nukkuminen! Eikös teillä?
        Ollaan kuule oltu melkein 30 vuotta naimisissa ja tullaan edelleen aika hyvin toimeen siihen nähden, miten muilla menee. ;))))
        Miten sekoitatkaan asiat päässäsi?
        Sinullehan minä nauran ja naiiviudellesi,kun luulet kumppanin nokan rappaamisen yöllä vielä sullekkin maistuvan vuosien päästä!! heh heh! ;))
        Ja kaikki on tehty, mitään ei ole jäänyt tekemättä, välillä ikävää, välillä mukavaa.
        Realismia nyt kuitenkin sullekkin, romahdat muuten lujaa sieltä pilvilinnoistasi.
        Naurettiin ukon kanssa illalla saunassakin noita sun neuvoja kuorsaukseen.
        Ukkokin muisteli, että jo vain se hyvältä tuntuu, kun selkää tyyrätään yöllä toisen mulukun eteen, perseeseehän sitä piti kesken yöunien alkaan panemaan! :) Mutta kuorsaushan se hyvän nainnin päälle sitten kuitenkin alkoi taas.
        Odotappas sinäkin sitä arkea...!

• 4211

jaa...
      ärsyttää ja aivan vitusti! tossahan toi huutaa aiva
      n vitusti ja nyt sitä oikeesti pitäis HIEROO? vittu hierois mua että MÄ voisin nukkuu saatanan iso huutomerkki

• 42119

niimpolä

• 4211
        42119 kirjoitti:

niimpolä

k

• pitpi
        42119 kirjoitti:

niimpolä

voi kauhia

• Minäpä kerron, sairaalaan tutkimuksiin jos kuorsaus häiritsee, itse sain ylipainehoitolaitteen, enkä enää kuorsaa, ja vaimo kiittää.

• jekkukoirakuorsaa

Meidän koira kuorsaa ihan sikana kun se nukkuu :) Mutta Jekku on niin älyttömän söpö, että ei sille voi edes suuttua :)

Ukko sen sijaan näyttää ihan sialta kaljamahoineen kun se kuorsaa ja piereskelee yöllä, hyi helvetti !!!

• kurossakuorsaava

Ei vattu! Varpina ei auta. Ainut mitä mä silitän on sen *askaset kalsarit.

Mun mies on ku joku halvatun tulevaisuuden tietyöpora! Aivan jäätävä ääni, suorastaan sydäntä riistävä. Ennen sen kans yhteen muuttoa pelkäsin yöllisiä hiippareita rapussa: loppu tuon miehen myötä kaikki muukin elämä rapussa.

• Exäni kuorsasi niin kovaa, että vaikka siirtyi toiseen huoneeseen nukkumaan, kahden oven läpi kuului korahtelut.

Kuorsaaminen loppui kuin seinään, kun laihdutti itsensä takaisin normaalipainoiseksi.

• rakkaudella>

.. toimii muuten vieläkin.

• uniapneaa

Meillä mies kuorsaa. Helpotusta on tuonut ilmankostutin makkarin lattialla. Kyljellään nukkuminenkin auttaa, selällään nukkuminen aiheuttaa kuorsausta. Silittäminen on ihan tosi, monesti olen silittänyt miehen päätä ja kuorsaus on helpottanut. Joskus taas suuttuneena olen töninyt, niin aamulla on tullut kommenttia, että "pitää silittää eikä töniä" :D

• .....!

Apteekista löytyy hyviä tuotteita kuorsaavalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1016
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      19
      1013
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      815
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 66
      742
    Aihe