Sinua tai tunnetko jonkun jolle on käynyt näin.
Minulla on ystävä joka ei koskaan pääse mihinkään kun lapsenlapset ovat joka ikinen viikonloppu ja arkisinkin usein hänen luonaan.
Tuodaan lapset mummolle hoitoon kun mennään kauppareissulle, on hankittu harrastuksia joka viikonlopuksi joihin lasta ei voi ottaa mukaan.
Miksi ihmeessä tehdään muksuja jos ei itse ole valmis hoitamaan niitä.
Ei kai mummot ja vaarit sitä varten ole että olisivat ilmaista työvoimaa.
Hyväksikäyttääkö lapsesi
12
720
Vastaukset
pitämään terveesti omia puoliaan ja opetella ainakin välillä sanomaan myös: "Ei."
Olen usein ihmetellyt, miksi ihmisten on vaikeata olla rehellinen kaikkein rakkaimmille ja läheisimmille ihmisilleen. Mielestäni viimeistään mummoiässä olisi aika opetella ja antaa jälkeläisillekin hyvä malli.
Kuka tietää, jos vaikka nuoret vanhemmat yrittäisivät järjestää mummoille ja papoille tilaisuuksia viettää aikaa jälkikasvunsa kanssa. Luulen, että kaikki olisivat tyytyväisempiä kun tietäisivät, mitä toiset haluavat ja sopisivat yhteiset pelin säännöt.
Kyllä ihmissuhteet ovat vaikeita. Joskus kuvitellaan tietävämme, mitä toiset toivovat, vaikkei edes kysytä tai ei uskalleta omassa suuressa epäitsekkyydessä rehellisesti kertoa, mitä itse haluaisimme. Sitten valitetaan naapureille ja muille vieraille, miten raskas osa on itselle langennut.
Tai vanhukset toteavat viettäneensä x kymmentä vuotta yhteiset lomansa niin kuin ovat kuvitelleet puolisonsa haluavan. Molemmat ovat halunneet olla kilttejä ja miellyttää toista. Sen seurauksena molemmat ovat olleet tyytymättömiä, mutta mielestään ah, niin epäitsekkäitä, ja kaiken lisäksi on tehty jotain, mitä kumpikaan ei ole koskaan todella halunnut. Siitä on sitten hauska keskustella ja ottaa opiksi, kun on jo liian myöhäistä tehdä muuta kuin puhua.
Parannetaan omat tapamme ennen kuin on liian myöhäistä.;)- jdhurnsyeyj
sanokaa hyvät ihmiset joskus EI niin omien kuin lastenlastennekin vaatimuksiin. viimeisimmän tiedon valossa tämä on hyväksi ihmiselle! pettymyksiä ja rajoituksia on opittava kestämään niin lasten kuin aikuistenkin. elämässä niitä tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin.
- animattiN
Loman vietto asia on varmaan monelle tuttua. Kun palataan sieltä niin ystävät kyselee menikö kivasti, niin siihen sitten vastataan että tiedäthän sinä "taunon" ravattiin vaikka missä mutta minä kun olisin halunnut sinne ja tuonne.
Oikeastaan huvittavaakin jos ajattelee sitä positiivisesti. :)
- moka
mummolla. Ei meillä 3 villiä sotilasta jatkuvasti "yökylässä" (hyi mikä sana) ole. Tein tyttärelleni sen selväksi heti tuoreeltaan ja en ole huomannut heidän siitä pahoillaan olevan. Keikkakalenteria kyselevät, jos tarvitsee lapsenvahtia. Mielelläni hoidan kun on tarvis.
malli on saatu omilta vanhemmilta. Jos heidät itsensä on viety aina mummolaan hoitoon, jotkut ovat vieneet jopa kokonaisiksi lomiksi esim. maalle, sen nimissä että lapsilla on muka kivempaa siellä,jotta vanhemmat itse ovat saaneet olla rauhassa. Niillä nuorilla pareilla on sitten se malli tuolla ydinjatkoksessa ja he ajattelevat että se kuuluu asiaan että isovanhemmat hoitavat. Mutta mutta... kuinkas onkaan? Nämä mukavuudenhaluiset nykyajan keski-ikäiset mummot eivät haluakaan olla samanlaisia kuin heidän omat vanhempansa. Itsellään on "mummulaparkki" kyllä ollut käytössä mutta sitten kun ollaan itse mummoja ja pappoja niin se ei enää olekaan kiva asia.
Enpä tiedä miten itse mahdan tehdä kun mummoksi tulen, mutta enpä koskaan saanut kummaltakaan mummolta hoitoapua lapsilleni (toinen oli sydänvikainen ja vanha ja toinen mukavuudenhaluinen). Mutta tätä sääntöä voisi pitää ohjeena, että jos on itse ollut hyväksikäyttäjä niin on tavallaan velvollinen jatkamaan perintöä antamalla vuorostaan omille lapsilleen ainakin kohtuuden nimissä hoitoapua. Jos taas itse ei ole saanut apua, on kohtuullista saada viettää edes rauhallinen vanhuus.- animattiN
En tiedä mikä malli hänellä on ollut, tavallaan hän itse on myös syypää asiaan kertomalla ja hokemalla, kuinka paljon hän rakastaa niitä mussukoita ja samalla hengenvedolla kertoo hoitamisen raskaudesta ja kun ei voi mihinkään mennä.
Muistan kun itse olin lomat mummolla, mutta en sentään viikonloppuisin vuodet ympäri ja enkä arkenakaan.
- Anskuliini
vietti kaikki lomansa vanhempieni luona maalla, vanhempani sanoivat ettei kesä tunnu kesältä eikä joulu joululta jos Jussi ei ole täällä.
Toiset lapseni ei ole koskaan olleet vanhempieni luona yksin, eikä heillä ole samaa yhteyttä isovanhempiin.
Jussi oli mun sisarusparven jatkona, ja kuuluu samaan joukkoonkin.
Itse olen hoitanut paljon pojanpokaani, mutta olen tehnyt selväksi sen että minulla on oikeus myös kieltäytyä.
Käy niinkin päin, että jos joskus pyydän poikaa kaverikseni matkalle, he eivät anna häntä mukaani.- animattiN
Pojanpoikasi minkä ikäinen? Ajattelin että josko he pelkäävät että matkalla tapahtuu jotain ja varsinkin jos lentämällä menee matkoille, kun oli se tsunami katastrofikin.
- Anskuliini
animattiN kirjoitti:
Pojanpoikasi minkä ikäinen? Ajattelin että josko he pelkäävät että matkalla tapahtuu jotain ja varsinkin jos lentämällä menee matkoille, kun oli se tsunami katastrofikin.
mutta he sanovat että pojasta on liikaa vaivaa, mummun pitää rentoutua matkalla.
Poika on nyt 11 vuotias. - animattiN
Anskuliini kirjoitti:
mutta he sanovat että pojasta on liikaa vaivaa, mummun pitää rentoutua matkalla.
Poika on nyt 11 vuotias.On ymmärtäväisiä lapsia. :)
- että lstenlapset on
mummon ja vaarin silmäteriä.
Joskus olis kuitenkin lasten muistettava järjestää mummolle ja vaarille vaikka etelän matka palkkioksi.- animattiN
Onkin hyvä palkkio ja varsinkin jos on vain mummo,siis ettei sitä vaaria ole enään elossa. ei tule kalliiksikaan, mutta mummolle varmaan virkistävää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131334Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2511279- 1051085
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?115999- 52636
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä142599- 52552
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368538Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52495- 71473