Meillä menee todella hyvin selvänä, ei mitään ongelmia, mutta poikaystäväni ei osaa rajoittaa juomistaan niin, että jos ottaa, ottaa yleensä aina liikaa.
Silloin, jos en tee, mitä hän haluaa, suuttuu, alkaa haukkumaan.
Esim.Lainaa rahaa, suostu lähtemään jonnekin yms.
Hän ei ole väkivaltainen.
Mutta loukkaa henkisesti, ja aina kun lähdemme vaikka baariin, yritän olla niin ettei näin kävisi, mutta sitä ei pysty estämään, enhän minä voi vasten tahtoani toimia.
Hän riitaantuu kännissä myös kavereidensa kanssa, ettei ongelma ole yksin minun kanssani.
Puhumme asiasta paljon, ymmärtää ongelman,mutta siinä tilassa siitä ei ole tietoakaan.
Ja kuitenkin tulee tilanteita missä haluamme ottaa alkoholia, esim. nyt olimme tupareissa, missä tarjottiin boolia..
Mitä pitäisi tehdä?
En haluaisi lopettaa tätä suhdetta kuitenkaan, ja rakastan poikaystävääni.
Poikaystävä humalassa arvaamaton..
17
2478
Vastaukset
- Toni
Mulla on sama ongelma. Olen siis mies ja juon itteni suutuksiin. Ollaan puhuttu asiasta paljon ja pieniä tuloksia alkaa syntymään. On mulla selvinpäinkin "paniikkikohtauksia" jolloin olen raivon vallassa, tuhoan paikkoja sekä käyn käsiksi jopa ihmsiin. Näistä en tiedä ite mitään, koska mulle tulee ns. blackout. Koen täydellisen muistinmenetyksen.
Kuitenkin, viinasta samajuttu. Ne ei kuitenkaa oo pankillisia, mutta haukun yms ihmisiä ja pakotan tekemään eri juttuja.
Tyttöni on ottanut vastaavan otteen ja on kylmäpäinen! Vaikka olenkin kännissä ja sanon esim: "Nyt heti baarii!" niin hän saattaa vastata "En tuu vaa sä tuut sinne mun mukaa!"
Tää on tehonu...eli be cool! Älä suostu mitä me miehet pyydetään! Pistä hanttiin niin hän huomaa, ettei olekkaan kingi! - Döbeln
Selvät alkoholismi nimisen taudin oireet. Luotettavaa parannuskeinoa ei ole löydetty.
Ainoastaan eläminen ilman alkoholia pitää ko. ihmisen normaalina.
Tauti pahenee vain vuosien mittaan.- VeeraLiina
Meillä se taas on niinpäin, että minä en oikein voisi juoda mitään, etten ala haastamaan riitaa ja tappelemaan.
Parin kaljan jälkeen on vielä kivaa, mutta sitten naksahtaa päässä, ja musta tulee ihan hirviö.
Sanon mitä sattuu ja oikein haluan satuttaa poikakaveriani. En pysty kontrolloimaan juomistani, vaan juotuani 3-4 pakkua mun on pakko juoda niitä lisää. Ja yleensä minulla onkin muistikatkoksia bileillan jälkeen...
En kuitenkaan juo usein (olen opiskelija, joten kerran viikossa sitä on mentävä baareihin...), enkä koskaan selvinpäin himoitse viinaa.
Oletteko muka sitä mieltä, että olen alkoholisti?! Omasta mielestäni vietän ainoastaan normaalia opiskelijaelämää... - neuvollinen
VeeraLiina kirjoitti:
Meillä se taas on niinpäin, että minä en oikein voisi juoda mitään, etten ala haastamaan riitaa ja tappelemaan.
Parin kaljan jälkeen on vielä kivaa, mutta sitten naksahtaa päässä, ja musta tulee ihan hirviö.
Sanon mitä sattuu ja oikein haluan satuttaa poikakaveriani. En pysty kontrolloimaan juomistani, vaan juotuani 3-4 pakkua mun on pakko juoda niitä lisää. Ja yleensä minulla onkin muistikatkoksia bileillan jälkeen...
En kuitenkaan juo usein (olen opiskelija, joten kerran viikossa sitä on mentävä baareihin...), enkä koskaan selvinpäin himoitse viinaa.
Oletteko muka sitä mieltä, että olen alkoholisti?! Omasta mielestäni vietän ainoastaan normaalia opiskelijaelämää...Hmmmmm. Onko sinusta kivaa bailata jos muutut aina hirviöksi parin kaljan jälkeen? Ajattelisit ystäviäsi, ellet itseäsi.
Olen varma, että jos olisit kaverini, haluaisin mahdollisimman vähän bailata kanssasi, vaikka muuten olisitkin hurrrrrrjan kiva :D. - Döbeln
VeeraLiina kirjoitti:
Oletteko muka sitä mieltä, että olen alkoholisti?! Omasta mielestäni vietän ainoastaan normaalia opiskelijaelämää...Niinhän minäkin vietin samanlaista opiskelijaelämää. Kaverit siitä välillä huomauttivat. Välillä katosi muistikuvat. Kaikenlaista sattui. Piti riitakin haastaa.
Niin ...... se oli 70-lukua.
Alkoholismin kehittyminen vie 10...20 vuotta miehillä, naisilla yleensä nopeammin.
Mutta oireet ovat tutut.
Viimein tajusin tilanteeni ja lopetin juomisen vuonna 1995 maaliskuun 16. päivänä.
On oireet hävineet ja elämä muuttunut. - VeeraLiina
neuvollinen kirjoitti:
Hmmmmm. Onko sinusta kivaa bailata jos muutut aina hirviöksi parin kaljan jälkeen? Ajattelisit ystäviäsi, ellet itseäsi.
Olen varma, että jos olisit kaverini, haluaisin mahdollisimman vähän bailata kanssasi, vaikka muuten olisitkin hurrrrrrjan kiva :D.En koskaan haasta riitaa kavereitteni kanssa, vaan bailaan hyväntuulisena loppuun asti vaikka miten humalassa.
Tappelen ainoastaan poikakaverini kanssa. =)
- AM
Jos poikaystäväsi ei osaa käyttäytyä humalassa ollessaan, hänen pitää lopettaa juominen. Jos se ei onnistu, kannattaa katsoa sanakirjasta, mitä tarkoittaa sana "alkoholisti". Joillekin viina ei sovi. Silloin täytyy tunnustaa tilanne ja olla juomatta. Älä lähde hänen kanssaan bileisiin tai baariin, jos tiedät, mitä siellä tapahtuu. Sano, että yhteinen bailaaminen loppuu, jos poikaystäväsi ei lopeta viinan juontia.
- Neuvoton
Jos hän olisi alkoholisti, hän varmaan haluaisi juoda usein, ei halua, ja kyllä minäkin haluan ja vielä oman kullan kanssa.
Aluksi se on ihanaa, mutta sitten kun menee rajan yli, niin eipä ole enää..
Ahdistavaa...- neuvollinen
Vaihtoehtosi ovat tässä: Joko juotte yhdessä ja siitä joudut kärsimään. TIEDÄT juomisen vaikutuksen häneen. Tai sitten ette juo, ainakaan yhdessä. Tätä voisit kokeilla vaihteeksi. Kuten myös keskustella OIKEALLA hetkellä poikakaverisi kanssa ongelmasta. Onko se hänen mielestään ongelma? Ellei, niin olisin itse erityisen varovainen..
- Neuvoton
neuvollinen kirjoitti:
Vaihtoehtosi ovat tässä: Joko juotte yhdessä ja siitä joudut kärsimään. TIEDÄT juomisen vaikutuksen häneen. Tai sitten ette juo, ainakaan yhdessä. Tätä voisit kokeilla vaihteeksi. Kuten myös keskustella OIKEALLA hetkellä poikakaverisi kanssa ongelmasta. Onko se hänen mielestään ongelma? Ellei, niin olisin itse erityisen varovainen..
itsekin ongelmana, ja ottaa sen usein selvänä puheeksi, eli ei pidä ongelmaa vähäpätöisenä.
Olen kyllä itsekin välillä antanut aihetta, ja lyönytkin häntä kasvoihin, voisiko tämä muistua kännissä hänen mieleensä, ja tulee sitten ulos noin.? - Daddy
Neuvoton kirjoitti:
itsekin ongelmana, ja ottaa sen usein selvänä puheeksi, eli ei pidä ongelmaa vähäpätöisenä.
Olen kyllä itsekin välillä antanut aihetta, ja lyönytkin häntä kasvoihin, voisiko tämä muistua kännissä hänen mieleensä, ja tulee sitten ulos noin.?Olen itse alkoholisti, vaikka en sinänsä kaipaa viinaa, mutta krapula tulee varmasti liian suurien kapakkailtojen jälkeen.
Alkoholistia on kahta typpiä, joista olen toinen. Juoppo on se, jonka pitää saadaa viinaa lähes aina, eikä se välttämättä rähise tai haasta riitaa. Tää toinen typpi on sitten sun kaverisi ja minä eli liian paljon kerralla, vaikkakin harvemmin.
Sun kaverilla on kaksi vaihtoehtoa: 1) lopettaa kokonaan tai 2) kontrolloida = laskea paukut, jotka vielä voi ottaa, ettei tule vihaiseksi. Mulla taas juttu on se, että en halua viinaa yleensä kamalasti. Kun otan, tulen känniin tai ja tietyn määrä jälkeen on krapula seuraavana päivänä. Ongelma on sitten yrittää sitä korjata ja sitten se äkäinen rumba alkaa.
Eilen otin duunin jälkeen 5 pulloa keskaria ja illalla kahdeksan maissa yhden puolikkaan pullon ihan hissukseen. Tänään on ihan hyvä aamu ja päivä, ilman krapulaa.
Ehkä sun kaverin kannattaa laskea se määrä, jossa homma on vielä hanskassa. Sitten voitte tehdä, mitä haluatte. Ongelmahan on se, että jos hän ei saa juomista kontrolliin, sun on ehkä pakko jättää hänet, koska toista et voi muuttaa, eikä rankkaa elämää jaksa kukaan sietää kovin pitkään. Onnea vaan järkevälle ratkaisulle! - naapuri
Daddy kirjoitti:
Olen itse alkoholisti, vaikka en sinänsä kaipaa viinaa, mutta krapula tulee varmasti liian suurien kapakkailtojen jälkeen.
Alkoholistia on kahta typpiä, joista olen toinen. Juoppo on se, jonka pitää saadaa viinaa lähes aina, eikä se välttämättä rähise tai haasta riitaa. Tää toinen typpi on sitten sun kaverisi ja minä eli liian paljon kerralla, vaikkakin harvemmin.
Sun kaverilla on kaksi vaihtoehtoa: 1) lopettaa kokonaan tai 2) kontrolloida = laskea paukut, jotka vielä voi ottaa, ettei tule vihaiseksi. Mulla taas juttu on se, että en halua viinaa yleensä kamalasti. Kun otan, tulen känniin tai ja tietyn määrä jälkeen on krapula seuraavana päivänä. Ongelma on sitten yrittää sitä korjata ja sitten se äkäinen rumba alkaa.
Eilen otin duunin jälkeen 5 pulloa keskaria ja illalla kahdeksan maissa yhden puolikkaan pullon ihan hissukseen. Tänään on ihan hyvä aamu ja päivä, ilman krapulaa.
Ehkä sun kaverin kannattaa laskea se määrä, jossa homma on vielä hanskassa. Sitten voitte tehdä, mitä haluatte. Ongelmahan on se, että jos hän ei saa juomista kontrolliin, sun on ehkä pakko jättää hänet, koska toista et voi muuttaa, eikä rankkaa elämää jaksa kukaan sietää kovin pitkään. Onnea vaan järkevälle ratkaisulle!tällaiseen tapaukseen:
Nuori mies, uudessa parisuhteessa. Edellinen suhde (pitkäaikainen) kaatui hänen juomiseensa, vaikkei hänen entinen tyttöystävänsä mikään raivoraitis ollut kuten ei nykyinenkään.
Mies on selvinpäin erittäin ihana, mutta niin on humalassakin! Hän ei ole tippaakaan aggressiivinen ja keskustelee asiallisesti ja kohteliaasti, siihen asti kunnes sammuu...
Tietenkään hänen tyttöystävänsä ei pidä siitä, että mies nukkuu jossain nurkassa joka tilaisuudessa, jossa tarjotaan alkoholia! Mutta ongelman voi "ohittaa" helpommin, koska jos hänestä tulisi aggressiivinen, asialle täytyisi pikimmiten tehdä jotain.
Minkä syyn miehelle voisi keksiä, että hän kontrolloisi juomistaan, edes hieman? Hän on sanonut, että lopettaa juomisen kokonaan sitten kun hänellä on lapsia. Onkohan se edes mahdollista, enää?
- rrr
jos et halua erota, jää jäljelle vain yksi vaihtoehto: Kestä ja kärsi, sillä sama peli jatkuu hamaan iänikuisuuteen, ja tulee luultavasti vain pahenemaan. Poikaystäväsi ei pysty kontrolloimaan käytöstään humalassa. Jos pystyisi, hän olisi jo tehnyt jotain muuttaakseen käytöstään. Se tyyppi tulee pysymään samanlaisena ääliönä loppuun saakka.
- lara
Seurustelin rappioalkoholistin kanssa (viinaa 3pv/vkonloppu ja "vähän" keskellä viikkoakin). Hänen isänsä on toisenlainen alkoholisti, ottaa harvoin mutta kun ottaa, ottaa kunnolla.
Entiseni käyttäytyi oudosti kännissä ollessaan, riiteli kaikkien kanssa, ymmärsi kaikki muiden sanat väärin jne. Pikkuhiljaa huomasin hänen muuttuneen myös väkivaltaiseksi. Aluksi hän oli tätä kaikkea vain ryypätessään, mutta pian hän alkoi riidellä ja riehua myös selvin päin. Lopulta hän alkoi pahoinpidellä minua.
Näin jälkeenpäin ajatellen huomaan miten hän muuttui seurusteluaikanamme kännissä riitelevästä miehestä selvänäkin väkivaltaiseksi hirviöksi.
Olen sitä mieltä että teidän tilanteessanne on huonot merkit. Voitte kuitenkin vielä selvittää ongelmanne puhumalla ja sopimalla yhteisistä pelisäännöistä. Älkää juoko yhdessä tai ollenkaan..
Toivon teille onnistumista. Teillä on mahdollisuuksia selvittää tilanne sillä MOLEMMAT teistä tajuavat ongelman olemassaolon. ONNEA MATKAAN!- Grustnij
lukea näitä kirjoituksia: olenkohan alkoholisti kun tulee sanottua pahasti kännissä tyttökaverille? Vai johtuisko tuo siitä, että hän on pettänyt ja valehdellut mulle? En enää tiedä... tosin ennen mulla, tyttöystävälläni ja kavereillani oli hauskaa baarissa, vaikka tulikin otettua joskus hiukan liikaa, mutta rähisty ei. Sen jälkeen kun sain selville että tyttöystävä pettää, olen ollut ilmipiru päissäni (selvin päin meillä ei puhuta asioista - silloin haastan kuulemma riitaa turhaan).
Olenko nyt sitten yhtäkkiä alkoholisti? Tyttöystäväni kyllä on alkanut väittää niin, muistutan kuulemma isääni, joka on alkoholisti.
Ei vaan, kyllähän se taitaa olla niin, että tämä suhteemme tila on se, joka saa aivon kemiat sekaisin. Olo ei ole niin kauhean hyvä selvin päinkään. - zara
Grustnij kirjoitti:
lukea näitä kirjoituksia: olenkohan alkoholisti kun tulee sanottua pahasti kännissä tyttökaverille? Vai johtuisko tuo siitä, että hän on pettänyt ja valehdellut mulle? En enää tiedä... tosin ennen mulla, tyttöystävälläni ja kavereillani oli hauskaa baarissa, vaikka tulikin otettua joskus hiukan liikaa, mutta rähisty ei. Sen jälkeen kun sain selville että tyttöystävä pettää, olen ollut ilmipiru päissäni (selvin päin meillä ei puhuta asioista - silloin haastan kuulemma riitaa turhaan).
Olenko nyt sitten yhtäkkiä alkoholisti? Tyttöystäväni kyllä on alkanut väittää niin, muistutan kuulemma isääni, joka on alkoholisti.
Ei vaan, kyllähän se taitaa olla niin, että tämä suhteemme tila on se, joka saa aivon kemiat sekaisin. Olo ei ole niin kauhean hyvä selvin päinkään.Kerroin vain omasta kokemuksestani,en väitä että olisit alkoholisti. Sinulla on "syysi" rähinään. ENTISENI oli alkoholisti.
Kysymys: Miksi olet tyttöystäväsi kanssa..?.. - noita-akka
Grustnij kirjoitti:
Ei vaan, kyllähän se taitaa olla niin, että tämä suhteemme tila on se, joka saa aivon kemiat sekaisin. Olo ei ole niin kauhean hyvä selvin päinkään.taida olla ihan vielä alkoholisti, mutta matkalla sitä kohti...
Mikäs suhteessa mättää, muu kuin tyttöystäväsi uskottomuus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517173Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424962HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002778- 1492085
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1331634Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki281601- 191600
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3991560mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111327Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E111323