raleigh

bells

moi!
kevään tullen tekisi mieli ostaa uusi pyörä monen vuoden tauon jälkeen. en viitsi sijoittaa hirveästi, jos innostus vaikka lopahtaa kun autokin käytössä on :) ja matkaa sivilisaatioon on vajaa kolmekymmentä..
eki tekisikö hobby hallin tarjoamalla Raleigh Hybrid Pro XT- pyörällä mitään?

tiedot:
RALEIGH HYBRID PRO XT 28”: • Alumiinirunko, korkeus 52 cm; “drop out” -tyyppinen takavaihtajan kiinnitys • Suntour NEX 4000 -joustohaarukka • Alumiininen ohjaustanko; säädettävä alumiininen kannatin • Muovitetut Orion-alumiinilokasuojat, roiskeläpät • City-renkaat 700 x 42 C; autoventtiilit; sivulla heijastinnauha • Korkeaprofiiliset Vuelta Airline -alumiinivanteet • Shimano-alumiininavat • Selle Royal -satula • Jousitettu satulaputki, pit. 30 cm • Kasettikeskiö • Alumiininen Shimano TX70 -kampisarja • Teräspolkimet • Shimano Altus -vaihteisto; 24 vaihdetta • Shimano ST-EF29 -vaihdevivut • Alhonga-V-jarrut ja jarrukahvat • Alumiiniset nousukahvat • Alumiininen seisontatuki • Etu-, taka- ja poljinheijastimet • Metallinen soittokello • Paino 16,2 kg.
Takuut:
- Teräsrungolla ja -haarukalla 5 vuoden takuu - Alumiinirungolla ja -haarukalla sekä jousitetulla rungolla 2 vuoden takuu - Runkojousituksella ja joustohaarukalla sekä muilla osilla 1 vuoden takuu (ei koske renkaita)

51

31073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bells

      miten selvitän mnkä kokoinen pyörä on mulle hyvä 26 " vai 28", pituutta mulla on 175 cm. riittäisikö mulle myös raleighin miestenmalli Dragon? Kun en tosiaan tiedä pyöristä paljon, niin eikö miesten ja naisten pyöräs oo erona vaan sen tangon paikka?

      • konna2

      • bells
        konna2 kirjoitti:

        http://www.tunturi.fi/bicycles/py_runkokoko.cfm Tuosta voisi olla apua.
        Olen itsekkin tuota Raleighia harkinnut ,joten olis kiva kuulla mielipiteitä semmoisen omistajalta...

        kiitos, tuon taulukon mukaan toi maastopyörä on mulle aivan liian pieni...?! mut ehkä hybridi on mulle paras vaihtoehto, kun ajelen ääosin hiekkateitä.. mut en kumminkaa ihan maastoon verrattavia teitä, vaikka melkein :)


      • konna2
        bells kirjoitti:

        kiitos, tuon taulukon mukaan toi maastopyörä on mulle aivan liian pieni...?! mut ehkä hybridi on mulle paras vaihtoehto, kun ajelen ääosin hiekkateitä.. mut en kumminkaa ihan maastoon verrattavia teitä, vaikka melkein :)

        Se hybridi olis mullekkin paras vaihtoehto ,mutta se rungon korkeus 56cm. on mulle liikaa (olen 173cm.) Joten olen päätymässä siihen maastomalliin ,46cm:n rungolla.


    • pyöristä...

      Joskus aikoinaan olen "erehtynyt" ostamaan Hobby Hallin pyöriä; maastopyörän ja Hybridin ja heti on pitänny viedä huoltoon...Vaihteet aina päin helvettiä. Sama oli tutulla joka heiltä pyörä osti...

      Itse kun en osaa vaihteita oikeiksi säätää niin huoltoon on pitänny viedä. Pyöräliikkeessä ovat sanonneet, että Hobbyn pyörät työllistää heitä tosi paljon...

      Nyt vihdoin ja viimein sain alle laatupyörän kesäksi (Trek 1000) tai ainakin paremman kuin Hobbyn pyörät. Ja talvisin Nishiki.

      Kun kuitenkin ympäri vuoden poljen aika pitkiä matkoja niin on se paljon mukavampi ajaa kestävällä laatupyörällä, tai mulle nää kaksi merkkiä kelpaa:)

      Loppujen lopuksi: jos jaksat huollattaa pyörän 2 krt vuodessa niin kyllä sillä Hobbyn pyörällä pari-kolme vuotta ajelee, hyvässä lykyssä.

      • rc classic

        Pidin kanssa Raleighia ihan kunnon pyöränä kunnes Hobby otti sen myyntiin, nyt olen epäilevällä kannalla, joskus ostin Hobbyn poistotarjouksesta Sardan, ihan tyylikkään näköinen ja ensimäisen kesän toimi jotenkin, taisin ajaa ainakin 100 kilsaa, sitten vikoja ilmeni, enemmän ruosteessa kuin 10 vuotta vanha ympärivuoden ajettu Tunturi, satula ei pysy ylhäällä alkuperäiskiinnityksellä, renkaiden pyörintä suhteessa laatupyörään, samalla teholla ero on kuin vesi- ja lentokelin hiihdossa, pitää ihme rahinaa pienimmällä vaihteella, isossa vauhdissa tällä pyräll vain alamäessä pyörä lievästi vipottaa, ei sii ole suuntavakaa no jotain pitää kehuakin , jarrut on ihan ok vieläkin.


      • Huollampa itse
        rc classic kirjoitti:

        Pidin kanssa Raleighia ihan kunnon pyöränä kunnes Hobby otti sen myyntiin, nyt olen epäilevällä kannalla, joskus ostin Hobbyn poistotarjouksesta Sardan, ihan tyylikkään näköinen ja ensimäisen kesän toimi jotenkin, taisin ajaa ainakin 100 kilsaa, sitten vikoja ilmeni, enemmän ruosteessa kuin 10 vuotta vanha ympärivuoden ajettu Tunturi, satula ei pysy ylhäällä alkuperäiskiinnityksellä, renkaiden pyörintä suhteessa laatupyörään, samalla teholla ero on kuin vesi- ja lentokelin hiihdossa, pitää ihme rahinaa pienimmällä vaihteella, isossa vauhdissa tällä pyräll vain alamäessä pyörä lievästi vipottaa, ei sii ole suuntavakaa no jotain pitää kehuakin , jarrut on ihan ok vieläkin.

        " Pidin kanssa Raleighia ihan kunnon pyöränä kunnes Hobby otti sen myyntiin, nyt olen epäilevällä kannalla" Eli jos Konela alkaa tuoda esim. Maybachia maahan, niin se onkin sen jälkeen ihan paska?

        Olen huvittyneena lukenut tätä palstaa, lähinnä sitä miten Bilteman ja Hobby Hallin fillareita morkataan. Olenkin tullut siihen tulokseen, että (ylihinnoitellut)merkkipyörät on laiskureiden tumpeloiden suosiossa, tottakai perushuollot pitää osata tehdä itse.


      • rc classic
        Huollampa itse kirjoitti:

        " Pidin kanssa Raleighia ihan kunnon pyöränä kunnes Hobby otti sen myyntiin, nyt olen epäilevällä kannalla" Eli jos Konela alkaa tuoda esim. Maybachia maahan, niin se onkin sen jälkeen ihan paska?

        Olen huvittyneena lukenut tätä palstaa, lähinnä sitä miten Bilteman ja Hobby Hallin fillareita morkataan. Olenkin tullut siihen tulokseen, että (ylihinnoitellut)merkkipyörät on laiskureiden tumpeloiden suosiossa, tottakai perushuollot pitää osata tehdä itse.

        ei minullakaan ole mitään sitä vastaa että huollan pyöräni itse, ainoastaan pinnauksen voin teetättää ammattilaisella, sitä kun en osaa, mutta ei muutaman sadan kilometrin jälkeen pitäisi suuria huoltoja tarvita puhumattakaan korjailuista. Olen samaa mieltä siitä että halpakin voi olla hyvä, minulla oli nuorena sellainen AJ (lienee Norjalainen) joka maksoi vain puolet Tunturin hinnasta, mutta sillä ajoin ainakin kymmenen tuhatta kilometriä, renkaita meni, vanteet kerran, jokunen vaijerikin. Mutta yksi huono kokemus riittä minulle enkä aio pyöriä enää ostaa sekatavarakaupoista,en kiellä sitä muilta mutta en suosittelekkaan.


      • Pyöräilijä.

        Itse ostin kyseisen pyörän. Todella vauhdikasta ja rullaavaa menoa. Trek10000? nishiki= onks se jokunkun laskimen merkki????

        Kateellisten panettelua. 400€ pyäräksi todella hyvää laatua. Raleighilla myös myynnissä 3000-10000€ pyöriä jos vaikka mielii Ranskan ympäriajoihin. Noilla edel.mainit. pyörillä on titenkin ajettavuuskin eri luokkaa.


      • Entinen inseran omistaja ny...
        Huollampa itse kirjoitti:

        " Pidin kanssa Raleighia ihan kunnon pyöränä kunnes Hobby otti sen myyntiin, nyt olen epäilevällä kannalla" Eli jos Konela alkaa tuoda esim. Maybachia maahan, niin se onkin sen jälkeen ihan paska?

        Olen huvittyneena lukenut tätä palstaa, lähinnä sitä miten Bilteman ja Hobby Hallin fillareita morkataan. Olenkin tullut siihen tulokseen, että (ylihinnoitellut)merkkipyörät on laiskureiden tumpeloiden suosiossa, tottakai perushuollot pitää osata tehdä itse.

        Tere

        Ihmetyttää suuresti. 400€ raleighilla saa 50km tasaisen vauhdin eikä edes jalat väsy. Todella rullaava vaikka pyörät ovat todella leveät(retki)

        Myös etu jousitus on hyvä ei tartte hidastella pienien töyssyjen takia.

        Voisin sanoa että monen 800€ pyörän luokkaa.

        Mutta tuskin voi verrata 2000€--> pyöriin.

        Varmasti paras 400€ pyörä.

        Mitä vaihteisiin tulee niin taitaa nishikisaskasassa olla paljon hepposemmat vaihteet?


      • ketju jakkara

        Niin Hobby Hall tuo pyöriä vaan maahan eikä se minun käsittääkseni vaikuta pyörän laatuun kuka sitä tänne kuskaa! ja jos vaihteista puhutaan niin suurimmassa osassa fillareita käytetään simanon osia että jos ne menee rikki niin ei se ole myyjän vika.


      • pyörätiellä
        ketju jakkara kirjoitti:

        Niin Hobby Hall tuo pyöriä vaan maahan eikä se minun käsittääkseni vaikuta pyörän laatuun kuka sitä tänne kuskaa! ja jos vaihteista puhutaan niin suurimmassa osassa fillareita käytetään simanon osia että jos ne menee rikki niin ei se ole myyjän vika.

        niin miten se nyt menee? Että jos Hobby Hall myy Arabian astioita, niin ne muuttuu ihan kakkosluokan kamaksi? Tai Sony tai Nokia ym ym.

        Myyjähän ei niitä pyöriä rakenna. On totta että HobbyH:ssa myydään niiden "omia" halpismerkkejä, eli Sarda-pyöriä, mutta kyllä merkkipyörä on merkkipyörä myyjästä riippumatta.
        Onko siis tuote jotenkin huonompi, jos sen ostaa osamaksulla??


      • Onnellinen Raleigh-omistaja

        ehkäpä ne SARDA-pyörät on kertakäyttöisiä, mutta ainakin mun Raleigh on kestänyt jo vuosia.
        HobbyHall (eli Stockmann) ei Raleighin tehtaita omista, vaan tuo niitä pyöriä tosiaankin vain maahan

        ja kaiken lisäksi myy kätevästi osa-maksulla.


      • xc-fun
        Huollampa itse kirjoitti:

        " Pidin kanssa Raleighia ihan kunnon pyöränä kunnes Hobby otti sen myyntiin, nyt olen epäilevällä kannalla" Eli jos Konela alkaa tuoda esim. Maybachia maahan, niin se onkin sen jälkeen ihan paska?

        Olen huvittyneena lukenut tätä palstaa, lähinnä sitä miten Bilteman ja Hobby Hallin fillareita morkataan. Olenkin tullut siihen tulokseen, että (ylihinnoitellut)merkkipyörät on laiskureiden tumpeloiden suosiossa, tottakai perushuollot pitää osata tehdä itse.

        Bilteman ja muiden halpahallien pyöriä morkataan ihan syystäkin. Bilteman Yosemitella on kuollut ja loukkaantunut paljon suomalaisia kun halpapyörä on napsahtanut alla poikki. Tästä linkistä on hyvä lähteä lukemaan:

        http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=21235

        Yosemiten "täpäri" katkesi 14-kesäisen pojan alle sillä seurauksella, että poika loukkaantui vakavasti.

        Merkkipyörissä nyt vain on se hyvä puoli, että ne ovat laadukkaita, kestäviä ja ennen kaikkea turvallisia verrattuna Yosemiteen tai Sardaan tai Raleighin halparuoskiin. Mulla nyt vain on sellainen kumma perversio, että haluan olla varma, että olen pyörälenkin jälkeen elossa, siksi en aja Yosemitella enkä sellaista suosittele kenellekään suurin surminkaan.
        Maksan mielelläni sen ylihinnan siitä, että saan hyvän pyörän.

        Ja os halpa pyörä ei aina ole katkennut alle niin ovat sitten muuten romuja jo vuoden käytön jälkeen. Halvalla saa..halpaa.

        Tässä oli tapaus, jossa mies KUOLI Nishikillä kun se halpa sitten katkesi alta. Kalliimmalla olisi saanut turvallisen pyörän. RST:n halpakeula ei ole tarkoitettu oikeaan pyörällä ajamiseen.

        Olenko siis laiska kun haluan ostaa itselleni ihan oikeasti hyvän pyörän? Taidanpa olla niin laiska, että haluan harrastaa turvallisesti pyöräilyä. Olenpa vielä niinkin patalaiska yksilö, että kehtaan jopa käyttää pyöräilykypärää joka kerta kun nousen pyörän selkään. Olen vielä niinkin saatanan laiska kenkäraja, että katson tarkkaan minkä pyörän hankin enkä ensimmäistä joka nenän eteen osuu. Kyllä vittu, että sitä voi ihminen olla laiska kun ei viitsi Yosemitea ostaa.

        Joka vielä haluaa tulla halpapyörää kehumaan niin lyön tiskiin lisää tapauksia joissa joku on KUOLLUT ihan oikeasti sen halpapyöränsä kanssa. Neuvotellaan Hobby Hallin ja Bilteman laadusta sen jälkeen.


      • en kyl uuestaan osta
        Onnellinen Raleigh-omistaja kirjoitti:

        ehkäpä ne SARDA-pyörät on kertakäyttöisiä, mutta ainakin mun Raleigh on kestänyt jo vuosia.
        HobbyHall (eli Stockmann) ei Raleighin tehtaita omista, vaan tuo niitä pyöriä tosiaankin vain maahan

        ja kaiken lisäksi myy kätevästi osa-maksulla.

        Olen itse ostanut n. vuosi sitten Raleigen pyörän. Siitä on mennyt koko aika kumit puhjenneet,ketjut lähteneet,satula irtoilee eikä pysy ylhäällää,polkimet naksuilee ja potkii ketjut pois. Pari kaveriakin on ostanut tuon merkin pyörän ja ei ole kestäneet. Olen aja nut silla kaikki koulu ja harrastus matka ja ina tarvitsee joku soittaa hakemaan pois jostain.


      • avuttomat erikseen
        rc classic kirjoitti:

        Pidin kanssa Raleighia ihan kunnon pyöränä kunnes Hobby otti sen myyntiin, nyt olen epäilevällä kannalla, joskus ostin Hobbyn poistotarjouksesta Sardan, ihan tyylikkään näköinen ja ensimäisen kesän toimi jotenkin, taisin ajaa ainakin 100 kilsaa, sitten vikoja ilmeni, enemmän ruosteessa kuin 10 vuotta vanha ympärivuoden ajettu Tunturi, satula ei pysy ylhäällä alkuperäiskiinnityksellä, renkaiden pyörintä suhteessa laatupyörään, samalla teholla ero on kuin vesi- ja lentokelin hiihdossa, pitää ihme rahinaa pienimmällä vaihteella, isossa vauhdissa tällä pyräll vain alamäessä pyörä lievästi vipottaa, ei sii ole suuntavakaa no jotain pitää kehuakin , jarrut on ihan ok vieläkin.

        Kun te ostatte pyöriä jotka ovat tommosessa paketissa niin käyttekö te läpi kaikki ruuvit ja pultit läpi??? laitatte kiinni vain ne mitkä on irti ja lähette sitten ajamaan? ei se ihme että vikoja tulee 100km jälkee. Ei nämä ole niin kuin liikkeessä valmiiksi kasatut pyörät!!


      • G&G
        ketju jakkara kirjoitti:

        Niin Hobby Hall tuo pyöriä vaan maahan eikä se minun käsittääkseni vaikuta pyörän laatuun kuka sitä tänne kuskaa! ja jos vaihteista puhutaan niin suurimmassa osassa fillareita käytetään simanon osia että jos ne menee rikki niin ei se ole myyjän vika.

        ketju jakkara puhuu asiaa se ei ole myyjän vika jos sinä olet jättänyt huollon väliin ja sitten pyörä hajoaa ja vaikka olisit thnyt huollot ja pyörä hajoaa se on yksi niistä halpis pyöristä tai joku maanantai kapppale mutta miksi syyttää myyjää jos hän on tuonut pyörän suomeen ja pistänyt myyntiin.


      • G&G
        en kyl uuestaan osta kirjoitti:

        Olen itse ostanut n. vuosi sitten Raleigen pyörän. Siitä on mennyt koko aika kumit puhjenneet,ketjut lähteneet,satula irtoilee eikä pysy ylhäällää,polkimet naksuilee ja potkii ketjut pois. Pari kaveriakin on ostanut tuon merkin pyörän ja ei ole kestäneet. Olen aja nut silla kaikki koulu ja harrastus matka ja ina tarvitsee joku soittaa hakemaan pois jostain.

        no jos pyörä hajoaaja talutat sen kotiin ja et tee sille mitään ja aamulla kun heräät menet taas johonkin niin tottakai se sitten taas on hajalla mitä 3-vuotiasia te olette kun se huolto pitää tehdä 2-3 kertaa vuodessa


      • wwwwwwwwwwwww
        rc classic kirjoitti:

        ei minullakaan ole mitään sitä vastaa että huollan pyöräni itse, ainoastaan pinnauksen voin teetättää ammattilaisella, sitä kun en osaa, mutta ei muutaman sadan kilometrin jälkeen pitäisi suuria huoltoja tarvita puhumattakaan korjailuista. Olen samaa mieltä siitä että halpakin voi olla hyvä, minulla oli nuorena sellainen AJ (lienee Norjalainen) joka maksoi vain puolet Tunturin hinnasta, mutta sillä ajoin ainakin kymmenen tuhatta kilometriä, renkaita meni, vanteet kerran, jokunen vaijerikin. Mutta yksi huono kokemus riittä minulle enkä aio pyöriä enää ostaa sekatavarakaupoista,en kiellä sitä muilta mutta en suosittelekkaan.

        Ongelma on siinä että hobbarin pyörät on myydessä tehtaan jäljiltä eli niihin ei ole tehty minkäänlaista luovutushuoltoa joka on suht tärkeä juttu, ei ne tehtaan kasaajat niitä kovin tarkaan säätele. Lisäksi pyörä on hyvä huoltaa muutaman sadan kilsan jälkeen jolloin osat,vanteet ovat asettuneet. Hobbarista voi ostaa fillarin mutta edellämainitut asiat kantsii pitää mielessä ja joskus kyseisessä firmassa on ollut välillä ihan suht varteenotettaviakin pyöriä hinta huomioiden.


      • wwwwwwwwwww
        xc-fun kirjoitti:

        Bilteman ja muiden halpahallien pyöriä morkataan ihan syystäkin. Bilteman Yosemitella on kuollut ja loukkaantunut paljon suomalaisia kun halpapyörä on napsahtanut alla poikki. Tästä linkistä on hyvä lähteä lukemaan:

        http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=21235

        Yosemiten "täpäri" katkesi 14-kesäisen pojan alle sillä seurauksella, että poika loukkaantui vakavasti.

        Merkkipyörissä nyt vain on se hyvä puoli, että ne ovat laadukkaita, kestäviä ja ennen kaikkea turvallisia verrattuna Yosemiteen tai Sardaan tai Raleighin halparuoskiin. Mulla nyt vain on sellainen kumma perversio, että haluan olla varma, että olen pyörälenkin jälkeen elossa, siksi en aja Yosemitella enkä sellaista suosittele kenellekään suurin surminkaan.
        Maksan mielelläni sen ylihinnan siitä, että saan hyvän pyörän.

        Ja os halpa pyörä ei aina ole katkennut alle niin ovat sitten muuten romuja jo vuoden käytön jälkeen. Halvalla saa..halpaa.

        Tässä oli tapaus, jossa mies KUOLI Nishikillä kun se halpa sitten katkesi alta. Kalliimmalla olisi saanut turvallisen pyörän. RST:n halpakeula ei ole tarkoitettu oikeaan pyörällä ajamiseen.

        Olenko siis laiska kun haluan ostaa itselleni ihan oikeasti hyvän pyörän? Taidanpa olla niin laiska, että haluan harrastaa turvallisesti pyöräilyä. Olenpa vielä niinkin patalaiska yksilö, että kehtaan jopa käyttää pyöräilykypärää joka kerta kun nousen pyörän selkään. Olen vielä niinkin saatanan laiska kenkäraja, että katson tarkkaan minkä pyörän hankin enkä ensimmäistä joka nenän eteen osuu. Kyllä vittu, että sitä voi ihminen olla laiska kun ei viitsi Yosemitea ostaa.

        Joka vielä haluaa tulla halpapyörää kehumaan niin lyön tiskiin lisää tapauksia joissa joku on KUOLLUT ihan oikeasti sen halpapyöränsä kanssa. Neuvotellaan Hobby Hallin ja Bilteman laadusta sen jälkeen.

        Just.. ne on halpoja joo mutta sun jutuista saa käsityksen että suomalaisia olisi mennyt joukoittain noilla ajellessaan. Yöllinen ambulanssin ääni kertoo korutonta kertomaa: joku onneton on kohdannut loppunsa josemiten selässä... joku on menettänyt perheensä josemiten takia...vertaistukiryhmiä perustetaan Sarda-leskille jne jne.


      • so_fun
        xc-fun kirjoitti:

        Bilteman ja muiden halpahallien pyöriä morkataan ihan syystäkin. Bilteman Yosemitella on kuollut ja loukkaantunut paljon suomalaisia kun halpapyörä on napsahtanut alla poikki. Tästä linkistä on hyvä lähteä lukemaan:

        http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=21235

        Yosemiten "täpäri" katkesi 14-kesäisen pojan alle sillä seurauksella, että poika loukkaantui vakavasti.

        Merkkipyörissä nyt vain on se hyvä puoli, että ne ovat laadukkaita, kestäviä ja ennen kaikkea turvallisia verrattuna Yosemiteen tai Sardaan tai Raleighin halparuoskiin. Mulla nyt vain on sellainen kumma perversio, että haluan olla varma, että olen pyörälenkin jälkeen elossa, siksi en aja Yosemitella enkä sellaista suosittele kenellekään suurin surminkaan.
        Maksan mielelläni sen ylihinnan siitä, että saan hyvän pyörän.

        Ja os halpa pyörä ei aina ole katkennut alle niin ovat sitten muuten romuja jo vuoden käytön jälkeen. Halvalla saa..halpaa.

        Tässä oli tapaus, jossa mies KUOLI Nishikillä kun se halpa sitten katkesi alta. Kalliimmalla olisi saanut turvallisen pyörän. RST:n halpakeula ei ole tarkoitettu oikeaan pyörällä ajamiseen.

        Olenko siis laiska kun haluan ostaa itselleni ihan oikeasti hyvän pyörän? Taidanpa olla niin laiska, että haluan harrastaa turvallisesti pyöräilyä. Olenpa vielä niinkin patalaiska yksilö, että kehtaan jopa käyttää pyöräilykypärää joka kerta kun nousen pyörän selkään. Olen vielä niinkin saatanan laiska kenkäraja, että katson tarkkaan minkä pyörän hankin enkä ensimmäistä joka nenän eteen osuu. Kyllä vittu, että sitä voi ihminen olla laiska kun ei viitsi Yosemitea ostaa.

        Joka vielä haluaa tulla halpapyörää kehumaan niin lyön tiskiin lisää tapauksia joissa joku on KUOLLUT ihan oikeasti sen halpapyöränsä kanssa. Neuvotellaan Hobby Hallin ja Bilteman laadusta sen jälkeen.

        Halpa pyörä ? Ois hauska tavata ne, kenen mielestä 400€ fillari on halppis ! :)
        mutsillani ollu raleigh reilu vuoden, nyt kattelen itelleni samanlaist. Ihanan jykevä ja kivan pehmeesti menee :)
        Ja kaikki voi hajota, ja kaikille voi käydä onnettomuuksia.
        Eihän auto-onnettomuuksien jälkeen puhuta " koska sillä oli Toyota se KUOLI "


    • Jaakko 1979

      Moi, kiinnostais tosiaan tuo Raleigh City 28 tuuman miesten pyörä joko 3 tai 7 vaihteisena koska tuntuu oudolta että pyörässä ei ole jalkajarruja.. värinä on vissiin tuo sininen..? Onkono niin että classic mallia ei saa vaihdepyöränä ollenkaa..? ja siis tuo 299 oli hobbyhallin sivuilla sen 7 vaihteisen cityn hinta..

      mutta mietin vaan kestääkö tommonen pyörä useemman vuoden niin et heti kun pyörän on postista hakenu, koonnu ja ruuvit kiristäny niin pääsee ajeleen..? :)

      • joohan68

        eikö raleigh mennyt konkurssiin n 5 vuotta sitten, saattaa olla kauemminkin, laatu oli niin heikkoa ettei ne menneet kaupaksi, miten brittiläinen mekaaninen tuote on yhtäkkiä voinut tulln ns laatumerkiksi ?


      • tarkoitukseen sopii
        joohan68 kirjoitti:

        eikö raleigh mennyt konkurssiin n 5 vuotta sitten, saattaa olla kauemminkin, laatu oli niin heikkoa ettei ne menneet kaupaksi, miten brittiläinen mekaaninen tuote on yhtäkkiä voinut tulln ns laatumerkiksi ?

        Ihme konkurssissa, kun tehdas pyörii ja pyöriä myydään...

        Meillä on työajossa kaksi Raleighin hybridiä, jotka ostettiin Hobby Hallin kautta. 5000 5000 kilsaa takana, eikä mitään vikaa. Perushuollot tehty itse.

        Sen verran on vertailua tehty, että pitäisi maksaa tonnin kieppeillä pyörästä, että saisi ominaisuuksiltaan ja laadultaan paremman tähän tarkoitukseen, eli nopeaan työajoon kaupungissa.


      • Hyvin varauksella
        tarkoitukseen sopii kirjoitti:

        Ihme konkurssissa, kun tehdas pyörii ja pyöriä myydään...

        Meillä on työajossa kaksi Raleighin hybridiä, jotka ostettiin Hobby Hallin kautta. 5000 5000 kilsaa takana, eikä mitään vikaa. Perushuollot tehty itse.

        Sen verran on vertailua tehty, että pitäisi maksaa tonnin kieppeillä pyörästä, että saisi ominaisuuksiltaan ja laadultaan paremman tähän tarkoitukseen, eli nopeaan työajoon kaupungissa.

        Raleigh'n historia on mielenkiintoinen. :) Kaiken jälkeen nykyäänkin merkillä tehdään pyöriä kaiketi parissakin eri firmassa. Laatu vaihtelee, mutta Suomeen tulee lähinä hännänhuippuja. Pari vuotta sitten valikoimissa oli toimivan näköinen fitnespyörä. Sekin asia pilattiin ottamalla maahan vain yhtä kokoa! :(


      • no en kyl
        Hyvin varauksella kirjoitti:

        Raleigh'n historia on mielenkiintoinen. :) Kaiken jälkeen nykyäänkin merkillä tehdään pyöriä kaiketi parissakin eri firmassa. Laatu vaihtelee, mutta Suomeen tulee lähinä hännänhuippuja. Pari vuotta sitten valikoimissa oli toimivan näköinen fitnespyörä. Sekin asia pilattiin ottamalla maahan vain yhtä kokoa! :(

        Olen itse ostanut n. vuosi sitten Raleigen pyörän. Siitä on mennyt koko aika kumit puhjenneet,ketjut lähteneet,satula irtoilee eikä pysy ylhäällää,polkimet naksuilee ja potkii ketjut pois. Pari kaveriakin on ostanut tuon merkin pyörän ja ei ole kestäneet. Olen aja nut silla kaikki koulu ja harrastus matka ja ina tarvitsee joku soittaa hakemaan pois jostain.


      • Axelsson
        no en kyl kirjoitti:

        Olen itse ostanut n. vuosi sitten Raleigen pyörän. Siitä on mennyt koko aika kumit puhjenneet,ketjut lähteneet,satula irtoilee eikä pysy ylhäällää,polkimet naksuilee ja potkii ketjut pois. Pari kaveriakin on ostanut tuon merkin pyörän ja ei ole kestäneet. Olen aja nut silla kaikki koulu ja harrastus matka ja ina tarvitsee joku soittaa hakemaan pois jostain.

        Nuo kuulostaa enemmän seurauksilta huolimattomasta käytöstä ku huonolaatuisesta pyörästä. Mun käsityksen mukaan releigh ois kyllä ihan laadukas merkki, vaikka eivät ne nyt varmaan ole samaa luokkaa ku mitä ne teki vielä 80-luvulla. Luultavasti kai tuotanto ulkoistettu mutta nimi säilytetty. Harmillista, ku laatua ei sitten enää tarkasteta samalla tavalla.


      • srato1
        Axelsson kirjoitti:

        Nuo kuulostaa enemmän seurauksilta huolimattomasta käytöstä ku huonolaatuisesta pyörästä. Mun käsityksen mukaan releigh ois kyllä ihan laadukas merkki, vaikka eivät ne nyt varmaan ole samaa luokkaa ku mitä ne teki vielä 80-luvulla. Luultavasti kai tuotanto ulkoistettu mutta nimi säilytetty. Harmillista, ku laatua ei sitten enää tarkasteta samalla tavalla.

        itsellä ollut nyt n.vuoden raleig stratos 26" ostin hobby hallista (169€) kilometrejä nyt takana 7000suurimmaksi osaksi asfaltilla mutta myös vähän maastossa. kokoamis vaiheessa kun purkaa polkimet ja laittaa rasvaa ja säätää vaihteet niin ei muuta kuin kovaa ajoa vaan ja normi huollolla olen pärjännyt (puhdistus ja rasvaus)runkohan on laatua iso 9001 stantardi ja on kyllä kestänyt. Painavahan se on mutta kasvaapa kunto paremmin ;:) suosittelen!

        http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_198291_13669_13668_13604_-11_4__43617465676f7279446973706c61793f706172656e745f63617465676f72795f726e3d313336363826746f705f63617465676f72793d31333630342673746f726549643d313030353226616c6c3d4e26636174616c6f6749643d31333035312670616765566965773d2663617465676f727949643d313336363926766965775461736b4e616d653d43617465676f7279446973706c617956696577__


      • reif
        no en kyl kirjoitti:

        Olen itse ostanut n. vuosi sitten Raleigen pyörän. Siitä on mennyt koko aika kumit puhjenneet,ketjut lähteneet,satula irtoilee eikä pysy ylhäällää,polkimet naksuilee ja potkii ketjut pois. Pari kaveriakin on ostanut tuon merkin pyörän ja ei ole kestäneet. Olen aja nut silla kaikki koulu ja harrastus matka ja ina tarvitsee joku soittaa hakemaan pois jostain.

        Kohtaamasi viat viittaavat siihen, että samat ongelmat olisivat esiintyneet myös 3000e pyörässä. Tällä palstalla haukutaan vähän väliä eri tuotteita, kun syyllinen on suurimmassa osassa tapauksia huolimaton käyttö.


    • hulhullhullu.

      Runko(paska) on ruuvattu täyteen paskaa. Osia ei tarviste luetella, yleisilmäys riittää eli paskaa!
      Tympääntyminen taattua, eikä se27 edes maadu.

      • Skeptikko

        Mulla on 2000-luvun alun USA Raleigh. Se oli uutena vähän reilu 400€ pyörä osissa on vähän säästelty, mutta täytyy sanoa, että on kevyt ajaa maastopyöräksi ei ole hävinnyt monelle 500-700€ pyörälle.
        Tosin vaihteet ja jarrut eivät ole kovin kummoiset.

        Nuo uudet Kiinan Raleighit taitaa olla taas ihan eri planeetalta. Epäilen, että myydään kuraa vanhan laatumerkin kustannuksella, jota ihmiset sitten ostaa pelkästään mielikuvien ja brändin takia.


      • Garmin-12
        Skeptikko kirjoitti:

        Mulla on 2000-luvun alun USA Raleigh. Se oli uutena vähän reilu 400€ pyörä osissa on vähän säästelty, mutta täytyy sanoa, että on kevyt ajaa maastopyöräksi ei ole hävinnyt monelle 500-700€ pyörälle.
        Tosin vaihteet ja jarrut eivät ole kovin kummoiset.

        Nuo uudet Kiinan Raleighit taitaa olla taas ihan eri planeetalta. Epäilen, että myydään kuraa vanhan laatumerkin kustannuksella, jota ihmiset sitten ostaa pelkästään mielikuvien ja brändin takia.

        Raleigh on maailman vanhin fillaribrändi. Sen valmistus alkoi jo 120 vuotta sitten Ison-Britannian Nottinghamissa. Sieltä valmistus laajeni muualle Eurooppaan, USA:han ja Kanadaan. Tehdas on lukuisia kertoja vaihtanut nimeään ja omistajiaan ollen välillä jopa maailman suurin polkupyörävalmistaja, mutta Raleigh brändi on kuitenkin kautta vuosisadan säilynyt.

        Vuonna 2002 Nottinghamin tuotanto siirtyi kokonaan Kiinaan, Taiwaniin ja Vietnamiin ja samoihin aikoihin myös emoyhtiöstä ulkoistettu Raleigh-USA siirsi käiken tuotantonsa Kiinaan. Nykyisin siis kaikki Raleigh brändin fillarit ovat kaukoidän tuotteita.

        Nykyisin Euroopan suurimpia polkupyörävalmistajia ovat Biria, Panther ja Derby Cycles. Maailman ylivoimaisesti suurin valmistaja on Giant Kiinassa.


      • jepulistavaan
        Garmin-12 kirjoitti:

        Raleigh on maailman vanhin fillaribrändi. Sen valmistus alkoi jo 120 vuotta sitten Ison-Britannian Nottinghamissa. Sieltä valmistus laajeni muualle Eurooppaan, USA:han ja Kanadaan. Tehdas on lukuisia kertoja vaihtanut nimeään ja omistajiaan ollen välillä jopa maailman suurin polkupyörävalmistaja, mutta Raleigh brändi on kuitenkin kautta vuosisadan säilynyt.

        Vuonna 2002 Nottinghamin tuotanto siirtyi kokonaan Kiinaan, Taiwaniin ja Vietnamiin ja samoihin aikoihin myös emoyhtiöstä ulkoistettu Raleigh-USA siirsi käiken tuotantonsa Kiinaan. Nykyisin siis kaikki Raleigh brändin fillarit ovat kaukoidän tuotteita.

        Nykyisin Euroopan suurimpia polkupyörävalmistajia ovat Biria, Panther ja Derby Cycles. Maailman ylivoimaisesti suurin valmistaja on Giant Kiinassa.

        raleiggi edustaa brittiläiistä tekniikkaa, ja meni aikoinaan n 10 v sitten konkkaan heikon laadun takia,
        muutkin brittien 2-pyörien tekijät ovat sortuneet samalla tiellä. Nyt ne rahastaa brändillä, jota teetetään missä milloinkin. Samoja pyöriä saa edllisemmin maksamatta vanhoille siirtomaaisännille "lunnaita" nimem käytöstä, vaikka eihän se ole hullu joka pyytää vaan se joka m....


      • Garmin-12
        jepulistavaan kirjoitti:

        raleiggi edustaa brittiläiistä tekniikkaa, ja meni aikoinaan n 10 v sitten konkkaan heikon laadun takia,
        muutkin brittien 2-pyörien tekijät ovat sortuneet samalla tiellä. Nyt ne rahastaa brändillä, jota teetetään missä milloinkin. Samoja pyöriä saa edllisemmin maksamatta vanhoille siirtomaaisännille "lunnaita" nimem käytöstä, vaikka eihän se ole hullu joka pyytää vaan se joka m....

        Itse asiassa kun Derby International meni konkurssiin vajaa 10 vuotta sitten niin toimiva johto osti sen mitä oli vielä jäljellä Relaighista, eli Relaigh-UK, Irlanti, USA ja Kanada. Samalla kaikki tuotanto siirrettiin kaukoitään, mutta Relaighin hallinto ja suunnittelu asustaa edelleen Notinghamissa.


      • raleighi
        Garmin-12 kirjoitti:

        Itse asiassa kun Derby International meni konkurssiin vajaa 10 vuotta sitten niin toimiva johto osti sen mitä oli vielä jäljellä Relaighista, eli Relaigh-UK, Irlanti, USA ja Kanada. Samalla kaikki tuotanto siirrettiin kaukoitään, mutta Relaighin hallinto ja suunnittelu asustaa edelleen Notinghamissa.

        niin niin se sama terpin porukka vatsaa laadusta, maailman suurin 2 pyöräisten firmojen konkurssi,
        hyvissä käsissä on.


      • Nyöri
        raleighi kirjoitti:

        niin niin se sama terpin porukka vatsaa laadusta, maailman suurin 2 pyöräisten firmojen konkurssi,
        hyvissä käsissä on.

        90-luvun alun Raleigh cromo maastopyörä on erittäin hyvä, kevyt ja toimiva. Maksoi Fillarikellarissa 2400mk. Viimekesänä uusittiin vapaaratas, muuta vikaa ei ole ollut.


      • Fillarivaari!
        Nyöri kirjoitti:

        90-luvun alun Raleigh cromo maastopyörä on erittäin hyvä, kevyt ja toimiva. Maksoi Fillarikellarissa 2400mk. Viimekesänä uusittiin vapaaratas, muuta vikaa ei ole ollut.

        Raleighin menneisyydestä.
        Birginham Small Arms Combany BSA perustettu britanniassa 1861. Yritys valmisti polkupyörien ohella myös moottoripyöriä ja autoja. MP-prototyyppi valmistui 1903 ja ensimmäinen auto 1907.
        1951 BSA oli maailman suurin moottoripyörien valmistaja, kun Raleigh osti BSA:lta polkupyörien valmistuksen.
        Vieläkin on liikenteessä ajokuntoisia Raleigh moottoripyöriä, harrastajien toimesta.
        Maailman vanhimmaksi polkupyörien valmistajien osalta Raleighin tekee juuri tuo BSA:n osto.


    • Kaspeer99

      Mulla on raleigh on ihan laadukas ja hyvä mennä ku vaa osaa huoltaa. Muistakaa että voitte kasvattaa pyörännekäyttöikää tekemällä edes nämä: Peset kunnolla säännöllisesti, Rasvaat ketjut säännöllisesti, Pumppaat renkaisiin ilmaa säännöllisesti. Noilla pikkuliikkeillä pyöränne voi pysyä priimakunnossa vuosia.

    • Uusavutonko

      Pyörä pitää käytännössä huoltaa vähintään viikottain jos sitä käyttää aktiivisesti, varsinkin jos on ajellut vesisateessa niin ketjutkin ovat ruosteessa jo seuraavana päivänä.

    • Predom Romet

      Hobby Hall se joo pilaa fillarin kuin fillarin. Vai miten se nyt oli..?
      Itselläni on Hobbarista n. 8 vuotta sitten ostettu Peugeot. Liekö tuo nyt joku hybridi, en noista niin tiedä. Kuitenkaan ei ihan idioottivarma munamankeli, 21 vaihdetta, joustohaarukka ja sellasta. Kilsoja takana tuhansia, yksistään toissakesänä n. 3000km. Yksi talvi taivasalla, muutoin säilytetty naapurien potkittavana pyöräkellarissa. Yksi "isompi" huolto takana, vaihdettiin ainakin kaikki vaijerit ja takarataspakka. Muuten vaan ilmaa renkaisiin, kuluvien osien vaihtoa, jne. Ainut pesu aiemmin mainitun huollon yhteydessä. Toimii! Ei tuo minusta kovin paskalta kuulosta.
      Kauden taas pikkuhiljaa alkaessa on kuitenkin uusi fillari alkanut houkuttelemaan ja tuo Raleigh Pro XT käynyt mielessä yhtenä vaihtoehtona. Ristiriitainen palaute hieman lyö tälle aatokselle jarrua, vaikka kritiikistä iso osa onkin snobistista mutua.
      Kun noita kilsoja kuitenkin tulee aika hyvin kerrytettyä, on yksi pyöränvalintaan ehkä vaikuttava tekijä se, että voiko sen ostaa ammattitaitoisesta liikkeestä. Että jos sitä vaikka ensimmäistä kertaa elämässään kiinnittäisi huomiota vaikkapa geometriaan ja ostaisi ihan oikean kokoisen fillarin. Tämä taitaa sitten lopulta karsia Raleighin listalta.

      • Joo, siis ei

        Vain täydellinen ääliö ostaa fillarin Hobby Hall'sta. Edes nimimerkin "Predom Romet" mainosmies ei tee sitä itse.

        PS. Koska Stockmann palkkaa edes yhden ihmisen, joka ymmärtää jotain pokupyöristä?


      • vgwragrwa
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Vain täydellinen ääliö ostaa fillarin Hobby Hall'sta. Edes nimimerkin "Predom Romet" mainosmies ei tee sitä itse.

        PS. Koska Stockmann palkkaa edes yhden ihmisen, joka ymmärtää jotain pokupyöristä?

        mikx kenenkään pitäis ymmärtää pokupyöristä???


      • Predom Romet
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Vain täydellinen ääliö ostaa fillarin Hobby Hall'sta. Edes nimimerkin "Predom Romet" mainosmies ei tee sitä itse.

        PS. Koska Stockmann palkkaa edes yhden ihmisen, joka ymmärtää jotain pokupyöristä?

        Vai mainosmies? Hehe, et tainnut lukea loppuun ja/tai ajatuksella. Tuo mainittu Peugeot sai muuten luvan kelvata tämänkin kesän, tosin aika vähän nyt on tullut ajeltuakin.
        Nimimerkkini on muuten ensimmäisen vaihdepyöräni merkki. Muistaako moisia kukaan? Tämä oli 80-luvulla, oisko 82-83. Puolalainen pyörä kommunismin aikaan, mutta niin vaan siinäkin oli Shimanon osat. Silloin fillari sai osakseen kovaa käyttöä ilman huoltoja (sama meininki valitettavasti nykyäänkin) ja hyvin toimi, kunnes piti vaihtaa isompirunkoiseen. Mukavuudesta en sitten tiedä. Silloin en osannut valittaakaan.


    • Börje 321

      Tähän niin kuin kaikkeen muuhunkin harrastamiseen pätee pari seikkaa. Saattaa kyllä pätee johkin muuhunkin.

      1. Huonompikin (saattaa) riittää jos ei paremmasta tiedä.
      2. Mukavampi se on aina harrastaa kunnon vehkeillä.

      Jokainen jotain lajia vakavasti harrastava ja oikeasti innostunut pystyy allekirjoittamaan molemmat seikat. Itse olen tämän omalta osaltani todennu muutamassakin eri liikuntamuodossa.

    • jeesus pelastaa

      kiinassa ne on ne kalliit merkitkin kasattu samoja osia kun halpapyörissä itse en tarvitse pyörää juppeiluun vaan ajamista varten km vuodessa 8000 ja sardalla ja toimii kun huoltaa laiska ei huolla mut mulla on siihenkin aikaa.

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Muutama italialainen, belgialainen, brittiläinen tms. laatuvalmistaja on vielä jäljellä Euroopassa. Pääosa pyöristä tehdään Itä- ja Kaakkois-Aasiassa. Parhaat, parhaiden eurooppalaisten veroiset, tehdään Taiwanissa. Huonompia sitten ympäri aluetta. Manner-Kiina ei ole tietystikään lähelläkään Taiwanin laatua, mutta edellä mm. Vietnamista ja Indonesiasta.

        Pyörien rungoissa on isoja eroja. Jonkun Sardan runko on niin huono, ettei siitä saa kivaa ajettavaa tekee sitten mitä tahansa. Sardankin saa kestämään aikansa, kun huoltaa hyvin. Mukavaa siitä ei saa. Jos viitsii väsätä, se on ok baaripyörä lyhyillä matkoilla.


    • TN78

      Itselläni on juurikin tuo hobby hallista ostettu Raleigh Hybrid Pro XT jo neljättä vuotta käytössä.Pyörä on todella kevyt ajaa ja hyvä myös sorateillä.Koko aikana kun pyörä minulla on ollut niin ei ole tarvinnut muuta tehdä kun puhtaana pitää ja ketjut rasvata sekä takavaihtajaan tehtaan jäljiltä pientä hienosäätöä.Suosittelen lämpimästi.

    • tuloksetulos

      tekniikan maailma antoi lajissaan musertavan lausunnon ralleikin pyöristä, suosittelen lukemaan ennen käsien työntämistä totaaliseen ulostekasaan

    • hullupyöräilijätär

      Mulla on ollut juurikin tuo fillari käytössä 2008vuodesta saakka ja on ollut paras ostos ikinä. Fillaroin työmatkat 20km/suunta huhtikuusta vähintään syyskuuhun ja pyörä kulkee kuin unelma. Tänään tosin vaihtajan vaijeri hajosi, joten eksyin googlesta tänne, kun yritin etsiä fillarihuoltoa :D Maksoin tuosta jonkun 300euroa ja on ollut todellakin parasta vastinetta rahoille ikinä, on jo toinen raleightin hybridi, ensimmäinen joutui ilkivallan kohteeksi muutamaan otteeseen ja lopulta pöllittiin.

      • Jason3

        Mun Raleigh City 7 (kappavaihde) on vasta vähän yli vuoden ikäinen - mutta pakkasia sen vaihteet ei kestäneet yhtään. Vaijeri jumittui, ehkä jäätyi, kiinni ja lopulta katkesi.

        Nyt olen täällä sen takia, että mietin kykenenkö vaihtamaan vaijerin itse.


      • Joo, siis ei
        Jason3 kirjoitti:

        Mun Raleigh City 7 (kappavaihde) on vasta vähän yli vuoden ikäinen - mutta pakkasia sen vaihteet ei kestäneet yhtään. Vaijeri jumittui, ehkä jäätyi, kiinni ja lopulta katkesi.

        Nyt olen täällä sen takia, että mietin kykenenkö vaihtamaan vaijerin itse.

        parktool.com/blog/repair-help

        Rahallisesti tuollaisen halpikset korjaaminen ei kannata, mutta siitä saa kokemusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe