Yleiskorotuksia ei ole tullut koskaan

Ihmettelevä

Olen ollut yksityisen työnantajan palveluksessa (4 työntekijää) jo monta vuotta, mutta koskaan ei palkkani ole noussut tänä aikana. Minkäänlaisia yleiskorotuksia ei ole tullut.

Eikö minulle (meille) kuulu saada kuitenkin yleiskorotukset? Miten lähteä asiaa selvittämään? Pelkona on kuitenkin potkut, jos asiaa lähtee penkomaan. Mihin voisi ottaa yhteyttä. Kuulun itse Yksityisalojen työttömyyskassaan, joten sieltä ei liene mitään apua?

5

1222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltä kuitenkin

ensin.

• Söör

Toivottavasti ei palkkasi nousekkaan. Turha ipistä, jos ei kuulu liittoon. Lähde omilla rahoillasi käräjille. Onnistunee sekin, mutta vaatii yleensä valuuttaa.

• johtaja

ja taas punikki suurella suullaan äänessä...

• liittoon
        johtaja kirjoitti:

ja taas punikki suurella suullaan äänessä...

Liity liittoon ja ota sen kautta selvää alasi ehdoista. Yleiskorotukset kuuluvat kaikille ja niistä työantaja ei voi kieltäytyä. Sinun on mahdollista ulosmitata 4 vuoden ajalta saamasi palkat. Näin pitäisi kaikkien työntekijöiden puristella tuollaisia härskejä työnantajia kuin sinunkin on. Unohda YTK ja "johtajan" tyyliset kommentit ja hoida asiasi osaavan liiton kautta vain näin me työntekijät voimme turvata elomme jatkossa.

• Yleissitovuus
        liittoon kirjoitti:

Liity liittoon ja ota sen kautta selvää alasi ehdoista. Yleiskorotukset kuuluvat kaikille ja niistä työantaja ei voi kieltäytyä. Sinun on mahdollista ulosmitata 4 vuoden ajalta saamasi palkat. Näin pitäisi kaikkien työntekijöiden puristella tuollaisia härskejä työnantajia kuin sinunkin on. Unohda YTK ja "johtajan" tyyliset kommentit ja hoida asiasi osaavan liiton kautta vain näin me työntekijät voimme turvata elomme jatkossa.

Jos työnantaja ei kuulu alansa liittoon, niin asian ratkaisee, onko alalla yleissitova työehtosopimus.
        Yleissitovuus johtaa siihen, että työnantajien on noudatettava työehtosopimusten minimipalkkoja.
        Jos työnantaja on ns. villi eikä alalla ole yleissitovuutta niin TES ei ole voimassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3906
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      91
      2310
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1972
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1773
    5. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1516
    6. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1491
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1162
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1118
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      107
      1049
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1022
    Aihe