Olen ollut yksityisen työnantajan palveluksessa (4 työntekijää) jo monta vuotta, mutta koskaan ei palkkani ole noussut tänä aikana. Minkäänlaisia yleiskorotuksia ei ole tullut.
Eikö minulle (meille) kuulu saada kuitenkin yleiskorotukset? Miten lähteä asiaa selvittämään? Pelkona on kuitenkin potkut, jos asiaa lähtee penkomaan. Mihin voisi ottaa yhteyttä. Kuulun itse Yksityisalojen työttömyyskassaan, joten sieltä ei liene mitään apua?
Yleiskorotuksia ei ole tullut koskaan
5
1204
Vastaukset
- sieltä kuitenkin
ensin.
- Söör
Toivottavasti ei palkkasi nousekkaan. Turha ipistä, jos ei kuulu liittoon. Lähde omilla rahoillasi käräjille. Onnistunee sekin, mutta vaatii yleensä valuuttaa.
- johtaja
ja taas punikki suurella suullaan äänessä...
- liittoon
johtaja kirjoitti:
ja taas punikki suurella suullaan äänessä...
Liity liittoon ja ota sen kautta selvää alasi ehdoista. Yleiskorotukset kuuluvat kaikille ja niistä työantaja ei voi kieltäytyä. Sinun on mahdollista ulosmitata 4 vuoden ajalta saamasi palkat. Näin pitäisi kaikkien työntekijöiden puristella tuollaisia härskejä työnantajia kuin sinunkin on. Unohda YTK ja "johtajan" tyyliset kommentit ja hoida asiasi osaavan liiton kautta vain näin me työntekijät voimme turvata elomme jatkossa.
- Yleissitovuus
liittoon kirjoitti:
Liity liittoon ja ota sen kautta selvää alasi ehdoista. Yleiskorotukset kuuluvat kaikille ja niistä työantaja ei voi kieltäytyä. Sinun on mahdollista ulosmitata 4 vuoden ajalta saamasi palkat. Näin pitäisi kaikkien työntekijöiden puristella tuollaisia härskejä työnantajia kuin sinunkin on. Unohda YTK ja "johtajan" tyyliset kommentit ja hoida asiasi osaavan liiton kautta vain näin me työntekijät voimme turvata elomme jatkossa.
Jos työnantaja ei kuulu alansa liittoon, niin asian ratkaisee, onko alalla yleissitova työehtosopimus.
Yleissitovuus johtaa siihen, että työnantajien on noudatettava työehtosopimusten minimipalkkoja.
Jos työnantaja on ns. villi eikä alalla ole yleissitovuutta niin TES ei ole voimassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1226018Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745402106Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk281378Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111263Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861123Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64991
- 65931
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.26924Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59915