Olen ollut yksityisen työnantajan palveluksessa (4 työntekijää) jo monta vuotta, mutta koskaan ei palkkani ole noussut tänä aikana. Minkäänlaisia yleiskorotuksia ei ole tullut.
Eikö minulle (meille) kuulu saada kuitenkin yleiskorotukset? Miten lähteä asiaa selvittämään? Pelkona on kuitenkin potkut, jos asiaa lähtee penkomaan. Mihin voisi ottaa yhteyttä. Kuulun itse Yksityisalojen työttömyyskassaan, joten sieltä ei liene mitään apua?
Yleiskorotuksia ei ole tullut koskaan
5
1219
Vastaukset
- sieltä kuitenkin
ensin.
- Söör
Toivottavasti ei palkkasi nousekkaan. Turha ipistä, jos ei kuulu liittoon. Lähde omilla rahoillasi käräjille. Onnistunee sekin, mutta vaatii yleensä valuuttaa.
- johtaja
ja taas punikki suurella suullaan äänessä...
- liittoon
johtaja kirjoitti:
ja taas punikki suurella suullaan äänessä...
Liity liittoon ja ota sen kautta selvää alasi ehdoista. Yleiskorotukset kuuluvat kaikille ja niistä työantaja ei voi kieltäytyä. Sinun on mahdollista ulosmitata 4 vuoden ajalta saamasi palkat. Näin pitäisi kaikkien työntekijöiden puristella tuollaisia härskejä työnantajia kuin sinunkin on. Unohda YTK ja "johtajan" tyyliset kommentit ja hoida asiasi osaavan liiton kautta vain näin me työntekijät voimme turvata elomme jatkossa.
- Yleissitovuus
liittoon kirjoitti:
Liity liittoon ja ota sen kautta selvää alasi ehdoista. Yleiskorotukset kuuluvat kaikille ja niistä työantaja ei voi kieltäytyä. Sinun on mahdollista ulosmitata 4 vuoden ajalta saamasi palkat. Näin pitäisi kaikkien työntekijöiden puristella tuollaisia härskejä työnantajia kuin sinunkin on. Unohda YTK ja "johtajan" tyyliset kommentit ja hoida asiasi osaavan liiton kautta vain näin me työntekijät voimme turvata elomme jatkossa.
Jos työnantaja ei kuulu alansa liittoon, niin asian ratkaisee, onko alalla yleissitova työehtosopimus.
Yleissitovuus johtaa siihen, että työnantajien on noudatettava työehtosopimusten minimipalkkoja.
Jos työnantaja on ns. villi eikä alalla ole yleissitovuutta niin TES ei ole voimassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001710Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571350Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761298Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 108850
- 72833