Kun tätä palstaa lukee, voi tulla sellaiseen johtopäätökseen, että keskustelu miesten muodista rajoittuu sukkahousuihin. Se näyttää olevan ainoa aihe, johon riittää kommentoitavaa.
Avasin keskustelun trendikkäistä sadeasuista, mutta huonolla menestyksellä. Luulisi aiheen kiinnostavan, kun sadeasu sentään puetaan päällimmäiseksi ja se näkyy. Sukkahousut ovat piilossa päällyshousujen alla.
Uusi yritys:
Maanantaina satoi ja kirjastoon lähtiessäni puin sinisen sadeanorakin, keltaiset sadehousut ja mustat saappaat. Reissulla tapasin tuttavan, joka nauroi vaatteillani ja sanoi, ettei kurahousuja käytä kuin lapset. Millainen on muodikas ja trendikäs sadeasu aikuiselle miehelle?
Minusta asussani ei ollut mitään vikaa. Se on kotimainen ja PVC muovia
Miesten sadeasuista
11
6118
Vastaukset
- fddhh
Osta sateenvarjo!
- tsiipiisii
ainoa jotka täällä suomi24-palstoilla puhuu sadeasuista tuntuu olevan aina se sama/samat jotku ihmeen friikit tai pervot joilla on joku fetissi sadeasuja kohtaan.
en tiä ootko sä kans vaan sellanen, mut toivottavasti et, sillä se on niin säälittävää.
mut mun vastaus on et sadevarjo tai ei mitään.- voisi olla
Törmäsin kerran aivan asiallisella vaatefoorumilla kirjoitukseen, jossa tuollaisen aloituskirjoituksen loppupuolella kirjoittaja selitti "vahingossa" pissineensä kurahousuihinsa. Tällä foorumilla varmaan nähtäisi versio "vaimo ehdotti"...hehe...
- Kalamies
Tiedä nyt sitten trendikkyydestä, onko sellaisia sadeasuja miehille. Minusta riit-
tää pelkkä sadetakki katukäyttöön. Väreinä
tiedän kotimaisista vihreän, keltaisen ja sinisen, sekä jonkin maasto asun värisen
olen nähnyt. Kun on kalastamassa tuulisella säällä sateessa tai liikkuu metsässä, niin
myös sadehousut ovat ehdottomat.
Kyllä siinä on "pervoilut" kaukana kun näkee
kalastajan ammattiaan harjoittamassa syksyllä,
sateessa suojautuen sateelta ja tuulelta sade-
asuun. - mir
mitään vikaa olekaan. Aivan asiallinen vaatetus sadekelille.
- Asiallisesti
Kaikki keskustelujen avaajat eivät ole pervoja tai avaukset eivät ole provoja. Minusta täällä pitäisi pystyä keskustelemaan luontevasti kaikista vaatteista - ei vain sukkahouusista. Kiva, että sentään jokunen asian ymmärsi. Lähden tästä töihin ja taidan pukea sadepuvun ja saappaaat - kaikesta huolimatta.
- en välitä
Asiallinen asuhan tuo on ja ihme että suurin osa ei käytä sadeasua ja kumisaappaita vaan kastelee otsensä sitkeästi. Sateenvarjolla ei ole juurikaan virkaa ainakin jos tuulee. Lähinnä sillä saa sohittua muita kulkijoita. Ehkä kaupunkikäyttöön tyylikäs sadeasu olisi mahdollisimman pitkä muodikas sadetakki. Rukalta ja Aartolahdelta näyttää ainakin löytyvän mallistosta. Ei mitään erityisiä muotiluomuksia mutta suojaavat. Marimekolla näytti olevan viime syksynä mallistossaan miesten sadetakki mutta aivan onnettoman lyhyt malli joka käytännössä kerää vettä ja valuttaa sen sitten housuille.
Eli pitkä sadetakki ja siistit kumisaappaat (ei Kontiot vaan jotain kevyempää) tai sitten takki - housu yhdistelmä joka kyllä pitää kuivempana.
Itse en välitä toisten kommenteista vaan käytän sadeanorakkia ja kurahousuja jos vettä sataa kaatamalla. Ennemmin niin kuin kastuminen. - tyylikäs!
Suomalaisille sadeasu tarkoittaa jostain syystä aina tällaista hiekkalaatikko-/kalastaja-asua:
http://losgutierrez.tripod.com/images/Friends & Family/Chris/Chris-&-rain-coat.jpg
Sadeasujakin on saatavana fiksun näköisinä:
http://www.eshopone.com/smx/raincoats/detail-mens-raincoat-4041/
Usein muissa maissa käytetään kuitenkin täysin vedenpitävää öljykangastakkia. Tässä olisikin suomalaisille hiukan opittavaa: Kunnollinen vuorillinen öljykangastakki, pitää vettä, on lämmin ja näyttää oikealta takilta. Toimii myös Suomen syysmyrskyissä:
http://www.mens-hats.com/IBS/SimpleCat/Product/asp/hierarchy/0I/product-id/490888.html
Saatavana on monia värejä ja malleja kuvan lyhyestä täyspitkään.
Kekeseliäät Japanilaiset ovat kuitenkin kehittäneet itsepintaisille sateenvarjoihmisille jotakin. Tämä ei tietenkään oikeasti toimi, vaan on ns. ”epäkäyttökelvoton” keksintö :)
http://offtheplanet.typepad.com/photos/uncategorized/raina.jpg - jp
mulla on ainakin sellanen mielipide että pitää pukeutua sään mukaan eikä miltä
näyttää toisten silmissä käytän itsekkin sadeasuja tosin en asu kaupungissa
asun maalla ja omakotitalossa ja pihatöitä riittää. mun mielestä toiset saa ajatella
mitä huvittaa jos mä käytän sadeasuja pihatöissä taikka oon sit kaupungissa
parempi pysyä kuivana kun olla märkänä. - Denier
Minä käytän sellaista maastokuvioista ohutta suomalaista sadeasua. Takissa
huppu. On kevyt ja siisti. - trenssitakki
Mikäli kyseessä ei ole aivan raamatullinen vedenpaisumus, sadeasuksi käy erinomaisesti kyllin pitkä ja vedenpitäväksi esim. kenkäkaupoista saatavalla suihkeella käsitelty trenssi.
Tunnetuin ja kallein valmistaja Burberry, mutta samanhenkisiä takkeja on saatavilla paljon edullisemminkin nimettömämmiltä valmistajilta. Omani hankin kirpputorilta. Tuohon täydennykseksi vielä tyylikäs musta sateenvarjo ja linjakkaat vedenpitävät jalkineet. Mikäli kaapistä löytyy vain elegantteja nahkajalkineita jotka eivät kuitenkaan pidä vettä, kalossit, niin humoristiselta kuin kuulostavatkin, ovat oiva sadevaruste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850