oon laihduttanut nyt yhteensä noin 5 kiloa ja se kaikki on lähtenyt vaan mun yläpäästä..oon melkein anoreksinen ylävartalostani mutta alavartaloni on kokoa L ja sellunen ja höllyvä.mahdun ylävartalosta S kokoon ihan hyvin. missä vika? geeneissäkö? ihanku olisin eriparia ylä ja ala vartaloni kanssa..rinnatki vaan laihtuu vaikka tekisin mitä..painoindeksistäni olen normaalipainoinen 166/62. uskallanko vielä laihduttaa ettei katoa ylävartalo kokonaan? jumppaamista olen harjoittanut ja pyöräilyä melkeen joka toinen ilta 30-60min ja kuivaharjannut iho aina välillä..miksi peppu vaan höllyää?
miksi ei peppu laihdu?
12
9092
Vastaukset
- päärynä
Siksi, että vartalomallisi on päärynämalli. Sama ongelma täällä, ylä- ja alakroppa ihan eriparia ja tosiaan perse ja leidet löllyy ja on sellua täynnä, yläkroppa kokoa S...
Täytyy lohduttautua sillä, että terveyden kannalta tää päärynämalli on omenamallia parempi.- sama ongelma
kunnes ostin hehhe pakko myöntää ostos-tv:stä Sauna beltin ja pidin sitä pepun ja reisien ympärillä.. kiinteytyivät hienosti ja olen vihdoinkin tyytyväinen alavartalooni..
- tio
sulla meni laihduttaa -5kg ja mitä keinoja käytit laihtumiseen.Oon ite 165/67kg ja aikomus ois pudottaa noin 7 kg. Vinkkejä?
- siis
sama ongelma kirjoitti:
kunnes ostin hehhe pakko myöntää ostos-tv:stä Sauna beltin ja pidin sitä pepun ja reisien ympärillä.. kiinteytyivät hienosti ja olen vihdoinkin tyytyväinen alavartalooni..
se sauna-belt ihan oikeesti?? ku aina tekis mieli tilaa sielt joku tollanen laite ja kokeilla et toimiiks, mut ku ne on loppujen lopuks sen verran kalliita, et en oo senkää takii raaskinnu ostaa, et jos ne ei sit toimiskaa.. :/ eli siis kauan sul meni aikaa et sait tuloksii ja onks se oikeest niin yksinkertasta, ku vaa luvataan??
- Minätäti
Onko äitisi samaa mallia? Voit tosiaan saada laihduttamalla myös alaosaa pienemmäksi mutta koska rasva lähtee joka paikasta niin suhde ei muutu. Tulet olemaan ylhäältä pienempi kuin alhaalta, aina.
- kun tarpeeksi laihduttaa
Ei ikuisesti voi laihtua yläkropasta. Ensin läski lähtee sieltä mutta sitten kun siellä ei enää ole läskiä, niin läski lähtee perseestä ja alakropasta.
Eli on ihan mahdollista laihdutta alakroppakin hoikaksi. Mun mielestä toi alkuperäinen kirjoittaja voisi hyvin laihtua vielä muutaman kilon, jolloin osa varmasti lähtisi myös takapuolesta ja reisistä. - olen
kun tarpeeksi laihduttaa kirjoitti:
Ei ikuisesti voi laihtua yläkropasta. Ensin läski lähtee sieltä mutta sitten kun siellä ei enää ole läskiä, niin läski lähtee perseestä ja alakropasta.
Eli on ihan mahdollista laihdutta alakroppakin hoikaksi. Mun mielestä toi alkuperäinen kirjoittaja voisi hyvin laihtua vielä muutaman kilon, jolloin osa varmasti lähtisi myös takapuolesta ja reisistä.kun ylävartalosta ei ole enää rasvaa lähteä niin se lähtee sitten alavartalosta. Alavartalo on aika yleisesti naisilla se, johon kertyy, ja joka sitten viimeisenä myös laihtuu.
Sanoit että olet 166/62, joten et ole kyllä anorektikon mitoissa ja vielä varaa laihtua muutama kilo. Etkä sittenkään todennäköisesti ole liika laiha. Itse olen 169/55 kg, enkä voi sanoa itseäni laihaksi. Olen liikkuva ihminen ja hoikka kyllä, mutta en laiha. Itse otan kesäksi sellut pois rasvaa polttaen ja se vie pari kiloa tästä.
- untuviCCo
hanki takamukseen lihasmassaa niin se alkaa kiinteytyä.
oma ongelma vuosia sitten, vaikka aina ollut laiha (nytkin 175/53), on ollut ei-niin-kiinteä perse.
selluliittiä ei niinkään mutta semmosia vielä kamalampia POIMUJA ahteris.. Ne on lähteneet salilla KOKONAAN, lähinnä lihasten puutetta ollut itellä kokonaisvaltaisesti. personal trainer käyttöön sullekin? :)- vilkku
Itselläni oli yläpää suht sorja, reidet selluliittikönteissä, pehva leveä. Lantio ja reidet oli leveämmät kuin hartiat mikä ei näyttänyt lainkaan hyvältä. Myös jaloissa polvissa ja käsivarsissakin löllöä. Vähän jo ikärupsahdustakin, olin 45 vuotias.Aloitin zone-ruokavalion kun painoin 76-77 kg, pituus 172(eli laihdutin niin että rasvat lähti muttei lihakset, vielä ylläpitozonessa paino pysynyt 65 kg:sa). Aloitin lihaskuntotreenit kunnon painoilla. Ylävartaloa treenasin joka toinen kerta ja alavartaloa vatsaa joka toinen. Kolme kertaa viikossa kävin salilla. Kävelin myös sauvakävelylenkkejä (rauhallisia kunnen sairauden takia saanut repiä). Muistan että kuukauden päästä alkoi ylävartalossa tapahtua jotain ja parin kuukauden päästä alavartalo oli siinä määrin pienentynyt että se näyttikin pienemältä ja varsin suhde ylä- ja alavartaloon oli muuttunut toisin päin. Ylävartalo oli leveämpi ja alapää kapeampi. Treeniin lähtö kävi kivuttomasti, suoraan töistä menin. Tein tahdissa joka ei nostanut sykettä paljon (sen sairauteni takia) mutta kunnon painot laitoin ja vähän väliä niitä sai lisätä. Lihakset ei kasvaneet missään vaiheessa liikaa. Kun huomasin etureisien tarpeeksi voimistuneen. Aloitin kevyemmän ylläpitohoidon. Kaskityin takareisiin ja pakaroihin. Taka-ja etureiden suhde tulisikin olla 3/2 eli takareisiin kolme harjoitusta, eteen kaksi. Ja kivaksi yllätykseksi takareisiintuli lihasta joka pukkas läpi läskin. Alussa kävikin niin että paino pysyi 200 gr tarkkuudella samoissa vaikka pienenin ja lihasta taatusti tuli. Mutta syyhän on se että lihaskudos on kiinteämpää ja painavampaa, sitä oli tullut läskin tilalle ja se aiheutti sen että näytti pienemmältä. Ympärysmitta olisi kertonut paljon mutta en muistanut sellaista koskaan tehdä. Lihas myös polttaa enemmän kaloreita,jälkikäteenkin, saman syömällä rupeaa vähitellan laihtumaan enemmän. Niin minulle kävin, tosin olin myös tiukka ruokavaliossa varsinkin loppupuolella (zonea siis niin kuin kerroin siinä kuitenkin syödään kunnollisia atereioita ei olla nälkäkuurilla. Nälkää missään nimessä ei saa tulla!) Seuraavassa vaieessa selluliittiä oli enää vain reisien ulkosivuissa ja kun mitat vielä koko ajan pienenivät, niitten kohtalo oli sinetöity. Puolisen vuotta tässä urakassa meni. Ei enää selluliittia, ei löllöä pefvaa. Vaan kaunis peppu, hyvän malliset reidet, (yläosastaan) lihaksikkat pohkeet, nilkat sorjistunut muttei kovin ohuet. Yläosa tosi kiva kun käyttää tiukkaa pitkähihaista trikoopaitaa, rinnat on pyöreät kauniisti esille tulevat, suora, läskitön selkä mikä levenee vyötäröstä aika tiukalla kaarteella kainaloihin, hartioihin. Vatsat litteä, pystyy hienosti tekemään Shakiraliikkeitä muuten! En osaa sanoa mitään huononnusta. Voimaa on ja aerobista kuntoakin vähän. Lisää haluan heti kun saan taas lääkäriltä menoluvan! Kysy jos haluat lisätietoa. Kerron mielelläni.
- ainakin mulla
mullakin on pyllyn kanssa pahimmat ongelmat. Selluliittia rupes kertymään kunnolla pari vuotta sitten ja se vaan lisääntyy.. Itse olen kokoa 170/65, mutta alakroppa vaatii kovaa treeniä.. Katsoin myös noita muita vastauksia ja helpottaa tietää että kunnon treenillä sitä voisi jopa saada edes kiinteämmäksi, jos ei sitten sitä ikuista selluliittia saa pois.. Mulla selluliitti on nyt niinkin pahaa jo että näkyy sekä seistessä että makuulla. Ennen piti vähän puristella että se tuli näkyviin mutta ei enää tarvii.. Harmittaa että on itsensä päästäny tähän kuntoon mutta kyllä me tytöt tästä päästään kovalla treenillä ja itsekurilla eroon! Tsemppiä kaikille samasta kärsiville! Ihanaa että muillakin on näitä samoja ongelmia :)
- Hyväksi kokenut
Pidemmän päälle lähtevät myös ongelmakohdat. Sinulla on ensin lähtenyt yläpuoli ja tämän jälkeen lähtisi varmasti alapuolikin. Laihduttamisen ei tarvitse olla dieettejä tai vain väliaikaista, sen pitäisi olla elintapojen muutos. Muutos terveellisempään ruokaan ja liikkumiseen. Silloin ei tarvitse miettiä, että uskallanko enää laihduttaa, "normaali" vartalo tulee siinä sivussa. Näin vielä neuvoakseni älä huoli niin paljon rasvasta vaan jätä valkoiset vehnäjauhot pois(pasta, makaroni jne.) ja sokeri ja osta täysjyvätuotteita. Elämänlaatu paranee samalla ja loppuu ainainen laihduttaminen. Mutta ei rasvojakaan ihan mielin määrin kannata syödä.
- Vähävarainen
Hei,
Kotonakin voi tehdä niitä ns. koiranpissatusliikkeitä kontallaan. Siis nostaa jalkaa (koukussa) sivusuunnassa ylös alas. Ja sit suoraan ylöspäin, kanta kohti kattoa. Yksi tanssinopettajani suositteli näitä oppilailleen, jotka ovat liian voimattomia. Itsekin kuulun heihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042895Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2381538Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911396- 881312
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1471172Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116950Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763