Paljon palkankorotusta?

Vuoden jälkeen

Moi!

Mitä mieltä olette , paljonko palkkaa kannattaa pyytää korotettavaksi vuoden työkokemuksen jälkeen? Tällä hetkellä saan 2650e. Ja miten usein palkkaa kannatta tarkistuttaa?

7

3419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sun kanssa

      Palkka on se minkä olet neuvotellut töihin mennessäsi, turha sitä on jälkeenpäin itkeä mokomaa! Vaihda työpaikkaa, ja pyydä heti alussa semmoista palkkaa kun mielestäsi ansaitset, kokeile tärppääkö!

      • Elli21

        Enpä ole ikinä kuullut keneltäkään että palkankorotusta ei pitäisi pyytää! Kukas sinun etujasi ajaa jos et sinä itse.


      • zzz
        Elli21 kirjoitti:

        Enpä ole ikinä kuullut keneltäkään että palkankorotusta ei pitäisi pyytää! Kukas sinun etujasi ajaa jos et sinä itse.

        Heh..olen tainnut vain tulla kyyniseksi palkankorotusten suhteen, kun meidän tj:llä on tuollainen kanta, niin se on näemmä tarttunut minuunkin. TJ:mme siis tyrmää korotukset sm. tuolla tai mikäli et ole vähintään insinööri, hän nauraa koulutuksellesi, jos vaikka erehdyt pyytämään lisää liksaa. :)


    • ....

      Kannattaa verrata toki alaan ja tilastoihin, mutta tärkein on miettiä miksi maksettaisiin enemmän. Eli mitä teet tuottavammin ja kuinka paljon tuottavampi olet: sisäinen tuki, asiakkaan suuntaan, myynnillisesti, tuottavuudellisesti.

      Sanoisin, että 200 jos pyydät saat tasarahaan 2800 eli 150 korotusta. 300 vois olla oikea.

      Jos olet avainhenkilö niin neuvottele ensin toinen työ esim 3000 euroa. Irtisanoutuessa sinulta tullaan kysymään vaihdon syytä ja jos se on palkkaus niin kysytään paljon tulet saamaan. Ei kannata jättää vastaamatta vaan vastata esim 3500. Usein tuo sitten tarjotaan vanhasta, koska uuden palkkaus tulisi kalliimmaksi. Eli korotusta noin tehden saa reilustikin.

      • yrittäjä vaan

        kyllä nyt tuli sellainen sammakko että oksat pois.
        luuletkos että me yrittäjät ollaan ihan tyhmiä, voit unohtaa tuollaiset "palkkaneuvottelut". niin vaan vaihdat työpaikkaa jos noin luulet palkan nousevan tuollaisia summia.
        itse olen noihin juttuihin törmännyt, monta kertaa on kaveri tullut takaisin parin kolmen kuukauden kuluttua ja samalla palkalla kuin ennenkin, joillekin olen itse nostanut palkkaa (hyvän miehen lisää). niin se vaan menee että monesti ei ole ruoho paljon vihreempää aidan toisella puolella....

        yrittäjän on vaan pakko varautua siihen että te työntekijät olette joskus lähdössä ja sille ei mahda mitään. otetaan sisään seuraava ja opetetaan homma mutta maksetaan vielä vähemmän palkkaa kuin sille joka lähti...näin se menee.

        että koittaa saa mutta yrittänyttä ei laiteta !


      • jeps
        yrittäjä vaan kirjoitti:

        kyllä nyt tuli sellainen sammakko että oksat pois.
        luuletkos että me yrittäjät ollaan ihan tyhmiä, voit unohtaa tuollaiset "palkkaneuvottelut". niin vaan vaihdat työpaikkaa jos noin luulet palkan nousevan tuollaisia summia.
        itse olen noihin juttuihin törmännyt, monta kertaa on kaveri tullut takaisin parin kolmen kuukauden kuluttua ja samalla palkalla kuin ennenkin, joillekin olen itse nostanut palkkaa (hyvän miehen lisää). niin se vaan menee että monesti ei ole ruoho paljon vihreempää aidan toisella puolella....

        yrittäjän on vaan pakko varautua siihen että te työntekijät olette joskus lähdössä ja sille ei mahda mitään. otetaan sisään seuraava ja opetetaan homma mutta maksetaan vielä vähemmän palkkaa kuin sille joka lähti...näin se menee.

        että koittaa saa mutta yrittänyttä ei laiteta !

        Tuskin tuo edellä mainittu neuvo toimii pienissä yrityksissä. keskikokoisissa toimiessa kannattaisi kokeilla, mutta valita myös oikea hetki esim laskentahenkilölle (vastaavalle controller, johtaja tms) tilipäätöshetki. Myyjälle uuden tuotteen lanseeraamista seuraavien kuukausien aikana tms... Sellainen hetki, että on hieman korvaamattomampi kuin muulloin ja mitään ei silloin hävittävää ole jos toinen työ jo odottaa.

        Itseään kannattaa kilpailuttaa säännöllisesti jos osaamista yhtään löytyy ja ammattitaitoa.


    • päivän Hesarista

      suuryritysten johtajien palkat ja niiden muutokset. Vertaa heitä omaan alaasi ja ammattitaitoasi yleiseen tasoon ja tee omat laskelmasi. 2650 on muuten aika tarkka keskimääräinen kuukausipalkka tämän päivän Suomessa. Eli lienet lievästi alipalkattu, kun ihmiset tuntevat kuitenkin itsensä keskimääräistä ahkerammiksi, taitavammiksi ja aikaansaavemmiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      101
      1912
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1397
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1167
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1148
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      994
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      980
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe