lapset vituttaa

max

Tuttavan "ihanat" lapset kävivät taas kylässä. Ne haisi pahalta, kiljui viiltävästi ja repi kaiken mitä käsiinsä sai. Kyllä vitutti.

Onneksi vaimo ymmärtää ja ollaan päätetty olla hankkimatta ihmisen parhaan iän tuhoavia räkänokkia.

60

6672

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmekymppinen nainen

      En itsekään lapsia halua ja tuttavien huonosti kasvatetut sikiöt voisi jättää vierailujen ajaksi kotiin.

      • Tämä

        Ai,vielä löytyy sentään järkeviä ihmisiä tästä hullusta maailmasta- jotka eivät niitä paskahousuja halua!

        Olen miettinyt usein,mikä saa niitä räkänokkia haluamaan,ja usein miten se on kyllä nainen joka haluaa.

        Mikä se näistä vaihtoehdoista voisi olla:

        1.lapsi tulee jos on tullakseen
        2.nussiminen on paljon mukavampaa ilman ähkäsyä
        3.täytyy olla,kun kaikilla muillakin on
        4.ympäristö painostaa ja kyselee,eikö teillä vieläkään ole lapsia.
        5.ei ole koskaan ajatellutkaa,että voisi elää muullakin tavalla.
        6.täytyy olla perillisiä (jotka perii rotansyömän talon ja auton rännälin)-jos sitäkään!

        Itse veikkaan kohtaa 2 ja 3!

        Olisi hauska kuulla vastauksia.


      • Isä
        Tämä kirjoitti:

        Ai,vielä löytyy sentään järkeviä ihmisiä tästä hullusta maailmasta- jotka eivät niitä paskahousuja halua!

        Olen miettinyt usein,mikä saa niitä räkänokkia haluamaan,ja usein miten se on kyllä nainen joka haluaa.

        Mikä se näistä vaihtoehdoista voisi olla:

        1.lapsi tulee jos on tullakseen
        2.nussiminen on paljon mukavampaa ilman ähkäsyä
        3.täytyy olla,kun kaikilla muillakin on
        4.ympäristö painostaa ja kyselee,eikö teillä vieläkään ole lapsia.
        5.ei ole koskaan ajatellutkaa,että voisi elää muullakin tavalla.
        6.täytyy olla perillisiä (jotka perii rotansyömän talon ja auton rännälin)-jos sitäkään!

        Itse veikkaan kohtaa 2 ja 3!

        Olisi hauska kuulla vastauksia.

        Mitäs jos teidän vanhempanne olisivat ajatelleet noin..? teitä ei edes olisi olemassa. Tai ehkä he ajattelivatkin, ja tapahtui vahinko. syntyi sitten noin katkeria lapsia.
        Olen isä. kaks mukulaa. ja helvetin ylpeä ja onnellinen. En enää muista millaista elämä oli ilman lapsiani, se mitä muistan, en halua paluuta. Ei minun elämäni tylsää ollut, mutta verrattuna isyyteen.
        Mutta teillä on omat perustellut pointtinne, en suinkaan syytä teitä mistään.
        On ensinnäkin totta, että lapsia ei ikinä pidä hankkia muiden painostuksesta. Jos niitä tehdään pakon edessä, eihän sellaisilla muksuilla voi olla onnellista lapsuutta.
        Me tehtiin lapsia vaimon kanssa(onneksi se onnistui, täytyy muistaa että on paljon jotka haluaisivat mutta eivät saa. sitten jotkut teikäläiset "onnistuvat" vahingossa, ja taas on meillä ihmisiä ryösteleviä narkkareita syntynyt)
        KOska meille oli kertakaikkisen itsestäänselvää, että me kaksi halutaan omia lapsia. (sanoin omia.. täytyy myös nostaa hattua niille "sijaisvanhemmille" jotka ottavat huostaansa teikäläisten ei-toivotut räkänokat, saavat teidän räkänokkanne edes joskus riisipuuroa..)
        Ympäristö ei meitä painottanut, se oli kertakaikkiaan itsestäänselvyys.
        Ja ennenkaikkea, tottakai ne ovat joskus myös raivostuttavia, mutta positiiviset tunteet ovat satakertaiset.
        Ja viimeiseksi vaan ei vähäisemmäksi, yritämme KASVATTAA muksumme siten että isä ja poika voivat aikuisinakin katsoa toisiaan silmiin.


      • tahja
        Isä kirjoitti:

        Mitäs jos teidän vanhempanne olisivat ajatelleet noin..? teitä ei edes olisi olemassa. Tai ehkä he ajattelivatkin, ja tapahtui vahinko. syntyi sitten noin katkeria lapsia.
        Olen isä. kaks mukulaa. ja helvetin ylpeä ja onnellinen. En enää muista millaista elämä oli ilman lapsiani, se mitä muistan, en halua paluuta. Ei minun elämäni tylsää ollut, mutta verrattuna isyyteen.
        Mutta teillä on omat perustellut pointtinne, en suinkaan syytä teitä mistään.
        On ensinnäkin totta, että lapsia ei ikinä pidä hankkia muiden painostuksesta. Jos niitä tehdään pakon edessä, eihän sellaisilla muksuilla voi olla onnellista lapsuutta.
        Me tehtiin lapsia vaimon kanssa(onneksi se onnistui, täytyy muistaa että on paljon jotka haluaisivat mutta eivät saa. sitten jotkut teikäläiset "onnistuvat" vahingossa, ja taas on meillä ihmisiä ryösteleviä narkkareita syntynyt)
        KOska meille oli kertakaikkisen itsestäänselvää, että me kaksi halutaan omia lapsia. (sanoin omia.. täytyy myös nostaa hattua niille "sijaisvanhemmille" jotka ottavat huostaansa teikäläisten ei-toivotut räkänokat, saavat teidän räkänokkanne edes joskus riisipuuroa..)
        Ympäristö ei meitä painottanut, se oli kertakaikkiaan itsestäänselvyys.
        Ja ennenkaikkea, tottakai ne ovat joskus myös raivostuttavia, mutta positiiviset tunteet ovat satakertaiset.
        Ja viimeiseksi vaan ei vähäisemmäksi, yritämme KASVATTAA muksumme siten että isä ja poika voivat aikuisinakin katsoa toisiaan silmiin.

        Mä en myöskään ajatellut hankkivani lapsia. Tuttavien lapset olivat rasittavia ja vaativia.

        Sitten biologinen kello alkoi tikittää ja tuli tarve saada omia lapsia. Tuntui, että pitää olla joku, jolle siirtää omia arvojaan, ajatuksiaan, maailmaansa. Että on joku, jossa elämä jatkuu sitten kun itse ei enää täällä ole. Elämän ketju on arvokas. Olen osa sitä, lapsenikin ovat. Näitä ihmeitä minulla on nyt kaksi. Välillä he ovat ärsyttäviä räkänokkia, vaativiakin. Joskus olisi ihanaa, jos olisi hetki omaa aikaa.

        Mutta toisaalta ei ole ihanampaa tunnetta kuin yhteys lapseen, äidinrakkaus. Lapsen halaus, iltasadun hetki, yhteiset leikit. Enää en osaisi kuvitella elämää ilman heitä.

        Tahja


      • ei lapsia
        tahja kirjoitti:

        Mä en myöskään ajatellut hankkivani lapsia. Tuttavien lapset olivat rasittavia ja vaativia.

        Sitten biologinen kello alkoi tikittää ja tuli tarve saada omia lapsia. Tuntui, että pitää olla joku, jolle siirtää omia arvojaan, ajatuksiaan, maailmaansa. Että on joku, jossa elämä jatkuu sitten kun itse ei enää täällä ole. Elämän ketju on arvokas. Olen osa sitä, lapsenikin ovat. Näitä ihmeitä minulla on nyt kaksi. Välillä he ovat ärsyttäviä räkänokkia, vaativiakin. Joskus olisi ihanaa, jos olisi hetki omaa aikaa.

        Mutta toisaalta ei ole ihanampaa tunnetta kuin yhteys lapseen, äidinrakkaus. Lapsen halaus, iltasadun hetki, yhteiset leikit. Enää en osaisi kuvitella elämää ilman heitä.

        Tahja

        joku jolle siirtää omia arvoja ja omia ajatuksia. Naurettavaa. Harvoinpa tuo onnistuu. Ja miksi sinun lapsesi pitäisi niellä sinun arvosi ja maailmasi? Tuskin edes nielevät. Ja että elämä jatkuu juuri sinusta. Narsistista. Mutta, tietenkin kovin inhimillistä ajatella noin.


      • Sanelma
        ei lapsia kirjoitti:

        joku jolle siirtää omia arvoja ja omia ajatuksia. Naurettavaa. Harvoinpa tuo onnistuu. Ja miksi sinun lapsesi pitäisi niellä sinun arvosi ja maailmasi? Tuskin edes nielevät. Ja että elämä jatkuu juuri sinusta. Narsistista. Mutta, tietenkin kovin inhimillistä ajatella noin.

        riita saadaankin aikaan!! Mitä seuraavaksi - kissat vastaan koirat vaiko jalkapallo vastaan jääkiekko :D Eläkää elämänne itsellenne mieluisasti muita vahingoittamatta - vaikka sitten päällä seisten!!


      • ISI

        Jos ei lasti lennä tai kanna hedelmää niin ei mikään ihme et ne räkänokat vituttaa.Terveisiä vaan kaikille ONNELLISILLE ISILLE ja ÄIDEILLE.


    • <><>

      No tietenkin lapsia voi myös kieltää tekemästä ihan mitä vaan.

      Tosin ehkä ihan hyvä, että et halua lapsia, koska et selvästikkään ole siihen henkisesti valmis. Ja mitäs tiedät oletko parhassa iässä?? Sehän voi olla vielä edessäpäin.

      Mutta jokainen tehköön omat valintansa ja niiden valintojensa kanssa eläköön.

      • max

        27 ikää, vaimolla 24. Nythän niitä olis kai paras tehdä iän puolesta. Itse olen kuullut vanhemmiltani olleen vahinko ja syy mennä naimisiin 15 vuodeksi. Kyllä vituttaa.

        Vanhempieni arvoja en ole omaksunut, hyvin kyllä mut kasvattivat. Olen töissä käyvä keskituloinen. Armeija ja lukio käytynä, koulutus oman uran ammattiin. Että narkkarijutut voi unohtaa. Viinaa menee kyllä kiitos.

        Se on vaan sellanen juttu että lapset EIVÄT sovi meille, meillä on ihan muita juttuja...Sitä paitsi en koe omia geenejäni niin ylivertaisiksi että niitä pitäisi joka paikkaan kylvää. Eikä nykyajan maailmaan halua kaikki edes lapsia tehdä.


      • :D
        max kirjoitti:

        27 ikää, vaimolla 24. Nythän niitä olis kai paras tehdä iän puolesta. Itse olen kuullut vanhemmiltani olleen vahinko ja syy mennä naimisiin 15 vuodeksi. Kyllä vituttaa.

        Vanhempieni arvoja en ole omaksunut, hyvin kyllä mut kasvattivat. Olen töissä käyvä keskituloinen. Armeija ja lukio käytynä, koulutus oman uran ammattiin. Että narkkarijutut voi unohtaa. Viinaa menee kyllä kiitos.

        Se on vaan sellanen juttu että lapset EIVÄT sovi meille, meillä on ihan muita juttuja...Sitä paitsi en koe omia geenejäni niin ylivertaisiksi että niitä pitäisi joka paikkaan kylvää. Eikä nykyajan maailmaan halua kaikki edes lapsia tehdä.

        asia tuli ihan selväksi, älkää tehkö lapsia, en muista perustuslaista kohtaa, joka siihen velvoittaisi - mutta mitä ihmettä se meille kuuluu???


      • max
        :D kirjoitti:

        asia tuli ihan selväksi, älkää tehkö lapsia, en muista perustuslaista kohtaa, joka siihen velvoittaisi - mutta mitä ihmettä se meille kuuluu???

        On se kumma että kaikki saa tehdä kakaroita ilman minkäänlaista lupaa. Kyllä joku kontrolli pitäisi olla.


      • 3xäippä
        max kirjoitti:

        On se kumma että kaikki saa tehdä kakaroita ilman minkäänlaista lupaa. Kyllä joku kontrolli pitäisi olla.

        ihan hienoa että olet ymmärtänyt olla lisääntymättä. Ei varmaan ole yhtään pahitteeksi ettet ole halunnut lähellesi pientä viatota lasta voimaan pahoin omista itsekkyyden ja kakaramaisuuden myrkyistäsi. Olisi reilua jos kertoisit tuttavaperheellesi, jotta inhoat heidän lapsiaan. Tuskin enää tulisivat haisemaan, kiljumaan ja repimään; tokko he sinua pitävät lapsiaan tärkeämpänä.


      • seija
        max kirjoitti:

        On se kumma että kaikki saa tehdä kakaroita ilman minkäänlaista lupaa. Kyllä joku kontrolli pitäisi olla.

        Olen täysin samaa mieltä. En voi käsittää miksi lapsen teko on jokamiehenoikeus. Aina pitää ajatella lapsen parasta ja joskus se tarkoittaa sitä ettei hän edes synnykkään.


    • äiti

      onnea valitsemallasi tiellä. toivottavasti sinua ei kukaan tule kaipaamaan.

      • .

        kypsa sina olet aidiksi kun heti arvostelet ("toivottavasti sinua ei kukaan tule kaipaamaan") sen perusteella etta joku ei yksinkertaisesti halua lasta/lapsia?
        eli mita tarkoitat, on se, etta henkilo joka ei halua lasta, taytyy olla muiden hylkaama, yksinainen? ja ne jotka hankkivat lapsia ovat haluttuja, heilla saa olla paljon ystavia?


      • max

        No joo...jos ei omat lapset tule kaipaamaan niin se ei maailmaani kaada. Ystäviä on.

        Toisaalta en minäkään kaipaa isoisääni äidin puolelta koska hän kuoli jo ennen syntymääni. Ei sinuakaan lapsenlapsenlapsesi kaipaa. Läheiset ovat heitä jotka välittävät.


    • äippä, onnensa kukkuloilla

      Onneksi olet tajunnut kasvaa itse aikuiseksi, ennen kuin suunnitteletkaan perheenlisäystä. tyttöystävällesi varmasti riittää yksi lapsi:SINÄ ja sen vuoksi ei haluakkaan muita. Olen töissä paikassa, jossa on ikäihmisiä. On sääli nähdä kun toisia käyvät omat lapset ja lastenlapset katsomassa ja joillakin ei ole ketään omaisia, jotka pitäisivät vanhuksen puolia, kyläilisivät, ilostuttaisivat arkipäiviä.
      Minulla on suloiset lapset, joista olen ylpeämpi kuin mistään muusta! Ovat kyllä villejä ja sotkevatkin joskus. En kaipaa bailausta, krapulaa, oksentelevaa ja haisevaa puolisoa. Olen onneni kukkuloilla lasteni ja aviomieheni kanssa, joka on kasvanut aikuiseksi ja on samoilla linjoilla!

      • max

        En haluakaan kasvaa koskaan aikuiseksi. Sain sedältäni kortin 15-vuotiaana jossa näin kehoitettiin. Loistava neuvo. Vaimo taitaa olla kyllä vielä lapsenmielisempi kuin minä.


    • Äiskä

      Niin - omapa on valintanne. Kirjoituksesta välittyy itsekkyys. Ajatteleppa kuka hoitaa sinua sitten kun olet vanha = nuo pahalle haisevat räkänokat. Kuka silloin kannattelee tätä yhteiskuntaa? Sinä ja vaimosi vanhenette joskus!

      Mutta mitenkä sinä ja vaimosi voisitte tietää mitä on oma lapsi. Se rakkauden määrä - toisaalta myös vastuun, mutta se kasvattaa.

      Hyviä eläkepäiviä teille - saatte olla IHAN kahden.

      • max

        Teetkö siksi lapsia että se hoitavat sinua vanhana? Ja sekö ei ole itsekästä?

        Ihminen on kuolleessaan aina yksin. Sitä ennen ystäviä luultavasti riittää enemmän kuin aikaa.

        Koittakaa ymmärtää että kaikki eivät pidä lapsista, intohimo ja tärkeät asiat voivat olla ihan jotain muuta.


      • Seku
        max kirjoitti:

        Teetkö siksi lapsia että se hoitavat sinua vanhana? Ja sekö ei ole itsekästä?

        Ihminen on kuolleessaan aina yksin. Sitä ennen ystäviä luultavasti riittää enemmän kuin aikaa.

        Koittakaa ymmärtää että kaikki eivät pidä lapsista, intohimo ja tärkeät asiat voivat olla ihan jotain muuta.

        Max tulla provoilemaan lapsiaiheiselle palstalle ja julistaa inhoavansa lapsia?? Jos haluat tukea katsomuksillesi, hae sitä muualta tai perusta vaikka oma sivusto "Lasteninhoajat" ja jatka siellä.

        Vai pitäisköhän tässä laittaa järkevän keskustelun avaukseksi vaikka moottoripyöräosastolle viesti että on niin kamalaa kun prätkät on niin vaarallisia, kalliita, meluisia, haísee bensalle ja MÄ en yhtään pidä niistä... ottakaa hei kantaa...

        Intohimoile ihan rauhassa tärkeitä asioitasi, mitä se ketään muuta täälläpäin nettiä liikuttaa. Sano tuttavaperheelle ihmeessä etteivät enää koskaan tule kylään.

        Seku


      • max
        Seku kirjoitti:

        Max tulla provoilemaan lapsiaiheiselle palstalle ja julistaa inhoavansa lapsia?? Jos haluat tukea katsomuksillesi, hae sitä muualta tai perusta vaikka oma sivusto "Lasteninhoajat" ja jatka siellä.

        Vai pitäisköhän tässä laittaa järkevän keskustelun avaukseksi vaikka moottoripyöräosastolle viesti että on niin kamalaa kun prätkät on niin vaarallisia, kalliita, meluisia, haísee bensalle ja MÄ en yhtään pidä niistä... ottakaa hei kantaa...

        Intohimoile ihan rauhassa tärkeitä asioitasi, mitä se ketään muuta täälläpäin nettiä liikuttaa. Sano tuttavaperheelle ihmeessä etteivät enää koskaan tule kylään.

        Seku

        Saattoi vähän turhan provosoivaa tekstiä tulla, ei pitäisi suutuspäissään kirjoitella. Mielipiteeni ei kuitenkaan muutu.


      • siru
        max kirjoitti:

        Saattoi vähän turhan provosoivaa tekstiä tulla, ei pitäisi suutuspäissään kirjoitella. Mielipiteeni ei kuitenkaan muutu.

        Lapset ovat aivan ihania mielestäni! Mutta ymmärrän täysin tunteitasi, ja olen sitä mieltä kanssasi, että kaikki eivät vaan yksinkertaisesti välitä lapsista, ja minusta silloin on viisainta olla tekemättä niitä, koska lapsihan siinä vain kärsii koko elämänsä, jos häntä ei rakasteta oikein ja sitä paitsi, lapselle on tärkeää tuntea olevansa haluttu.

        En tarkoita tällä sitä, että vaikka oliskin vahinko lapsi, mutta sitä, että kun lapsen synnyttää siitä alkaa vastuu hänestä ja jos sitä vastuuta ei jaksa hoitaa, niin voi olla aika kohtalokasta. Ja hetken, yhden hetken mielijohteesta lapsia, ei kannata tehdä. Kannattaa olla asiasta täysin varma!

        Ei muuta, kun onnellista elämää sinulle ja vaimollesi! Toivon, ettette kuitenkaan alkaisi haukkumaan lapsia räkänokiksi ja pahalta haiseviksi, ei kaikki lapset ole sellaisia, ja onhan tuo sullakin joskus saattanut olla räkänokka....: ) Ymmärräthän...


      • Äiskä
        max kirjoitti:

        Teetkö siksi lapsia että se hoitavat sinua vanhana? Ja sekö ei ole itsekästä?

        Ihminen on kuolleessaan aina yksin. Sitä ennen ystäviä luultavasti riittää enemmän kuin aikaa.

        Koittakaa ymmärtää että kaikki eivät pidä lapsista, intohimo ja tärkeät asiat voivat olla ihan jotain muuta.

        Tiedätkö mitä tapahtuu, jos kaikki ajattelevat sinun ja vaimosi lailla? Kuolemme sukupuuttoon.
        En väitä, että olisin tehnyt lapseni pelkästään sukuni jatkumisen kannalata mutta kannattaa ajatella sitäkin.
        Minulla on ihana lapsi. Voisin varmasti rakastaa toisenkin synnyttämää lasta kuin omaani. Lapset vaan ovat niin ihania. Rakastettaessa niistä tulee rakastavia vanhempia, jotka sivussa kunnioittavat myös vanhempiaan (hoitavatkin).

        Sinä ja vaimosi voitte hyvin pitää mielipiteenne, mutta se jyrkkyys millä ilmoitat sen on melkein "pelottavaa".

        Minusta on luonnollista, että vaimo ja mies perustavat perheen jne. Valitettavasti kaikki, jotka lapsia haluavat eivät saa niitä yrityksistä huolimatta.

        Mitä muuten teet tällä palstalla - olisiko sinussa sittenkin herännyt jotain perheenperustamisvietin tapaista.


      • max
        Äiskä kirjoitti:

        Tiedätkö mitä tapahtuu, jos kaikki ajattelevat sinun ja vaimosi lailla? Kuolemme sukupuuttoon.
        En väitä, että olisin tehnyt lapseni pelkästään sukuni jatkumisen kannalata mutta kannattaa ajatella sitäkin.
        Minulla on ihana lapsi. Voisin varmasti rakastaa toisenkin synnyttämää lasta kuin omaani. Lapset vaan ovat niin ihania. Rakastettaessa niistä tulee rakastavia vanhempia, jotka sivussa kunnioittavat myös vanhempiaan (hoitavatkin).

        Sinä ja vaimosi voitte hyvin pitää mielipiteenne, mutta se jyrkkyys millä ilmoitat sen on melkein "pelottavaa".

        Minusta on luonnollista, että vaimo ja mies perustavat perheen jne. Valitettavasti kaikki, jotka lapsia haluavat eivät saa niitä yrityksistä huolimatta.

        Mitä muuten teet tällä palstalla - olisiko sinussa sittenkin herännyt jotain perheenperustamisvietin tapaista.

        En tiedä mitä täällä teen, eipä löytynyt parempaakaan palstaa. Perhe on perustettu, siihen kuulun minä ja vaimo. Ehkä joskus koira.


      • noname

        Tämä yhteiskunat kehuu huolehtivansa kansalaisitaan.
        Sinä siis teet lapset, jotta joku hoitaisi sinua kun
        et itse enää pysty. Tuskin edes ymmärsit kirjoitta-
        essasi, miten selvästi itsekkyys paistaa tekstissäsi.
        On todella turhaa tulla solvaamaan toisia itsekkäiksi,
        jos itse on valmis tekemään lapset tänne hyväksi-
        käytettäviksi.


      • Äiskä
        noname kirjoitti:

        Tämä yhteiskunat kehuu huolehtivansa kansalaisitaan.
        Sinä siis teet lapset, jotta joku hoitaisi sinua kun
        et itse enää pysty. Tuskin edes ymmärsit kirjoitta-
        essasi, miten selvästi itsekkyys paistaa tekstissäsi.
        On todella turhaa tulla solvaamaan toisia itsekkäiksi,
        jos itse on valmis tekemään lapset tänne hyväksi-
        käytettäviksi.

        Yhteiskunnan hoitajan muodostuvat tulevaisuudessa näistä tämän päivän "räkänokista". - Yleisesti ottaen.


    • Rex

      max kirjoittaa hieman kärjistäen, mutta allekirjoitan sisällön täysin. Ei ole inhottavampaa kuin tuttavat mukuloineen kylässä! Onko se ihan mahdotonta pitää ne lapset toisten kodissa niin, etteivät rähmi aivan joka paikkaa? Ei ihan hirveästi kiinnosta siivoilla ennen vieraiden tuloa ja sitten tehdä suursiivous heidän lähdettyään.

      Kaikilla ystävillämme on lapsia - paitsi meillä. Olemme iältämme alta kolmekymppisiä. Mikäs siinä, muut tekevät miten tykkäävät mutta niin teemme myös me. Emme lisäänny vaan käymme töissä, harrastamme ja rentoudumme juuri silloin kuin meitä huvittaa. Itsekästä? Kyllä, mutta eikö sitä ole myös lasten tekeminen? Ja loppupeleissä mitä sen on väliä mitä me tai te teette?

      • Sanelma

        lentäneet ulos pesästä, siinä mielessä tilanteeni on toinen. Sikäli sama, että nyt elän yksin eläimieni kanssa. Ja pakko myöntää, että olen joskus joutunut ihmettelemään, mitä vanhemmat ajattelevat tullessaan kyläilemään lapsiensa kanssa. Onko todella minun velvollisuuteni evakuoida kirjani ja maljakkoni turvaan?? Eikö se ole lapsen vanhempien tehtävä huolehtia, ettei jälkikasvunsa tuhoa toisen huushollia?! Ottavatko he (vanhemmat) vierailun rentoutushetkenä omista lapsistaan?


      • yola
        Sanelma kirjoitti:

        lentäneet ulos pesästä, siinä mielessä tilanteeni on toinen. Sikäli sama, että nyt elän yksin eläimieni kanssa. Ja pakko myöntää, että olen joskus joutunut ihmettelemään, mitä vanhemmat ajattelevat tullessaan kyläilemään lapsiensa kanssa. Onko todella minun velvollisuuteni evakuoida kirjani ja maljakkoni turvaan?? Eikö se ole lapsen vanhempien tehtävä huolehtia, ettei jälkikasvunsa tuhoa toisen huushollia?! Ottavatko he (vanhemmat) vierailun rentoutushetkenä omista lapsistaan?

        Mielestäni vanhempien tehtävä on huolehtia siitä miten lapset käyttäytyy kylässä ja muuallakin. Itselläni lapsi joka osaa huutaa ja kiukutella mutta käytöstavat silti löytyy. Ei varmasti kilju ja mesoa kohtuuttomasti kylässä!


    • yola

      Moikka!!

      Ymmärrän mielipiteesi mutta aika tunteeton oot jos toi on ainoo mitä näät lapsissa. Onneksi sä et tee itse. Ootko muuten aatellu kuinka yksinäinen ja katkera susta tulee vanhana..eipä oo sulla sitten ketään joka sulla kävis kylässä ja auttamassa. Kaveritkin kuollu jo ympäriltä.

      • max

        mun elintavoilla en taida olla kaveripiiristäni se viimeinen tervaskanto...


      • Äiskä
        max kirjoitti:

        mun elintavoilla en taida olla kaveripiiristäni se viimeinen tervaskanto...

        Juu... Kannattaa ottaa kyllä ne elintavatkin huomioon. Lapsia on jo hankittu ihan tarpeeksi
        "kuluttavia" elämäntapoja harrastaviin perheisiin.


    • Nainen 25

      Elokuun lopussa osallistuin Parisuhde-palstalla samantapaiseen keskusteluun. Pidän todella paljon etenkin pienistä lapsista, mutta ymmärrän, etteivät kaikki heistä välitä, sillä huonosti kasvatetut lapset ovat tosiaan ärsyttäviä.

      Eräässä toisessa viestissä puhuit lapsenmielisyydestä. Eihän sen tarvitse olla samaa kuin lapsivastaisuus! Minäkin olen muutamissa asioissa aika lapsellinen, mutta se ei estä minua pitämästä pienistä. :)

      • Nainen 25

        Olin tänään erään yhdistyksen tilaisuudessa, jossa oli aikuisten lisäksi läsnä myös lapsia, nuorin puolivuotias ja vanhin kolmentoista. Puoli-, 1,5- ja 2-vuotiaat olivat todella suloisia, eikä muistakaan ollut mitään häiriötä ainakaan minulle. Bändin soittaessa puolitoistavuotias tyttö ja kaksi nelivuotiasta poikaa tosin pyörivät ja riehuivat lattialla, mutta olin yksinomaan huvittunut katsellessani heitä, sillä he eivät tapelleet, itkeneet eivätkä kiukutelleet. Itse asiassa olin enemmän kiinnostunut heistä kuin musiikkiesityksestä.

        Muistan kyllä sellaisiakin tapauksia, joissa ympäriinsä juoksentelevat lapset ovat tosiaan häirinneet keskittymistäni lauluun tai puhuttuun ohjelmaan. Eräänkin kerran minun oli mahdotonta olla nauramatta konsertissa kesken hyvin surullisen laulun, kun pikkupojat juoksentelivat edestakaisin kuin mitkäkin.


    • 3 lapsen äiti

      Ymmärrän ärsytyksesi. Itselläni on tuttavaperhe johon kuuluu 2 kuritonta pojanviikaria. Voi kamala sitä menoa kun he ovat vierailulla! Vanhemmat eivät välitä paskaakaan vaikka pennut hajottaisivat joka paikan, ja kaiken kukkuraksi heidän nuorimmaisensa puree omia lapsiani ja heittelee tavaroilla. Rouvantekele vain lukee uusinta juorulehteä kun minä yritän selvittää sääntöjä hänen kullanmuruilleen. Rakastan lapsia ja yleensä on mukavaa saada vieraita mutta mielestäni vanhempien tehtävä on opettaa käytöstapoja. Itse olen tehnyt omilleni selväksi että jos kylässä ei käyttäydytä niin pysyvät kotona, kunnes opppivat hyville tavoille.

      Toivottavasti et yleistä käsitystäsi, lapsissa ei ole syy vaan kasvatuksessa :)

    • Jepulis

      Meitä on moneen junaan, jotkut tykkää jotkut ei, jotkut hankkii jotkut ei. Mutta mieti sitä että itsekin olet ollut haiseva,kiljuva räkänokka.

      • max

        "Mutta mieti sitä että itsekin olet ollut haiseva,kiljuva räkänokka."

        Ja kyllä hävettää. Onneksi olin kuitenkin aika hiljainen.


    • Suzy Moon

      Mahtoi olla helvetillisiä hetkiä sulla. Lapsetko vain kävivät ilman vanhempiaan? Ja sinä katselit vierestä kun kodissasi melskataan, seisoit tumput suorina keskellä olohuonetta ja tenavat juoksivat ympärillä ja intiaanien sotahuutoja hihkuen?

      Olet oikeassa siinä, että vanhempien tulee opettaa lapsilleen tapoja.

      Toisaalta pienten lasten vanhemmat tottuvat ympärillään olevaan meteliin, eivätkä enää ole sille yhtä herkkiä kuin lapsettomat ihmiset. Vanhemmat eivät ehkä huomaa kaikkea sitä harmia, mitä heidän lapsensa sinulle tuottavat. Hajuunkin ovat tottuneet. Ihminen sopeutuu.

      Sinulla on kuule paras tilaisuus puuttua asiaan silloin kun porukka on kylässä, ei jälkeenpäin täällä. Tiedäthän sanonnan: myöhäistä rypistellä kun on paskat housussa.

      Mitäpä jos ensi kerralla kokoaisit kaiken miehisen rohkeutesi niiden lapsipaholaisten ja heidän vanhempiensa edessä, ja kertoisit, miten sinun kodissasi käyttäydytään.

      Tai ehkä voisit jopa etukäteen sanoa tuttavapariskunnalle, että tuovat mukanaan paitsi lapset, myös Muumi-videon näiden katseltavaksi tai vaikka piirustustarvikkeet (muista piirustustilan suojaus sanomalehdellä tms.)

      Katsos kun asioita voi joko hoitaa paremmin tai kirota itsekseen. Ei aikuisen ihmisen tarvitse ruikuttaa.

      • max

        ...kun lapsi repi hyllystä autolehden kannen halki...


      • Suzy Moon
        max kirjoitti:

        ...kun lapsi repi hyllystä autolehden kannen halki...

        ...muakin vituttais.


    • sä oot varmaan pistäny tän jutun ihan vittuillessas, kuinka moni vastaa...

      kasva aikuiseksi

      • max

        Tyypillistä. Laitoin juttuni ihan tosissaan vaikkakin suutuspäissäni. Jos jotain ei ymmärretä niin asia yritetään kuitata heittämällä kommentteja "lapsellista" tai "hanki elämä" yms.


    • räkänokan äiti

      Max luulen ettei teidän sen
      kummemmin tarvitse"päättää" olla hankkimatta
      lapsia, luojan TÄYTYY ymmärtää etteivät
      lapset sovi tuollaisille paskahousuille jotka
      eivät normaalia elämää ymmärrä eli
      älä vaivudu suotta- ei jumala voi mitenkään
      edes vahingossa suoda teille lapsia! ja
      jos vahinko käy, lastenkotikin on niille
      lapsille parein paikka ko teiän kaa.

      • max

        kuin huomata olevansa hedelmätön. Toivottavasti olenkin tai edes vaimo on.


    • ss

      Ei minulla ole mitään maxia vastaan, mutta hänen asenteensa on lapsivihamielinen.

      Kysymys lienee siitä, että max on itsekin vielä melko lapsi, ja hän näkee muiden lapsissa omia tukahduteetuja piirteitään.

      Mielenkiintoista, että hän sanoi "ne haisi pahalta". Hänellä on täytynyt olla ongelmia hygienian kanssa. Nykyään kun vaaditaan, että pitää olla niin siistiä ja hajutonta.

      "kiljui viiltävästi" Pitäisikö olla hiljaa? Olisit näyttänyt arvovaltasi, suomalainen mies. Vai eikö sitä ollut? OLKAA HILJAA, ja kukaan ei olisi totellut?

      "repi kaiken minkä käsiinsä sai" MItä itse olet repinyt? Muista, että nämä lapset ovat ihmisiä, jotka ovat vain vähän aikaa lapsia.

      No... sinä ja vaimosi olette varmaan onnellisia - paitsi että olette hermoherkkiä ettekä kestä mitään. Tuuli puhaltaa teidät nurin, ja kohta killutte hirressä, lapsukaiset.

      • max

        Tarkoitukseni olikin olla lapsivihamielinen koska olen rehellinen myös itselleni. Kulttuuri jossa ihannoidaan lapsia ahdistaa minua. Ehkä sen saa vielä maailma kokea.

        Löisitte niitä kakaroitanne jos eivät osaa olla ihmisiksi puhumalla/huutamalla, kyllä se yhdestä läväyksestä oppi olemaan koskematta tietokoneeseeni. Äiti katsoi vähän pahalla vaikka eihän sille lapselle mitään käynyt, kipeetä vaan otti. Ei koskenut toista kertaa.

        Lapset haisevat mielestäni pahalle, koirakin haisee paremmalta kuin se vanha oksennuksen ja ripulipaskan hajuinen rääkyvä käärö.

        Tutuilleni en viitsi sanoa mitään, olenhan ulospäin kohtelias ja hyväkäytöksinen. Toivottavasti ensi kerralla käyvät ilman lapsiaan. Mutta vittu että joskus kiehuu sisällä kun naapurin kakarat kihnuttaa kitisevää keinua pihalla SAA-TA-NA!


      • max kirjoitti:

        Tarkoitukseni olikin olla lapsivihamielinen koska olen rehellinen myös itselleni. Kulttuuri jossa ihannoidaan lapsia ahdistaa minua. Ehkä sen saa vielä maailma kokea.

        Löisitte niitä kakaroitanne jos eivät osaa olla ihmisiksi puhumalla/huutamalla, kyllä se yhdestä läväyksestä oppi olemaan koskematta tietokoneeseeni. Äiti katsoi vähän pahalla vaikka eihän sille lapselle mitään käynyt, kipeetä vaan otti. Ei koskenut toista kertaa.

        Lapset haisevat mielestäni pahalle, koirakin haisee paremmalta kuin se vanha oksennuksen ja ripulipaskan hajuinen rääkyvä käärö.

        Tutuilleni en viitsi sanoa mitään, olenhan ulospäin kohtelias ja hyväkäytöksinen. Toivottavasti ensi kerralla käyvät ilman lapsiaan. Mutta vittu että joskus kiehuu sisällä kun naapurin kakarat kihnuttaa kitisevää keinua pihalla SAA-TA-NA!

        sie oot todella sairas tyyppi, ootko ajatellu hoitoon menemistä !!! ????????


      • max
        kirjoitti:

        sie oot todella sairas tyyppi, ootko ajatellu hoitoon menemistä !!! ????????

        Siksi kun vihaan lapsia vai? Ei mun mielestä ihan vielä kannata, joskus tulevasuudessa ehkä.


      • max kirjoitti:

        Siksi kun vihaan lapsia vai? Ei mun mielestä ihan vielä kannata, joskus tulevasuudessa ehkä.

        ja myös sen takia kun toi sun ajatus juoksee yleensäkin turhan lujaa...ja sun kirjoitus tyyli ja sun ajatukset yleensä pistää väkisinkin miettiin et käytkö sie ihan täysillä pattereilla.


      • max
        kirjoitti:

        ja myös sen takia kun toi sun ajatus juoksee yleensäkin turhan lujaa...ja sun kirjoitus tyyli ja sun ajatukset yleensä pistää väkisinkin miettiin et käytkö sie ihan täysillä pattereilla.

        Sulla on ilmeisesti psykologinen tausta kun pystyt noinkin ammattimaisia lausuntoja antamaan. Pitääkin jäädä huomenna pois töistä ja mennä heti vastaanotolle. Tiedä vaikka sieltä löytyisi sieluntoveri.


      • max
        max kirjoitti:

        Sulla on ilmeisesti psykologinen tausta kun pystyt noinkin ammattimaisia lausuntoja antamaan. Pitääkin jäädä huomenna pois töistä ja mennä heti vastaanotolle. Tiedä vaikka sieltä löytyisi sieluntoveri.

        sinulla on varmaankin psykologin tausta...


      • max kirjoitti:

        sinulla on varmaankin psykologin tausta...

        kylläpä naurattaa...tais osua sanomiseni oikeaan.


      • max
        kirjoitti:

        kylläpä naurattaa...tais osua sanomiseni oikeaan.

        ei.


    • hyvä

      tolla asenteella susta ei edes olisi isäksi.

    • Laurenzia

      Hei!
      Tuttavillasi taitaa olla lastenkasvatuksen suhteen jotain hukassa. Sinulla ei kuitenkaan oile mitään velvollisuutta sietää kodissasi kuvailemaasi käyttäytymistä. Mikäli lasten vanhemmat eivät osaa huolehtia jälkikasvunsa käytöksestä, on sinulla oikeus (ja melkeinpä velvollisuus) kertoa lapsille, mitä luonasi sopii tehdä ja mitä ei.
      Se ei ole epäkohteliasta, jos sen tekee ystävällisesti ja fiksusti. Jos lapset ovat jo 2-3 vuotiaita, heille voi (vanhempien kuullen) selittää, kuinka haluat heidän käyttäytyvän ja miksi. ("Haluaisin, ettet koskisi tietokoneeseeni, sillä se menee helposti rikki ja on kallis. Ethän enää tee niin?"). Kun vanhemmat kuulevat säännöt, he toivottavasti huolehtivat lapsensa noudattamaan niitä.
      Myös kyläilykutsun muotoilemisella saa paljon aikaan. Jos kutsutte tuttavanne vaikka maistelemaan juustoja ja punaviiniä klo 20.00, he varmasti huomaavat että kutsu ei koske pikkuväkeä tai kysyt tapaamista sopiessa "onnistuuko lapsenvahdin järjestäminen sinä ja sinä päivänä niin tulisitte kahville".
      Toivottavasti seuraava vierailu sujuu paremmissa merkeissä!
      Lämpimin terveisin Laurenzia lapsineen

    • Itse lapseton

      Hei,

      on täysin oma asianne, haluatteko lapsia vai ette. Itse hoidin nuorena aika huonosti kasvatettuja lapsia, joilla oli kaikenlaisia ongelmia. Sitten menin au pairiksi Keski-Eurooppaan, ja et usko, miten suuri ero oli. Lapsilta siellä odotetaan pienestä pitäen kauniita käytöstapoja, heidän tulee osata kiittää ja totella. Kyse ei ole mitenkään alistamisesta vaan rajojen asettamisesta ihan pienestä pitäen. Kaikenlaista käytöstä ei vain suvaita. Joten älä syytä riehuvia lapsia, syytä heidän piittaamattomia vanhempiaan.

    • Anonyymi

      Terävä analyysi tilanteesta ja voitte olla onnellisia.

    • Anonyymi

      Jos olisin tiennyt millasta paskaa tää touhu tulee olemaan ni vittu en olis tähän ryhtynyt. Kaduttaa ja vituttaa. Hoidan kyllä ruutuni mutta helppoa se ei tule olemaan. Miettikää hyvät ihmiset ennen ku teette ELÄMÄNNE lopullista ratkaisua.

    • Anonyymi

      On se outo aika mitä elämme, tuhkamuna katkeroituu ja etsii vanhoja aloituksia tuhkamunansa tueksi. Outoa, eikö?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      422
      2948
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2266
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      343
      1939
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1737
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    7. 158
      1202
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe