Veden hajoituksen "sivutuotteet"?

lahha'

sain tässä vihdoi pieni muotoisen veded hajoitus laitteiston raknennettua. ja noin vartin hajoittmisen jälkeen vasi alkoi muuttua keltaiseksi. Mistä johtuu?

21

2773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vedessä epäpuhtauksia ja niiden suhteelinen osuus kasvaa vedessä samalla kun vesi vähenee. vesi molekyyli ei koostu kuin hapesta ja vedystä , joka on räjähdys altista seosta. Toivottavasti olet huolehtinut ilmanvaihdosta...

      • lahha'

        no ei se varmaan niistä epähtaiksista johdu koska 4.8voltilla tuo hajoaminen on sen verran hidasta että puolessa tunnissa veden pinnassa ei ollut tapahtunut minkää laista muutosta.

        jotain natriumin yhdistetiä epäilen, mutta se värjäytymine vaan alkaa siitä elektrodista johon kloorin pitäisi kerääntyä.


      • Canopus
        lahha' kirjoitti:

        no ei se varmaan niistä epähtaiksista johdu koska 4.8voltilla tuo hajoaminen on sen verran hidasta että puolessa tunnissa veden pinnassa ei ollut tapahtunut minkää laista muutosta.

        jotain natriumin yhdistetiä epäilen, mutta se värjäytymine vaan alkaa siitä elektrodista johon kloorin pitäisi kerääntyä.

        käytät elektrodeina?


      • lahha'
        Canopus kirjoitti:

        käytät elektrodeina?

        jotaiain ruuveja jotka ovat päältä mustia.


      • lahha' kirjoitti:

        jotaiain ruuveja jotka ovat päältä mustia.

        noita aineita kun rakenna vetypullo v.3


      • lahha' kirjoitti:

        jotaiain ruuveja jotka ovat päältä mustia.

        on selvästi vettä raskaampaa ja hyytelömäistä. siinä leijuu ruuvin pinnoitteesta irronneita paloja. saattaa olla niillä ruuveilla jotain tekemistä asian kans


      • lahha kirjoitti:

        on selvästi vettä raskaampaa ja hyytelömäistä. siinä leijuu ruuvin pinnoitteesta irronneita paloja. saattaa olla niillä ruuveilla jotain tekemistä asian kans

        kun huomasin että hajoaminen oli pysähtynyt kun keltainen aine oli saavuttanut elekrodien korkeuden irroitin patterit ja ravistin pulloa nii se muuttui tumman vihräksi


      • jussi
        lahha* kirjoitti:

        http://img125.imageshack.us/my.php?image=hpim37026kq.jpg

        Kuulostaa rauta-ioneilta. Elektrosidi liukenee veteen. Raudan eri arvoiset ionit muodostavat juuri ruskeita ja vihreitä liuoksia. Hyytelö viittaa siihen että ruuvien raudassa on jotain seosmetallia joka muodostaa geelimäisiä oksideja.


      • lahha'

      • Canopus
        lahha' kirjoitti:

        Mistähän ne elektrodit kannattaisi tehä?

        sillä Huomenna alkaa vetypullo v. 3 rakentaminen.

        No sitten ne ainakin kestää kun teet ne platinasta. Ja sitten vaan ostoksille -->

        :D


      • keemikko
        lahha' kirjoitti:

        Mistähän ne elektrodit kannattaisi tehä?

        sillä Huomenna alkaa vetypullo v. 3 rakentaminen.

        Ehkä kannattaisi ensin jutella vanhempiesi kanssa tuosta vetypommin rakentelusta. Ei millään pahalla.


      • keemikko kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi ensin jutella vanhempiesi kanssa tuosta vetypommin rakentelusta. Ei millään pahalla.

        niille se on OK niin kauan kuhan mitään arvokasta ei mee rikki


      • Canopus kirjoitti:

        No sitten ne ainakin kestää kun teet ne platinasta. Ja sitten vaan ostoksille -->

        :D

        Jos kuparista tai alumiinistä tekis.


      • Canopus
        lahha kirjoitti:

        Jos kuparista tai alumiinistä tekis.

        Sinne luikenevat. Tosin ehdottaisin, että kokeilet noita hommia vasta kun on vähän enemmän tietoa, kokemusta ja ikää. Räjähdyskaasulla ei todellakaan kannata leikkiä.


      • ghjnfgjngh
        lahha kirjoitti:

        niille se on OK niin kauan kuhan mitään arvokasta ei mee rikki

        Purat pari käytettyä patteria ja otat ne grafiittipuikot talteen. Ennen sai hyviä tankoja sähköpaimenen litteistä pattereista, mutta niitä ei enää näe missään. (ruostumattomasta teräksestä tulee myrkyllisiä kromiyhdisteitä jos käyttäisi elektrodeina, alumiini ym. ei kestä, titaani ilmeisesti kestää).

        Et sitten pistä ruokasuolaa elektrolyytiksi, sillä siitä tulee helposti klooria (kovasti myrkyllistä)
        Eli käytät ruokasoodaa tai maalarinpesua (kidesoodaa).

        Ensimmäisen pamauksen jälkeen kunnioittaa systeemiä paljon enemmän (ja sitten käytetään systeemiä vain ulkona ja suojalasien kanssa)

        Itse poistin vastaavalla systeemillä ruostetta ja astiassa oli sattumalta hiukan pesuainetta, jonka seurauksena syntyvät kaasut muodostivat nesteen pinnalle vaahtoa. Asiassahan ei tietysti ollut sinänsä vaaraa, mutta kun en katkaissut jännitettä tarkastaessani ruosteen irtoamista. Siis kun nostin kappaleen vedestä, sähkö iski kipinän ja kaasut syttyivät. Hallin ovi oli kyllä auki, mutta silti hyllyiltä tippui tavaroita ja korvat soivat pitkään.

        Rikkimenevät arvokkaat: omat silmät, omat sormet ym.
        Ei sitten sählätä siellä, sillä staattinen sähkökin sytyttää vedyn helposti.
        Räjähtävän seoksen pitoisuus ilmassa muistaakseni 14-74%, eli kaikki seokset räjähtävät tällä välillä.

        Viimeinen neuvo: idiootti kaverit kauas räjähtävistä aineista.


      • Canopus
        ghjnfgjngh kirjoitti:

        Purat pari käytettyä patteria ja otat ne grafiittipuikot talteen. Ennen sai hyviä tankoja sähköpaimenen litteistä pattereista, mutta niitä ei enää näe missään. (ruostumattomasta teräksestä tulee myrkyllisiä kromiyhdisteitä jos käyttäisi elektrodeina, alumiini ym. ei kestä, titaani ilmeisesti kestää).

        Et sitten pistä ruokasuolaa elektrolyytiksi, sillä siitä tulee helposti klooria (kovasti myrkyllistä)
        Eli käytät ruokasoodaa tai maalarinpesua (kidesoodaa).

        Ensimmäisen pamauksen jälkeen kunnioittaa systeemiä paljon enemmän (ja sitten käytetään systeemiä vain ulkona ja suojalasien kanssa)

        Itse poistin vastaavalla systeemillä ruostetta ja astiassa oli sattumalta hiukan pesuainetta, jonka seurauksena syntyvät kaasut muodostivat nesteen pinnalle vaahtoa. Asiassahan ei tietysti ollut sinänsä vaaraa, mutta kun en katkaissut jännitettä tarkastaessani ruosteen irtoamista. Siis kun nostin kappaleen vedestä, sähkö iski kipinän ja kaasut syttyivät. Hallin ovi oli kyllä auki, mutta silti hyllyiltä tippui tavaroita ja korvat soivat pitkään.

        Rikkimenevät arvokkaat: omat silmät, omat sormet ym.
        Ei sitten sählätä siellä, sillä staattinen sähkökin sytyttää vedyn helposti.
        Räjähtävän seoksen pitoisuus ilmassa muistaakseni 14-74%, eli kaikki seokset räjähtävät tällä välillä.

        Viimeinen neuvo: idiootti kaverit kauas räjähtävistä aineista.

        No nyt kun täällä paljastui tuo elektrodimateriaali, niin kysympä minäkin asiasta. Eli onko pattereiden ja lyijykynien grafiitilla paljonkin eroa, kun niitä käyttää elektrodeina? Lyijykynissä saattaa ilmeisesti olla jotakin epäpuhtauksia tms.?


      • Canopus kirjoitti:

        No nyt kun täällä paljastui tuo elektrodimateriaali, niin kysympä minäkin asiasta. Eli onko pattereiden ja lyijykynien grafiitilla paljonkin eroa, kun niitä käyttää elektrodeina? Lyijykynissä saattaa ilmeisesti olla jotakin epäpuhtauksia tms.?

        oli ainakin sitä savee. se ei vaan taia näis äsiois paljoo vaikuttaa. Ehkä kokeilen toimiiko jos jaksan.


      • n.n.
        Canopus kirjoitti:

        No nyt kun täällä paljastui tuo elektrodimateriaali, niin kysympä minäkin asiasta. Eli onko pattereiden ja lyijykynien grafiitilla paljonkin eroa, kun niitä käyttää elektrodeina? Lyijykynissä saattaa ilmeisesti olla jotakin epäpuhtauksia tms.?

        Tai taitaa olla nykyään usein myös jotain muovia ja muita sideaineita. Systeemi toimii kyllä noillakin (mieluummin ei hb vaan 6b), mutta katkeavat niin helposti ja pinta-alakin on pieni. Pattereidenkin grafiitissa on jotain sideainetta koska ovat vaikeasti katkeavia, mutta en ole tutkinut asiaa tarkemmin.


      • Canopus
        n.n. kirjoitti:

        Tai taitaa olla nykyään usein myös jotain muovia ja muita sideaineita. Systeemi toimii kyllä noillakin (mieluummin ei hb vaan 6b), mutta katkeavat niin helposti ja pinta-alakin on pieni. Pattereidenkin grafiitissa on jotain sideainetta koska ovat vaikeasti katkeavia, mutta en ole tutkinut asiaa tarkemmin.

        Niin itse olen käyttänyt lyijärien grafiittia ja kyllä se nopeus ainakin minulle riittää. Ainoa pienehkö ongelma on, että anodi murenee hiljalleen liuoksen joukkoon, mutta tätä ongelmaa on vaikea poistaa kokonaan. Kysymys onkin siitä, mureneeko pattereiden grafiitti hitaammin, kuin lyijärien? No täytynee itse kokeilla joskus, jos jaksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe