Ohjaustangon vaihto?

Sanna

Huuto.netissä olisi paljon kippurasarvisia tarjolla. Mietiskelin, onko hankala homma vaihtaa suora ohjaustanko tuollaiseen pyörään? Onko kukaan tehnyt vastaavaa?

19

7338

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepän poika

      N 15 min riippuen pulttien tiukkuudesta.
      Olen itse tehnyt muutaman! Osta erilaiset jarrukahvat valmiiksi, sellaiset, jotka sopivat suorempiin sarviin, koska kippurasarvisten kahvat ei saa riittävästi tilaa liikkua suorissa sarvissa.

      • Sanna

        Juuri noita kahvoja mietin itsekin. Muuten tuntuu helpolta hommalta. Kun on aina tottunut polkemaan selkä suorana...


      • tuna
        Sanna kirjoitti:

        Juuri noita kahvoja mietin itsekin. Muuten tuntuu helpolta hommalta. Kun on aina tottunut polkemaan selkä suorana...

        katsoa millainen on se ohjauskannatin, tai siis lähinnä sen pituus. Saattaa nimittäin olla, että kannattimessa ei ole paljoakaan pituutta, varsinkin jos on kyseessä vanhempi retkipyörä.

        Tällainen lyhyt kannatin tekee ohjauksesta nopean, ei välttämättä toivottu ratkaisu.


    • voi miksi

      Voit kyllää vaihtaa tangon, se on helppoa, mutta miksi helvetissä haluat selaisen tehdä. Mitään vihoviimeisempää keksintöä ei pyöräilyn alalla ole tehty, kuin suora ohjaustanko.

      • ulkopoljin

        Ap kysyi suoran vaihtoa kippuraan,
        sinä kysyit miksi vaihtaa ja samalla
        sanoit suoria tankoja vihoviimeisiksi?

        Elikä onko huono tämä suora tanko, vai
        onko järjetöntä vaihtaa se kippuraan?


      • KPy
        ulkopoljin kirjoitti:

        Ap kysyi suoran vaihtoa kippuraan,
        sinä kysyit miksi vaihtaa ja samalla
        sanoit suoria tankoja vihoviimeisiksi?

        Elikä onko huono tämä suora tanko, vai
        onko järjetöntä vaihtaa se kippuraan?

        Minulla on kellarissa vanha retkipyörän raato, josta olen ajatellut tehdä kakkospyörää. Ainoa asia joka harmittaa on tuo suora tanko. Kaikkien vaijerien ja kahvojen vaihto maksaa kohtuuttomasti verrattuna tuon fillarin arvoon. En vieläkään ymmärrä, miksi retkipyörissä siirryttiin kippurasarvista suoraan tankoon jossain vaiheessa. Vielä enemmän ihmettelen, että olen sellaisen mennyt joskus ostamaan.

        Kippurasarvinen antaa paljon enemmän mahdollisuuksia ajoasennon valintaan kuin suora. Käytännössä kaikki ne ajoasennot, joita on suorassa tangossa ja lisäksi sarvien yläosasta ja alaosasta.


      • aiheuttaa
        KPy kirjoitti:

        Minulla on kellarissa vanha retkipyörän raato, josta olen ajatellut tehdä kakkospyörää. Ainoa asia joka harmittaa on tuo suora tanko. Kaikkien vaijerien ja kahvojen vaihto maksaa kohtuuttomasti verrattuna tuon fillarin arvoon. En vieläkään ymmärrä, miksi retkipyörissä siirryttiin kippurasarvista suoraan tankoon jossain vaiheessa. Vielä enemmän ihmettelen, että olen sellaisen mennyt joskus ostamaan.

        Kippurasarvinen antaa paljon enemmän mahdollisuuksia ajoasennon valintaan kuin suora. Käytännössä kaikki ne ajoasennot, joita on suorassa tangossa ja lisäksi sarvien yläosasta ja alaosasta.

        kivessyöpää!


      • niin tekee juu
        aiheuttaa kirjoitti:

        kivessyöpää!

        En tiedä missä sun ohjaustanko on mutta meikäläisen konkelissa se on käsien päässä...


      • kippurat
        KPy kirjoitti:

        Minulla on kellarissa vanha retkipyörän raato, josta olen ajatellut tehdä kakkospyörää. Ainoa asia joka harmittaa on tuo suora tanko. Kaikkien vaijerien ja kahvojen vaihto maksaa kohtuuttomasti verrattuna tuon fillarin arvoon. En vieläkään ymmärrä, miksi retkipyörissä siirryttiin kippurasarvista suoraan tankoon jossain vaiheessa. Vielä enemmän ihmettelen, että olen sellaisen mennyt joskus ostamaan.

        Kippurasarvinen antaa paljon enemmän mahdollisuuksia ajoasennon valintaan kuin suora. Käytännössä kaikki ne ajoasennot, joita on suorassa tangossa ja lisäksi sarvien yläosasta ja alaosasta.

        olisi tarpeen. Pitkillä matkoilla selkä väsyy ja
        kippura antaa eri ajoasennon, suoralla tangolla
        ei tälläistä voi tehdä, samoin kuin ranneote on
        erinlainen, huomaa pitkillä matkoilla..

        Ihmetyttää että kippuroita ei ole retkipyörissä!


      • jos yrittää
        aiheuttaa kirjoitti:

        kivessyöpää!

        tunkea ne väärään paikkaan!
        Keskity esim. naisiin äläkä sarviin ;))


      • KPy
        kippurat kirjoitti:

        olisi tarpeen. Pitkillä matkoilla selkä väsyy ja
        kippura antaa eri ajoasennon, suoralla tangolla
        ei tälläistä voi tehdä, samoin kuin ranneote on
        erinlainen, huomaa pitkillä matkoilla..

        Ihmetyttää että kippuroita ei ole retkipyörissä!

        Rossarin retkipyörää saa ainakin parilla eri tankotyypillä joista yksi on perinteinen kippurasarvinen.


      • häh?
        ulkopoljin kirjoitti:

        Ap kysyi suoran vaihtoa kippuraan,
        sinä kysyit miksi vaihtaa ja samalla
        sanoit suoria tankoja vihoviimeisiksi?

        Elikä onko huono tämä suora tanko, vai
        onko järjetöntä vaihtaa se kippuraan?

        Tämän viestin aloittaja kysyi mahdollisuutta vaihtaa huutonetistä ostamaansa kipuratankopyörään suora tanko


      • ulkopoljin
        häh? kirjoitti:

        Tämän viestin aloittaja kysyi mahdollisuutta vaihtaa huutonetistä ostamaansa kipuratankopyörään suora tanko

        Niinhän se meni...

        Mutta samaa mieltä siitä, että suoratanko
        ei ole hyvä ainakaan pitkillä matkoilla.

        Joten vihoviimeinen keksintö on : )


      • lääkäri69
        aiheuttaa kirjoitti:

        kivessyöpää!

        tuskin aiheuttaa Sannalle


      • Anonyymi
        jos yrittää kirjoitti:

        tunkea ne väärään paikkaan!
        Keskity esim. naisiin äläkä sarviin ;))

        On tämän ajan miehet kuin naisetkin rivoja suustaan , oli mikä tahansa, niin täytyy heittää aina olla likainen mieli ! Oikeesti ällöttää ! Kuka tuollaisten kanssa edes jaksaa elämäänsä jakaa . Peskää mäntysuovalla suunne , ei taida liåppiäkään tuohon atutiin auttaa ,...se on muuten sivistymätöntä, ihan tavallista asiaa puhutaan,.. oikeesti on mieli kyllä loassa. O


      • Anonyymi
        kippurat kirjoitti:

        olisi tarpeen. Pitkillä matkoilla selkä väsyy ja
        kippura antaa eri ajoasennon, suoralla tangolla
        ei tälläistä voi tehdä, samoin kuin ranneote on
        erinlainen, huomaa pitkillä matkoilla..

        Ihmetyttää että kippuroita ei ole retkipyörissä!

        Olen tasan samaa mieltä, suora tanko on sielunvihulaisen konsepti.


    • millaisia

      mulkvisteja pyöräilijät ovat! Haluatko olla samanlainen? Osta mielummin auto! Sä kysyit yhden helpon kysymyksen, miten vaihtaa ohjaustanko? Täällä valopäät olkoi sönkätä ihan muuta! Miehet (ja tosi naiset) ajaa suoralla tankolla=maastopyörät moottoripyörät.

      • Nimetön

        Ben Hewit'n Pyöräilijän käsikirja on käännety suomeksi tänävuonna. Siinä on parikin lukua otsikolla "vain naisille". Niissä tarkastellaan sekä pyöriien että varusteiden eroavaisuuksia miesten vastaaviin.


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Ben Hewit'n Pyöräilijän käsikirja on käännety suomeksi tänävuonna. Siinä on parikin lukua otsikolla "vain naisille". Niissä tarkastellaan sekä pyöriien että varusteiden eroavaisuuksia miesten vastaaviin.

        Käsitelläänkö miesten ja naistenkin eroja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe