Huuto.netissä olisi paljon kippurasarvisia tarjolla. Mietiskelin, onko hankala homma vaihtaa suora ohjaustanko tuollaiseen pyörään? Onko kukaan tehnyt vastaavaa?
Ohjaustangon vaihto?
19
8444
Vastaukset
- sepän poika
N 15 min riippuen pulttien tiukkuudesta.
Olen itse tehnyt muutaman! Osta erilaiset jarrukahvat valmiiksi, sellaiset, jotka sopivat suorempiin sarviin, koska kippurasarvisten kahvat ei saa riittävästi tilaa liikkua suorissa sarvissa.- Sanna
Juuri noita kahvoja mietin itsekin. Muuten tuntuu helpolta hommalta. Kun on aina tottunut polkemaan selkä suorana...
- tuna
Sanna kirjoitti:
Juuri noita kahvoja mietin itsekin. Muuten tuntuu helpolta hommalta. Kun on aina tottunut polkemaan selkä suorana...
katsoa millainen on se ohjauskannatin, tai siis lähinnä sen pituus. Saattaa nimittäin olla, että kannattimessa ei ole paljoakaan pituutta, varsinkin jos on kyseessä vanhempi retkipyörä.
Tällainen lyhyt kannatin tekee ohjauksesta nopean, ei välttämättä toivottu ratkaisu.
- voi miksi
Voit kyllää vaihtaa tangon, se on helppoa, mutta miksi helvetissä haluat selaisen tehdä. Mitään vihoviimeisempää keksintöä ei pyöräilyn alalla ole tehty, kuin suora ohjaustanko.
- ulkopoljin
Ap kysyi suoran vaihtoa kippuraan,
sinä kysyit miksi vaihtaa ja samalla
sanoit suoria tankoja vihoviimeisiksi?
Elikä onko huono tämä suora tanko, vai
onko järjetöntä vaihtaa se kippuraan? - KPy
ulkopoljin kirjoitti:
onko järjetöntä vaihtaa se kippuraan?Minulla on kellarissa vanha retkipyörän raato, josta olen ajatellut tehdä kakkospyörää. Ainoa asia joka harmittaa on tuo suora tanko. Kaikkien vaijerien ja kahvojen vaihto maksaa kohtuuttomasti verrattuna tuon fillarin arvoon. En vieläkään ymmärrä, miksi retkipyörissä siirryttiin kippurasarvista suoraan tankoon jossain vaiheessa. Vielä enemmän ihmettelen, että olen sellaisen mennyt joskus ostamaan.
Kippurasarvinen antaa paljon enemmän mahdollisuuksia ajoasennon valintaan kuin suora. Käytännössä kaikki ne ajoasennot, joita on suorassa tangossa ja lisäksi sarvien yläosasta ja alaosasta. - aiheuttaa
KPy kirjoitti:
Minulla on kellarissa vanha retkipyörän raato, josta olen ajatellut tehdä kakkospyörää. Ainoa asia joka harmittaa on tuo suora tanko. Kaikkien vaijerien ja kahvojen vaihto maksaa kohtuuttomasti verrattuna tuon fillarin arvoon. En vieläkään ymmärrä, miksi retkipyörissä siirryttiin kippurasarvista suoraan tankoon jossain vaiheessa. Vielä enemmän ihmettelen, että olen sellaisen mennyt joskus ostamaan.
Kippurasarvinen antaa paljon enemmän mahdollisuuksia ajoasennon valintaan kuin suora. Käytännössä kaikki ne ajoasennot, joita on suorassa tangossa ja lisäksi sarvien yläosasta ja alaosasta.kivessyöpää!
- niin tekee juu
aiheuttaa kirjoitti:
kivessyöpää!
En tiedä missä sun ohjaustanko on mutta meikäläisen konkelissa se on käsien päässä...
- kippurat
KPy kirjoitti:
Minulla on kellarissa vanha retkipyörän raato, josta olen ajatellut tehdä kakkospyörää. Ainoa asia joka harmittaa on tuo suora tanko. Kaikkien vaijerien ja kahvojen vaihto maksaa kohtuuttomasti verrattuna tuon fillarin arvoon. En vieläkään ymmärrä, miksi retkipyörissä siirryttiin kippurasarvista suoraan tankoon jossain vaiheessa. Vielä enemmän ihmettelen, että olen sellaisen mennyt joskus ostamaan.
Kippurasarvinen antaa paljon enemmän mahdollisuuksia ajoasennon valintaan kuin suora. Käytännössä kaikki ne ajoasennot, joita on suorassa tangossa ja lisäksi sarvien yläosasta ja alaosasta.olisi tarpeen. Pitkillä matkoilla selkä väsyy ja
kippura antaa eri ajoasennon, suoralla tangolla
ei tälläistä voi tehdä, samoin kuin ranneote on
erinlainen, huomaa pitkillä matkoilla..
Ihmetyttää että kippuroita ei ole retkipyörissä! - jos yrittää
aiheuttaa kirjoitti:
kivessyöpää!
tunkea ne väärään paikkaan!
Keskity esim. naisiin äläkä sarviin ;)) - KPy
kippurat kirjoitti:
olisi tarpeen. Pitkillä matkoilla selkä väsyy ja
Ihmetyttää että kippuroita ei ole retkipyörissä!Rossarin retkipyörää saa ainakin parilla eri tankotyypillä joista yksi on perinteinen kippurasarvinen.
- häh?
ulkopoljin kirjoitti:
onko järjetöntä vaihtaa se kippuraan?Tämän viestin aloittaja kysyi mahdollisuutta vaihtaa huutonetistä ostamaansa kipuratankopyörään suora tanko
- ulkopoljin
häh? kirjoitti:
Tämän viestin aloittaja kysyi mahdollisuutta vaihtaa huutonetistä ostamaansa kipuratankopyörään suora tanko
Niinhän se meni...
Mutta samaa mieltä siitä, että suoratanko
ei ole hyvä ainakaan pitkillä matkoilla.
Joten vihoviimeinen keksintö on : ) - lääkäri69
aiheuttaa kirjoitti:
kivessyöpää!
tuskin aiheuttaa Sannalle
- Anonyymi
jos yrittää kirjoitti:
tunkea ne väärään paikkaan!
Keskity esim. naisiin äläkä sarviin ;))On tämän ajan miehet kuin naisetkin rivoja suustaan , oli mikä tahansa, niin täytyy heittää aina olla likainen mieli ! Oikeesti ällöttää ! Kuka tuollaisten kanssa edes jaksaa elämäänsä jakaa . Peskää mäntysuovalla suunne , ei taida liåppiäkään tuohon atutiin auttaa ,...se on muuten sivistymätöntä, ihan tavallista asiaa puhutaan,.. oikeesti on mieli kyllä loassa. O
- Anonyymi
kippurat kirjoitti:
olisi tarpeen. Pitkillä matkoilla selkä väsyy ja
Ihmetyttää että kippuroita ei ole retkipyörissä!Olen tasan samaa mieltä, suora tanko on sielunvihulaisen konsepti.
- millaisia
mulkvisteja pyöräilijät ovat! Haluatko olla samanlainen? Osta mielummin auto! Sä kysyit yhden helpon kysymyksen, miten vaihtaa ohjaustanko? Täällä valopäät olkoi sönkätä ihan muuta! Miehet (ja tosi naiset) ajaa suoralla tankolla=maastopyörät moottoripyörät.
- Nimetön
Ben Hewit'n Pyöräilijän käsikirja on käännety suomeksi tänävuonna. Siinä on parikin lukua otsikolla "vain naisille". Niissä tarkastellaan sekä pyöriien että varusteiden eroavaisuuksia miesten vastaaviin.
- Anonyymi
Nimetön kirjoitti:
Ben Hewit'n Pyöräilijän käsikirja on käännety suomeksi tänävuonna. Siinä on parikin lukua otsikolla "vain naisille". Niissä tarkastellaan sekä pyöriien että varusteiden eroavaisuuksia miesten vastaaviin.
Käsitelläänkö miesten ja naistenkin eroja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 391764
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628